Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 48 van 48 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard jvc th-r1 via Samsung le32r81bx

    Goede avond,

    Ik ben ten einde raad, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb pas een 5.1 surround set tweedehands gekocht (JVC th-r1) dit is een receiver/dvd speler met een subwoofer en 4 boxen. Hierbij kreeg ik een scartkabel en een tulp stekker rood/wit. Aansluiten op mijn tv (Samsung le32r81bx) is gelukt tot en bepaald punt waar ik niet uit kom. De enige manier voor mij om surround werkende te krijgen is als ik het signaal van de kabel direct uit de muur aansluit op de JVC receiver. De receiver is met de tv verbonden via scart, rood+wit tulp en nog zo'n zelfde kabel als waar het signaal mee uit de muur komt. Dan werkt het maar dan kijk ik dus tv via de receiver en dat wil ik niet, mede omdat ik interactieve tv heb een ook een playstation 3. Eigenlijk om een lang verhaal kort te maken; is het mogelijk om het geluid wat uit de tv komt direct af te spelen via het surround? Hoe moet ik dat doen met aansluiten? Ik kom er echt niet uit.

    Bij voorbaat heel erg bedankt!

  2. #27

    Standaard

    Hoi Michzz,

    Ik heb even de handleidingen opgezocht van je setje en je televisie. En voor zover ik het kan beoordelen gaat dit denk ik slechts beperkt lukken. Je kan de TV met de rood+wit tulp aansluiten op de set. Je hebt dan echter geen surround sound. Om wel surround sound te krijgen moet je televisie een digitale output hebben (optisch of coaxiaal) die je dan aansluit op de digitale input van de set. Maar volgens mij heeft jouw TV niet zo'n uitgang.
    Onkyo TX-SR703 en DV-SP504E, Klipsch SF1, SC1, SR1,RW8 en Samsung Plasma PS50A756.

  3. #28

    Standaard

    Welkom op dit forum Michzz.

    Wel vreemd dat je er maar 4 luidsprekers bij gekregen hebt de set, want er moeten er (naast de sub) 5 op aangesloten worden. Het zou daardoor kunnen zijn dat je niet de dialogen kunt horen wanneer je gebruik maakt van meer-kanaals geluid of de Dolby ProLogic decoder.

    Volgens de gebruiksaanwijzingen die ik gevonden heb, heeft de set 2 digitale ingangen (1x optisch en 1x coaxiaal) en 1 analoge ingang en de TV een analoge uitgang die uitgevoerd is als 2x tulp.

    Om geluid van de TV naar de set te krijgen kun je een verbinding maken tussen de uitgang van de TV en de scart-aansluiting van de set. Je hebt daarvoor een verbinding nodig als deze waarbij je in dit geval ook nog de signaal-richting kunt kiezen:
    scart-kabel-composiet-2-meter.jpg
    Een andere manier is om de digitale uitgang van de ontvanger voor interactieve TV te gebruiken. Als deze uitgevoerd is als coaxiaal(tulp), kun je de optische ingang voor het geluid van de PS3 gebruiken. Heeft de ontvanger alleen een optische uitgang, dan kun je er voor kiezen om een optische schakelaar te gebruiken en handmatig te schakelen of het signaal van één van de 2 optische(licht) uitgangen om te zetten naar coaxiaal(elektrisch).
    Optische schakelaar:optische-schakelaar-1x-toslink-female-uitgang.jpg Omzetter: omvormer-van-optisch-naar-coaxiaal-output-digital-coaxiaal.jpg

    Het kan zijn dat wanneer je digitale verbindingen gebruikt het geluid niet synchroon is met het beeld, maar dit kun je het beste zelf testen door de optische uitgang rechtstreeks met de ingang van de set te verbinden. Als het geluid niet synchroon te krijgen is met het beeld, zal je de analoge verbinding moeten gebruiken.

    Probeer daarom eerst een optische verbinding en als beeld en geluid synchroon zijn, hoef je dus niet de analoge te gebruiken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-05-2014 om 23:50
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michzz Bekijk bericht
    Goede avond,

    Ik ben ten einde raad, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb pas een 5.1 surround set tweedehands gekocht (JVC th-r1) dit is een receiver/dvd speler met een subwoofer en 4 boxen. Hierbij kreeg ik een scartkabel en een tulp stekker rood/wit. Aansluiten op mijn tv (Samsung le32r81bx) is gelukt tot en bepaald punt waar ik niet uit kom. De enige manier voor mij om surround werkende te krijgen is als ik het signaal van de kabel direct uit de muur aansluit op de JVC receiver. De receiver is met de tv verbonden via scart, rood+wit tulp en nog zo'n zelfde kabel als waar het signaal mee uit de muur komt. Dan werkt het maar dan kijk ik dus tv via de receiver en dat wil ik niet, mede omdat ik interactieve tv heb een ook een playstation 3. Eigenlijk om een lang verhaal kort te maken; is het mogelijk om het geluid wat uit de tv komt direct af te spelen via het surround? Hoe moet ik dat doen met aansluiten? Ik kom er echt niet uit.

    Bij voorbaat heel erg bedankt!
    De JVC is geen receiver dvd speler maar een alles in1 met dvd recorder. Maar 4 speakers en een "sub" ? ...... dan ben je tekort gedaan, er zouden 5 speakers en een "sub" moeten zijn.

    Oke dat terzijde, de TV heeft een analoge uitgang, nr 2 zie blz 4 van je TV gebruiksaanwijzing.

    Je JVC heeft een analoge ingang aan de voorkant achter het klepje.

    Een normaal/simpel tulpkabeltje(rood/wit of zwart/wit.... ligt er maar net aan wat je in huis hebt) zou voldoende moeten zijn als ik het zo bekijk.

    TV aan en alles in 1 aan en met de alles in 1 net zo lang op het ingangenkeuze knopje drukken totdat de TV is gevonden, lees wel even blz 69 en blz 70 om uit te vinde hoe je ze eventueel nog moet instellen.

    Moet lukken zo.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Goedemorgen!

    Ik sta perplex van jullie reacties in zo'n korte tijd!
    Bij deze wil ik jullie heel erg bedanken want volgens mij heb ik het voor elkaar gekregen. N.a.v. jullie advies met de tulp stekkers ben ik gaan experimenteren. Eerst had ik helemaal geen beeld en geluid meer maar na een instelling op de JVC veranderd te hebben komt het geluid uit de boxen nu rechtstreeks van de tv zelf. Dat werkt in ieder geval nu. Ik ga vandaag of morgen beetje tweaken met behulp van jullie adviezen om te kijken of ik dan ook geluid afspeel van de playstation en interactieve tv.
    Echt bedankt, jullie zijn geweldig met fijne, snelle en vooral duidelijke adviezen.

    Oh ja het zijn trouwens 5 boxen. Ik was de center vergeten te tellen haha.

    Groet, Michzz

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De JVC is geen receiver dvd speler maar een alles in1 met dvd recorder. Maar 4 speakers en een "sub" ? ...... dan ben je tekort gedaan, er zouden 5 speakers en een "sub" moeten zijn.

    Oke dat terzijde, de TV heeft een analoge uitgang, nr 2 zie blz 4 van je TV gebruiksaanwijzing.

    Je JVC heeft een analoge ingang aan de voorkant achter het klepje.

    Een normaal/simpel tulpkabeltje(rood/wit of zwart/wit.... ligt er maar net aan wat je in huis hebt) zou voldoende moeten zijn als ik het zo bekijk.

    TV aan en alles in 1 aan en met de alles in 1 net zo lang op het ingangenkeuze knopje drukken totdat de TV is gevonden, lees wel even blz 69 en blz 70 om uit te vinde hoe je ze eventueel nog moet instellen.

    Moet lukken zo.
    Hoi allemaal!

    Het is alweer een tijdje terug maar door omstandigheden heb ik niet meer kunnen experimenteren met jullie adviezen, laat staan nog berichten plaatsen. Even een update: ik heb met behulp van tulp stekkers (rood/wit) de output van de tv gepakt en in het voor klepje van het kastje van de surround set gedaan. Helaas heb ik nu helemaal geen geluid, heb alle ingangenkeuzes geprobeerd (L1, L2, F1 enz. ) Moet er niet alsnog een scart ofzo worden aangesloten om geluid te krijgen? Mooiste is als ik surround krijg van playstation 3 en interactieve tv van Tele2.
    Hopelijk willen jullie mij verder helpen!

    Groet, Michzz

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michzz Bekijk bericht
    Hoi allemaal!

    Het is alweer een tijdje terug maar door omstandigheden heb ik niet meer kunnen experimenteren met jullie adviezen, laat staan nog berichten plaatsen. Even een update: ik heb met behulp van tulp stekkers (rood/wit) de output van de tv gepakt en in het voor klepje van het kastje van de surround set gedaan. Helaas heb ik nu helemaal geen geluid, heb alle ingangenkeuzes geprobeerd (L1, L2, F1 enz. ) Moet er niet alsnog een scart ofzo worden aangesloten om geluid te krijgen? Mooiste is als ik surround krijg van playstation 3 en interactieve tv van Tele2.
    Hopelijk willen jullie mij verder helpen!

    Groet, Michzz
    Mooiste is als ik surround krijg van playstation 3 en interactieve tv van Tele2.
    ??? Heb je nu wel of geen geluid en hoe heb je die PS3 en Tele 2 kastje aangesloten? Over welke aansluitingen beschikt dat Tele 2 kastje? Welk type PS3 heb je?

    Eerst had ik helemaal geen beeld en geluid meer maar na een instelling op de JVC veranderd te hebben komt het geluid uit de boxen nu rechtstreeks van de tv zelf. Dat werkt in ieder geval nu. Ik ga vandaag of morgen beetje tweaken met behulp van jullie adviezen om te kijken of ik dan ook geluid afspeel van de playstation en interactieve tv.
    Mmmm, volgens mij heb je talenten om hele volksstammen knettergek te krijgen
    Have fun and enjoy your collection

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michzz Bekijk bericht
    Even een update: ik heb met behulp van tulp stekkers (rood/wit) de output van de tv gepakt en in het voor klepje van het kastje van de surround set gedaan. Helaas heb ik nu helemaal geen geluid, heb alle ingangenkeuzes geprobeerd (L1, L2, F1 enz. ) Moet er niet alsnog een scart ofzo worden aangesloten om geluid te krijgen? Mooiste is als ik surround krijg van playstation 3 en interactieve tv van Tele2.
    Hopelijk willen jullie mij verder helpen!

    Groet, Michzz
    Die verbinding zou moeten werken, maar als de uitgang van de TV regelbaar is, zal je alleen geluid kunnen horen als je de volume-regelaar van de TV open hebt staan. Sommige TV's hebben een instelling waarmee je kunt kiezen of het niveau vast of regelbaar moet zijn. Daarvoor zal je zelf moeten kijken in het menu en de gebruiksaanwijzing van de TV.

    Voor 'surround' -of meerkanaals geluid- heb je een digitale verbinding nodig en in jouw geval is deze bij (zowel de PS3 als) de Tele2 decoder optisch. Daarvoor heb je een kabel nodig met een glasvezel i.p.v. koper.
    Heb je dat al geprobeerd?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    ??? Heb je nu wel of geen geluid en hoe heb je die PS3 en Tele 2 kastje aangesloten? Over welke aansluitingen beschikt dat Tele 2 kastje? Welk type PS3 heb je?



    Mmmm, volgens mij heb je talenten om hele volksstammen knettergek te krijgen
    Haha ja ik kan mij voorstellen dat ik mensen gek zou kunnen krijgen. Mijn excuses als ik dat ook gedaan heb!
    Het interactieve televisie van Tele2 heb ik op de tv aangesloten via een HDMI kabel, evenals de Playstation 3 is aangesloten op de tv met een HDMI.
    Beiden is ook mogelijk met scart maar dan heb ik vanzelfsprekend minder kwaliteit. Het is een hoop gedoe maar het enige dat ik wil is het geluid dat uit de televisie komt afspelen via het surround systeem. (was het maar zo simpel om de stekkers van de boxen in de tv te kunnen doen, helaas..)

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Die verbinding zou moeten werken, maar als de uitgang van de TV regelbaar is, zal je alleen geluid kunnen horen als je de volume-regelaar van de TV open hebt staan. Sommige TV's hebben een instelling waarmee je kunt kiezen of het niveau vast of regelbaar moet zijn. Daarvoor zal je zelf moeten kijken in het menu en de gebruiksaanwijzing van de TV.

    Voor 'surround' -of meerkanaals geluid- heb je een digitale verbinding nodig en in jouw geval is deze bij (zowel de PS3 als) de Tele2 decoder optisch. Daarvoor heb je een kabel nodig met een glasvezel i.p.v. koper.
    Heb je dat al geprobeerd?
    Hoi Gerco!

    Ik heb geen kabel geprobeerd met glasvezel i.p.v. koper. Het enige wat ik heb geprobeerd zijn scart kabels en tulp stekkers.. Kun je vertellen wat voor kabel ik dan nodig zou hebben en waar ik die op aansluit? Dan wil ik dat van harte proberen.
    Anderzijds zal ik ook even proberen met de instellingen van zowel de televisie als mijn surround set te experimenteren om te kijken of ik daadwerkelijk iets moet omschakelen ofzo.

  11. #36

    Standaard

    Voor een optische verbinding heb je een 'optische kabel' nodig. Als je dat in een goede elektronicawinkel vraagt, weten ze wel welke je moet hebben.

    En anders hier wel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    Hoi iedereen. Ik heb iets nieuws te melden..
    Zoals eerder genoemd zou de methode van aansluiting tulp vanaf output tv naar input surround moeten werken. Deze werkt (nog) niet. Maar ben er nu achter gekomen dat wanneer ik de uhm ingangenkeuze van de surround set op het juiste kanaal afstel ik 1 of 2 seconden WEL geluid hoor maar het gaat gelijk weer weg. Enige verklaring?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michzz Bekijk bericht
    Hoi iedereen. Ik heb iets nieuws te melden..
    Zoals eerder genoemd zou de methode van aansluiting tulp vanaf output tv naar input surround moeten werken. Deze werkt (nog) niet. Maar ben er nu achter gekomen dat wanneer ik de uhm ingangenkeuze van de surround set op het juiste kanaal afstel ik 1 of 2 seconden WEL geluid hoor maar het gaat gelijk weer weg. Enige verklaring?
    Heb je deze Tele2 decoder:



    Zo ja dan zit er achterop ook een optische aansluiting, PS3 heeft ook een optische aansluiting, sluit alles optisch aan, dan heb je surround geluid van de PS3 en van de Tele2 decoder als er tenminste een surround uitzending is.

    Ik heb het vermoeden dat die tulpfrontingang alleen lekker werkt als je gaat opnemen met je JVC setje, maar we kunnen natuurlijk ook nog even simpel een analoge ingang maken op de achterzijde van je JVC setje,
    je hebt daar een scartbreakout voor nodig, ziet er ongeveer zo uit:



    Je hebt ze in allerlei vormen en maten, zelfs die doorlopen zodat er in hun achterkant weer een scart past, kosten geen drol:

    http://www.allekabels.nl/scart-kabel...opstekker.html

    Deze scartbreakout(scartverloopstekker op z'n Nederlands) moet je dan in de L-2 scart input decoderingang van je JVC stoppen, in de gebruiksaanwijzing is dat nr 6,
    je zet het schakelaartje op de scartverloopstekker op input, de tulpstekkertjes in de rode en witte ingang en je set op analoge ingang L-2 en het zou dan moeten werken.

    Je TV en de Tele2 decoder zou ik via de tulpaansluiting aansluiten, TV geluid is meestal dacht ik in gewoon stereo. (kijk zelf al jaren geen TV meer).

    Mocht je, om wat voor reden dan ook, de Tele2 decoder ook via optisch willen aansluiten, dan kun je 2 optische ingangen maken op je JVC door gebruik te maken van
    een optische switch, deze schakelaar maakt dat je er drie optische apparaten op aan kunt sluiten, er gaat dan 1 optische kabeltje naar de JVC, een draaiknop op de
    switch maakt het dan mogelijk om te switchen tussen de verschillende apparaten, deze oplossing kost je extra een switch en 2 extra optische kabeltjes.

    Voorbeeld van een optische switch: (ook al gegeven door Gerben):



    Kost ook niet echt een vermogen:

    http://www.allekabels.nl/audio_kabel...chakelaar.html


    Je PS3 zou ik om surround te krijgen optisch aansluiten, doe je met zo'n kabeltje:



    Kost je je kop ook niet:

    http://www.allekabels.nl/optische-ka...che-kabel.html

    Nog wel even een opmerking over optische kabels, ze ZIJN ZEER kwetsbaar, je kunt er niet lomp mee omgaan
    want dan gaan ze stuk, ze kunnen niet tegen scherpe hoeken, dus strak om een plank leggen is einde
    verhaal want dan breken de optische draden aan de binnenkant van het kabeltje en tenslotte nog even
    melden dat er maar 1 manier is om de stekker aan te sluiten, het aansluiten op zich gaat niet echt licht,
    maar zeker niet overdreven zwaar, je zult dus goed moeten kijken of je de stekker op de goede wijze
    voor het daarvoor bestemde gaatje hebt...... ik heb al heel wat gesloopte optische ingangen gezien, ja
    echt stuk gebroken door de stekker er proberen verkeert in te drukken, dus wees gewaarschuwd.

    Oh.... je PS3 dien je in het menu dan ook nog even wijs te maken dat je ook allerlei geluidssoorten via
    de optische uitgang wilt hebben en als je er naar wilt luisteren zul je op je JVC de L2 DIGITAL ingang
    moeten kiezen(in de gebruiksaanwijzing is dat nr10, ....... ja ja wordt het toch nog lastig, de scart L-2 ingang
    is namelijk analoog.

    Neem er gerust de gebruiksaanwijzing bij als een en ander niet werkt, misschien moet je nog wat instellen op je JVC set...

    BTW alles met optisch kabels wordt ook wel aangeduid met SPDIF, alleen maar als info bedoeld.

    Als er nog vragen opduiken..... laat maar weten, er zijn diverse mogelijkheden, maar met jouw set zou ik er geen
    grote kapitalen insteken om iets mogelijk te maken als het simpel ook kan, je set, als die stuk gaat, heeft als nadeel
    dat hij duur in de reparatie zal zijn en hij is niet uitwisselbaar met andere sets, stuk betekent dan in de meeste gevallen
    alles in 1x weggooien.

    We gaan net zolang door totdat het werkt
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 01-06-2014 om 00:05 Reden: aanvullingen
    Have fun and enjoy your collection

  14. #39

    Standaard

    Wauw wat een antwoord! Heel erg bedankt! Ik heb geprobeerd de adviezen zo goed mogelijk op te volgen. Helaas moet ik zeggen dat ik hem nog steeds niet aan de praat krijg. Ik heb nu de tulp stekkers geprobeerd via de output tv en aan de voorkant van de jvc de input, heb geprobeerd via scart breakout (tulp output tv - tulp in scart en op input geschakeld en in L2 gedaan) en ik heb de playstation via optische kabel verbonden met de jvc. Ik krijg het niet voor elkaar. Probeer ook met de instellingen te experimenteren maar niks lukt. Woonde 1 van jullie maar in de buurt van Epe, misschien dat het dan zou lukken. Zou best de benzine willen vergoeden. Nog andere tips? Nogmaals bedankt voor alle moeite jongens! Ik kan begrijpen dat het voor jullie ook frustrerend is maar ik word er ook gek van haha..

  15. #40

    Standaard

    Heb je de set kunnen beluisteren voor je die kocht?

    Anders kan het zijn dat de vorige eigenaar deze heeft verkocht omdat die een defekt heeft wat die problemen veroorzaakt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Heb je de set kunnen beluisteren voor je die kocht?

    Anders kan het zijn dat de vorige eigenaar deze heeft verkocht omdat die een defekt heeft wat die problemen veroorzaakt.
    Nee hij doet het zeker wel. Als ik er een dvd of cd indoen dat krijg ik prima surround sound. En heb het eerder zelfs voor elkaar gekregen om tv te kijken met surround sound maar dat was via coax kabel signaal die direct was aangesloten op de jvc. Ik probeer geluid te krijgen direct uit de tv en niet eerst via de jvc.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michzz Bekijk bericht
    Wauw wat een antwoord! Heel erg bedankt! Ik heb geprobeerd de adviezen zo goed mogelijk op te volgen. Helaas moet ik zeggen dat ik hem nog steeds niet aan de praat krijg. Ik heb nu de tulp stekkers geprobeerd via de output tv en aan de voorkant van de jvc de input, heb geprobeerd via scart breakout (tulp output tv - tulp in scart en op input geschakeld en in L2 gedaan) en ik heb de playstation via optische kabel verbonden met de jvc. Ik krijg het niet voor elkaar. Probeer ook met de instellingen te experimenteren maar niks lukt. Woonde 1 van jullie maar in de buurt van Epe, misschien dat het dan zou lukken. Zou best de benzine willen vergoeden. Nog andere tips? Nogmaals bedankt voor alle moeite jongens! Ik kan begrijpen dat het voor jullie ook frustrerend is maar ik word er ook gek van haha..
    Mmmm, 260km uit en thuis, met een heel erg (voor mijn auto dan) gunstig gebruik gerekend van 1 op 13 maakt 20 liters benzine, a €1,70 het litertje bij elkaar alleen aan benzine €34,--

    Kijk, lijkt mij dat je daar toch nog wel even zelf wat voor wilt proberen, tevens omdat het niet gegarandeerd is dat het ook gaat werken, want zoals Gerco al opmerkte, je set zou een
    defect aan de ingangen kunnen hebben.

    Voor de PS3 zul je in het menu van de PS3 de instellingen zodanig moeten aanpassen dat hij het geluid ook via optisch uitzend.

    De Tele2 decoder ken ik niet, daar zul je zelf even voor in je gebruiksaanwijzing moeten kijken of je nog wat moet instellen.

    Voor de JVC geld dat je toch even in de gebruiksaanwijzing moet duiken, al kan ik niet zeggen dat ze er van JVC nu een echt
    lekker duidelijk verhaal van hebben gemaakt op blz. 69 en 70.

    Controleer voor jezelf dat je ook echt zeker weet of je ook, 100% zeker weten, de goede aansluitingen hebt gepakt, je zal echt
    niet de eerste zijn die even misprikt

    Als je de ingangen wilt testen, dan zal de TV en het desbetreffende apparaat spelend op je TV moeten kunnen zien, dit om zeker
    te zijn dat het apparaat ook echt speelt. Geef de JVC ook even de tijd om op de ingang af te kunnen stemmen als je met het
    knopje op de AB van ingang wisselt, niet te snel van de ene naar de andere ingang gaan dus.

    Sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Nou jullie gaan het niet geloven maar gisteravond (met puur toeval) deed de surround van de playstation 3 het ineens!! Hij is met de jvc verbonden middels een optische kabel. Weet niet waarom die het nu ineens wel doet want ik heb verder niks veranderd..?! Vandaag en/of morgen kijken of die het nog steeds doet. Nu nog kijken of het lukt met het kastje van Tele2. Maar de optie om het geluid dat direct uit de tv komt is dus komen te vervallen met de verbindingen die ik nu heb met de optische kabel. Maar goed, als die het maar doet wil ik best een omweg maken bedankt zover jongens!!! Jullie zijn geweldig!

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michzz Bekijk bericht
    Nou jullie gaan het niet geloven maar gisteravond (met puur toeval) deed de surround van de playstation 3 het ineens!! Hij is met de jvc verbonden middels een optische kabel. Weet niet waarom die het nu ineens wel doet want ik heb verder niks veranderd..?! Vandaag en/of morgen kijken of die het nog steeds doet. Nu nog kijken of het lukt met het kastje van Tele2. Maar de optie om het geluid dat direct uit de tv komt is dus komen te vervallen met de verbindingen die ik nu heb met de optische kabel. Maar goed, als die het maar doet wil ik best een omweg maken bedankt zover jongens!!! Jullie zijn geweldig!
    Setje wilde baasje/bazin €34,-- besparen en zichzelf een trap tegen de ingangen, denk dat ie een dreiging voelde
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Het kan ook zijn dat de set het licht heeft gezien.

    Nu maar hopen dat de rest van de set dan binnenkort ook doet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #46

    Standaard Ik krijg geen geluid van de achterste speakers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DavidiaN Bekijk bericht
    Hoi heren. Het probleem is opgelost hoor. Mijn werk is heel dicht bij een nieuwe Saturn shop. Ik dacht laat ik eens een optical tos-link naar tos-link kabel daar aanschaffen en dat nog eens proberen.
    Thuisgekomen heb ik het verloop stuk (3,5 mm jack -> tos-link uitgang) op een uiteinde van de nieuw aangeschafte optical kabel gezet, deze in de optical uitgang van mijn tv gestoken en de tos-link uiteinde ging netjes rood branden. Deze in mijn surround set gestoken (welke op TV uitvoer stond) en voila, geluid via mijn surround set. TV speaker uitgeschakeld en op extern gezet zodat ik geluid alleen via mijn surround set hoor en voor mekaar.
    Ik dacht toch echt dat ik dat verloop stukje kon overslaan door een optical kabel aan te schaffen die van 3,5 mm jack naar tos-link loopt, maar klaarblijkelijk mist dat toch een belangrijk onderdeel om dat te laten werken. De afspraak met een Samsung specialist kon dus komen te vervallen. Betekent wel dat ik er zo'n 32 euro qua aangeschafte bekabeling die niet nodig was op achteruit ben gegaan, maar goed het zij zo. Ik ben al lang blij dat het nu werkt
    Dank voor alle adviezen.

    Hallo ,

    Ik heb ook een probleem met mijn home cinema set van Samsung. Ik krijg namelijk alleen geluid uit de voorste twee palen en midden speaker en geen geluid uit de achterste twee palen ? Ik heb ook van alles geprobeerd ik heb een smart tv van sharp . Alleen als ik films of netflix kijk op de receiver krijg ik overal geluid vandaan . Maar als ik dus via mijn tv kijk alleen aan de voorste speakers geluid .

    Kan iemand mij hier verder mee helpen ?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sonny92 Bekijk bericht
    Hallo ,

    Ik heb ook een probleem met mijn home cinema set van Samsung. Ik krijg namelijk alleen geluid uit de voorste twee palen en midden speaker en geen geluid uit de achterste twee palen ? Ik heb ook van alles geprobeerd ik heb een smart tv van sharp . Alleen als ik films of netflix kijk op de receiver krijg ik overal geluid vandaan . Maar als ik dus via mijn tv kijk alleen aan de voorste speakers geluid .

    Kan iemand mij hier verder mee helpen ?
    Model nummer opgeven kan wel eens helpen, kunnen we even de gebruiksaanwijzing opzoeken en je dan vertellen wat je kunt doen om wel overal geluid van te krijgen,
    ook is het fijn als je vertelt hoe je je set met de TV verbonden hebt.....
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    Ook ten einde raad! Na 3 dagen rommelen en prutsen lukt het mij niet om mijn tv geluid via mijn dvd home cinema set af te spelen. Ik heb een net nieuwe philips tv 55pfk7509 met 4 hdmi arc aansluitingen (er zit geen aansluiting meer aan voor de aux kabels (wit en rood). Wel zit er een scartaansluiting die ik met een scartbreakout op de subwoofer heb gekoppeld (rood en Witte kabel) maar wederom geen geluid. Alle HDMI ingangen werken niet met mijn dvd speler om tv geluid op de surround set te krijgen, maar mijn dvd speler kan wel op de tv komen en dvd's afspelen doet hij dan wel weer met geluid op de surround set. Op mijn dvd speler zit dus een HDMI out en HDMI in-ingang. Via de HDMI out kan ik dus dvd's afspelen dan zou je zeggen.. via de HDMI-in kan ik geluid van de tv op de surround set krijgen. Nou niet dus. Er zit ook nog een USB aansluiting op de dvd speler (radeloos ook maar geprobeerd maar mislukt ook). Ook zitten er 2 optische kabel aansluitingen op de dvd speler (maar welke kabel moet ik daarvoor precies hebben? Ik heb er 1 met lichtjes soort van lampjes aan de uiteinden maar dat schijnt dan weer niet te passen geloof ik. afijn. HULP is hard nodig ik word dr gek van! Anders ga ik iemand bellen langs te komen wat me waarschijnlijk een leuke rekening opleverd!

    TV is dus een Philips 55pfk7509
    DVD speler een Samsung HT-TXQ120

    En ik ben niet zo technisch dat ik de kabels goed weet te onderscheiden dus als iemand daadwerkelijk links kan geven wat ik evt nodig schijn te hebben ga ik dat wel bij de media markt of iets derg halen.
    bvd

  24. #49

    Standaard

    Je moet hem optisch met je TV verbinden, je hebt geen HDMI ARC op het setje zitten.

    Zo'n kabel:

    http://www.allekabels.nl/optische-ka...lPfhoCj1Xw_wcB

    Optische kabels met zachtheid behandelen, niet scherp buigen of omvouwen, dan gaan ze kapot.

    Optische kabels kunnen er maar op 1 manier in, soms is daar iets kracht voor nodig, maar zeker geen geweld, dan heb je hem er niet goed voor en breek je de boel kapot als je toch doorgaat!

    Misschien moet je nog wat instellen op je TV om het geluid goed op je setje te krijgen.

    Moet lukken zo.
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •