De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: humax 5050c

  1. #1

    Standaard humax 5050c

    Hallo

    Sindskort heb ik dit apparaat voor digitale en hd tv. perfect ding.

    Het valt me alleen op dat hij 3 tot 4x per dag (misschien wel weer momenten) updating aangeeft.
    Weet iemand mij uit te leggen wat hij dan precies update? Kan me niet voorstellen dat er zovaak iets nieuws uitkomt qua firmware oid.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  2. #2

    Standaard

    De humax werkt dan de programmagids bij.

  3. #3

    Standaard

    Ah natuurlijk. Duidelijk. Bedankt.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  4. #4

    Standaard

    heb verschillende programma's (>2uur) opgenomen en wil deze op DVD zetten; wat is de snelste manier ?

    ik had begrepen dat het lastig kan zijn om de data direct van de harde schijf te kopieren naar de harde schijf van de dvdrecorder

    klopt het dat ik het programma eerst moet afspelen en de recorder moet laten opnemen en dan met de recorder branden ?

    zo ja, is het mogelijk om meerdere programma's te selecteren en dan tegelijk laten afspelen (b.v 4 programma'a van elk 3 uur) i.p.v. elk apart ?

    zou het dan overnacht/-dag aan kunnen zetten zonder dat ik steeds moet selecteren
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #5

    Standaard

    Je kunt volgens mij de harddisk van de Humax benaderen vanaf een PC via een FTP client. Moet je de Humax natuurlijk wel op je (bedrade) netwerk aansluiten. Dan kun je de inhoud van de hadrddisk naar je PC kopiëren en vanaf daar branden op een DVD.

    Even informatie opgezocht:
    FTP server functionaliteit doen je in te stellen via het setup menu van je Humax. Even kjken in de handleiding waar en hoe. Via je FTP client (bijvoorbeeld FileZilla) op je PC kun je een FTP verbinding maken naar het IP-adres dat je Humax heeft gekregen. gebruik de volgende inloggegevens:
    Gebruikersnaam: HumaxFTP
    Wachtwoord: 0000
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 25-08-2010 om 13:27 Reden: Extra informatie toegevoegd
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Je kunt volgens mij de harddisk van de Humax benaderen vanaf een PC via een FTP client. Moet je de Humax natuurlijk wel op je (bedrade) netwerk aansluiten. Dan kun je de inhoud van de hadrddisk naar je PC kopiëren en vanaf daar branden op een DVD.

    Even informatie opgezocht:
    FTP server functionaliteit doen je in te stellen via het setup menu van je Humax. Even kjken in de handleiding waar en hoe. Via je FTP client (bijvoorbeeld FileZilla) op je PC kun je een FTP verbinding maken naar het IP-adres dat je Humax heeft gekregen. gebruik de volgende inloggegevens:
    Gebruikersnaam: HumaxFTP
    Wachtwoord: 0000
    bedankt: als computer leek klinkt het ingewikkeld maar ga het proberen

    blijkt dat je gelukkig ook meerdere opgenomen programma's in 1x kan afspelen, hoewel tijdrovend is het een goed alternatief voor mij
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  7. #7

    Standaard

    Hierbij nog even een aanvulling.

    Er is een Duitser die naar mijn mening een heel mooi programma gemaakt heeft, en nog steeds uitbreid en onderhoudt. Het kost afhankelijk van de versie die je wenst wel tussen de € 55,- en € 85,- euro, maar de moeite waard. Programma is er in het Duits en in het Engelsh

    Het benaderen van de decoder via de computer is eenvoudig, mits de decoder via een netwerkkabel aan de router van je thuis netwerk gekoppeld is.
    Vervolgens kun je met hoge snelheid de bestanden via "ftp" kopieren van de decoder naar je pc.
    Een film van 2 uur is binnen een paar minuten naar de pc gezet.

    Vervolgens komt het mooie van het programma van de duitser naar boven.
    Je kunt indien gewenst, alle verschillende audio sporen behouden, idem voor ondertitels (zover ik weet tenminste.
    Daarnaast hoeft er mits een "SD" opname geen conversie plaats te vinden voor het naar DVD gebrand wordt. Het branden van de film van 2 uur duurt daardoor ook maar een paar minuten, afhankelijk van je brander snelheid.

    Op deze methode wordt het uitgezonden programma zonder enige aanpassing digitaal opgenomen op de decoder en vervolgens zonder wijzigingen digitaal op dvd gezet. De bit-rate tijdens origineel uitzenden is gelijk aan de bitrate zoals het op de dvd komt.

    Op de methode die je zelf als alternatief geeft wordt van de digitale opname een analoge uitzending gemaakt, een scart uitgang is analoog. Dit analoge signaal wordt vervolgens door de recorder weer omgezet naar een digitaal signaal met meestal een vaste bitrate die de recorder zelf bepaald, maar niks te maken heeft met die van de originele uitzending.

    De beeldkwaliteit is bij methode 1 identiek aan die van tijdens de uitzending, die bij methode 2 (duidelijk) minder, maar wel beter dan opname van een analoge bron.

    Om het verhaal van de bit rate te verduidelijken even een voorbeeld met (fictieve getallen).
    Een film van 2 uur neemt op je decoder bijv ongeveer (zeer afhankelijk van de zender en van de film) 2 Gb. Daarbij is de beeldkwaliteit echt goed. Als je dit via methode 1 op dvd zet ben je ongeveer (ruw) 7,5 minuten kwijt aan kopieren en 7,5 minuten aan branden, zeg totaal dus 15 minuten.
    Via methode 2 zal dit vaak 4 tot 4,5 Gb op een dvd innemen met minder kwaliteit en ben je 2 uur bezig met opnemen, waarbij je niks anders op de decoder kunt kijken of kunt opnemen / afspelen met je recorder. (Eigenlijk is het zelfs iets meer dan 2 uur omdat er ook nog wat voor en na werk door de recorder gedaan moet worden maar dat is maar een of twee minuten werk.
    Het verschil in tijd is dus dik 1 uur en 3 kwartier en je hebt nog betere kwaliteit ook.

    Het programma heet DVR-studio.
    De HD 2.0 versie kan ook hd opnames (en indien gewenst SD opnames) op blu-ray branden.
    Link

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •