De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Nitpick" is de engelse term

    Deze thread gaat over "nitpickers" (=engelse term)
    zie onderstaande uitleg (bron : www.nitpickers.com)

    A nitpick is a mistake, anomoly, or a small detail in a movie.
    Nitpicks can take any of the following forms:

    A microphone shows up on screen.
    You can see the wires holding something/someone up.
    Hole or conflict within the plot.
    Scientific facts are misquoted or just plain wrong.
    Historical and Technological inaccuracies.
    or they can be:
    Accurate markings on a vehicle.
    Proper use of scientific facts.
    Other 'kudos'.
    Basically a nitpick is considered any little detail, right or wrong, that you notice in a film. Of course with human nature being what it is most of the nitpicks posted are expected to be wrong details.
    Note: Nitpicks are not considered to be details which are necessary for the majority of the plot. IE: While real-life dragons do not exist, Draco the Dragon being alive in "Dragonheart" is NOT a nitpick.


    Op de site www.nitpickers.com staat Titanic op nummer één met 390 nitpicks

  2. #2

    Standaard

    Errug grappig allemaal, alleen krijg je de dwangmatige behoefte om het allemaal na te gaan kijken
    Bedankt voor de url Geronimo.

    grtz...

  3. #3

    Standaard

    Deze gaat naar General Chat.

  4. #4

    Standaard

    Is dat niet hetzelfde als Movie Mistakes ?
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  5. #5

    Standaard

    ja, of BLunders in een film!

    Volgens mij zijn daar al threads over....geeft niet, deze link kende ik nog niet, dus bedankt daarvoor!

  6. #6

    Standaard

    ik ben dol op nitpicks... als je een film een beetje vaak gezien hebt zie je ze steeds beter. of je gaat je eraan irriteren natuurlijk, dat kan ook

  7. #7

    Standaard

    Ik heb ooit een boek gekocht 'The Nitpickers Guide to Star Trek:The Next Generation'. Heel tof. In feite kocht ik het omdat er een episode guide in staat maar de Nitpicks bij elke aflevering én de Trivia vragen zijn heel erg leuk. Voorbeelden:

    Is there a control panel inside the Turbo Lift?
    no...except in the episode Brothers
    Do or don't personnel have to tap their badges to access their communicator?
    only when the writers feel like it
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  8. #8
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Egelzer (Eygelshoven voor Hollanders)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Ik heb ooit een boek gekocht 'The Nitpickers Guide to Star Trek:The Next Generation'. Heel tof. In feite kocht ik het omdat er een episode guide in staat maar de Nitpicks bij elke aflevering én de Trivia vragen zijn heel erg leuk. Voorbeelden:

    Is there a control panel inside the Turbo Lift?
    no...except in the episode Brothers
    Do or don't personnel have to tap their badges to access their communicator?
    only when the writers feel like it
    Ja, er is een control panel in de Turbolift, en ja, de 'tap' is hetzelfde als het open klappen in tos... lol
    It's hard to be modest when you're so fucking big! - Robert Peter Maximiliam Williams

    Mijn DVD's

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SWXData
    Ja, er is een control panel in de Turbolift, en ja, de 'tap' is hetzelfde als het open klappen in tos... lol
    Niet helemaal...control panel is er niet, alleen in 'Brothers' dus als het een keertje uitkomt.
    En tappen is alleen verplicht (zo schrijven ze in de Technical Manual van de Enterprise) moet alleen als je bijvoorbeeld op een away mission bent en buiten het standaard bereik. Toch tapt men zich te pas en te onpas een ongeluk. Zelfs aan boord, terwijl het daar absoluut niet nodig is. Men verdedigt zich dan door te zeggen dat het macht der gewoonte is, maar toch kun je Data een paar keer op onnodig tappen betrappen. En die heeft geen gewoontes... Kijk...da's pas nitpicken!
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  10. #10
    Super Member
    Registratie datum
    Apr 2002
    Woonplaats
    Egelzer (Eygelshoven voor Hollanders)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens

    Niet helemaal...control panel is er niet, alleen in 'Brothers' dus als het een keertje uitkomt.
    En tappen is alleen verplicht (zo schrijven ze in de Technical Manual van de Enterprise) moet alleen als je bijvoorbeeld op een away mission bent en buiten het standaard bereik. Toch tapt men zich te pas en te onpas een ongeluk. Zelfs aan boord, terwijl het daar absoluut niet nodig is. Men verdedigt zich dan door te zeggen dat het macht der gewoonte is, maar toch kun je Data een paar keer op onnodig tappen betrappen. En die heeft geen gewoontes... Kijk...da's pas nitpicken!
    Als data te 'connen' zit zie je hem in een afl. dat hij zich aan z'n wang krabt (als we toch gaan nitten). En standaard zit er wel een Control Panel in de Turbolift. Voor Mensen/Aliens die niet beschikken over vocale communicatie, maar volgens de tech manual zit ie er echt in...
    It's hard to be modest when you're so fucking big! - Robert Peter Maximiliam Williams

    Mijn DVD's

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •