Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 30 van 30 worden weergegeven.

Discussie: Ha die pa

  1. #26

    Standaard

    Jammer dat je dat wel 30 euro heeft moeten kosten bij Beeld & Geluid (of heb je een file besteld? Is een 10tje goedkoper) om daarmee aan te kunnen komen... Minste wat Source1Media zou kunnen doen is je dat vergoeden of iets. Of een credit op de achterkant van een nieuwe boxset van Ha die Pa, dan ben je wel een überbaas hoor

  2. #27

    Standaard

    MRbazzeman, hebben ze nog ooit gereageerd?

  3. #28

    Standaard

    Ik heb dit topic al een paar maanden niet meer in de gaten gehouden, mijn excuus.

    Inmiddels heb ik ook een tweede 'verloren' aflevering besteld, genaamd ''Een geintje''. Ook in prima kwaliteit. Ik heb daarnet even gemaild. Ik ben benieuwd naar hun reactie. Wordt vervolgd!
    Laatst aangepast door MRbazzeman : 16-01-2015 om 12:56

  4. #29

    Standaard

    Ik heb inmiddels een reactie terug van Source1Media, mijn mail die ik gisteren stuurde was de onderstaande:

    ''Beste heer/mevrouw,

    Ik heb sinds een paar maanden de DVD-boxen van Ha, die Pa! in huis. Erg leuke afleveringen, alleen er missen een heleboel afleveringen op de boxen. Er werd op verschillende websites verteld dat deze afleveringen verloren zouden zijn gegaan, of dat de kwaliteit zo slecht was, dat het niet mogelijk was deze afleveringen op DVD uit te brengen.

    Ik ben eens op onderzoek uit gegaan in het online archief van het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid. Daar kwam ik warempel alle 'verloren' of 'te slecht in kwaliteit' afleveringen tegen. Ik heb twee van deze afleveringen besteld (Titels: 'De terugkeer naar Hollumerzand' en 'Een geintje', en de afleveringen bleken, op een paar kleine, niet storende beeldruisjes na, prima van kwaliteit te zijn. Dit is waarschijnlijk ook het geval bij alle andere afleveringen die niet op de DVD-boxen staan.

    Mijn vraag is dus: Kunt u mij uitleggen waarom deze afleveringen niet zijn verschenen op de DVD's?

    In afwachting van uw reactie.
    Met vriendelijke groeten,''

    De onderstaande mail was de reactie van Source1Media:

    ''Beste Bas,

    Het is inmiddels alweer een hele tijd en vooral producties geleden dat wij deze hebben uitgebracht. Maar wij hebben alles uitgebracht wat beschikbaar was. Het kan zijn dat het met de kwaliteit te maken had of met het verloren zijn gegaan van wat afleveringen, maar in ieder geval hebben wij niet expres een aantal afleveringen niet uitgegeven.

    Met vriendelijke groeten/Kind regards,''

    Zeer vreemde reactie als je het mij vraagt. De afleveringen niet beschikbaar? Het lijkt mij als ik de afleveringen kan bestellen uit het archief, dat zij, als ze de rechten ervoor hebben, ook de afleveringen gewoon op DVD kunnen uitbrengen? Ik snap ook niet helemaal dat er nog in de mail staat dat er een aantal afleveringen verloren zijn gegaan, want dat is gewoon absoluut het geval niet. Vreemd als je het mij vraagt.
    Laatst aangepast door MRbazzeman : 16-01-2015 om 12:56

  5. #30

    Standaard

    Ik heb zojuist nog een reactie ontvangen van Source1Media. Deze reactie is duidelijker vind ik:

    ''Beste,


    Zie hieronder de reactie van de productent.

    Er werden door mij 56 afleveringen geproduceerd. Bij de NCRV digitalisering, uitgevoerd door Beeld en Geluid gingen er ( als ik mij wel herinner ) 7 afleveringen verloren in het "bak"proces en 2 afleveringen pasten toen niet meer in de volgorde . Ik had toen nog wel VHS versies van de verloren afleveringen, maar die kreeg Beeld en Geluid niet op voldoende kwaliteit. Daardoor werd door mij de volgorde iets gewijzigd, o.m. het slot van serie I werd anders dan het bij de uitzendingen was.
    Dat verloren gaan in het digitalisering proces kwam veel meer voor. Van mij werden twee complete comedy series onbruikbaar, omdat de verhaallijn niet meer te volgen was. Bij Ha die Pa hadden vooral in series III en IV alle afleveringen een eigen verhaallijn met begin en slot.

    Gezien de dvd markt op dit moment zullen wij geen andere box dan de bestaande uitgeven.

    Met een vriendelijke groet,''

    Er zijn dus blijkbaar nog VHS-versies van de afleveringen, maar bij de twee 'verloren afleveringen' (Terugkeer naar Hollumerzand en Een geintje) die ik uit het archief van Beeld & Geluid heb besteld zijn zeker geen VHS-opnames. Misschien is dit bij andere 'verloren afleveringen' wel het geval. Hier kunnen we alleen maar achterkomen als de andere afleveringen ook besteld worden. Misschien dat ik dit op langere termijn nog wel ga doen. Ik wil de serie wel graag compleet hebben haha.

  6. #31

    Standaard

    Tja... Alles kan natuurlijk, maar het zou wel enorm toevallig zijn als je exact die 2 uitzendingen eruit vist die nog wel zonder gedoe zijn gedigitaliseerd. Overigens heeft Hans Sleeswijk (de producent, heb het even opgezocht) ook Sjans en Tax Free geproduceerd, de andere 2 comedy's die bij Source1Media zijn uitgebracht (al had Sjans samen met Ha die Pa al wel jaren eerder al een uitgave op DVD bij... Videofilm Express geloof ik, als ik me goed herinner). Ik ben benieuwd welke 2 comedyseries volledig onbruikbaar zijn geworden.

    Zonde natuurlijk voor de mensen die het een leuke reeks vonden, ik kon er maar moeilijk inkomen. Zelfde geldt overigens voor Sjans.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •