De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation Problemen Philips tv en Sony HTS

    Goedemorgen,

    Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een Philips 32PFL7605. Prima tv, niks mis mee. Ik was al in het bezit van een Sony HT-DDW700 HTS, prima geluid systeem.

    Mijn vorige tv was een Sony Bravia. Ik had mijn HTS aangesloten aan de tv middels rood/wit kabeltje. Als ik gebruik maakte van mijn Wii, PS3 en laptop middels hdmi kreeg ik gewoon geluid over mijn HTS.

    Maar het probleem is nu dat ik, via dezelde manier aangesloten (rood/wit kabeltje), geen geluid krijg uit mijn HTS wanneer ik zowel tv kijk, als Wii speel etc.

    Ik heb het TV probleem opgelost door de rood/wit stekker in mijn UPC HDR mediabox te steken, dus ik heb nu dolby geluid over mijn HTS wanneer ik tv kijk.

    Maar wanneer ik bijvoorbeeld via mijn laptop een film wil kijken doormiddel van HDMI, krijg ik geen geluid over de HTS. Hetzelfde probleem heb ik met de Wii en PS3.

    Mensen hoe los ik dit op? Ik heb philips gebeld en die zeiden dat ik de rood/wit stekker in de HTS moet doen en de andere kant middels een litle jack omvormer de jack aansluiting in de koptelefoon aansluiting in de tv moet doen. Gaat dit werken en is het geluid dan optimaal? Het lijkt mij niet!

    Een andere optie is om de HTS aan te sluiten met de tv middels een optische kabel (toslink). Echter mijn HTS heeft een aansluiting maar mijn tv niet. Ik heb begrepen van het service team van www.plasma-discounter.nl dat het mogelijk is om een kabel in de coaxiale aansluiting in je tv te doen en deze aan te sluiten op een coaxiaal-optical converter (zie deze link http://www.eshop.nl/winkel/Audio_acc...converter.html) en deze weer middels een toslink kabel aan mijn HTS aan te sluiten.

    Gaat dit werken? Ik weet het niet....


    Ik hoop dat het probleem zo duidelijk is!
    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Joost.

    Het advies wat wat het het service-team van plasmadiscounter.nl heeft gegeven is goed wanneer het niet mogelijk is om een coaxiale of optische verbinding te maken. Of de TV het geluid van alle op de TV aangesloten bronnen via de digitale verbinding kan sturen, is mij niet bekend en zou je dus zelf moeten ervaren. Probeer het eerst maar eens zonder de convertor. Jouw receiver heeft nl. een optische en een coaxiale ingang die je daarvoor kunt gebruiken. Werkt het zonder convertor niet, dan zal het met convertor dus ook niet werken.

    Wat in ieder geval wel zal werken is om het geluid rechtstreeks op de receiver aan te sluiten. Geeft dit problemen met de synchronisatie, dan kun je door de receiver het geluid wat laten vertragen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •