De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard War child sponsoractiviteiten

    Hey,

    Ik dacht ik doe hier ook even een poging. Ik ben werkzaam in de gehandciaptenzorg en we hebben ervoor gekozen om ons in te gaan zetten voor een goed doel. Namelijk War Child. Nu hebben we tot juni de tijd om allerlei sponsoractiviteiten te gaan organiseren. Mijn vraag; heeft iemand nog leuke ideeen? Ik ben al bezig met een band die misschien een optreden wil gaan geven en kijken of ik spelers van een voetbalclub kan uitnodigen voor een voetbaltoernooi met de kinderen voor het werk. En dan bijvoorbeeld mensen laten sponsoren voor elk gemaakt doelpunt.
    Verder natuurlijk die standaard dingen als lege flessen verzamelen, oliebollen bakken, kerstkaartjes, of kerstbakjes maken.
    Iemand nog ideeen of tips?

    Groetjes Romy

    Een goed doel
    Onder het motto: “waar mogelijk, zo gewoon mogelijk” is gezocht naar een organisatie die bij de visie van de JP past en waar de kosten van de organisatie zo laag mogelijk worden gehouden, zodat het geld aan hulpverlening wordt besteed. Na grondig onderzoek is gekozen voor een project van de organisatie War Child. War Child is een onafhankelijke humanitaire organisatie die investeert in een vreedzame toekomst voor kinderen die getroffen zijn door oorlog. War Child regelt workshopmateriaal voor kinderen, zodat kinderen die kindsoldaat en slachtoffer zijn, samen kunnen sporten, spelen en oude tradities in de dorpen weer kunnen herleven. De JP adopteert een project in Sierra Leone, waarmee we 6.000 kinderen helpen. Hier is veel geld voor nodig. Samen met War Child, medewerkers, cliënten, ouders en verwanten willen we zo veel mogelijk geld binnenhalen. Vanuit elk cluster heeft een aantal medewerkers zich aangemeld, die als ambassadeurs de locaties gaan ondersteunen om sponsoractiviteiten te organiseren voor het inzamelen van geld. War Child ondersteunt de JP een jaar bij de sponsoractiviteiten. Het internationale project wordt op het festival beëindigd. Dan wordt de opbrengst bekend gemaakt.


    Project in Sierra Leone
    Van 1991 tot 2001 woedde er in Sierra Leone een burgeroorlog tussen de regering en het rebellenleger, onder andere om de controle over de lucratieve diamantmijnen. Veel mensen verloren familieleden, ondergingen fysiek geweld en moesten vluchten. Inmiddels zijn de meeste vluchtelingen naar hun woonplaatsen teruggekeerd waar zij een bestaan proberen op te bouwen.

    Opnieuw opbouwen
    In de dorpen ontbreekt het echter vaak aan structuren en aan een gevoel van saamhorigheid. Door de gewelddadigheid van het conflict is het land sociaal en economisch ontwricht en moet weer helemaal opnieuw worden opgebouwd. Onder deze moeilijke omstandigheden wordt het belang van het kind vaak naar de achtergrond geschoven.

    Kinderen in Sierra Leone
    Veel kinderen kwamen tijdens de oorlog in aanraking met gewelddadigheden. Zij verloren familieleden
    (vaak voor hun ogen) en velen ondergingen zelf fysiek geweld of seksueel misbruik. Ook werden duizenden kinderen gedwongen zich als kindsoldaat bij een gewapende groep aan te sluiten. De integratie van deze kinderen in de samenleving is van groot belang voor een succesvolle wederopbouw van Sierra Leone.

    Wat doet War Child?
    Eind 2003 startte War Child een gemeenschapsgericht psychosociaal programma in Sierra Leone waarbij dorpen worden ondersteund bij de wederopbouw. Doel is een vreedzame omgeving te creëren waarin de rechten van het kind worden nageleefd.

    Actiegroepen
    War Child helpt dorpsgemeenschappen bij het in kaart brengen van problemen van jongeren en kinderen. Vervolgens begeleidt War Child deze gemeenschappen om de problemen aan te pakken. Er worden actiegroepen opgericht van kinderen, jongeren en volwassenen. Zo zijn er kinder- en jeugdclubs, dansgroepen en theaterclubs. Onder begeleiding van War Child stellen zij actieplannen op en voeren die uit.

    Onderling vertrouwen
    Met creatieve middelen werken ze aan de verbetering van de door hen gesignaleerde problemen. Vaak gaat het om activiteiten met een maatschappelijke boodschap, zoals een theatervoorstelling over kinderarbeid. Tijdens de activiteiten werken mensen uit diverse groepen met elkaar samen. Groepen die voorheen soms weinig contact hadden en zelfs argwanend of vijandig tegenover elkaar stonden. De activiteiten van War Child helpt ze dichter bijeen te brengen en herstelt het onderlinge vertrouwen en respect.

    Onderwijs
    Een van de hoofdproblemen van de gemeenschappen in Sierra Leone bleek het gebrek aan onderwijs. Veel jongeren zijn als gevolg van de oorlog niet of nauwelijks naar school gegaan. Zij kunnen niet lezen en schrijven, hebben nooit een vak geleerd en zijn vaak werkloos. Ze voelen zich gefrustreerd en nutteloos en zijn teleurgesteld over wat de vrede ze heeft opgeleverd.

    War Child startte daarom in 2007 met een onderwijs-pilotproject in een aantal dorpen. In samenwerking met lokale partnerorganisaties worden centra opgezet waar jongeren alfabetiseringslessen kunnen volgen en waar zij een vak kunnen leren. Bewoners uit de gemeenschap worden opgeleid tot trainers van deze opleidingscentra. Op deze manier wordt de gemeenschap zelf in staat gesteld te werken aan de toekomst van haar kinderen.
    Actions speak louder than words

  2. #2

    Standaard

    Hallo,

    Ik ben voorlichter voor War Child, dus ben erg blij dit te lezen! Voor ideeën kan je ook contact opnemen met War Child. Toevallig is er komende zaterdag een voorlichtersbijeenkomst op het hoofdkantoor, dus ik kan altijd nog even ter plekke vragen.

    Mocht je zelf nog ideeën zoeken: kijk eens op http://www.warchild.nl/help-warchild/kom-in-actie/

    Heel veel succes gewenst!

    Enne: wellicht ook leuk om een voorlichter uit te nodigen voor de cheque-ontvangst!

  3. #3

    Standaard

    Hey herjan,

    Wat leuk om hier meer mensen te treffen die zich hiermee bezig houden. Ik heb vorige week een voorlichtingsdag gehad met daarbij een medewerker van warchild. Die heeft filmpjes laten zien over wat ze doen etc en ook wat voorbeelden genoemd van leuke activiteiten.

    En met de kinderen van het werk is flessen verzamelen en koekjes, cake etc bakken en verkopen natuurlijk leuk.. maar ik wil natuurlijk ook iets groots :P Als ik iets doe wil ik het ook goed doen
    haha, dat is ook wel leuk dat je het met de hele stichting doet, kun je per locatie nog een beetje concurreren wie het meeste geld gaat inzamelen

    Dit is de site van mijn werk:
    http://www.jpvandenbent.nl/news-detail.asp?news_id=28

    Zoals je ziet word het in juni afgesloten met een festival waar het bedrag bekend word gemaakt. Ik ga ervan uit dat er dan mensen van War Child bij zijn. Misschien kom ik je daar nog wel tegen :P
    Actions speak louder than words

  4. #4

    Standaard

    Het is Deventer begrijp ik? Nee, dan zal je mij niet tegenkomen. Ik doe normaal gesproken alleen activiteiten in en rondom Rotterdam.

    Overigens moet je wel via de site een voorlichter aanvragen als je iemand bij het festival wilt hebben. Want anders is de kans klein dat er iemand langs komt. Tenzij er al iemand is toegezegd natuurlijk.

  5. #5

    Standaard

    Ons hoofdkantoor zit in deventer. Het is nog een verassing waar het festival gehouden gaat worden. Waarschijnlijk ergens in het midden van nederland.
    Weet eigenelijk niet of war child het festival organiseert of de JP zelf, of dat ze het samen doen. Daar krijgen wij tot nu toe weinig info over. Anders is het natuurlijk geen verassing meer :P
    Actions speak louder than words

  6. #6

    Standaard

    Even een vraagje: Zijn er hier echte twente supporters?
    Ik heb namelijk de voetbalschoenen van wout brama waarmee hij in het nederlands elftal heeft gespeeld met een handtekening erop. En ik zou deze graag veilen voor war child...
    Actions speak louder than words

  7. #7
    heyhayhoi
    Guest

    Talking goeie tip

    ik heb nog wel een goeie tip voor warchild.

    bouw een aantal fabrieken laat de mensen die eten en geld willen hebben daar in werken dan investeer je door middel van mensen te helpen .

    is toch een prima idee?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door heyhayhoi Bekijk bericht
    ik heb nog wel een goeie tip voor warchild.

    bouw een aantal fabrieken laat de mensen die eten en geld willen hebben daar in werken dan investeer je door middel van mensen te helpen .

    is toch een prima idee?
    Wat is dit nou weer voor onzin? Volgens mij heb je geen flauw idee wat War-Child doet?!?! Met zulke opmerkingen kun je beter weg blijven.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door heyhayhoi Bekijk bericht
    ik heb nog wel een goeie tip voor warchild.

    bouw een aantal fabrieken laat de mensen die eten en geld willen hebben daar in werken dan investeer je door middel van mensen te helpen .

    is toch een prima idee?

    Denk of serieus mee, of reageer gewoon niet inderdaad..
    Actions speak louder than words

  10. #10
    heyhayhoi
    Guest

    Standaard ?

    dit was niet dom bedoelt maar als oplossing!

    van warcild is toch om de mensen te helpen in de lande waar oorlog is geweest dat moet je toch aan pakken bij de ouders zodat die geld kunnen verdienen om hun kind te kunnen onderhouden enz.

    en van dat geld wat je investeert kun je dan nog meer hulp bieden!

    want mij lijkt dat je geld kan blijven geven maar dat is tijdelijk dus kan je beter het op bouwen zodat ze ooit een keer op eigen benen kunnen staan.

    mischien snappen julie nu mijn redenering

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door heyhayhoi Bekijk bericht
    dit was niet dom bedoelt maar als oplossing!

    van warcild is toch om de mensen te helpen in de lande waar oorlog is geweest dat moet je toch aan pakken bij de ouders zodat die geld kunnen verdienen om hun kind te kunnen onderhouden enz.

    en van dat geld wat je investeert kun je dan nog meer hulp bieden!

    want mij lijkt dat je geld kan blijven geven maar dat is tijdelijk dus kan je beter het op bouwen zodat ze ooit een keer op eigen benen kunnen staan.

    mischien snappen julie nu mijn redenering
    en als de ouders er nietmeer zijn?
    of beter nog: hoe oud ben jij?
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •