De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Laptop via HDMI naar receiver?

    Mijn receiver heeft maar 2x HDMI in. Nu heb ik daarop een TV ontvanger en een DVDspeler aangesloten.

    Wat ik daarnaast graag wil is dat ik de kabel van de DVD speler eruit kan trekken, in mijn laptop kan doen en dan via mijn laptop kijken. Alleen krijg ik nu geen beeld als ik dat doe.

    Als ik de HDMI out uit de receiver trek en die in mijn laptop steek, werkt het wel, maar dan geen geluid over de speakers uiteraard.

    Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? DVDspeler werkt gewoon wel, instellingen van de receiver staan ook goed (audio > hdmi 1, video > hdmi 1).

    Alvast bedankt!
    PSN: r4zZ1__

  2. #2

    Standaard

    Het lijkt mij een probleem met de 'handshakes'. Die van de speler zou bvb 576i kunnen zijn en van de receiver en de laptop 1080i

    Ook kan het zijn dat je al een wat ouder toestel hebt dat niet zo goed meer in staat is om zich makkelijk op iedere situatie aan te passen. Dat zou je dus even moeten proberen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedoel je dat ik in de instellingen van de receiver dan de resolutie moet instellen zodat de laptop wel werkt? Of bedoel je wat anders?
    PSN: r4zZ1__

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet wat de mogelijkheden van jouw receiver zijn, maar als ik jou was zou ik ook proberen om die van de speler en de receiver te wisselen om te zien of dit ook voor problemen zorgt. Het zou kunnen zijn dat je een brakke HDMI-aansluiting hebt die niet goed meer werkt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik heb geprobeerd met de instellingen te kloten, heb alle verschillende standen geprobeerd, maar krijg nog steeds geen geluid of beeld. Ik zie wel zodra ik de laptop aansluit dat hij contact maakt, het beeld van de TV waar voor het aansluiten "Geen Signaal" staat, veranderd naar een gewoon zwart beeld als ik de HDMI in de laptop stop.

    Ik heb een LG 32LH2000 tv. Heeft iemand een idee hoe ik het toch aan de praat kan krijgen?
    PSN: r4zZ1__

  6. #6

    Standaard Geen geluid vanuit laptop via hdmi naar receiver

    Hallo,

    Ik heb een probleem.
    Ik heb m`n laptop via hdmi op mijn receiver aangesloten, maar krijg geen geluid over de speakers.
    Ik heb een HP pavillion dv9890eg laptop en een Marantz sr5002 receiver.
    Wie kan mij helpen?
    Alvast bedankt!

  7. #7

    Standaard

    Welkom op dit forum Hendrik.

    Heb je bij de SR de juiste signaal-ingang gekozen?
    Staat het audio-uitvoer apparaat aan?
    Heeft de volumeregelaar van de laptop invloed op het uitgangs-niveau?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard laptop naar receiver

    Beste mensen,
    Ik heb net de nieuwe denon AVR-1612 aangeschaft en ik heb een laptop met een HDMI aansluiting. Ik wil graag geluid vanaf mijn laptop naar de receiver sturen om het vervolgens via de boksen af te spelen. ik heb een Acer Aspire 5742 met een HDMI aansluiting. wat moet ik doen?
    Alvast bedankt

  9. #9

    Standaard

    Welkom op dit forum Floris.

    Om geluid van de laptop via de HDMI-poort naar een receiver te kunnen sturen, moet de geluidskaart gekoppeld kunnen worden aan de HDMI-poort. Dit kun je vinden bij de audio-apparaten in het configuratiescherm. Er staat dan ook een apparaat bij van de HDMI. Daarna zorg je er voor dat de receiver de HDMI-ingang gebruikt om geluid van de laptop te kunnen ontvangen. Hoe je dit kunt doen, kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van de receiver.

    Als er geen audio-apparaat voor HDMI is, zal je daarvoor een aparte verbinding moeten gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •