Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van tv op home cinema set

    Hoi,

    door mijn 'probleempje' ben ik op dit forum terecht gekomen, en ik moet zeggen het ziet er heel erg professioneel uit!

    Nu dus mijn vraag, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen,
    gister heb ik een home cinema set gekocht van philips, nu wilde ik mijn geluid van de tv via de boxen laten lopen, maar kom er niet echt uit

    Tv: samsung le26b350f1w
    Setje: philips hts5540/12

    ik krijg het dus met voor geen mogelijkheid aan de praat, heb ook een (ik geloof dat het een tulp stekkertje is?) kabeltje met de rood/witte pluggen gekocht (aan beide kanten dus niet met scart).

    Hoe krijg ik er geluid op?

    Mvg,
    Stèphan

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Stèphan.

    Volgens de info die ik heb gevonden, kun je audio alleen als digitaal uit de TV halen. Daarvoor heb je een convertor nodig die het optische signaal omzet naar een coaxiaal signaal met daarbij een optische kabel en een enkele tulp-kabel. De licht-signalen die van de TV komen worden dan omgezet in elektrische signalen die je op de coaxiale ingang van de HTS5540 aan kunt bieden.

    De rode en witte tulp aan de achterkant van de TV zijn nl. ingangen die bij die voor component-video ingang horen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-10-2010 om 13:42
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    dankjewel voor je snelle reactie!
    dus als ik het goed begrijp is het met zo'n converter op te lossen?
    Ik had al zo'n vermoeden, ik kreeg al geen geluid uit de poort van de tv..

    Groetjes,
    Stèphan

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum Stèphan.

    Volgens de info die ik heb gevonden, kun je audio alleen als digitaal uit de TV halen. Daarvoor heb je een convertor nodig die het optische signaal omzet naar een coaxiaal signaal met daarbij een optische kabel en een enkele tulp-kabel. De licht-signalen die van de TV komen worden dan omgezet in elektrische signalen die je op de coaxiale ingang van de HTS5540 aan kunt bieden.

    De rode en witte tulp aan de achterkant van de TV zijn nl. ingangen die bij die voor component-video ingang horen.
    Slecht advies
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prista Bekijk bericht
    Hoi,

    dankjewel voor je snelle reactie!
    dus als ik het goed begrijp is het met zo'n converter op te lossen?
    Ik had al zo'n vermoeden, ik kreeg al geen geluid uit de poort van de tv..

    Groetjes,
    Stèphan
    Je TV kan ook via de scart audio uitsturen, koop een scartbreakout, is stukken voordeliger dan die optische omvormer, die in jouw geval volgens de gebruiksaanwijzing van je TV ook enkel 2 kanaals geluid uitstuurt als dat via de HDMI wordt aangevoerd en aangezien je al voor een stereo oplossing ging met je tulpkabel lijkt dat de meest simpele en goedkope oplossing.

    http://downloadcenter.samsung.com/co...00Eng-0403.pdf

    Een scartbreakout:



    Kost zo rond de 4 euro en je kunt je tulpkabeltjes erop aansluiten, schakellaartje op de stand out en bij je setje even de source op de tulpingang zetten.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 01-11-2010 om 22:51 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Oke thanx voor je reactie!

    en sorry voor mijn late reactie, mijn internet lag er gek genoeg uit..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Prista Bekijk bericht
    Oke thanx voor je reactie!

    en sorry voor mijn late reactie, mijn internet lag er gek genoeg uit..
    No Problema

    Graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Hoi, ik heb een soortgelijk probleem.

    Ik heb een Samsung 3D LED TV aangeschaft met een Sony Blu-Ray (3D) Surround set.
    Ik ben al weken bezig, heb al diverse extra kabels aangeschaft. De handleidingen ingekeken en tot op de letter gevolgd, maar ik lijk het maar niet voor elkaar te krijgen om de TV via de surround set te laten lopen.

    Ik heb de HDMI out vanaf mijn surround set naar de HDMI2 ingang van de TV (deze ondersteunt ARC) gestoken en de HDMI kabel zou ARC moeten ondersteunen. Maar geen geluid van TV via de surround set.

    Toen heb ik een optische kabel gekocht, deze -> http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1049232 , deze heb ik via TV (digital) optical out verbonden met de Optical ingang voor TV (ik heb 2 optical ingangen in mijn surround set, TV en SAT/Cable) op mijn surround set. Nog geen geluid.
    Ik heb ook geprobeerd het via de SAT/Cable optical ingang, maar ook dat werkt niet.
    Mijn externe mediaplayer (Mede8er) kan ik via optical op TV of SAT/Cable ingang op mijn surround set aansluiten en dan heb ik netjes DTS/5.1 geluid via mijn surround set.

    Maar met mijn TV krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar.
    TV = Samsung 3D LED UE40C7700 en mijn surround set = Sony BDV-IT1000W

    Enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    Hoi, ik heb een soortgelijk probleem.

    Ik heb een Samsung 3D LED TV aangeschaft met een Sony Blu-Ray (3D) Surround set.

    Ik heb de HDMI out vanaf mijn surround set naar de HDMI2 ingang van de TV (deze ondersteunt ARC) gestoken en de HDMI kabel zou ARC moeten ondersteunen. Maar geen geluid van TV via de surround set.
    Welkom op dit forum DavidiaN.

    Blijkbaar is er een misverstand. Volgens de specs die Sony op de site heeft staan is het geen set met 3D beeldverwerking en heeft deze ook geen HDMI 1.4 met de ondersteuning voor ARC.

    Heb je wel de gebruiksaanwijzingen goed gelezen?

    Moet je niet een bepaalde instellingen veranderen om geluid via de digitale verbinding te laten lopen?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Welkom op dit forum DavidiaN.

    Blijkbaar is er een misverstand. Volgens de specs die Sony op de site heeft staan is het geen set met 3D beeldverwerking en heeft deze ook geen HDMI 1.4 met de ondersteuning voor ARC.

    Heb je wel de gebruiksaanwijzingen goed gelezen?

    Moet je niet een bepaalde instellingen veranderen om geluid via de digitale verbinding te laten lopen?
    Geloof me, ik heb de handleidingen van zowel de Sony surround set alsmede de handleiding van de TV zorgvuldig doorgenomen en echt elke mogelijke instelling die mijn set en tv toelaten al geprobeerd. Echt alles al.
    En de set ondersteunt wel degelijk 3D hoor.

    Specificaties Sony BDV-IZ1000

    • DLNA gecertificeerd: Ja
    • Geschikt voor 3D weergave: Ja <-------
    • PC Streaming: Audio/Video
    • Aantal luidspreker uitgangen: 6 + Subwoofer (6.1)
    • Blu-ray weergave: Ja
    • HDMI: Ja
    • Aantal luidsprekers: 6
    • 1080p Upscaling functie: Ja
    • MP3 weergave: Ja*
    • DivX weergave: Ja
    • MP3 Dockingstation: Geen
    • Aantal discs: 1
    • Dolby / DTS: Dolby Digitaal + DTS
    • Digital Audio Broadcast (DAB):
    • HD-DVD weergave: Nee
    • iPod aansluiting: Nee
    • Blu-ray opname: Nee
    • CD-Speler/-Recorder: Nee
    • Stroomverbruik standby in W: 0.3
    • W-LAN: Ja
    • DVD-Speler/-Recorder: DVD-Speler
    • Firewire IEEE-1394 aansluiting: Nee

    Overigens wordt dit ook op de Sony site bevestigd hoor.

    http://www.sony.nl/product/hch-syste...sc/bdv-iz1000w

    bovendien kan ik in mijn surround set aangeven of ARC gebruikt moet worden of niet. Indien het geen ARC zou ondersteunen dan zou die mogelijkheid er niet inzitten lijkt mij.
    Bovendien, als ik een optische kabel van mijn TV naar optical audio ingang van mijn surround set doe, dan moet er theoretisch toch altijd geluid via mijn surround set komen? Ik bedoel, via mijn externe mediaplayer werkt dat wel. Waarom dan vanaf mijn TV niet?

    [edit]ik zie net dat bij het specificeren van mijn surround set in mijn eerdere post ik een typefout heb gemaakt. Het moet dus bdv-iz1000w zijn en niet bdv-it1000w[/edit]
    Laatst aangepast door DavidiaN : 13-11-2010 om 12:58

  11. #11

    Standaard

    Als de glasvezel gebroken is, er een verkeerde signaal-ingang gekozen is of de volumeregeliling van de TV invloed heeft op het niveau, werkt het niet. Gebruik dus de organische zoekmachine.

    Heb je de optische kabel al getest?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als de glasvezel gebroken is, er een verkeerde signaal-ingang gekozen is of de volumeregeliling van de TV invloed heeft op het niveau, werkt het niet. Gebruik dus de organische zoekmachine.

    Heb je de optische kabel al getest?
    De optische kabel is nieuw vanuit de verpakking aangesloten. Lijkt mij dat deze in orde moet zijn.
    En wat bedoel je met organische zoekmachine?

    Kijk, ik kan in de surround set kiezen voor audio uitvoer -> Alleen luidsprekers, of HDMI (PCM 2 kanaals) + Luidsprekers (= surround geluid) of alleen HDMI. Maar dat is de uitvoer.

    Ik kan bij instellingen kiezen voor HDMI controle. Dit moet aan staan, anders zal ARC niet werken. Dan kan ik daar verder ook kiezen of de audio ingang HDMI1 of SAT/Cable moet zijn (wat ik heb begrepen uit de handleiding is SAT/Cable optische ingang een coaxiale optische ingang, maar ik heb mijn Mediaplayer daar ook op aangesloten gehad via een optical TOS-link naar TOS-link kabel, en als ik in de Mediaplayer dan kies voor S/PDIF passthrough, dan werkt 5.1 surround gewoon via mijn set indien ik de bron daarvan op SAT/Cable zet).
    Ik heb de TV via Digital Optical out (wat alleen met de 3,5 mm jack gaat) zowel in de TV optical ingang alsmede de SAT/Cable optical ingang gehad.
    Ik heb de bron in mijn surround set zowel op TV (indien de optical cable daar in zat) gehad alsmede op SAT/Cable (indien de optical cable daar in zat) gehad. Nog steeds niets.
    Ik heb de TV gezet op Externe luidsprekers en TV luidspreker. Op Externe luidspreker krijg ik helemaal geen geluid.
    Ik kan in de TV kiezen voor SPDIF, maar daar kan ik dan alleen maar kiezen voor PCM (indien de TV staat op MPEG uitvoer).
    Ik heb het zelfs geprobeerd via de Ext2 uitgang van mijn TV (A/V uitgang) naar de audio ingangen van mijn surround set.
    TV -> verloop stekker naar female scart -> male scart verloop -> wit/rood male tulip -> wit/rood male tulip -> audio in surround set.
    Bron ingesteld op mijn surround set op Audio. Geen geluid indien ik TV op externe luidspreker zet.
    Wat ik ook heb geprobeerd is: HDMI out surround naar 1ste HDMI (HDMI/DVI) input van TV, en via 2de HDMI van TV (die ARC ondersteunt) naar HDMI1 ingang van mijn surround set.
    Vervolgens in Surround set ingesteld bij HDMI Controle op HDMI1 (ipv SAT/Cable). Bron in mijn surround gezet op HDMI1 maar dan nog geen geluid van TV via surround set.

    Dus... *zucht* .. zoals je ziet heb ik ECHT van alles geprobeerd om het te laten werken. IETS zou hebben moeten werken, maar echt NIETS lijkt te werken. Ik kan qua instellingen alleen maar zoveel doen als door de systemen wordt toegelaten en wat logisch lijkt om het te laten werken. Maar tot op heden nog steeds geen geluk.
    Je zou verwachten dat omdat zowel de TV alsmede de surround set ARC ondersteunt, en de HDMI kabel die ik gebruik (volgens de leverancier) ARC ondersteunt, ik toch ofwel via HDMI ofwel via Optical, gewoon geluid vanaf mijn TV op mijn surround set zou moeten krijgen?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    De optische kabel is nieuw vanuit de verpakking aangesloten. Lijkt mij dat deze in orde moet zijn.
    En wat bedoel je met organische zoekmachine?

    Kijk, ik kan in de surround set kiezen voor audio uitvoer -> Alleen luidsprekers, of HDMI (PCM 2 kanaals) + Luidsprekers (= surround geluid) of alleen HDMI. Maar dat is de uitvoer.

    Ik kan bij instellingen kiezen voor HDMI controle. Dit moet aan staan, anders zal ARC niet werken. Dan kan ik daar verder ook kiezen of de audio ingang HDMI1 of SAT/Cable moet zijn .
    Ik heb de TV via Digital Optical out (wat alleen met de 3,5 mm jack gaat) zowel in de TV optical ingang alsmede de SAT/Cable optical ingang gehad.
    Ik heb de bron in mijn surround set zowel op TV (indien de optical cable daar in zat) gehad alsmede op SAT/Cable (indien de optical cable daar in zat) gehad. Nog steeds niets.
    Ik heb de TV gezet op Externe luidsprekers en TV luidspreker. Op Externe luidspreker krijg ik helemaal geen geluid.
    Ik kan in de TV kiezen voor SPDIF, maar daar kan ik dan alleen maar kiezen voor PCM (indien de TV staat op MPEG uitvoer).
    Ik heb het zelfs geprobeerd via de Ext2 uitgang van mijn TV (A/V uitgang) naar de audio ingangen van mijn surround set.
    TV -> verloop stekker naar female scart -> male scart verloop -> wit/rood male tulip -> wit/rood male tulip -> audio in surround set.
    Bron ingesteld op mijn surround set op Audio. Geen geluid indien ik TV op externe luidspreker zet.
    Wat ik ook heb geprobeerd is: HDMI out surround naar 1ste HDMI (HDMI/DVI) input van TV, en via 2de HDMI van TV (die ARC ondersteunt) naar HDMI1 ingang van mijn surround set.
    Vervolgens in Surround set ingesteld bij HDMI Controle op HDMI1 (ipv SAT/Cable). Bron in mijn surround gezet op HDMI1 maar dan nog geen geluid van TV via surround set.

    Dus... *zucht* .. zoals je ziet heb ik ECHT van alles geprobeerd om het te laten werken. IETS zou hebben moeten werken, maar echt NIETS lijkt te werken. Ik kan qua instellingen alleen maar zoveel doen als door de systemen wordt toegelaten en wat logisch lijkt om het te laten werken. Maar tot op heden nog steeds geen geluk.
    Je zou verwachten dat omdat zowel de TV alsmede de surround set ARC ondersteunt, en de HDMI kabel die ik gebruik (volgens de leverancier) ARC ondersteunt, ik toch ofwel via HDMI ofwel via Optical, gewoon geluid vanaf mijn TV op mijn surround set zou moeten krijgen?
    Als er geen licht uit de optische kabel komt, maar wel uit de uitgang van de TV is de vezel gebroken of zit er vuil op de uiteinden. De TV geeft nl. altijd optische signalen af als deze aan staat. Een reactie als 'lijkt mij dat deze in orde moet zijn' is voor ons nl. geen garantie dat deze goed is.

    Met organische zoekmachine bedoel ik jouw zintuigen en jouw verstand.

    De optische aansluitingen zijn volgens mij uitgevoerd als Toslink en niet als 3,5mm jack die dezelfde vorm heeft als van een hoofdtelefoon. De 3,5mm jack-variant wordt meestal gebruikt bij draagbare toestellen.

    Probeer het anders eens als je de kabels wisselt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 14-11-2010 om 14:08
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    De optische kabel is nieuw vanuit de verpakking aangesloten. Lijkt mij dat deze in orde moet zijn.
    En wat bedoel je met organische zoekmachine?

    Kijk, ik kan in de surround set kiezen voor audio uitvoer -> Alleen luidsprekers, of HDMI (PCM 2 kanaals) + Luidsprekers (= surround geluid) of alleen HDMI. Maar dat is de uitvoer.

    Ik kan bij instellingen kiezen voor HDMI controle. Dit moet aan staan, anders zal ARC niet werken. Dan kan ik daar verder ook kiezen of de audio ingang HDMI1 of SAT/Cable moet zijn (wat ik heb begrepen uit de handleiding is SAT/Cable optische ingang een coaxiale optische ingang, maar ik heb mijn Mediaplayer daar ook op aangesloten gehad via een optical TOS-link naar TOS-link kabel, en als ik in de Mediaplayer dan kies voor S/PDIF passthrough, dan werkt 5.1 surround gewoon via mijn set indien ik de bron daarvan op SAT/Cable zet).
    Ik heb de TV via Digital Optical out (wat alleen met de 3,5 mm jack gaat) zowel in de TV optical ingang alsmede de SAT/Cable optical ingang gehad.
    Ik heb de bron in mijn surround set zowel op TV (indien de optical cable daar in zat) gehad alsmede op SAT/Cable (indien de optical cable daar in zat) gehad. Nog steeds niets.
    Ik heb de TV gezet op Externe luidsprekers en TV luidspreker. Op Externe luidspreker krijg ik helemaal geen geluid.
    Ik kan in de TV kiezen voor SPDIF, maar daar kan ik dan alleen maar kiezen voor PCM (indien de TV staat op MPEG uitvoer).
    Ik heb het zelfs geprobeerd via de Ext2 uitgang van mijn TV (A/V uitgang) naar de audio ingangen van mijn surround set.
    TV -> verloop stekker naar female scart -> male scart verloop -> wit/rood male tulip -> wit/rood male tulip -> audio in surround set.
    Bron ingesteld op mijn surround set op Audio. Geen geluid indien ik TV op externe luidspreker zet.
    Wat ik ook heb geprobeerd is: HDMI out surround naar 1ste HDMI (HDMI/DVI) input van TV, en via 2de HDMI van TV (die ARC ondersteunt) naar HDMI1 ingang van mijn surround set.
    Vervolgens in Surround set ingesteld bij HDMI Controle op HDMI1 (ipv SAT/Cable). Bron in mijn surround gezet op HDMI1 maar dan nog geen geluid van TV via surround set.

    Dus... *zucht* .. zoals je ziet heb ik ECHT van alles geprobeerd om het te laten werken. IETS zou hebben moeten werken, maar echt NIETS lijkt te werken. Ik kan qua instellingen alleen maar zoveel doen als door de systemen wordt toegelaten en wat logisch lijkt om het te laten werken. Maar tot op heden nog steeds geen geluk.
    Je zou verwachten dat omdat zowel de TV alsmede de surround set ARC ondersteunt, en de HDMI kabel die ik gebruik (volgens de leverancier) ARC ondersteunt, ik toch ofwel via HDMI ofwel via Optical, gewoon geluid vanaf mijn TV op mijn surround set zou moeten krijgen?
    Krijg een beetje medelijden met je, je hebt zo te zien je best gedaan, je hebt er ook genoeg geld in gestoken(alleen had ik er zelf niet zo'n bult plastic voor gekocht ) .

    1 HDMI kabel vanaf je set vanzelfsprekend op de HDMI out naar de HDMI 2 op je TV.

    2 Zie pagina 48 van je TV gebruiksaanwijzing, zet de receiver functie op aan.

    3 Zie pagina 67 van je set gebruiksaanwijzing , HDMI controle op aan en ARC op auto

    Je zou nu geluid moeten hebben als je de instellingen correct hebt uitgevoerd. Je zou eventueel nog kunnen experimenteren met de volgorde van aanzetten van de apparaten.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 14-11-2010 om 15:09 Reden: mistik
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Krijg een beetje medelijden met je, je hebt zo te zien je best gedaan, je hebt er ook genoeg geld in gestoken(alleen had ik er zelf niet zo'n bult plastic voor gekocht ) .

    1 HDMI kabel vanaf je set vanzelfsprekend op de HDMI out naar de HDMI 2 op je TV.

    2 Zie pagina 48 van je TV gebruiksaanwijzing, zet de receiver functie op aan.

    3 Zie pagina 67 van je set gebruiksaanwijzing , HDMI controle op aan en ARC op auto

    Je zou nu geluid moeten hebben als je de instellingen correct hebt uitgevoerd. Je zou eventueel nog kunnen experimenteren met de volgorde van aanzetten van de apparaten.
    Dank je, dat was een nuttig antwoord. In zoverre dat het Anytime+ menu waarin je de receiver kunt aanzetten niet voorkomt in de lijst met apparaten. Er komen helemaal geen apparaten voor. Anytime+ zou door mijn surroundset ondersteund moeten worden in dat geval. Maar aangezien mijn surroundset een Sony is en mijn TV een Samsung, ga ik dat dus nooit voor elkaar krijgen. Het lijkt er dus op dat ik nooit geluid van de TV via mijn surroundset kan laten lopen.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    Dank je, dat was een nuttig antwoord. In zoverre dat het Anytime+ menu waarin je de receiver kunt aanzetten niet voorkomt in de lijst met apparaten. Er komen helemaal geen apparaten voor. Anytime+ zou door mijn surroundset ondersteund moeten worden in dat geval. Maar aangezien mijn surroundset een Sony is en mijn TV een Samsung, ga ik dat dus nooit voor elkaar krijgen. Het lijkt er dus op dat ik nooit geluid van de TV via mijn surroundset kan laten lopen.
    ARC is niet merk gebonden, bij de TV moet je het in kunnen schakelen ongeacht het merk van het aangeslotene.

    Zou er naar beiden een paar emails aan wagen, zowel Sony als Samsung en de winkel waar ik gekocht heb zou ik ook om uitleg vragen.......


    Zou toch lekker worden, het moet gewoon werken, je koopt toch niet het nieuwste van het nieuwste en dan genoegen nemen dat het niet zou werken.....

    Net zolang doorgaan tot het werkt
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ARC is niet merk gebonden, bij de TV moet je het in kunnen schakelen ongeacht het merk van het aangeslotene.

    Zou er naar beiden een paar emails aan wagen, zowel Sony als Samsung en de winkel waar ik gekocht heb zou ik ook om uitleg vragen.......


    Zou toch lekker worden, het moet gewoon werken, je koopt toch niet het nieuwste van het nieuwste en dan genoegen nemen dat het niet zou werken.....

    Net zolang doorgaan tot het werkt
    Ja het lijkt erop dat ik niet de enige ben. Iemand met 2 samsung systemen (tv + surround set) heeft exact hetzelfde probleem.

    http://forums.cnet.com/7723-13973_102-375712.html

    Ik zal het nog eens proberen door de optical cable op de optical TV ingang te plaatsen (is nu losgekoppeld) en kijken of ie 'm dan wel vindt.

  18. #18

    Standaard

    Van Anynet+ is mij bekend dat dit in de praktijk niet fijn werkt. De TV schakelt bvb gelijk met de Home Cinema in en uit en kan dus niet uitgeschakeld als je naar de radio of een CD wilt luisteren.

    Wat ik je aan zou willen raden is om Anynet+ uit te schakelen. De set van Sony werkt hier niet mee, omdat het alleen producten van Samsung dit kunnen hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    Ja het lijkt erop dat ik niet de enige ben. Iemand met 2 samsung systemen (tv + surround set) heeft exact hetzelfde probleem.

    http://forums.cnet.com/7723-13973_102-375712.html

    Ik zal het nog eens proberen door de optical cable op de optical TV ingang te plaatsen (is nu losgekoppeld) en kijken of ie 'm dan wel vindt.
    Er zal toch wel iets werken

    De aanhouder wint, misschien komt er/is er al een softwareupdate van 1 van beide systemen?

    HDMI..... het heeft nog steeds fratsen en de logica ervan heb ik hier bij mij thuis ook nog steeds niet gevonden.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Dat Anynet+ alleen met Samsung gelijkwaardige producten werkt heb ik mij door de samsung support ook laten vertellen. Maar dan begrijp ik niet waarom de persoon in de link die ik gaf exact hetzelfde probleem heeft als ik terwijl die wel 2 samsung producten met elkaar verbonden had. Maar goed, dat kan allerlei redenen hebben gehad natuurlijk. In principe zou het, lijkt mij, echter wel zo moeten zijn dat wanneer een optical cable van tv out naar surround set optical in gaat, het gewoon moet werken. Of de HDMI arc functie (welke beide producten ondersteunen) zou moeten werken. Hoe dan ook, er gaat nu iemand van Samsung langs komen om het e.e.a. te bekijken en (hopelijk) op te lossen. Ik houd jullie hiervan nog op de hoogte.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    Dat Anynet+ alleen met Samsung gelijkwaardige producten werkt heb ik mij door de samsung support ook laten vertellen. Maar dan begrijp ik niet waarom de persoon in de link die ik gaf exact hetzelfde probleem heeft als ik terwijl die wel 2 samsung producten met elkaar verbonden had. Maar goed, dat kan allerlei redenen hebben gehad natuurlijk. In principe zou het, lijkt mij, echter wel zo moeten zijn dat wanneer een optical cable van tv out naar surround set optical in gaat, het gewoon moet werken. Of de HDMI arc functie (welke beide producten ondersteunen) zou moeten werken. Hoe dan ook, er gaat nu iemand van Samsung langs komen om het e.e.a. te bekijken en (hopelijk) op te lossen. Ik houd jullie hiervan nog op de hoogte.
    Ik hoop voor je dat hij/zij daar een oplossing voor heeft en je niet van het kastje naar de muur gaat sturen.

    Zou je ons op de hoogte kunnen houden van de bevindingen van deze persoon? Er zullen vast wel meer bezoekers en members daarin geïteresseerd zijn?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Hoi heren. Het probleem is opgelost hoor. Mijn werk is heel dicht bij een nieuwe Saturn shop. Ik dacht laat ik eens een optical tos-link naar tos-link kabel daar aanschaffen en dat nog eens proberen.
    Thuisgekomen heb ik het verloop stuk (3,5 mm jack -> tos-link uitgang) op een uiteinde van de nieuw aangeschafte optical kabel gezet, deze in de optical uitgang van mijn tv gestoken en de tos-link uiteinde ging netjes rood branden. Deze in mijn surround set gestoken (welke op TV uitvoer stond) en voila, geluid via mijn surround set. TV speaker uitgeschakeld en op extern gezet zodat ik geluid alleen via mijn surround set hoor en voor mekaar.
    Ik dacht toch echt dat ik dat verloop stukje kon overslaan door een optical kabel aan te schaffen die van 3,5 mm jack naar tos-link loopt, maar klaarblijkelijk mist dat toch een belangrijk onderdeel om dat te laten werken. De afspraak met een Samsung specialist kon dus komen te vervallen. Betekent wel dat ik er zo'n 32 euro qua aangeschafte bekabeling die niet nodig was op achteruit ben gegaan, maar goed het zij zo. Ik ben al lang blij dat het nu werkt
    Dank voor alle adviezen.

  23. #23

    Standaard HDMI poorten Samsung UE40C7700

    Hallo lezers,
    Ik heb het probleem dat de Samsung de HDMI-poorten niet herkent. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
    Sluit is bv de AC Ryan aan, dan licht de poort wel oranje op, maar zegt dat er geen apparaat aangesloten is als ik hem selecteer. Soms geeft hij ook een poort aan waar niets op is aangesloten.
    Wie kan me helpen?
    Eric

  24. #24

    Standaard

    De HDMI ingangen worden pas goed weergegeven als het aangesloten apparaat aan staat..... tenminste dat doet mijn Samsung wel zo, al kun je wel alle HDMI ingangen in het menu zien staan, de ingangen met een actief apparaat verhuizen naar boven en dan komen er in plaats van streepjes tekst te staan.

    Mochten je HDMI aansluitingen in het geheel niet werken, dan aanspraak maken op je garantie en de boel laten repareren.
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    hoi, graag zou ik willen weten of het je gelukt, en op welke manier, heb het zelfde probleem met de zelfde set, hoor heel graag reactie,
    mvg,
    postma

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •