De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe loopt het geluid?

    Hallo ik heb been vraag over de weg van het geluid bij een 2.1 stereo system.
    Ik heb een stereo receiver waar ik de 2 boxen op aangesloten heb en de active subwoofer heb ik aangesloten op de pre-out. Verder heb ik op mijn reciever de bas uitstaan en de sub op ongeveer 70hz gedraaid. Verder heb ik het volume van de sub op de helft staan. Is het nu zo dat eerst alle geluid via de pre out naar de sub gaat daar de lage toon uitkomt en daarna te rest van het geluid uit de 2 boxen komt of gaat dit anders? Ben er wel benieuwd naar.
    Daarnaast heb ik ook nog een dvd speler waarbij ik een enkele kabel van de sub uit naar de sub laat gaan. De sub heb aangezet in de opties van de dvd speler en de linker en rechter analoge uitgang laat ik naar de reviever gaan. Hoe gaat het geluid in deze optelling dan? Want dan komen er op eens 3 geluiden binnen bij de sub in plaat van 2. Daarnaast moet ik het volume van de sub een kwart terug draaien omdat de sub veel te hard trilt en ik de boxen niet meer hoor.
    Nogmaals er is niets mis met mijn systeem ik ben alleen benieuwd hoe het geluid zich vervoerd.

  2. #2

    Standaard

    De receiver die jij hebt is volgens mij geen 2.1 maar een 2.0, omdat je hebt geschreven dat het een stereo-model is en dus niet meer dan 2 kanalen kan verwerken. Vandaar dat je de de cross-over van de sub moet gebruiken.

    De subwoofer kun je het beste op één toestel aansluiten dus de speler of de receiver. Het handigste is om deze aan te sluiten op de receiver, omdat je dan de geluidssterkte kunt regelen met de volumeregelaar van de receiver. De verbinding tussen de speler en de sub kun je dus beter laten vervallen.

    De manier waarop de sub op de receiver aangesloten is, bepaalt de route die de signalen volgen. Je kunt de sub nl. rechtstreeks aangesloten hebben op de stereo 'pre-out' of in een lus van de receiver.

    In het laatste geval is de 'pre-out' van de receiver verbonden met de 'line in' van de sub en de 'line out' van de sub met de 'main in' van de receiver. Alle frekwentie gaan dan eerste naar de sub en daarna terug naar de receiver waarna deze het (gefilterde) geluid kan versterken en naar de luidsprekers kan sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Selco Bekijk bericht
    Hallo ik heb been vraag over de weg van het geluid bij een 2.1 stereo system.
    Ik heb een stereo receiver waar ik de 2 boxen op aangesloten heb en de active subwoofer heb ik aangesloten op de pre-out. Verder heb ik op mijn reciever de bas uitstaan en de sub op ongeveer 70hz gedraaid. Verder heb ik het volume van de sub op de helft staan. Is het nu zo dat eerst alle geluid via de pre out naar de sub gaat daar de lage toon uitkomt en daarna te rest van het geluid uit de 2 boxen komt of gaat dit anders? Ben er wel benieuwd naar.
    Daarnaast heb ik ook nog een dvd speler waarbij ik een enkele kabel van de sub uit naar de sub laat gaan. De sub heb aangezet in de opties van de dvd speler en de linker en rechter analoge uitgang laat ik naar de reviever gaan. Hoe gaat het geluid in deze optelling dan? Want dan komen er op eens 3 geluiden binnen bij de sub in plaat van 2. Daarnaast moet ik het volume van de sub een kwart terug draaien omdat de sub veel te hard trilt en ik de boxen niet meer hoor.
    Nogmaals er is niets mis met mijn systeem ik ben alleen benieuwd hoe het geluid zich vervoerd.
    Zou je zo vriendelijk willen zijn om de modelnummers van je apparatuur te vermelden? Krijgen hier soms de meest vreemde beschrijvingen waar ik niet mee uit de voeten kan.....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zou je zo vriendelijk willen zijn om de modelnummers van je apparatuur te vermelden? Krijgen hier soms de meest vreemde beschrijvingen waar ik niet mee uit de voeten kan.....
    Juist! Daarnaast is je topicstart niet helemaal duidelijk, zeg maar gerust helemaal niet.

    Bovendien; geluid loopt niet.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Jullie hebben gelijk het gaat om de stereo reciever NAD C352 en de sub Dynaudio 250.
    En wat doet stroom dan? Verplaatsen of heeft het nog een andere naam?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Selco Bekijk bericht
    Jullie hebben gelijk het gaat om de stereo reciever NAD C352 en de sub Dynaudio 250.
    En wat doet stroom dan? Verplaatsen of heeft het nog een andere naam?
    Heel simpele uitleg;

    1 je stopt een signaal in je versterker
    2 je versterker zet dit signaal ook op de pre out 1 en pre out 2, op pre out 2 wordt het signaal beinvloed door de versterker.
    3 Het signaal dat je versterker binnenkomt wordt versterkt, eventueel door de toonregeling wat bijgewerkt en zo krijgen de speakers dan een versterkt signaal met voldoende vermogen om de speakers in beweging te zetten. Je sub krijgt waarschijnlijk het signaal uit de pre out 2, deze heeft een signaal dat volume gecontroleerd/afhankelijk is. De sub heeft een filter en zal alleen de lage tonen versterken, aangezien je de crossover op 70 hebt gezet zal hij vanaf zijn laagste bereik tot 70Hz weergeven.

    Een stroom loopt..... goede uitdrukking.

    Je set is geen 2.1, daarbij zijn de signalen strikt gescheiden, al is het in een 2.1 opstelling of 5.1 of 7.1 etc etc mogelijk om ook de lage tonen/frequenties van de overige kanalen ook naar het sub kanaal te laten voeren. Je hebt in weze gewoon een stereo set met ondersteuning van een sub.

    Wat jij doet met het subsignaal van de DVDspeler is in weze niet goed, het volume is niet in balans met de rest, je setup is er dan ook niet geschikt voor. Er zijn wel stereo versterkers met een sub uitgang.

    Je kan er voor kiezen om met je DVD speler altijd een stereo signaal naar je versterker te sturen en hem zodanig in te stellen dat er geen sub en surround en center is aangesloten, dan zullen de signalen allemaal op het linker en rechter kanaal komen zoals bij stereo ook de bedoeling is.

    Persoonlijk zou ik een multichannelreceiver aanraden
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg en ik zou ook wel een multichannelreciever willen aanschaffen maar daar is de kamer te klein voor dus die komt er gewoon nooit in. En dan de dvd speler die staat al op stereo ingesteld als ik dan de het sub signaal gewoon uit laat is de sub opeens veel zachter dan hij normaal te horen is bij alle andere apparaten die zijn aangesloten op de reciever. Zet ik hem aan dan is hij zo als al aangeeft niet in balans maar dit geluid is nog altijd beter dan geen geluid. Daarnaast geeft de handleiding van de sub aan dat hij de beide kanalen (sub en stereo signaal) aankan dus het mag geen schade opleveren aan de apparaten.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Selco Bekijk bericht
    Bedankt voor de uitleg en ik zou ook wel een multichannelreciever willen aanschaffen maar daar is de kamer te klein voor dus die komt er gewoon nooit in. En dan de dvd speler die staat al op stereo ingesteld als ik dan de het sub signaal gewoon uit laat is de sub opeens veel zachter dan hij normaal te horen is bij alle andere apparaten die zijn aangesloten op de reciever. Zet ik hem aan dan is hij zo als al aangeeft niet in balans maar dit geluid is nog altijd beter dan geen geluid. Daarnaast geeft de handleiding van de sub aan dat hij de beide kanalen (sub en stereo signaal) aankan dus het mag geen schade opleveren aan de apparaten.
    Oke...

    Toch een multi Channel receiver is echt het overwegen waard, de ruimte in een kamer hoeft echt niet super te zijn, er zijn genoeg wat compactere systemen die geen bergen ruimte vreten. Heb hier een kleine kamer waar een Logitech Z5500 voor het geluid zorgt, daar worden spelletjes etc etc gespeeld, de Z5500 zet in die ruimte een mooi geluid neer. In de woonkamer staat alles met full range, dat heeft iets meer ruimte nodig
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •