De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Oude Pioneer HTZ-ST7 subwoofer op nieuwe versterker?

    Vraag 1 aan de kenners: zal mijn Pioneer HTZ-ST7 subwoofer (onderdeel v.h HTZ-7 DVD surround syteem met het los displaytje) werken als ik hem aan een nieuwe surround versterker hang via de "subwoofer pre/out jack" van de versterker? (Of moet ik samen met de nieuwe versterker ook nieuwe luisprekers kopen?)

    Ik twijfel omdat:

    1) De HTZ-ST7 subwoofer 3 aansluitingen heeft:
    - twee speciale Pioneer aansluitingen voor control en display (die alleen voor deze set nodig zijn en ik verder niet wil gebruiken) en
    - eentje dat de handleiding als volgt aanduidt: "Digital audio cable jack (For connection to the DVD center unit)". Hierin zit een normaal audio snoertje (RCA?). Dit wil ik aan de subwoofer pre/out jack van de nieuwe versterker verbinden.
    Maar ik vraag me af of het zo simpel is...

    2) Deze subwoofer heeft niet alleen een versterker voor zichzelf, maar ook voor de 5 satellite speakers - die moeten namelijk op de subwoofer aangesloten zijn. Dus vraag ik me af of het aansluiten van de 5 satellite speakers aan de nieuwe versterker zomaar kan, of dat de subwoofer dan gaat "klagen".

    3) Een verkoper in een elektronica zaak zei dat het niet zou werken - maar kon niet precies uitleggen waarom niet.

    Meer info: de (voor mij veel te) technische handleiding van mijn Pioneer set staat op Internet, doc naam = HTZ-7_C7_SW7_RRV2076.pdf, Google vindt hem meteen. De aansluitingen staan op pg 123 en verder.

    De neiuwe versteker die ik op het oog heb is de Onkyo TX-SR508 of 608.

    Alvast bedankt voor alle tips en inzichten.

    Vraag 2 aan de kenners: wat voor reputatie heeft deze Pioneer speaker set? Was zeer duur in 1999, dus vast wel goed voor die tijd, maar is'ie ondertussen ingehaald en gezakt tot een -in vergelijking- matig setje?

  2. #2

    Standaard

    Het spijt me te moeten zeggen, maar in die tijd maakte Pioneer een aantal zeer wonderlijke setjes. Zogenaamd modern, zijn tijd vooruit met omhoogkomende schermpjes etc etc. Als ze dat nog een jaar hadden verkocht waren ze voor altijd hun naam kwijt geraakt, er zaten echt waardeloze prullen met zeer slecht geluid bij en de rommel was ook nog eens storingsgevoelig en idd niet goedkoop.

    Deze wonderlijke combinatie heb ik niet eerder gezien, kan best wel heel duur geweest zijn, wil nog niet zeggen dat het dan ook goed was. Dit is het toppunt van echt alles in 1x weggooien setje, het systeem zegt het zelf ook al, de onderdelen kunnen niet zonder elkaar werken. De volume regeling zit weer niet waar de versterker zit en alles is op een wonderlijke wijze met elkaar verbonden om vooral maar niet compatibel te zijn met andere systemen.

    Het is het schoolvoorbeeld om vooral niet alles in 1x weggooizooi te kopen.

    Waarom het niet zal gaan werken, dat is omdat Pioneer dat ook voor ogen had. Opzettelijk zo beroerd gemaakt dat je er vooral met andere apparatuur niets aan hebt. Je kon er andere apparatuur op aansluiten en daar hield het dan ook mee op.

    De Pioneer "sub" heeft geen volume regeling, je kan er niet het correcte signaal opzetten, iig niet het signaal dat uit een normale subuitgang van een receiver komt.

    Zou vast gaan rondkijken naar een leuk speakersetje
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Ik probeer door de tirades heen naar de harde info te kijken. Die is dan in de volgende zin:

    "De Pioneer "sub" heeft geen volume regeling, je kan er niet het correcte signaal opzetten, iig niet het signaal dat uit een normale subuitgang van een receiver komt."

    Twee dingen dus:
    1) Het ontbreken van een volumeregeling op de sub.
    Maar dit geldt voor alle (iig heel veel) subwoofers?! Lijkt me dus geen probleem te zijn.

    2) Je kan er niet het signaal dat uit een normale subuitgang van een receiver komt opzetten.
    Dit zal het echte probleem zijn, denk ik.

    Nieuwe vraag: wat zal er gebeuren als ik mijn sub toch aansluit, sub kapot, nieuwe versterker kapot, niets kapot, maar geen geluid?

    Alvast bedankt, voor alle info/tips/inzichten.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Buda Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie. Ik probeer door de tirades heen naar de harde info te kijken. Die is dan in de volgende zin:

    "De Pioneer "sub" heeft geen volume regeling, je kan er niet het correcte signaal opzetten, iig niet het signaal dat uit een normale subuitgang van een receiver komt."

    Twee dingen dus:
    1) Het ontbreken van een volumeregeling op de sub.
    Maar dit geldt voor alle (iig heel veel) subwoofers?! Lijkt me dus geen probleem te zijn. Tuurlijk niet
    2) Je kan er niet het signaal dat uit een normale subuitgang van een receiver komt opzetten.
    Dit zal het echte probleem zijn, denk ik.

    Nieuwe vraag: wat zal er gebeuren als ik mijn sub toch aansluit, sub kapot, nieuwe versterker kapot, niets kapot, maar geen geluid? Je denkt het en toch wil je het aansluiten, welk signaal wil je dan waar op aansluiten
    Alvast bedankt, voor alle info/tips/inzichten.
    Geen tirade meer, soms kun je net zo goed tegen de muur praten, denk dat je misschien wel de 1e eigenaar van dat setje bent, in dat geval lijken jullie mij wel aan elkaar gewaagd
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •