De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips voor een kwalitatief betrouwbare blu-ray speler

    Ik heb op dit moment een PS3 die ik gebruik voor blu-rays en dvd’s. En ik heb een Ambiance die ik gebruik voor o.a. regiovrije blu-rays. Die laatst genoemde begint al problemen te veroorzaken en over de PS3 vind ik het jammer dat ie geen HD audio formaten ondersteunt.

    Nu wil ik misschien iets kwalitatief beters, het liefste een regiovrije blu-ray speler, maar een normale (niet regiovrije) mag ook getipt worden. Ik wil aan jullie vragen wat nu een kwalitatief betrouwbare en goede blu-ray speler is die sowieso beter is dan mijn PS3 en Ambiance. En het liefste betaalbaar.

    Ik las veel over de Oppo’s maar die zijn nogal prijzig, alleen de Oppo80 is betaalbaar maar die is niet meer te krijgen ofwel?

    Sorry voor dit voorspelbare topic, maar ik zie door de bomen het bos niet meer met al die spelers die er zijn.
    Laatst aangepast door JT H. : 21-11-2010 om 13:22

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    ...over de PS3 vind ik het jammer dat ie geen HD audio formaten ondersteunt.
    Heb je wel een versterker met HDMI-ingang dan? Anders heb je aan een nieuwe bd-speler ook niet veel.

    Verder zou ik me niet blindstaren op de prijs. Ik heb zelf een Hitaker van €50 en een Sony van (destijds) €299 en ik zie op mijn Hitachi 107 cm plasma geen verschil in beeldkwaliteit en hoor ook geen verschil in geluidskwaliteit. De Hitaker maakt wel veel meer lawaai, maar je kunt bij deze wel switchen tussen regio's.

    Let vooral op de aansluitmogelijkheden, m.n. of het matcht met je huidige (of mogelijk nog aan te schaffen) versterker. Je kunt onder de €90 (als je online koopt, zie bijv. www.kieskeurig.nl voor lijst winkels) al klaar zijn door een Philips BDP2500 of een Sony BDP-S350 te kopen. Dat zijn echt prima spelers.

    Dit ales uiteraard mijn persoonlijke mening.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-11-2010 om 13:10

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Heb je wel een versterker met HDMI-ingang dan? Anders heb je aan een nieuwe bd-speler ook niet veel.

    Verder zou ik me niet blindstaren op de prijs. Ik heb zelf een Hitaker van €50 en een Sony van (destijds) €299 en ik zie op mijn Hitachi 107 cm plasma geen verschil in beeldkwaliteit en hoor ook geen verschil in geluidskwaliteit. De Hitaker maakt wel veel meer lawaai, maar je kunt bij deze wel switchen tussen regio's (echte regiovrije blurayspelers bestaan volgens mij niet).

    Let vooral op de aansluitmogelijkheden, m.n. of het matcht met je huidige (of mogelijk nog aan te schaffen) versterker. Je kunt onder de €90 (als je online koopt, zie bijv. www.kieskeurig.nl voor lijst winkels) al klaar zijn door een Philips BDP2500 of een Sony BDP-S350 te kopen. Dat zijn echt prima spelers.

    Dit ales uiteraard mijn persoonlijke mening.
    Ja ik heb een Onkyo versterker die HD audio formaten aan kan, ik heb ook die Hiteker waar jij het over hebt (Ambiance). Die ondersteunt wel die formaten en dat werkt ook prima, alleen geeft dat apparaat wat problemen de laatste tijd (hij skipt hoofdstukken midden in de film).

    Ik zit er over na te denken om m'n Criterions te verkopen en dan maar een kwalitatief goede Europese blu-ray speler te halen. Want het vertrouwen dat de Ambiance (Hiteker) het voor een lange tijd gaat blijven doen heb ik niet . Zou zonde zijn als die straks helemaal kapot is, terwijl ik maar criterions blijf kopen...
    Laatst aangepast door JT H. : 21-11-2010 om 16:22

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Ja ik heb een Onkyo versterker die HD audio formaten aan kan, ik heb ook die Hiteker waar jij het over hebt (Ambiance). Die ondersteunt wel die formaten en dat werkt ook prima, alleen geeft dat apparaat wat problemen de laatste tijd (hij skipt hoofdstukken midden in de film).
    Als ik zelf een nieuwe nodig zou hebben zou ik voor die Sony of Philips gaan (heb nu ook een Sony, de BDP-550, ben daar tevreden over en Philips stelt me ook nooit teleur). Heb ook een Onkyo-versterker.

    Ik gebruik die Hitaker als 2e speler (op de slaapkamer), eigenlijk vooral om via USB series te kijken. Ik was in de dvd-tijd ook helemaal van de regio-1-discs, maar op bd ben ik nog niet in de verlegenheid geweest om een regio A titel te kopen en daarom een regiovrije speler aan te schaffen. Ook omdat er genoeg regio B/regiovrij aanbod is. Ik heb een paar criterions op dvd, maar die zijn qua beeldkwaliteit niet fantastisch. Op bd vind ik ze al snel veel te duur.
    Laatst aangepast door Oakey : 21-11-2010 om 16:23

  5. #5

    Standaard

    Waarschijnlijk zijn er binnenkort weer leuke acties te verwachten in de trend van 10 blu rays cadeau bij aankoop speler.
    (Mediamarkt wil nog wel eens stunten). Ik zou inderdaad voor een uitlopende speler van een A merk gaan.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb wat rondgezocht en ben op de onderste blu-rays uitgekomen, wat is volgens jullie de meest betrouwbare? heeft iemand ervaringen met een van deze?

    Pioneer BDP-320 (zit er verschil met de 330?)
    Samsung BD-C6500
    LG BD570
    Panasonic DMP-BD85K
    Oppo BD80 (maar ben dan wel wat meer kwijt)

  7. #7

    Standaard

    Lastige vraag hoor...

    Een tijdje terug heb ik mij ook georienteerd op een blurayspeler en viel mij op dat de Panasonic BD85K zeer consistent als zeer goed werd beoordeeld.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    Ik heb wat rondgezocht en ben op de onderste blu-rays uitgekomen, wat is volgens jullie de meest betrouwbare? heeft iemand ervaringen met een van deze?

    Pioneer BDP-320 (zit er verschil met de 330?)
    Samsung BD-C6500
    LG BD570
    Panasonic DMP-BD85K
    Oppo BD80 (maar ben dan wel wat meer kwijt)
    Ik heb de Samsung BD C6500 nu een maand of 2 in bezit. Prima ding. Alleen met de laatste avatar blu ray (extended editie) problemen met opstarten (duurt erg lang), maar ik denk dat dat met een update te maken heeft die nog moet komen. Voor de rest eigenlijk weinig problemen.
    Ja 1 eigenlijk maar ik weet niet of dat nu aan de bluray speler ligt. Je kunt nl via een widget het journaal kijken (dmv internettv) maar na een paar minuten loopt ie vast. Maar heb het na de laatste update niet meer geprobeerd dus kan ook verholpen zijn. Voor de rest werkt youtube prima, en ook de andere opties qua internettv.
    Goed geluid (analoog aangesloten op een niet HDMI-receiver).
    Prima beeld.
    Kortom: weinig mis mee. Tip: ik had m voor 165,-- bij alternate.

  9. #9

    Standaard

    Zoals reeds vele malen gezegd. grote verschillen in blu ray weergave is er niet.
    Features, vormgeving en uitstraling zijn de (subjectieve) v.
    rschillen.
    Upscalekwaliteiten met gewone dvd's en geluidsweergave cd's daar zijn wel verschillen in waar te nemen.
    Voor het laatste kun je gewoon en beter een goede cd speler gebruiken.
    De pioneers zijn traag in het opstarten en erg kaal qua features. De 320 is een betere speler dan de 330.
    De panasonic is een uitstekende speler, ondersteunt alleen erg weinig formaten (MKV) en kan deze ook niet streamen.
    Als je alleen een goede blurayspeler zoekt gecombineerd met goede upscaling zou ik kiezen voor een Panasonic of Pioneer.
    Wil je streamen dan een Samsung/Philips, LG/Onkyo of Sony.
    Wil je streamen en ook nog eens alle formaten afspelen dan een LG/Onkyo of Samsung/Philips.
    Gewoon alles; een Oppo.

  10. #10

    Standaard

    Heb een Oppo gekocht, de laatste die nog leverbaar was . Het is iets duurder, maar kan nu wel in de beste kwaliteit criterions blijven afspelen. Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval . Topic mag wel gesloten worden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •