De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard De Bende van Oss (2011)

    Ook Lammers en Maassen in Bende van Oss

    OSS - Naast Sylvia Hoeks vervullen ook Frank Lammers, Theo Maassen en Marcel Musters een hoofdrol in de speelfilm De Bende van Oss, die in maart en april 2011 wordt opgenomen en in september volgend jaar wordt uitgebracht. Dat bevestigt regisseur André van Duren. "Dat is inmiddels zeker." Ook de overige Brabantse personages zullen door 'echte' Brabanders worden gespeeld.

    De opnames van de film zijn in het voorjaar van 2011. De Bende van Oss gaat over een gewelddadige bende die de stad in de jaren dertig van de vorige eeuw teisterde. Het verhaal wordt verteld door een jonge vrouw, gespeeld door Hoeks, die probeert zich los te maken uit het criminele milieu. De bende van Oss heeft echt bestaan.

    meer info
    -----------

    Ik ben hier - als geboren Ossenaar - natuurlijk enorm benieuwd naar!
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 17-09-2010 om 12:07

  2. #2

    Standaard

    Nederlandse misdaadfilm in de jaren 30? Klinkt tof. Hopen dat de film een beetje goed wordt!

  3. #3

    Standaard

    Frank Lammers....blerghhh. Theo Maassen is wel interessant.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Nederlandse misdaadfilm in de jaren 30? Klinkt tof. Hopen dat de film een beetje goed wordt!
    Dat de film goed word lijkt me niet........we hebben in Nederland gewoon geen goede acteurs. (mijn mening)

  5. #5

    Standaard

    Jammer dat je er dan compleet naast zit (mijn mening).
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Lijkt me een interesante titel
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  8. #8

    Standaard

    OSS - De financiering voor de film De Bende van Oss is rond. Dat meldde producent Matthijs van Heijningen zondagmiddag in politiek café Zout in Oss.

    Negentig procent van de benodigde 2,9 miljoen euro is volgens hem beschikbaar. "Voor het laatste deel neem ik het risico." Van Heijningen en regisseur André van Duren spraken over de vorderingen van de film die in het najaar in de bioscoop te zien is. De acteurs zijn vastgelegd. Figuranten worden nog gezocht. Daar komt een speciaal bureautje voor in Oss.

    Verder werd bekend dat Marc-Marie Huijbregts en Hans Kesting zijn toegevoegd aan de cast van De Bende van Oss.

  9. #9

    Standaard

    Heey Jordy

    Ik ben de broer van Ricky en ik figureer in de film, 1 april a.s. ben ik ingepland. Op de site van D-TV zijn al verschillende foto's te vinden.

  10. #10

    Standaard

    Ha Roy! Ik was zelf eigenlijk ook van plan mee te gaan figureren, maar dat is uiteindelijk toch niet doorgegaan. Kun je ons een beetje op de hoogte houden van je ervaringen?

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Vandaag is de laatste draaidag, misschien dat er nog wat studiowerk is daarna, maar dat weet ik niet. Gisteren heb ik ook nog meegefigureerd, de locatie was de haven van Rotterdam, met als 'decor' het passagiersschip de s.s. Rotterdam.
    Ook nog wat opnames gedaan voor een groen scherm die bij de locatie was opgebouwd, waarbij verschillende figuranten allerlei bewegingen moesten doen die later worden verwerkt in het totaalplaatje. Heb daarbij ook verschillende kostooms gedragen om een grotere variatie te creeêren.
    Een hele leuke ervaring dus, ben heel benieuwd wat er uiteindelijk van al mijn inspanningen overblijft, hoop toch op die 'one second of fame' haha.

  13. #13

    Standaard



    De Bende van Oss van regisseur André van Duren opent op 21 september het Nederlands Film Festival (NFF) in Utrecht.

    Sylvia Hoeks, Marcel Musters en Frank Lammers zijn de hoofdrolspelers in de misdaadfilm, die gebaseerd is op historische feiten. De bende van Oss gaat over een jonge vrouw die wil breken met de misdaad. Het verhaal speelt zich af in de jaren dertig, toen de Brabants industriestad in de greep verkeerde van een misdaadgolf, waarachter de zogeheten 'Ossche bende' zat.

    Tegelijkertijd met de première in de Stadsschouwburg Utrecht is De bende van Oss die dag in meerdere Utrechtse bioscopen te zien. De film draait vanaf 29 september in de Nederlandse bioscoop.

    De bende van Oss is geproduceerd door Matthijs van Heijningen en Guurtje Buddenberg. De film is tot stand gekomen met steun van onder meer het Nederlands Fonds voor de Film.
    AD.nl

  14. #14

    Standaard

    Eerste poster De Bende van Oss

    Hieronder is een eerste poster te zien van de nieuwe Nederlandse speelfilm De Bende van Oss. De film wordt geregisseerd door Andre van Duren, en de hoofdrollen zijn voorSylvia Hoeks, Frank Lammers en Daan Schuurmans. De film is dit jaar de opening van het Nederlands Filmfestival.



    De Bende van Oss is gebaseerd op historische feiten en gaat over Johanna van Heesch (Sylvia Hoeks). Zij is via haar man Ties (Matthias Schoenaerts) verzeild geraakt in ‘de Ossche bende’, die bijna dagelijks samenkomt in haar café.

    Onder leiding van de gewelddadige Wim de Kuiper (Marcel Musters) zorgt de bende voor een golf van misdaad en moord die heel Nederland jarenlang in zijn greep houdt. Johanna wil breken met de misdaad die haar omringt en daarvoor ze krijgt hulp uit onverwachte hoek van corrupte verzekeringsagent Harry (Frank Lammers).

    Maar hoe harder ze probeert los te komen van Oss, hoe verder ze wegzakt in oplichting, prostitutie en zelfs moord...

    Bron : Filmtotaal.nl

  15. #15

    Standaard

    Eerste foto's De Bende van Oss

    De eerste foto's uit de nieuwe Nederlandse misdaadfilm De Bende van Oss zijn hieronder te zien. Het gaat om een film van regisseur Andre van Duren, met in de hoofdrollen acteurs als Sylvia Hoeks, Frank Lammers en Daan Schuurmans.

    De Bende van Oss is gebaseerd op historische feiten en gaat over Johanna van Heesch (Sylvia Hoeks). Zij is via haar man Ties (Matthias Schoenaerts) verzeild geraakt in ‘de Ossche bende’, die bijna dagelijks samenkomt in haar café.

    Onder leiding van de gewelddadige Wim de Kuiper (Marcel Musters) zorgt de bende voor een golf van misdaad en moord die heel Nederland jarenlang in zijn greep houdt. Johanna wil breken met de misdaad die haar omringt en daarvoor ze krijgt hulp uit onverwachte hoek van corrupte verzekeringsagent Harry (Frank Lammers).

    Maar hoe harder ze probeert los te komen van Oss, hoe verder ze wegzakt in oplichting, prostitutie en zelfs moord...






    Bron : Filmtotaal.nl

  16. #16

    Standaard

    Jammer dat de art direction in NL films van verleden tijden er toch altijd uitziet als "te nieuw" of nep. Ook bij bijv. Oorlogswinter en Zwartboek had ik altijd het idee naar nieuwe-ouderwetse spullen te kijken wat erg nep bij me overkwam. Ook als ik naar de foto's van deze film kijk, ziet het me er toch allemaal te netjes en nieuw uit...
    Natuurlijk is dat wel zo als je in die tijd leeft, maar ik vind het toch net iets teveel gestyleerd en "schoon". Als ik naar bijv. Inglourious Basterds kijk; heb ik dat gevoel weer niet (bijv in de openingsscenes in het Franse boerenhuisje en in de kroeg).
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 18-07-2011 om 15:04

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Inderdaad ben het met je eens. Wat meer beschadigingen in kleren, meubels enzovoort maakt het toch wat levendiger.

    Ben erg bnieuwd naar deze film. Een stukje geschiedenis wat ik nog niet wist.

  18. #18

  19. #19

  20. #20
    Junior Member Avatar van lucyvers
    Registratie datum
    Jan 2008
    Woonplaats
    Zuidoost-Noord-Brabant

    Standaard

    Ik heb De bende van Oss gisteravond gezien en vond hem best aardig, maar vooral leuk vanwege het Brabants. Wat ik me afvraag: Missen de niet-Brabanders de ondertiteling niet?

  21. #21

    Standaard

    Vanavond gezien in een uitverkochte zaal in Oss:

    Erg onderhoudende film, die eigenlijk nergens echt spannend wordt en daardoor wat mij betreft wat voortkabbelt. De acteerprestaties vond ik wel érg goed. Marcel Musters, Sylvia Hoeks en Frank Lammers springen er voor mij uit, ook omdat zij het typisch platte 'Ossisch' nog het meest benaderen. Ook ik heb op sommige momenten moeite gehad om de dialogen te verstaan en dat zegt wat dat betreft genoeg. De film ziet er overigens erg mooi uit, goed van van Duren om voor die grijze en bruine tinten te kiezen door de hele film heen, dat maakt het geheel een stuk eccentrieker. De terugkerende theme is ook fijn en past bij de sfeer die wordt neergezet in de film. Een ruime voldoende, maar qua verhaal had er veel meer in gezeten.

  22. #22

    Standaard

    Ik (Vlaardinger) vond het Brabants op een paar momenten inderdaad wat moeilijk te verstaan, maar veel waren dat er niet. Wel vond ik de muziek veel te hard gemixt ten opzichte van het overige geluid, en was het beeld wat te donker en grauw, alhoewel beide dingen ongetwijfeld zo bedoeld waren. Het verhaal was goed, maar toch kon de film me niet geheel boeien.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  23. #23

    Standaard

    vind dit een vermakkelijke film eigenlijk.

    een 7/10 van mij.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •