De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Lightbulb Panasonic Home cinema gekocht

    Hallo Allemaal,

    Ik heb afgelopen zaterdag bij de mediamarkt en Home cinema set gekocht. Ik heb nu alles aangesloten, werkt naar behoren! Alleen moet ik nu constant switchen met mijn optisch kabel van de Xbox360 naar de digitale ( samsung / tv ) ontvanger. Is daar een optie voor? dat ik dat niet meer hoef te doen???

    Ik heb de Versterker met scart aangesloten naar mijn bluray. De bluray is weer aangesloten via hdmi naar de televisie, werkt nu ook goed maar ik heb geen hdmi poorten meer over! Is het kwaliteit verschil echt zo zeer te merken als ik een switch of wat dan ook aanschaf ( hdmi ). Suggesties?

    Bedankt alvast!

  2. #2
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Bulletino welkom op het forum hier.

    Kan je even wat meer gegevens geven wat voor Panasonic dat precies is, typenummer zou al veel helpen om meer gerichte antwoorden te kunnen formuleren.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Bulletino welkom op het forum hier.

    Kan je even wat meer gegevens geven wat voor Panasonic dat precies is, typenummer zou al veel helpen om meer gerichte antwoorden te kunnen formuleren.
    Bedankt voor je reactie

    Model nummer: SC-PT570

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bulletino Bekijk bericht
    Hallo Allemaal,

    Ik heb afgelopen zaterdag bij de mediamarkt en Home cinema set gekocht. Ik heb nu alles aangesloten, werkt naar behoren! Alleen moet ik nu constant switchen met mijn optisch kabel van de Xbox360 naar de digitale ( samsung / tv ) ontvanger. Is daar een optie voor? dat ik dat niet meer hoef te doen???

    Ik heb de Versterker met scart aangesloten naar mijn bluray. De bluray is weer aangesloten via hdmi naar de televisie, werkt nu ook goed maar ik heb geen hdmi poorten meer over! Is het kwaliteit verschil echt zo zeer te merken als ik een switch of wat dan ook aanschaf ( hdmi ). Suggesties?

    Bedankt alvast!
    Jouw Panasonic heeft maar 1 digitale (optische ingang) dus als je zowel je Xbox als je TV decoder digitaal wilt aansluiten zul je een optische splitter moeten aanschaffen:


    Het gebrek aan in- en uitgangen is één van de belangrijkste beperkingen van een alles-in-1-setje.

    Wat beeld betreft kun je de Panasonic natuurlijk het beste aansluiten via HDMI want dan kun je je DVD's upscalen tot 1080p. Alternatief is via een componentkabel aansluiten, beter dan scart, maar dan blijft de resolutie native DVD (720x576):


    Zie hier voor een lijst met HDMI-schakelaars.

    Succes,

    Peter
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht

    Wat beeld betreft kun je de Panasonic natuurlijk het beste aansluiten via HDMI want dan kun je je DVD's upscalen tot 1080p. Alternatief is via een componentkabel aansluiten, beter dan scart, maar dan blijft de resolutie native DVD (720x576):

    Componentkabel kan t/m 1080i aan,, alleen dan rest de vraag of de speler via die aansluiting kan upscalen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Componentkabel kan t/m 1080i aan,, alleen dan rest de vraag of de speler via die aansluiting kan upscalen.
    Dat zou kunnen, maar de spelers die ik tot nu toe heb gehad en gezien bij anderen, konden dit alleen via de HDMI uitgang.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kan er vooralsnog ook voor kiezen om de Digitale tv via de cinch audio aan te sluiten. De meeste zenders bieden toch stereo aan. Weliswaar digitaal, maar het verschil zal niet echt groot zijn. Zelfs al wordt er DD 5.1 aangeboden is dit veelal oorspronkelijk toch 2.0.

    Maar een splitter kan natuurlijk ook.
    Verder zal als je de hdmi van je Panasonic set gebruikt de scart uitgang geen RGB meer uitsturen.
    Je zal dus moeten kiezen. Component kan vaak zelfs 1080p aan, alleen laat de specificatie van de tv die veelal niet toe. (denk x-box 360)
    Blu-ray disc's laten vaak ook geen HD via component toe, maar dat is titel afhankelijk. (logisch sinds de invoer van HDCP) Maar theoretisch zou het wel kunnen. Kon in de manual van deze set daar overigens niks over vinden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Jouw Panasonic heeft maar 1 digitale (optische ingang) dus als je zowel je Xbox als je TV decoder digitaal wilt aansluiten zul je een optische splitter moeten aanschaffen:


    Het gebrek aan in- en uitgangen is één van de belangrijkste beperkingen van een alles-in-1-setje.

    Wat beeld betreft kun je de Panasonic natuurlijk het beste aansluiten via HDMI want dan kun je je DVD's upscalen tot 1080p. Alternatief is via een componentkabel aansluiten, beter dan scart, maar dan blijft de resolutie native DVD (720x576):


    Zie hier voor een lijst met HDMI-schakelaars.

    Succes,

    Peter
    Maar ik speel al mijn dvd´s - blu rays af via mijn bluray speler ( Philips BDP3000 )


    . Ik gebruik die versterker ( dvd speler ) alleen voor het doorgeven van het geluid. Dus ik hoef dat beeld niet te upscalen, of maakt dat niet uit?.

    Echt top dat jullie me zoveel info geven
    Laatst aangepast door Bulletino : 22-06-2010 om 16:49

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bulletino Bekijk bericht
    Maar ik speel al mijn dvd´s - blu rays af via mijn bluray speler ( Philips BDP3000 )


    . Ik gebruik die versterker ( dvd speler ) alleen voor het doorgeven van het geluid. Dus ik hoef dat beeld niet te upscalen, of maakt dat niet uit?.

    Echt top dat jullie me zoveel info geven
    Nee, dan hoeft dat niet inderdaad. Ik dacht dat je de blu-ray speler enkel voor blu-rays gebruikte. Maar welk geluid geef je waaraan door dan?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

    Standaard

    Eigenlijk is dit topic een beetje omgekeerde wereld. Je had natuurlijk eerst moeten vragen wat verstandig was om te komen, en dan pas moeten gaan kopen. Nu heb je een homecinemaset die, nagenoeg iedereen hier je zou afraden vanwege de problemen waar je nu tegenaanloopt.

    Mijn advies? Probeer dat nutteloze ding terug te brengen naar de Media Markt, koop een goede reciever met meerdere in- en uitgangen en sluit alles hier op aan.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben het met je eens, maar....
    Bedenk wel.., voor ieder wat wils
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Weet ook dat deze all in one set niet de nieuwere audio-mogelijkheden voor blu-ray aankan.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •