De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips tv probleem ps3 geluid.

    Ik heb laatst een 42 inch philips 42pf9966 tv gekocht, deze tv ondersteunt geen HDMI, maar heeft wel een DVI ingang. Ik heb een tijdje zitten rondsurfen, en heb begrepen dat je dan via de AV-out van de ps3 de rode en witte tulp in de tv kunt steken ook het geluid werkt.

    Ik heb dus het beeld via de DVI en het geluid via de rode en witte tulp (ook al een poging gewaagd om hem via een scartkabel adapter via de scart met de tv te verbinden, helaas ook zonder resultaat), maar ik heb geen enkel geluid werkend.

    Heb in het playstationmenu al de audioinstlelingen aangepast dat het geluid via scart/rgb/vga gaat, maar krijg helemaal geen geluid.

    Heeft iemand anders een oplossing hiervoor?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JelleBoersma Bekijk bericht
    Heeft iemand anders een oplossing hiervoor?

    Alvast bedankt!
    Een al wat bejaard model (je plasma TV), maar zoals je beschreef zou hij moeten werken. Heb je al een andere kabel van de PS3 geprobeerd?
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 26-10-2010 om 13:20
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    http://www.gebruikershandleiding.com...ing-5-397.html

    Waar moet ik die componentkabel in doen dan? Volgens mij heb ik geen ingang die daarmee werkt?

    Edit: Wat bedoelt u met een andere kabel? Een andere avout > tulp kabel kopen en die proberen? Omdat hij misschien stuk is?

    En wat zijn anders evt mogelijkheden met een optische kabel > simpel surround setje?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JelleBoersma Bekijk bericht
    http://www.gebruikershandleiding.com...ing-5-397.html

    Waar moet ik die componentkabel in doen dan? Volgens mij heb ik geen ingang die daarmee werkt?

    Edit: Wat bedoelt u met een andere kabel? Een andere avout > tulp kabel kopen en die proberen? Omdat hij misschien stuk is?

    En wat zijn anders evt mogelijkheden met een optische kabel > simpel surround setje?
    Heb je gebruiksaanwijzing een beetje doorgenomen, als het goed is zaten er wat adaptorkabels bij je TV (volgens de gebruiksaanwijzing althans) en daar zou je dan de originele PS3 component kabel dan mee aan kunnen sluiten. Bij de PS3 zat waarschijnlijk ook de simpele composiet (gele stekker) met rode en wit tulp kabel, heb je deze ook geprobeerd? Omdat je alles al had geprobeerd dacht ik aan een defecte kabel....... Heb je misschien al een ander apparaat geprobeerd op je TV om uit te sluiten dat het niet aan d TV ligt? (bijvoorbeeld een simpele DVD speler met composiet en een rode en witte tulp voor het geluid)

    Optisch, ja kan ook, hier draait een PS3 op een Logitech Z5500 en dat gaat uit de kunst
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ja ik heb mn rode en witte tulp in de tv zitten nu voor het geluid, daar zit ook nog een gele tulp bij, maar die hangt er nu los naast.

    Ik heb ook geprobeert ze alle 3 in een scart adapter te doen, en die in de tv te doen (beeld+geluid dan via scart laten lopen ), maar dan geeft hij helemaal geen beeld.

    Ik zal eens proberen om een ander apparaat erop aan te sluiten.

    Ik zal u op de hoogre houden, alvast bedankt.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JelleBoersma Bekijk bericht
    Ja ik heb mn rode en witte tulp in de tv zitten nu voor het geluid, daar zit ook nog een gele tulp bij, maar die hangt er nu los naast.

    Ik heb ook geprobeert ze alle 3 in een scart adapter te doen, en die in de tv te doen (beeld+geluid dan via scart laten lopen ), maar dan geeft hij helemaal geen beeld.

    Ik zal eens proberen om een ander apparaat erop aan te sluiten.

    Ik zal u op de hoogre houden, alvast bedankt.
    Als hij wel beeld geeft via de DVI..... dan lijkt het erop dat je dan ook weer wat moet instellen in het menu van de PS3 om het beeld via composiet te krijgen.....(wel lastig als je dan geen beeld hebt )
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/...display=online

    Als ik nou bovenstaand home cinema systeem koop, die via een optische kabel aansluit met de ps3. Dan neem ik aan dat ik geluid heb als ik op de playstation speel.

    Wat zijn dan de mogelijkheden om hem ook aan te sluiten op mn tv, zodat ik ook gewoon m'n tv geluid uit de cinema set krijg?

    Ik hoop dat iemand dit voor me kan nakijken.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JelleBoersma Bekijk bericht
    http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/...display=online

    Als ik nou bovenstaand home cinema systeem koop, die via een optische kabel aansluit met de ps3. Dan neem ik aan dat ik geluid heb als ik op de playstation speel.

    Wat zijn dan de mogelijkheden om hem ook aan te sluiten op mn tv, zodat ik ook gewoon m'n tv geluid uit de cinema set krijg?

    Ik hoop dat iemand dit voor me kan nakijken.
    Als je je geld wil weggooien dan moet je die waardeloze bult plastic kopen

    Heb het ding nog nooit gezien, maar ik denk dat het ook nog eens waardeloos klinkt ook. Wat een rotzooi, dat ze die bende nog iemand in hun mik durven drukken ook.

    Ga dan voor die Z5500 van Logitech, die heeft tenminste nog een beetje fatsoenlijk geluid ook, daar kun je je PS3 op aansluiten, maar ook je TV en andere gameconsules, een MP3 spelertje etc etc en dat is ook nog eens 5.1 met een actieve sub.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Oke dankjewel voor je tip in ieder geval haha. Alleen ik heb dan liever een 2.1 setje. Budget rond 200 euro. Iemand tips?

    edit: waar zit de optical ingang van de z5500 dan? http://img.tomshardware.com/us/2004/...ch_z5500_3.jpg

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JelleBoersma Bekijk bericht
    Oke dankjewel voor je tip in ieder geval haha. Alleen ik heb dan liever een 2.1 setje. Budget rond 200 euro. Iemand tips?

    edit: waar zit de optical ingang van de z5500 dan? http://img.tomshardware.com/us/2004/...ch_z5500_3.jpg
    Je hoeft de achterspeakers niet aan te sluiten of achter te zetten als je ze wel aansluit, 3.1 is al weer een verbetering tov een 2.1

    Oh.... die zit op de zogenaamde volumeregeling, op dat kastje zit een optische, digicoax(tulp), analoge 5.1 ingang (minijack, is eenvoudig met een setje kabels dat er volgens mij al bijzit om te zetten naar een gewone 5.1 ingang), dan is er nog een stereo ingang (ook mini Jack maar ook makkelijk om te zetten naar een gewone stereo tulp ingang) en er is een koptelefoon aansluiting.

    Oh..... voor 200 is er niet iets met knap geluid te koop, alleen die plastic troep die iedereen je hier zal afraden
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Ik heb even het een en ander geprobeert, en ben verder gekomen maar het werkt nog niet!

    Ik weet dat de rode witte en gele tulp kabel niet kapot zijn, want als ik ze alledrie in mn scart adapter doe, de beeldintelling op scart zet, en de tv (deze laatste stap was ik de vorige keer vergeten) op EXT 3 (waar die in zit) zet, dan geeft hij beeld + geluid, weliswaar hele slechte kwaliteit (576i ofzo) en de resolutie klopt van geen kant.

    Zogauw ikde beeldinstelling weer op HDMI zet, en de tv instel op DVI kanaal, dan geeft hij perfect beeld, maar geen geluid meer (ook al heb ik de geluidsinstellingen op scart staan).

    Hoe kan dit nou?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JelleBoersma Bekijk bericht
    Ik heb even het een en ander geprobeert, en ben verder gekomen maar het werkt nog niet!

    Ik weet dat de rode witte en gele tulp kabel niet kapot zijn, want als ik ze alledrie in mn scart adapter doe, de beeldintelling op scart zet, en de tv (deze laatste stap was ik de vorige keer vergeten) op EXT 3 (waar die in zit) zet, dan geeft hij beeld + geluid, weliswaar hele slechte kwaliteit (576i ofzo) en de resolutie klopt van geen kant.

    Zogauw ikde beeldinstelling weer op HDMI zet, en de tv instel op DVI kanaal, dan geeft hij perfect beeld, maar geen geluid meer (ook al heb ik de geluidsinstellingen op scart staan).

    Hoe kan dit nou?
    Als je via scart gaat zul je natuurlijk ook de resolutie aan moeten passen, maar het werkt iig wel.

    Zo, nu dan via DVI, ook die ingang van je TV geeft beeld, nu dan enkel nog de audio op je TV, het zal waarschijnlijk te maken hebben met de settings van de PS3:

    Audio ingesteld op [Lineaire PCM 2 kanalen] wordt standaard uitgevoerd via alle uitgangen. Als u de instellingen voor audio-uitvoer wijzigt, wordt audio alleen uitgevoerd via de ingestelde connectoren (en als je HDMI hebt gekozen en je sluit er DVI op aan, dan heb je geen geluid als de PS3 het geluid enkel via de HDMI aansluiting stuurt)


    Kijk hier maar even;

    http://manuals.playstation.net/docum...diooutput.html

    Denk dat het daar wringt

    De aanhouder wint
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Ik schreef de aanhouder wint...... je hebt toch niet de moed opgegeven
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •