De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vraag over Oppo BDP-83, Panasonic TH-37PV70 en 24Hz-weergave

    Ik heb een Panasonic HD-Ready plasma uit 2007, de TH-37PV70. Deze heeft geen ondersteuning voor 24Hz weergave.

    Op deze Panasonic is (via mijn Yamaha AV-receiver) een Oppo BDP-83 Blu-ray speler aangesloten.

    Bij de 24H-instellingen op de Oppo heb ik de keuze uit de volgende opties:

    1080p24 Output - To set 1080p 24Hz output options
    This option only applies to the HDMI output at 1080p resolution. Many Blu-ray Discs that originated from theatrical movies are encoded using 24Hz frame rate, the same number of frames per second as the original theatrical film. If the TV properly supports 1080p 24Hz, smoother motion can be achieved by enabling 1080p24 Output for such discs. The available options are:
    • Auto –– Video encoded in 24Hz frame rate will be output as 1080p 24Hz if the TV informs the player that it can support the 1080p24 signal.
    • On –– Video encoded in 24Hz frame rate will be output as 1080p 24Hz without regard to whether the TV can support the 1080p24 signal or not. This is useful if the TV can actually support 1080p24 but does not properly state its capability. Please note that if the TV cannot support 1080p24, selecting this option will result in no video.
    • Off (default) –– Video encoded in 24Hz frame rate will be converted to 60Hz (NTSC) or 50Hz (PAL)


    Of ik deze optie nu op Auto zet, op On of op Off, ik heb bij het afspelen van een Blu-ray op 1080p in alle drie de gevallen beeld, maar ik zie ook geen verschil tussen de drie instellingen bij het afspelen van een Blu-ray. Hoe kan dat? En waarom heb ik wel beeld bij de optie "On", terwijl dat volgens de handleiding niet mogelijk is.

  2. #2

    Standaard

    Het spul is waarschijnlijk "monkeyproof"
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het spul is waarschijnlijk "monkeyproof"
    Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Ben toch beter van je gewend!

  4. #4

    Standaard

    Anders post je soortgelijke vragen op meedere fora, misscien dat je betere antwoorden krijgt.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat heb ik nou aan zo'n antwoord? Ben toch beter van je gewend!
    Misschien toch wel een goed antwoord, oke even een kleine toelichting dan....

    Ik bedoel met Monkeyproof te zeggen dat het systeem zoveel software intelligentie heeft meegekregen dat het ondanks verkeerde instellingen (van de monkey) toch zijn eigen zin doet en de best mogelijke optie kiest.

    Wij zijn immers in de ogen van de producent de "domme gebruiker" die je tegen zichzelf moet beschermen In veel gevallen is het dus wel goed dat de apparatuur zich insteld aan de beste mogelijkheid die er voorhanden is. Wel heel jammer is dat wij als "domme consument" dat niet te zien krijgen. Er is veel meer aan info te presenteren over de instelingen van de apparatuur dan wij te zien krijgen, maar de meeste consumenten vinden dat niet wetenswaardig..... jammer genoeg Ik zou ook wel meer info van mijn apparatuur willen krijgen, zoals bijvoorbeeld de PS3 info geeft over de bitrate van audio en video die op dat moment wordt afgespeeld.

    In het geval van bijvoorbeeld software updates klopt de gebruiksaanwijzing dan soms niet helemaal meer met de werkelijkheid Vaak laat apparatuur niet zien op welke instellingen die op dat moment echt draait......

    Monkeyproof, een ruim begrip om te zeggen dat de apparatuur lekker eigenwijs is en gewoon sch..t aan je heeft
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Trouwens redelijk arbitrair gezien het kleine formaat scherm.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Trouwens redelijk arbitrair gezien het kleine formaat scherm.
    Ik begrijp niet helemaal wat het schermformaat hiermee te maken heeft. Of je nu een 32 inch full HD hebt of een 50 inch, het wel of niet kunnen omgaan met 24z-weergave staat hier mijns inziens los van.

    Mijn Panasonic plasma is weliswaar "maar" HD-ready, maar kan prima met 1080p-signalen overweg. Sterker nog, wanneer ik op de Oppo 1080p of 1080i als bronsignaal uitstuur dan krijg ik een scherper (gedetailleerder) beeld dan bij 720p. Alleen die schokkerige weergave bij ' pans' stoort mij soms en dat ligt volgens mij aan het feit dat deze plasma geen 24Hz-weergave ondersteunt. Dus was ik met die instellingen aan het experimenteren geslagen, zonder succes dus. Maar misschien kan ik de vraag beter op een Oppo-forum stellen.

  8. #8

    Standaard

    Die Oppo is een nogal gehypt apparaat met nogal wat tekortkomingen.
    Verschil tussen 720, 1080 etc is nauwelijks waarneembaar op een klein scherm.
    Zeker wanneer je op vanaf normale kijkafstand kijkt.

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Die Oppo is een nogal gehypt apparaat met nogal wat tekortkomingen.
    tekortkomingen ? verklaar je nader
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    tekortkomingen ? verklaar je nader
    Ja, ik ben ook benieuwd, wat mankeert er allemaal aan dat prul
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Die Oppo is een nogal gehypt apparaat met nogal wat tekortkomingen.
    Verschil tussen 720, 1080 etc is nauwelijks waarneembaar op een klein scherm.
    Zeker wanneer je op vanaf normale kijkafstand kijkt.
    Nee, dat klopt, op drie meter afstand zie je zelfs bij een 42-inch scherm al amper enig verschil tussen 1080p- en 720p-weergave. Maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de speler, wat welk merk dan ook, maar alles met de beperkingen van het menselijke oog. Ik heb dan ook helemaal geen klachten over de beeldscherpte, maar wel over de soms wat schokkerige weergave van 24Hz-materiaal, waarvan ik gehoopt had dat ik die met bepaalde instellingen op de Oppo zou kunnen beïnvloeden/verbeteren.

  12. #12

    Standaard

    Mee eens, de Oppo is een geweldige machine, maar zwaar overprijsd. Ik zou kiezen voor een LG 390, een speler die een geweldige prijs kwaliteitverhouding biedt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Mee eens, de Oppo is een geweldige machine, maar zwaar overprijsd. Ik zou kiezen voor een LG 390, een speler die een geweldige prijs kwaliteitverhouding biedt.
    Idd, fijne machine net als de 370, zie de 5 serie wel eens in de winkel staan.....
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    Mee eens, de Oppo is een geweldige machine, maar zwaar overprijsd. Ik zou kiezen voor een LG 390, een speler die een geweldige prijs kwaliteitverhouding biedt.
    Heb je de Oppo wel eens in je handen gehad? Het is namelijk een zeer degelijke, zware speler met een stevige lade, vele aansluitingen, subliem afgewerkt en bovendien zeer snel. De afstandsbediening is volledig verlicht en biedt directe toegang tot vele functies. De upscaling van gewone DVD's van de Oppo vind ik bovendien beter dan die van de Panasonic BD55 die ik hiervoor had. En dat was ook geen slechte speler, maar wel heel erg traag.
    In de weergave van Blu-rays zullen tussen de diverse spelers weinig verschillen zitten. Maar in de bouwkwaliteit des te meer. Sony, LG, Panasonic, ik vind ze allemaal erg licht in gewicht, met veel plastic onderdelen, die bij mij twijfels oproepen over de duurzaamheid. Maar als je dat niet belangrijk vindt, dan heb je aan een Sony, LG of Panasonic een prima speler voor een goede prijs. Maar de Oppo zou ik zeker niet overprijsd willen noemen, hoogstens stevig aan de prijs, maar dat zie je wel terug in de gebruikte materialen, het bedieningsgemak en de geavanceerde software.

  15. #15

    Standaard

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd, waar vontrapp zijn meningen op baseert. Eerst noemt hij de Oppo een machine met tekortkomingen. Een reactie later is het opeens een geweldige machine, maar zwaar overprijsd...

    ??

  16. #16

    Standaard

    ben tot nu toe ook zeer tevreden met m'n OPPO: groot voordeel vind ik dat je de ondertitels kan verschuiven en ook b.v dvd's in LB formaat (heb zelf veel Aziatische dvd's die Letterbox zijn) netjes kan inzoemen

    totaal regiovrij is tegenwoordig een must dus ook hier scoort de OPPO hoog
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #17

    Standaard

    De Oppo is een speler die absolute topklase levert. alleen zoals vaker gezegd zijn de verschillen met blu ray weegave minimaal.
    Het voordeel van de Oppo is dat hij zeer uitgebreid is in te regelen.
    De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat de prijzenslag momenteel zo groot is dat ik betwijfel of de spler de grotere investering waard is.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •