De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: HDD-recorder kopen

  1. #1

    Standaard HDD-recorder kopen

    Ik ben op zoek naar een goede HDD-recorder. Hopelijk is er hier iemand op het forum, die mij hiermee kan helpen. Op dit moment heb ik een oude DVD-recorder, zonder harde schijf, die lang niet altijd goed wil opnemen.

    Hieronder staan wat specificaties, die ik graag zou willen hebben:
    - Harde schijf
    - DVD of Blu-Ray brander
    - Opname van analoge tv
    - Opname van digitale tv / HDTV (via schotel)
    - Opname vanaf een extern apparaat (videocamera, videorecorder, etc)
    - USB aansluiting (niet echt noodzakelijk, maar wel handig)
    - LAN aansluiting (zodat ik via de computer er ook bij kan)

    Op dit moment kijk ik via analoge tv, maar ik ga over niet al te lange tijd over op schotel. Dus wil ik nu van analoge tv op kunnen opnemen en straks via schotel. Of het mogelijk is om zowel analoog en digitaal (schotel) op te kunnen nemen weet ik niet, maar als ik de schotel ook via HDMI / DVI aan kan sluiten is dit ook prima.

    Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen...?
    Alvast bedankt voor de moeite
    Laatst aangepast door Gerrit7 : 20-09-2010 om 07:35

  2. #2

    Standaard

    Het opnemen van een digitale bron zondfer dat de recorder zelf beschikt over een digitale tuner / decoder kan niet digitaal.

    De op dit moment op de markt in Nederland beschikbare recoders, met of zonder harddisk, beschikken geen van allen over een HDMI of DVI ingang maar uitsluitend over een HDMI / DVI uitgang.
    Ingangs signalen naar een deregelijke recoder komen altijd via SCART wat uiteraard analoog is.

    Mijn inziens kun je het beste kiezen voor een decoder voor schotel die zelf al beschikt over een harddisk.

    Dit biedt een aantal voordelen.
    1. Je hebt maar een apparaat voor kijken en opnemen.
    2. Je kunt (afhankelijk van de decoder) tijdens het kijken van een programma een ander, en soms zelfs 2 andere, opnemen.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!

    Meestal kijk ik beneden TV en boven staat dan de recorder,
    dus maakt het voor mij niet uit als ik een extra apparaat als recorder heb.

    Hiermee wil ik ook graag oude videobanden op kunnen nemen (dit kan gewoon via scart).
    Weet je toevallig of dat met een willekeurige decoder kan? Of moet ik dan een speciaal type hebben?

    Deze oplossing werkt alleen als ik al via de schotel kijk, maar ik zou nu ook graag het analoge TV signaal op willen nemen,
    maar dat gaat hiermee, volgens mij, helaas niet lukken...

  4. #4

    Standaard

    Mocht je ook nu van analoge bron willen opnemen dan is een losse HDD/DVD recorder inderdaad de enige oplossing.
    Het overzetten van oa video banden zou dan inderdaad via scart kunnen plaats vinden.
    Voor het opnemen van HD materiaal is deze methode dus niet geschikt.
    Deze recorder beschikken normaal zelf ook niet over een DVB-S(2) tuner / decoder waardoor deze zelf niet het signaal van de schotel kunnen opnemen.
    Ook dit zou dan indirect moeten plaats vinden via SCART. Dit heeft ten gevolg dat:
    1. Alle opnamen omgezet worden van digitaal (ontvangen signaal op je decoder) naar analoog (transport over SCART) en weer naar een nieuw, door de recorder bepaalt, digitaal signaal.
    2. Geen HD resolutie opnames kunnen plaats vinden, via SCART gaat uitsluitend een SD analoog signaal.
    3. Tijdens het opnemen van een digitale bron zoals de schotel decoder mag dat apparaat niet bediend worden. Deze apparaten kunnen maar een signaal tegelijk naar buiten transporten. Wat je opneemt moet je ook kijken, de decoder moet nl. ook aan staan.
    4. Voor een opname van een digitaal kanaal dien je zowel de losse recorder als de digitale decoder te programmeren.

    Bij 4. kan de opmerking gemaakt worden dat er systemen zoals g-link bestaan die er voor zorgen dat de recorder zelf de decoder op tijd inschakelt en naar het juiste kanaal zet, persoonlijk vind ik deze systemen echter aller minst goed / praktisch werken.

    Het digitale signaal zoals het op de recorder straat heeft in deze situatie niks meer weg van het originele digitale signaal wat op de decoder binnenkomt. Alle digitale opties zoals keuze mogelijkheid van geluidsspoor, ondertiteling en overige mogelijkheden gaan verloren.

    Advies zou van mij uit zijn om een goedkope / eenvoudige losse recoder te kopen om nu aan je wensen te voldoen en dan later als decoder voor de schotel een hiervoor geschikte PVR met HD resolutie mogelijkheid aan schaffen. Is wat duurder maar dan kun je wel normaal opnemen ipv alleen dat wat je ziet en alles dubbel programeren etc.
    Laatst aangepast door Mr_Parker : 21-09-2010 om 13:17

  5. #5

    Standaard

    Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga dan nu maar even kijken naar een HDD/DVD-recorder.
    En alvast een mooie decoder voor de schotel uitzoeken.

    Nogmaals bedankt!

  6. #6

    Standaard

    Ik ben tevreden met mijn Panasonic en mijn Pioneer.
    Allebei hebben ze hun eigen voordelen, het is maar net wat je prefereert.

    De Pioneer bijvoorbeeld die onthoud waar je gebleven bent en gaat de volgende keer daar weer verder.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •