De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony BRAVIA-thuisbioscoop HTD-750ss aansluiten

    ik wil deze aansluiten en het beste resultaat hebben qwa geluid en beeld (digitaal)ook wil ik digitaal opnemen is dit mogelijk?

    graag zou ik ook willen weten welke voordelen en nadelen elke aansluiting heeft als je ze aansluit

    zie ook de link voor specificaties
    http://www.sony.nl/product/hcs-surro...TechnicalSpecs

    aansluitingen dvd/hd recorder
    component video out (groen/blauw/oranje)
    line out (rood wit geel)
    Aerial in/out (coax)
    hdmi out
    digital coax
    2x scart aansluitingen

    aansluitingen dolby surround
    dmport
    coax digital
    hdmi out
    hdmi video 2 bd in
    hdmi dvd in
    3x line in (rood/wit tulp)

    tv sony bravia full hd met 2x scart 2x hdmi 1x vga 1x component 2x line in rood/wit

    decoder humax met 2x scart 1x optische digital out 1x coax in en 1x coax uit (Analoog)

    graag in je uitleg aangeven of ik dan analoog beeld/geluid heb bij die aansluiting en of het beter kan andere decoder bijvoorbeeld van ziggo
    en of de prestaties veel beter zijn of juist niet

    bedankt voor jullie hulp snap er niks van hihi

    hoe ik het nu aangesloten heb....

    dvd>dolby verbonden met coax digital
    coax ziggo naar decoder coax in
    scart decoder>tv
    scart decoder>dvd recorder
    scart dvd recorder>tv
    hier had ik nog geen beeld via dvd recorder (wel via decoder)
    dus coax uit (analoog?) decoder > dvd recorder coax in
    dvd recorder coax uit naar tv

    wat resulteerd in analoge tv kijken via dvd recorder
    behalve als ik hem op kanaal line1 zet (ziggo decoder kanaal) die zal ik gebruiken om op te nemen denk ik
    waarom kan ik geen digitale tv kijken via dvd recorder?
    Laatst aangepast door Leaver_1 : 02-11-2010 om 00:06

  2. #2

    Standaard

    Je kunt alleen digitaal kijken via je DVD-recorder op kanaal line1 (scartingang waar je Humax decoder op aangesloten zit). De Humax heeft maar 1 tuner, dus je kunt maar 1 zender tegelijk opnemen of kijken.

    Het opnemen kan op 1 manieren:
    1) analoog op je DVD-recorder via de coax (antenne) ingang. Voordeel:
    - Je kunt je EPG gebruiken van de recorder. Eenvoudig opnames inplannen.
    - De beeldkwaliteit is minder dan via digitale TV.

    2) digitaal (eigenlijk ook analoog want via scart, maar wel betere kwaliteit dan optie 1) vanaf je Humax decoder via de scartingang van je DVD-recorder. Nadelen:
    - eigenlijk kijk je analoog, omdat de scart een analoge aansluiting/overdracht is. Maar je bron is wel beter en dat zie je ook in vergelijking met een analoge tuner.
    - Je kunt geen EPG gebruiken, wat erg lastig is met opnemen. Je moet precies de tijden ingeven dat je recorder van de scartingang moet gaan opnemen en van te voren moet je Humax handmatig aan en op het juiste kanaal worden gezet.

    Beter is om een andere TV decoder te nemen die beschikt over een harddisk en HDMI uitgang. Dan heb je een veel betere beeldkwaliteit en kun je eenvoudig via EPG opnemen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor je snelle reactie ik ga eens kijken wat een decoder met hdmi kost (ziggo)
    want dan kan ik digitaal opnemen en kijken toch
    hoe sluit je het dan aan eigenlijk?
    nog een vraagje
    ik kan de dvd/hd recorder aansluiten met hdmi naar dolby surround heb ik daar voordelen mee
    nu heb ik ze verbonden met coax digital (oranje kabeltje)

    wat zijn de verschilen tussen...
    coax digital >hdmi
    component uitgangen > scart
    waar is een dmport en dv in en pictbridge verbinding voor
    ik zag ook dat wifi optioneel is betekent dat als ik een wifi usb stick in de voorkant steek dat ik wifi verbinding heb wat kan ik daar mee?

    bedankt alvast

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •