De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat te doen met de DVD's

    Nou , om het simpel uit te leggen , ik ben een tijdje terug helemaal losgegaan met DVD's kopen. Ik kocht zoveel mogelijk al die 5 voor 10 euro enz. en daardoor heb ik nu heel veel titels liggen die ik eigenlijk niet eens wil. Dus een beetje koopverslaafd . Maar nu ga ik dus maandag 3 planken ophangen van 1.90m per stuk , en nou zat ik me af te vragen of ik ze daar dan allemaal op moet zetten , of gewoon alleen de titels waarvan ik denk dat ik ze nog een keer wil kijken , of gewoon een goede titel is. Het probleem is dat als ik alleen de goede erin gooi , ik nog geen plank vol krijg , maar als ik alles erop gooi , krijg je zoveel erop waardoor je echt moet zoeken naar leuke titels. Ik neig ernaar om gewoon morgen alle DVD´s die ik heb bij elkaar te leggen , en dan uitzoeken wat ik wil houden , en de rest even een tijdje in de rommelkamer (ja zo noemen we hem echt) te leggen. Het staat misschien wat minder mooi met 3 planken waar ongeveer 20% van gevuld is , maar ik kan ook moeilijk er maar wat opgooien. Zat er nog aan te denken er eerst 1 in de muur te zetten , en dan later als ik meer GOEDE DVD's heb er 1 bij te zetten en later weer de volgende , als ik dan nog niet op mezelf woon . Maar dan kan ik tenminste gewoon ernaar kijken zonder allemaal dingen te zien die ik niet wil , maarja , mijn moeder doet een beetje moeilijk dat ik dan heel veel wegleg .

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten1988 Bekijk bericht
    Het probleem is dat als ik alleen de goede erin gooi , ik nog geen plank vol krijg
    Potverdorie zeg....wat een probleem! Ik krijg er koppijn van. Laten we hopen dat enkele forumleden hier je van goed advies kunnen voorzien....want dit kan natuurlijk zo niet langer. Wellicht kunnen we gezamenlijk tot een geschikt plan van aanpak komen.

    Ik heb een zin uit je verhaal gehaald waar ik wel wat mee kan. Tip; koop voortaan alleen goede films. Zie je? Het is allemaal zo simpel....

    Een schrale troost....je bent niet de enige die moet zoeken naar bepaalde titels....er zitten "een aantal" mensen op het forum die onderhand flink wat bij elkaar hebben gespaard.... Zo heb ik zelf ook een plank met dvd's die helemaal vol staat. Tja....rubriceren op titel, op jaartal, regisseur, genre? Ik weet het soms ook niet meer vandaar dat ik mn plank met titels om de paar maanden wissel qua indeling.....dat houd de boel ook fris....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Potverdorie zeg....wat een probleem! Ik krijg er koppijn van. Laten we hopen dat enkele forumleden hier je van goed advies kunnen voorzien....want dit kan natuurlijk zo niet langer. Wellicht kunnen we gezamenlijk tot een geschikt plan van aanpak komen.

    Ik heb een zin uit je verhaal gehaald waar ik wel wat mee kan. Tip; koop voortaan alleen goede films. Zie je? Het is allemaal zo simpel....

    Een schrale troost....je bent niet de enige die moet zoeken naar bepaalde titels....er zitten "een aantal" mensen op het forum die onderhand flink wat bij elkaar hebben gespaard.... Zo heb ik zelf ook een plank met dvd's die helemaal vol staat. Tja....rubriceren op titel, op jaartal, regisseur, genre? Ik weet het soms ook niet meer vandaar dat ik mn plank met titels om de paar maanden wissel qua indeling.....dat houd de boel ook fris....
    Hmmm , ja ik zie ook echt de oplossing daarin beschreven Je kraakt wel af maar geeft geen antwoord op de vraag.

  4. #4

    Standaard

    Wat je ook kan doen : Grote DJ koffer kopen, daar de schijfjes in doen, en de hoesjes doe je in die doorzichte hoesjes, die je vervolgens in een map bewaard.

    Dat bespaard je een hoop ruimte.

    En die doosjes kan je of weggeven of weggooien, of je bewaard ze.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wat je ook kan doen : Grote DJ koffer kopen, daar de schijfjes in doen, en de hoesjes doe je in die doorzichte hoesjes, die je vervolgens in een map bewaard.

    Dat bespaard je een hoop ruimte.

    En die doosjes kan je of weggeven of weggooien, of je bewaard ze.
    Dat zou ik kunnen doen met de DVD's die ik niet meer wil , dan zet ik alleen de goede op de plank , en dan neemt het niet veel ruimte extra in. Dat was ook het grote probleem als ik ze niet op de plank zette , maar dat was ik er vergeten bij te zetten . Probleem opgelost dus , bedankt . Ga ik gewoon met 1 plank beginnen , en dan rustig opbouwen , maarja , de tijd dat ik zoveel koop is ook al voorbij , aangezien dat was toen ik net geld krijg , en dus eindelijk wat kon uitgeven.

  6. #6

    Standaard

    Wat te doen met de DVD's ?

    Doe ze in de verkoop ! als het meeste niet veel bijzonders is

    Wellicht hebben er leden interesse
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  7. #7

    Standaard

    Je moeder doet wel over veel moeilijk he? Las ook al een topic van je, waarin je geen plasma mocht

    Nee maar even serieus, wat heb je aan dvd's waar je niet naar gaat kijken? Ben het eens met Roger Weerts, verkoop ze gewoon. Kun je met de opbrengst misschien nog een paar titels kopen die je wel leuk vindt.

  8. #8

    Standaard

    Zo is dat. Ik kan bovenstaande reacties alleen maar bijtreden. Wees in de toekomst wat selectiever bij je aankopen en doe de berg mindere films van de hand. Zo kan je dat geld gebruiken voor steengoede titels. Gaat die plank vanzelf wat voller geraken.

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik weet het soms ook niet meer vandaar dat ik mn plank met titels om de paar maanden wissel qua indeling.....dat houd de boel ook fris....
    En het houdt je nog eens in vorm ook

    @Maarten, inderdaad man man miserie miserie

    Zoals andere aanraden, dingen in de verkoop doen. Alleen films kopen waar je
    echt interesse in hebt. Dan krijg je die plank wel vol ... zou alleen opletten met
    dat gooien
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #10

    Standaard

    Hoe kun je trouwens zoveel titels uit de 5 voor 10 kopen? Dat zijn maar een stuk of 20 titels en als je daarmee 3 planken van 1.90m vol krijgt, dan heb je volgens mij heel veel van dezelfde films op dit moment. Of niet? :O
    --

  11. #11

    Standaard

    Nou , het waren veel van die titels , en ook niet alles in 1 keer , maar ook veel 2 voor 12 en dat soort ongein , maar ook gewoon 5 euro per film.

  12. #12

    Standaard

    Ik heb zelf alle dvd's bij elkaar, en dan gesorteerd op alfabet, ik hoef nooit een film te zoeken dus want ik weet altijd waar ze staan, zowel de favorieten als de films die ik wat minder vind. Ziet er in elk geval leuk, zo'n grote stapel films bij elkaar. Je kunt het ook bijv. op genre sorteren, maar dit kan lastig zijn omdat niet alles in een genre in te delen is.

  13. #13

    Standaard

    eigenlijk hoort je dvd verzameling een reflectie van jezelf te zijn, laat je gevoel spreken en verkoop de mindere dvds of ruil ze voor betere

    dat is het mooie aan het verzamelen, je verzameling kwalitatief verbeteren

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten1988 Bekijk bericht
    Nou , het waren veel van die titels , en ook niet alles in 1 keer , maar ook veel 2 voor 12 en dat soort ongein , maar ook gewoon 5 euro per film.
    Ik heb zoveel films uit de 2 voor 12 die gewoon tussen de betere... ahum.. duurdere films staan. Ik heb ook films gekocht voor €3,- of €4,- die ik beter vind dan een film waarvoor ik b.v. €25,- heb betaald. Paar voorbeelden om te geven zijn 12 Angry Men & The Seven Samurai. Voor de 1e ongeveer €4,- betaald en voor de 2e €5,-. Het zijn gewoon steen goede films en het is niet dat ik ze 2e hands heb gekocht voor die prijs, maar gewoon nieuw. Lukt makkelijk, o.a. via Amazon. Ik dacht dat je alleen dvd's uit de 5 voor 5 had, dit gaat meestal om B-films, die ik liever kapot maak dan aanneem.

    Uit de 2 voor 12 zitten genoeg Fox, Universel, Warner en MGM titels. Dit zijn meestal kwaliteit films. Voor €5,- heb je meestal oudere Fox & MGM titels, soms ook WB. Deze films vind ik de beste, want ik houd meer van klassiekers dan al die nieuwe computer onzin die tegenwoordig gemaakt word
    --

  15. #15

    Standaard

    ik heb alle films die ik niet meer wilde geruild op www.ruiljedvd.nl tegen films die ik wel wilde hebben. misschien is dat een tip?

  16. #16

    Standaard

    Loopt die site nog wel goed? Zijn er nog mensen die op ruiljedvd.nl nog echt ruilen of is dat allemaal verleden tijd geworden?
    --

  17. #17

    Standaard

    ik heb er de afgelopen tijd nog aardig wat geruild.

  18. #18

    Standaard

    ik koop regelmatig titels aan die prijzen en er zitten best wel toffe dingen tussen...de meeste films die ik koop ken ik al...soms laat ik mij wel verleiden door de hoes en het verhaal en dan is een miskoop altijd mogelijk maar dat hoesje kan ik steeds recupereren en zo'n beschreven dvd maakt een mooi onderleggertje

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •