De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe tv kopen, maar welke

    Hoi

    Ik wil begin volgend jaar een nieuwe tv kopen. Ik denk aan een 50 inch.
    Weet niet of Led of LCD beter is momenteel.
    Wij kijken tv via de glasvezel.
    Ik wil ps 3, pc en receiver aansluiten(optische dig ingang)
    Ik vind beeldkwaliteit erg belangrijk. 3d kijken uiteraard ook , maar dat staat nog zo in de kinderschoenen. UIteraard wil ik er wel gebruik van maken.
    Ik kijk veel films en speel veel games op de ps 3.
    Mijn budget is max 2500.
    Er is veel aanbod maar ik vind het lastig kiezen. Denk zelf aan bijv samsung 8700. Iemand nog ideeen?
    Laatst aangepast door stekun : 08-12-2010 om 06:23

  2. #2

    Standaard

    En wat hebben wij daarvoor gemaakt?
    klik hier maar eens.

  3. #3

    Standaard

    dank voor de link
    erg leerzaam.
    maar ik vind het nog steeds lastig, want als je op zoek gaat naar recensies lees je zulke verschillende dingen
    en ik kan ook niet heel veel recensies vinden. en ben bang dat als ik me laat adviseren , dat er dan meer een verkooppraatje wordt gehouden dan eenadviespraatje
    Heb je anders evt een link waar ik veel recensies kan lezen of iets?

  4. #4

    Standaard

    Kijk maar eens bij www.avforums.com voor de reviews. Voor het meest natuurlijke beeld zou ik gaan voor een plasma. Ook heb je dan geen last van slechte kijkhoeken en dergelijke.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    dank voor de link
    erg leerzaam.
    maar ik vind het nog steeds lastig, want als je op zoek gaat naar recensies lees je zulke verschillende dingen
    en ik kan ook niet heel veel recensies vinden. en ben bang dat als ik me laat adviseren , dat er dan meer een verkooppraatje wordt gehouden dan eenadviespraatje
    Heb je anders evt een link waar ik veel recensies kan lezen of iets?
    http://www.flatpanelshd.com/review.p...&id=1283773778

    Wel engelstalig, maar er staan een aantal leuke testen.

    Heb zelf kortgeleden de Samsung PS63C7700 aangeschaft, staat nu helemaal naar het zin te draaien. Is helemaal binnen je(max) budget aan te schaffen, samen met de Samsung BD-C6900, 3 3D-brillen en 4 3Dfilms.(op 1 schijfje staan 3 films- zie daarvoor wel de actievoorwaarden bij Samsung)
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    wat is de reden dat je voor een plasma hebt gekozen ipv led?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    wat is de reden dat je voor een plasma hebt gekozen ipv led?

    Ter inleiding, laat 1 ding duidelijk zijn ik heb niet voor plasma gekozen in algemene zin, net zoals ik niet zal kiezen voor een LED LCD in algemene zin. Een edge LED LCD heeft voor mij geen voordelen boven een CCFL LCD, deze laatste is vaak veel voordeliger aan te schaffen en bied vaak ook nog beter beeld, dat terzijde.

    Waarom heb ik dan wel gekozen voor deze plasma...... eigenlijk heel simpel, ik houd van een flink formaat scherm. Toch heb ik wel een paar wensen, zo moet de beeldkwaliteit natuurlijk wel heel goed zijn en moet ik invergelijking wat er op het moment van aankoop zoal te koop is heel veel waar voor mijn geld krijgen. Zo viel bij mij toch een veel goedkopere plasma van LG af, wel groot, helemaal niet duur, maar niet dat sprankelende beeld dat ik voor ogen had en naar een beetje fletse TV ga ik niet kijken, ook al bied hij voor de prijs heel veel TV.

    Ik heb gekozen voor deze TV omdat hij voor het geld een High end TV bied, die ook nog eens dik 2000 euro minder kost dan de als de "beste" plasma van Pana bekend staande TV. Uitgebreid getest doet hij amper onder voor de Pana op het gebied van beeldkwaliteit en bied op andere gebieden net even meer, zo is de multimediaplayer van de Samsung toch even beter dan die van de Pana. Nu houd ik ook van het iets fellere beeld(meer lichtgevende) van een LCD in het algemeen tov een plasma, maar deze 3D plasma modellen geven ook dat heldere fellere beeld, dit om bij het gebruik van de 3D bril voldoende licht te kunnen geven.

    Nu zit ik niet elke dag met zo'n 3D bril op mijn neus(heb de afgelopen dagen niet eens van de 3D mogelijkheden gebruik gemaakt), maar als ik het wel wil zien, dan graag wel in goede kwaliteit en met 3D weergave heeft de plasma de betere papieren, de plasma heeft echt prachtige 3D beelden.

    Nu heb ik de afgelopen jaren altijd zo rond deze prijsklasse mijn TV's gekocht, dat waren modellen zo rond de 55 inch en in die maat de beste TV die je voor dat geld kon krijgen. Als ik nu mijn huidige plasma ga vergelijken met mijn voorgaande TV's kan ik alleen maar constateren dat we in de loop der tijd steeds meer TV voor ons geld krijgen, groter, betere beeldkwaliteit, mogelijkheden, aansluitingen...... het lijkt wel of het niet op kan.

    Ga ik nu kijken wat er op de markt zoal te koop is in de wat knappere formaten, zo rond de 50/55inch en meer, dan krijg ik bij het LED aanbod toch wel het gevoel dat je vreselijk pijnlijk gepakt wordt in de beurs, schandalig veel geld en echt geen mooier beeld dan mijn huidige aanschaf. Moge duidelijk zijn dat ik hier dus echt kijk naar de prijs/kwaliteitsverhouding en dat de LED's hier wel een steek laten vallen, maar ik houd natuurlijk niemand tegen om zoveel geld uit te geven, onze economie moet tenslotte ook draaien.

    Had/heb ik ook angst voor plasma...... ja, Samsung heeft al een paar gebruikers met pech gehad waarvan de TV er spontaan mee stopte, maar dat wordt weer gemaakt en ik heb een grote reserve TV, dus die angst is weg. Dan het inbranden, je leest er nergens meer over dat het nu echt nog zo is, wel dat een plasma inbrand, maar niet dat het ook werkelijk gebeurt, Ben zelf afgelopen week ook een keer voor de TV in slaap gevallen, filmpje afgelopen en het startmenu van de schijf stonden aan, had gelijk angst, maar deze was tot mijn grote opluchting ongegrond. Heb nu ook al een paar films met zwarte balken gekeken, ja ook 3D's die toch wat feller worden weergegeven..... ik heb er geen sporen van gezien, moet daar wel bij opmerken dat ik niet op mijn knieën voor een TV ga zitten of er foutjes te zien zijn zoals sommigen hier op het forum doen

    Momenteel nog steeds een mooie aanbieding te koop, op de juiste plek gekocht, betaal je 2540 euro incl verwijderingsbijdrage en afleveringskosten en voor dat geld krijg je dan de genoemde 63inch 3D plasma, met daarbij een Samsung 3D speler, hun 6900 model, dan krijg je bij je TV een bril, en bij de speler het welkomstpakket waarin ook nog eens 2 3D brillen en 2 schijfjes waarop 4 3D films. Je kan ook nog eens 100 euro meer betalen en dan kiezen voor een fotocamera, een smartphone of een E-reader. Het enige dat je extra moet doen is wat streepjescodes uit de verpakking knippen en de kopie van de aankoopbonnen opsturen.

    Ach, voor het geld een super TV, speler, brillen en films, ga maar eens goed op de markt kijken waar je meer waar voor je geld krijgt

    Is toch een lang verhaal geworden, maar beter kon ik niet uitleggen waarom ik voor de plasma ben gegaan, hoop dat je er wat aan hebt, uiteindelijk moet je toch zelf je eigen keuze maken..... en die kan wel eens heel andere wensen inhouden dan mijn wensen.

    Mocht je nog vragen hebben.......
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Dank voor je antwoord! Ik denk zelf aan de 50 inch versie van deze plasma.
    en heb je geen last van het daglicht bij deze tv.tv komt bij mij in de woonkamer waar alleen zomers in de middag licht invalt. (niet op het beeldscherm)
    Je had het over een aanbieding met 3d speler, 2 brillen en 2 schijfjes. waar is dat ?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    Dank voor je antwoord! Ik denk zelf aan de 50 inch versie van deze plasma.
    en heb je geen last van het daglicht bij deze tv.tv komt bij mij in de woonkamer waar alleen zomers in de middag licht invalt. (niet op het beeldscherm)
    Je had het over een aanbieding met 3d speler, 2 brillen en 2 schijfjes. waar is dat ?
    Sorry, voor het wat late antwoord, maar mijn internet verbinding ligt eruit....&%$#@*& Telfort &KPN stelletje prutsers, al 2 dagen geen internet
    Zit nu op mijn laptop en via een niet helemaal legale verbinding hier antwoord te geven:

    Voor het 50 inch model moet je rekenen op 1269 euro, als het goed is zit daar 1 bril bij. De speler bestel je daar als combinatievoordeel bij voor 100 euro(KOPIE) maakt samen 1369 euro excl. verwijderingsbijdrage en verzendkosten. Reken daar voor het gemak 36 euro voor, dan komt je totaal op 1405 euro.
    Om de 2 extra brillen en 2 films te krijgen moet je voor een bepaalde tijd de streepjescode uit de doos van de speler knippen en samen met een formulier dat je bij Samsung.nl invult opsturen, zie de actie voorwaarden aldaar.
    Om 100 euro korting te krijgen moet je hetzelfde doen bij Samsung.nl, maar nu voor je TV, als je de 100 euro korting niet wilt, maar een fotocamera, smartphone of Ereader, kun je dat ook kiezen.
    Je kan de hele handel dus in je bezit krijgen voor ca 1305 euro....

    BTW, je bent zelf verantwoordelijk voor de afhandeling voor de extra brillen/films en de Korting van 100 euro

    De hardware bestel je bij Wehkamp, even goed opletten en dan moet het lukken.
    De extra brillen en de korting(of cadeaus) regel je via samsung.nl

    Het zal je wat geduld kosten, maar ik denk dat je dan een mooie deal hebt

    Misschien dat ik je wederom niet snel kan antwoorden...... blame Telfort en zijn eigenaar KPN, ze kunnen niet eens knap een storing oplossen
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    Dank voor je antwoord! Ik denk zelf aan de 50 inch versie van deze plasma.
    en heb je geen last van het daglicht bij deze tv.tv komt bij mij in de woonkamer waar alleen zomers in de middag licht invalt. (niet op het beeldscherm)
    Je had het over een aanbieding met 3d speler, 2 brillen en 2 schijfjes. waar is dat ?
    Oops, zo boos op prutsers Telfort en KPN dat ik je eerste deel van de vraag vergeet te beantwoorden:

    Mijn eigen scherm is 63inch en als daar direct licht op valt, dan is dat gewoon storend, dus weerkaatsingen zijn niet fijn, maar zolang je er geen lamp of kaarjes voorzet is er niets aan de kant. Bij normaal daglicht kun je normaal naar de TV kijken. Direct zonlicht op elke TV is niet fijn om naar te kijken, dat weet iedereen Zoals je het omschrijft lijkt het dat je geen problemen zult gaan ondervinden.

    BTW, 3D is natuurlijk het mooist in een zo donker mogelijke omgeving.

    Hoop dat ik je wederom naar tevredenheid heb kunnen helpen.
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    heb je een pm gestuurd,ben benieuwd waar je deze aanbieding precies gekocht hebt...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons Bekijk bericht
    heb je een pm gestuurd,ben benieuwd waar je deze aanbieding precies gekocht hebt...

    mazzel,niels

    PM reeds beantwoord.....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    wederom dank voor je antwoord! moet je trouwens om 3d te kunnen kijken, andere hdmi kabels aanschaffen? ik gebruik nu de 1.3 versie maar las ergens dat je 1.4 moet hebben. klopt dit?
    en die kabel is dan zeker ook nodig om mijn ontvanger van caiway mee aan te sluiten? wij kijken nl via de glasvezel van Caiway. en dat gaat ook met een hdmi kabel

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stekun Bekijk bericht
    wederom dank voor je antwoord! moet je trouwens om 3d te kunnen kijken, andere hdmi kabels aanschaffen? ik gebruik nu de 1.3 versie maar las ergens dat je 1.4 moet hebben. klopt dit?
    en die kabel is dan zeker ook nodig om mijn ontvanger van caiway mee aan te sluiten? wij kijken nl via de glasvezel van Caiway. en dat gaat ook met een hdmi kabel
    Heb gewoon mijn oude HDMI kabel gebruikt, bij de 3D speler gaat hij nu rechtstreeks naar de TV. mijn Receiver ondersteund helaas geen 3D signaal vanaf de speler...... tenminste de speler zegt dat er geen 3D TV gevonden is, 2D speelt hij wel af over de receiver. De receiver krijgt met 3D films nu het optischesignaal vanaf de TV, daar kan ik ook wel mee leven voor die paar 3D films die ik heb (kan later altijd eventueel nog een speler nemen met 2 HDMI uitgangen)

    In het geval je geen netwerkverbinding over HDMI wilt gaan gebruiken kun je nog gewoon je oude kabels blijven gebruiken, in weze bestaan er geen HDMI 1.4 kabels, alleen nog maar standaard en highspeed.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •