Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat kan de Sony bdp-s470?

    Het gaat mij met name om de mogelijkheid, om NTSC dvd's af te spelen en heeft het apparaat ook een geheugen, om te onthouden, waar je gestopt bent met afspelen?
    Ik zal er voornamelijk DVD's op afspelen, Blu-Ray is (vooralsnog) niet aan de orde. Maar heb mij hier al laten vertellen, dat het upscalen met een Blu-Ray speler beter/mooier gaat dan met een DVD speler met HDMI.

  2. #2

    Standaard

    Als Blu Ray speler niet verkeerd, maar dit is bij vrijwel iedere nieuwe speler op hetzelfde niveau.
    3 d weergave, leuk als je een toestel hebt die dit ondersteund.
    Upscale kwaliteiten zijn gemiddeld, hier doet een Samsung/Philips of Pioneer (320 niet de nieuwe 330 het beter).
    Grot nadeel is dat de Sonys niet alle formaten ondersteunen, met name het gemis van MKV weergave zou voor mij een reden zijn om te kiezen voor een LG, Samsung of Philips (=Samsungtecniek) of Onkyo (=LG techniek).

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je reaktie.
    Heb dus ook even de Pioneer aanschouwd. En Philips.
    Maar punt blijft wel: Kunnen deze apparaten overweg met NTSC dvd's? Ik heb een aantal van deze schijfjes, die prima draaien op mijn JVC dvd speler, maar op de home-cinema set van Pioneer niet goed te bekijken zijn, beeld flikkert.

  4. #4

    Standaard

    De Pioneer 320 is een uitstekende speler maar zeer spartaans uitgerust, geen streamingmogelijkheid, geen mkv weergave, een opstarttijd die bijna 6 keer zo lang is als van een ander merk.
    Eigenlijk interessant als je een pure afspeler zoekt en verder geen toeters en bellen.
    Zijn opvolger de 330 komt beduidend slechter uit de tests en is nog steeds een zeer kale speler.
    Ik zou kiezen voor een Samsung 6900 of een LG 570 of liever nog een 390 als je die kunt vinden.
    NTSC weergave is geen probleem.

  5. #5

    Standaard

    De 470 ondersteunt weldegelijk MKV. Ik heb de 370 en die is technisch nagenoeg hetzelfde, alleen de 3d weergave ontbreekt. En die speelt ook MKV af. Dus geen probleem. Verder heeft de speler idd geheugen voor waar je bent gestopt, alleen ik weet niet of dat ook zo werkt als je de dvd er al uit hebt gehaald. Dat heb ik niet geprobeerd. Verder is het upscalen prima en uiteindelijk probeer je van een lage resolutie een hogere te maken. Dat is nooit perfect, op geen enkele speler. Verder kan de 470 prima overweg met NTSC dvd's alleen hij is standaard uiteraard niet regiovrij. Dus als je veel regio 1 schijfjes hebt zul je em eerst regiovrij moeten maken voor dvd's.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Michael, dank voor je reaktie.

    MKV heeft niet mijn prioriteit. Wel het afspelen van NTSC. Heb wat Criterion DVD's die NTSC zijn en waar ik aan gehecht ben. Mijn huidige JVC 33 speelt dit probleemloos af.

    Ik ben alleen gehouden aan een andere DVD speler, of BR, omdat ik een LCD scherm heb en mijn huidige Dvd's met veel z/w opnames uit de jaren 60, zowel officieel als gebrand, veelal niet om aan te zien zijn. Gold ook voor beelden van mijn digitale kastje met enkel Scart. Nu ik een nieuwe mediabox heb met HDMI, geen HD abo dus, is de beeldkwaliteit er nu met sprongen op vooruit gegaan en hoop ik hetzelfde te bereiken, als ik een speler aanschaf met ook HDMI. Want het beeld is echt heel slecht, bewegende hoofden waar een donkere haarbos een tegenovergestelde beweging lijkt te maken, of alsof mensen achter een wazige ruit zitten, zwarte kleuren die over elkaar heen schuiven. Dus ik zoek wel iets, wat bij mijn DVD's dit probleem zichtbaar vemindert.

  7. #7

    Standaard

    De 470 ondersteunt weldegelijk MKV

    Nier dus!!! Kijk maar naar de vele reviews, opgave van Sony. Omdat MKV een containerformaat is, bestaat de kans dat er een exotische variant tussen zit die toevallig werkt.
    Het apparaat is niet in staat dit te garanderen, kan niet zo compleet streamen als vele concurrenten, heeft een matige upscaling en(kwestie van smaak) erg goedkope uitstraling.

    Leuk budgetspelertje als je geen al te hoge eisen stelt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    De 470 ondersteunt weldegelijk MKV

    Nier dus!!! Kijk maar naar de vele reviews, opgave van Sony. Omdat MKV een containerformaat is, bestaat de kans dat er een exotische variant tussen zit die toevallig werkt.
    Het apparaat is niet in staat dit te garanderen, kan niet zo compleet streamen als vele concurrenten, heeft een matige upscaling en(kwestie van smaak) erg goedkope uitstraling.

    Leuk budgetspelertje als je geen al te hoge eisen stelt.

    ik heb de bd470 thuis staan en vind de kwaliteit vooral bij blu ray films en ook wel voor upscalen van dvd's behoorlijk beter dan de lg bd370 deze had ik hiervoor en kocht deze omdat ik een 3d blu ray speler wilde.

    maar het viel me echt op de kleuren zijn veel mooier en het beeld is ook iets scherper.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    ik heb de bd470 thuis staan en vind de kwaliteit vooral bij blu ray films en ook wel voor upscalen van dvd's behoorlijk beter dan de lg bd370 deze had ik hiervoor en kocht deze omdat ik een 3d blu ray speler wilde.

    maar het viel me echt op de kleuren zijn veel mooier en het beeld is ook iets scherper.
    Die 370 van jou moet niet helemaal lekker zijn geweest Die van mij bevalt me nog steeds uitstekend
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Ik zal mij er nog eens over buigen, kwam ook de Panasonic 65 tegen, die in elk geval NTSC dvd's weergeeft. Dat en een behoorlijke upscaling zijn mijn voornaamste wensen.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die 370 van jou moet niet helemaal lekker zijn geweest Die van mij bevalt me nog steeds uitstekend
    Ook ik heb de LG 370 ingeruild voor een Sony. LG bood idd toch minder goede beeldkwaliteit, maar de Sony's zijn nog een stuk sneller en de menu's zijn duidelijker.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Ook ik heb de LG 370 ingeruild voor een Sony. LG bood idd toch minder goede beeldkwaliteit, maar de Sony's zijn nog een stuk sneller en de menu's zijn duidelijker

    Soory hoor, maar je verteld pertinente onwaarheden, de Sony is niet een stuk sneller, dit zijn marginale verschillen. De LG en Sony zijn nagenoeg gelijkwaardig in Blu Ray weergave, maar als je je eens verdiept in de materie en ook eens wat (internationale) vakbladen bekijkt zul je zien dat er vrijwel geen verschillen meer zijn in blu ray weergave.
    De menustructuur van de Sony is inderdaad overzichtelijker dan de 370 (blijft natuurlijk een persoonlijke kwestie) maar minder dan de 390, die in alle opzichten superieur is.
    Er zijn kleine verschillen tussen een 370 en een 470, bottomline is dat de hele Sony reeks een matige upscale kwaliteit biedt.

    Bildqualität DVD


    Ohne Marker produzierte Scheiben wie "Sechs Tage, sieben Nächte" flimmerten auf bisherigen Sony-Playern, ausgenommen der PlayStation3. Der neue S 370 meistert unsere Testszene einwandfrei, und zwar ohne Rückgriff auf einen Marker. In anderen Testsequenzen kann es einen Moment dauern, bis er nach einem Schnitt den korrekten Filmmode erkennt (siehe Szenenvergleich Seite 39). TV-Material wirkt gelegentlich eine Spur unruhiger. Konzertvideos sehen trotzdem gut aus, da selbst Gitarrensaiten weitgehend flimmerfrei erscheinen

  13. #13

    Standaard

    Maak je mij nu uit voor leugenaar? Ik vertel absoluut geen onwaarheden. En je geeft aan dat ik me moet verdiepen in de materie?? Excuse me, meneer de expert... Jezus zeg....

    De beeldkwaliteit was dé reden dat ik em terugbracht en omruilde voor de Sony. En niet zo zeer dat het beeld slecht was in de zin van de kleuren of scherpte of wat dan ook, maar in de zin van haperingen in het beeld. Ik heb er zelfs de helpdesk van LG voor aangeschreven, maar die stakkers konden me niet eens helpen. Ik moest het apparaat maar ter reparatie aanbieden. Nou goed merk ben je dan... een apparaat van een paar uur oud gelijk ter reparatie in laten sturen.

    En wat kan mij het schelen wat er in de zogenaamde vakbladen staat? Mijn eigen ervaring is voor mij belangrijker. En ja, het laden van een disc gaat echt veel sneller dan met de LG. Als ik de LG niet had gehad, dan had ik idd geen recht van spreken. Maar ik heb ze beiden gehad en de LG was gewoonweg langzamer en haperde bij blu-ray weergave. Iets waar mijn beide Sony's (ja vóór de LG had ik ook een Sony) geen last van hebben.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Blijkbaar voel je aangesproken en je vertelt in ieder geval onwaarheden en een reeks van (persoonlijke) aannames.
    Feit: de Sony is geen hemelbestormende speler m.b.t. upscaling. In tegenstelling tot jou heb ik de beschikking over een Sony 760 (niet in de budgetprijsklasse) en de nieuwe 770. Ook heb ik een LG 390, een Oppo en een Toshiba HD-Xe 1 speler. De twee laatste exceleren in upscalekwaliteiten.
    Op mijn 50 inch Panasonic Plasma (full HD ) TXP50 is onomstotelijk vast te stellen dat de Sonys de mindere spelers zijn bij weergave gewone dvd's. Bij weergave Blu Ray uitstekend met de neiging de scherpte wat te overdrijven.
    Je komt op mij over als iemand die een Lada heeft en zegt dat dit perfecte autos zijn omdat die van hem nooit stuk gaat.
    Indien diverse onafhankelijke testbladen ( audiovison.de, aredavd.de, stereoplay, whathifi en zo kan ik nog even doorgaan) allemaal uitwijzen dat er een grootste gemene deler is hecht ik daar meer waarde aan dan iemand die vanuit de heup schiet en een aantal subjectieve dingen roept die ook nog eens feitelijk niet kloppen.
    Een Sony 370 speelt absoluut geen MKV bestanden af, kan dit sowieso niet streamen, heeft geen intern geheugen, en is een leuke sepler voor iemand die gewoon een simpele speler zoekt met gemiddelde prestaties voor een scherpe prijs.
    Een beetje Media-Markt of andere prijsvechtersegment.
    En een blijkbaar niet goed werkende LG mag niet bepalend zijn voor een geheel merk of range.
    Een LG 390 veegt de vloer aan met jouw Sony in alle opzichten.

  15. #15

    Standaard

    Mijn LG BD370 hapert echt niet met blu rays afspelen, was dat wel het geval geweest, dan had ik hem er al uitgetrapt. Vind het een degelijke speler die zeer snel schijven laadt en in alle stilte zijn werk doet en ook DVD's zien er keurig uit.

    Ik weet wel dat LG binnen een modellenlijn aanpassingen kan doen, heb dat wel eens meegemaakt met een DVD speler van het merk, de eerste kon meer dan de tweede op het gebied van regiovrij maken en copyprotection uitzetten.....

    Het is dat ik genoeg spelers had, anders zou ik voor de dreek er ook een LG390 bijnemen, de 300 serie lijkt mij degelijker dan de 500 serie, op 3D zit ik nog niet echt te wachten.... al heb ik al wel hele mooie demo's gezien
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Ik vroeg alleen maar wat de Sony 470 kan en misschien nu ook wel voor de 370, kunnen deze overweg met NTSC DVD's? Of moet de speler dan echt eerst regiovrij zijn, of wordt bij het afspelen e.e.a. toch ondersteund?

  17. #17

    Standaard

    Je kunt de meeste Sony Blu-ray spelers regio vrij maken voor DVD's met een OneForAll afstandsbediening:

    http://www.videohelp.com/dvdhacks/sony-bdp-s470/10830

    Heb zelf mijn BDP-570 op deze manier regio vrij gemaakt voor DVD's en dat werkt perfect.
    Zo'n afstandsbediening heb ik gekocht bij mediamarkt voor rond de 10 Euro een poos terug.
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  18. #18

    Standaard

    http://www.videohelp.com/dvdhacks/sony-bdp-s570/10822
    Ik begrijp de fascinatie voor een Sony niet indien je voor hetzelfde geld spelers kunt kopen die een beter plaatje geven voor je dvd's en ook nog eens met een simpele hack aan te passen zijn.

  19. #19

    Standaard

    En ik snap dat gejank over Sony niet. Als jij blij bent met een andere speler, prima. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren dacht ik....
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Maak je mij nu uit voor leugenaar? Ik vertel absoluut geen onwaarheden. En je geeft aan dat ik me moet verdiepen in de materie?? Excuse me, meneer de expert... Jezus zeg....

    De beeldkwaliteit was dé reden dat ik em terugbracht en omruilde voor de Sony. En niet zo zeer dat het beeld slecht was in de zin van de kleuren of scherpte of wat dan ook, maar in de zin van haperingen in het beeld. Ik heb er zelfs de helpdesk van LG voor aangeschreven, maar die stakkers konden me niet eens helpen. Ik moest het apparaat maar ter reparatie aanbieden. Nou goed merk ben je dan... een apparaat van een paar uur oud gelijk ter reparatie in laten sturen.

    En wat kan mij het schelen wat er in de zogenaamde vakbladen staat? Mijn eigen ervaring is voor mij belangrijker. En ja, het laden van een disc gaat echt veel sneller dan met de LG. Als ik de LG niet had gehad, dan had ik idd geen recht van spreken. Maar ik heb ze beiden gehad en de LG was gewoonweg langzamer en haperde bij blu-ray weergave. Iets waar mijn beide Sony's (ja vóór de LG had ik ook een Sony) geen last van hebben.

    Wat jij zegt over de haperende beelden bij de LG bij het afspelen van Blu-Ray, heb ik van meer kanten gehoord (ook al is de speler wel 24p). Dus je bent niet de enige die dit heeft, lijkt me een belangrijk punt, ook voor LG zelf.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Een Sony 370 speelt absoluut geen MKV bestanden af, kan dit sowieso niet streamen.
    Wie vertelt hier nu onwaarheden? De Sony 370 speelt weldegelijk MKV af. Ik heb em zelf en draai zo nu en dan wel eens een MKV-tje. Zelfs met ondertiteling etc. Dat ie MKV niet kan streamen klopt, maar MKV afspelen is geen enkel probleem.

    Dus verdiep jij je maar eens eerst in de materie voordat je een speler af gaat lopen branden.

    De Sony is idd geen hoogvlieger qua upscaling. Zeg ik ook nergens, maar is voor het geld een prima speler en een betere dan de LG BD370 in mijn ogen. En qua blu-ray ziet het er allemaal erg strak uit. En daar heb ik in ieder geval een blu-ray speler voor gekocht. Voor blu-ray. Niet voor het upscalen van een dvd...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #22

    Standaard

    hier sluit ik me bij aan. mijn sony bd470 speelt ook gewoon mkv bestanden af. dit heb ik getest met en zonder ondertitels. maar meer als een gadget vind ik dat soort opties eigenlijk niet aangezien ik een blu ray speler koop om blu rays af te spelen en me dvd collectie. anders had ik wel een mediastreamer gekocht ipv blu ray speler

    ik vind de lgbd370 echt minder beeld geven dan de sony en ook minder dan mijn toshiba xe-1 ik heb de sony op dezelfde kabels aangesloten als de lg was overigens
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  23. #23

    Standaard

    Sony lovers

    Minder beeld, ja ja ja....
    Have fun and enjoy your collection

  24. #24

    Standaard

    de xe-1 is een toshiba he maar heb jij de sony al aan je scherm gehangen dan ter vergelijking?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    de xe-1 is een toshiba he maar heb jij de sony al aan je scherm gehangen dan ter vergelijking?
    Kom kom kom, je denkt toch niet dat ik een Sony speler in huis wil hebben

    Als ik alleen al afga op allerlei testen uit allerlei bladen en internet, dan heb ik het niet nodig om een Sony in huis te halen om te zien of de Sony beter beeld zou geven terwijl bij allerlei tests de uitslag overal hetzelfde is; op blu ray doen ze allemaal niet voor elkaar onder.

    Mijn LG BD370 voldoet ook uitstekent met DVD weergave en het upscalen daarvan, hij hapert niet en is snel en stil, wat wil een mens nog meer..... ik toch zeker geen Sony, lastig regiovrij te maken en bovendien een akelige bemoeial die in staat is om ongevraagd je speler van updates te voorzien die je helemaal niet wenst...... nee dank je, voor mij absoluut geen Sony speler.

    Dan denk je ook nog eens dat je in staat bent om ze te vergelijken......

    Heb hier overigens nog een PS3 in de doos zitten en er staat ook nog een PS3 voor spelletjes..... die doen het ook niet beter dan de LG BD370 op beeld gebied en al helemaal niet op audiogebied. Dat van Xe 1..... heb hier nog 4 Toshiba's staan.... Oh, niet de Xe 1, al is die mij wel bekent.

    Mensen kunnen maar heel slecht vergelijken, er zit ook heel veel tussen de oortjes en achter de oogjes dat denkt dat het het kan......

    Ik gun je je van harte je Sony, maar heb er zelf absoluut geen behoefte aan.....

    Denk dat zelfs m'n Hiteker er niet voor onder doet
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •