De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard LG BD370, mkv e.d. bestanden afspelen via usb?

    Ik heb een LG BD370 blu-ray speler waar ook een usb-poort zit, avi bestandjes kan je er via usb makkelijk op afspelen, maar zodra je een hd bestand zoals mkv (met een grootte van meer dan 2gb) af wil spelen , dan trekt hij dat niet, dan is het niet normaal te bekijken, het geluid loopt goed maar het beeld loopt door elkaar heen. (wat je ook krijgt als je bijv een blu-ray film zou kijken op een oude computer, dat je gewoon ziet dat hij het niet trekt)

    Nou heb ik al verschillende manieren geprobeerd, via externe harde schijf, via normale usb stick , via een data-dvd maar alles zorgde voor hetzelfde resultaat

    Is er een manier waarop je deze (grote) bestanden wel normaal kan afspelen, of is zo'n speler daar gewoon simpelweg niet voor gemaakt?

    (Vond het vreemd dat bij de beschrijving stond dat hij mkv kon afspelen, via usb dus, met de kennis dat dat meestal grote bestanden zijn, en dan lukt het toch niet)

  2. #2

    Standaard

    Groter dan 4gb speelt ie zowiezo niet af. En wat je wel moet doen als je MKV wil spelen is regelmatig een firmware update uitvoeren.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    De speler speelt probleemloos grotere bestanden af (het is geen Sony) je probleem zit in het feit dat de 370 geen intern geheugen heeft. Voeg een 1 gig geheugen toe en je probleem is opgelost.
    MKV wordt standaard ondersteund, heeft niets met een update te maken.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vontrapp Bekijk bericht
    De speler speelt probleemloos grotere bestanden af (het is geen Sony) je probleem zit in het feit dat de 370 geen intern geheugen heeft. Voeg een 1 gig geheugen toe en je probleem is opgelost.
    MKV wordt standaard ondersteund, heeft niets met een update te maken.
    Het is idd geen Sony nee, maar ook deze LG, de BD370, kan alleen USB apparaten lezen met een FAT32 ondersteuning. En de beperking van het FAT32 bestandssysteem is dat je alleen bestanden van max 4GB kun opslaan. De LG BD390 daarentegen ondersteunt wel het NTFS bestandssysteem, dus groter dan 4GB bestanden.

    En een firmware update heeft zeker wel invloed op de MKV performance. Ook in MKV land wordt doorontwikkeld en daarom zal LG en ook alle andere fabrikanten, de codec op hun speler ook regelmatig moeten updaten.

    @Vontrapp: je beschuldigd mij er in een ander topic van dat ik me niet genoeg verdiep in de materie, maar dat kan ik van jou hetzelfde zeggen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Ik heb net de bluray disc van Beauty and the beast gekocht, maar hij doet het niet op mijn 370. (overigens teruggeweest en omgeruild, maar 2e schijfje doet exact hetzelfde.
    Nu zou ik dus de speler willen updaten , maar mijn internetverbinding ligt boven en daar heb ik geen tv. Ik neem aan dat er een tv aan de speler moet hangen om de update te bevestigen e.d., toch? alleen aan een internet aansluiten is niet voldoende?
    Of kan het met een usb stick en zo ja, welke firmware moet ik dan hebben want daar ben ik al een keer de mist mee ingegaan.
    Laatst aangepast door promat : 20-11-2010 om 14:08

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat Bekijk bericht
    Ik heb net de bluray disc van Beauty and the beast gekocht, maar hij doet het niet op mijn 370. (overigens teruggeweest en omgeruild, maar 2e schijfje doet exact hetzelfde.
    Nu zou ik dus de speler willen updaten , maar mijn internetverbinding ligt boven en daar heb ik geen tv. Ik neem aan dat er een tv aan de speler moet hangen om de update te bevestigen e.d., toch? alleen aan een internet aansluiten is niet voldoende?
    Of kan het met een usb stick en zo ja, welke firmware moet ik dan hebben want daar ben ik al een keer de mist mee ingegaan.
    Op de site van LG staat uitgebreid beschreven hoe je firmware-updates moet uitvoeren. Download de firmware vanaf de site, plaats deze op een USB-stick of brand deze op een CD of DVD, en stop die dan in de Blu-ray speler. Volg vervolgens de instructies op je TV-scherm. Zo simpel als wat en geen geklooi met een internetverbinding tussen je Blu-ray en je PC. Zo doe ik dat altijd en het werkt vlekkeloos. Deze werkwijze geldt voor alle merken Blu-ray spelers.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scav Bekijk bericht
    Ik heb een LG BD370 blu-ray speler waar ook een usb-poort zit, avi bestandjes kan je er via usb makkelijk op afspelen, maar zodra je een hd bestand zoals mkv (met een grootte van meer dan 2gb) af wil spelen , dan trekt hij dat niet, dan is het niet normaal te bekijken, het geluid loopt goed maar het beeld loopt door elkaar heen. (wat je ook krijgt als je bijv een blu-ray film zou kijken op een oude computer, dat je gewoon ziet dat hij het niet trekt)

    Nou heb ik al verschillende manieren geprobeerd, via externe harde schijf, via normale usb stick , via een data-dvd maar alles zorgde voor hetzelfde resultaat

    Is er een manier waarop je deze (grote) bestanden wel normaal kan afspelen, of is zo'n speler daar gewoon simpelweg niet voor gemaakt?

    (Vond het vreemd dat bij de beschrijving stond dat hij mkv kon afspelen, via usb dus, met de kennis dat dat meestal grote bestanden zijn, en dan lukt het toch niet)
    Zie mijn opmerking in de algemene LG BD thread, zo kan ik de meeste MKV's toch normaal afspelen
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    Zie mijn opmerking in de algemene LG BD thread, zo kan ik de meeste MKV's toch normaal afspelen
    Yep, in die thread is dat inderdaad te lezen, heb er zelf ook geen problemen mee, een gebrande dual layer wordt zonder problemen afgespeeld en die kan groter dan 4GB zijn
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Op de site van LG staat uitgebreid beschreven hoe je firmware-updates moet uitvoeren. Download de firmware vanaf de site, plaats deze op een USB-stick of brand deze op een CD of DVD, en stop die dan in de Blu-ray speler. Volg vervolgens de instructies op je TV-scherm. Zo simpel als wat en geen geklooi met een internetverbinding tussen je Blu-ray en je PC. Zo doe ik dat altijd en het werkt vlekkeloos. Deze werkwijze geldt voor alle merken Blu-ray spelers.
    Geklooi

    wat PC gewoon met een switch ertussen op je netwerk en de speler zoekt zelf contact en je kan vragen aan de speler om even te controleren of er nog updates zijn. Niks geklooi met downloaden of branden

    Nu heb ik makkelijk praten, had al een netwerkverbindingskabel liggen in de woonkamer en met een switch erop heb ik nu meerdere apparaten die daar gebruik van maken(mediaspeler,TV en BR/HDDVDspelers)
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Nou, geklooi is misschien wat te sterk uitgedrukt, maar mijn PC staat in huis twee verdiepingen hoger dan mijn Blu-ray speler (afstand minimaal 30 m) en ik heb geen draadloos netwerk (niet nodig ook). Ik download nooit films, heb geen 'mediacenter' o.i.d. en koop altijd gewoon netjes mijn Blu-ray schijfjes in de winkel of bij internetwinkels. En BD Live vind ik een nutteloze toevoeging aan Blu-ray schijven, dus daarom heb ik ook geen behoefte om mijn Blu-ray speler met het internet te verbinden. En dan is het upgraden van de firmware met een USB-stick wel zo simpel!
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 21-11-2010 om 08:58

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nou, geklooi is misschien wat te sterk uitgedrukt, maar mijn PC staat in huis twee verdiepingen hoger dan mijn Blu-ray speler (afstand minimaal 30 m) en ik heb geen draadloos netwerk (niet nodig ook). Ik download nooit films, heb geen 'mediacenter' o.i.d. en koop altijd gewoon netjes mijn Blu-ray schijfjes in de winkel of bij internetwinkels. En BD Live vind ik een nutteloze toevoeging aan Blu-ray schijven, dus daarom heb ik ook geen behoefte om mijn Blu-ray speler met het internet te verbinden. En dan is het upgraden van de firmware met een USB-stick wel zo simpel!
    In zo'n simpele situatie wel, maar de meesten hebben toch wel meer dan 1 apparaat dat van het internet gebruik kan maken, bedraad of draadloos. In deze gevallen ben je dan ook eerder geneigd om wat meer moeite te doen om een netwerkje in je huis te leggen en als het er eenmaal ligt heb je er verder eigenlijk ook weinig omkijken meer naar.

    Ondanks dat ik ook mijn Blu rays en DVD's keurig koop, kijk ik ook gedownload spul, in sommige gevallen moet je wel, we wonen nu eenmaal in een klein scheiterig landje waar niet alles op de markt wordt gebracht en uitgezonden, zodoende is het internet wel reuze gemakkelijk, weet je tenminste wat er in de rest van de wereld wel te koop is.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •