De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI bug omzeilen met Harmony

    Ik hoop dat ik mijn vraag in het juiste draadje start
    Vraag:

    Ik wil i.v.m. gare HDMI bug in UPC Cisco 8455dvb settop box, het volgende op mijn Logitech Harmony 555 instellen:

    1) TV aan
    2) TV op HDMI1
    3) nu pas UPC Cisco settop aan.

    Zover ik kan zien, dient altijd eerst de hardware aan te staan en dan worden er pas instellingen (set to hdmi1) verstuurd.

    Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

  2. #2

    Standaard

    In de Harmony kun je dacht ik wel instellen dat je eerst de tv instelt op het juiste ingangskanaal en dan pas de Cisco settop aan laten zetten. Maar goed, kan wellicht afhankelijk zijn van deze apparatuur waar ik geen ervaring mee heb.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Bij de Harmony software kun je bij een activiteit aangeven in welke volgorde de apparaten ingeschakeld dienen te worden.

    Dan moet je de setup voor de activiteit opnieuw doorlopen, hij laat dan alle instellngen zien zoals ze zijn. Daarna geeft het programma een aantal opties. Daar moet je kiezen voor de optie "Ja, maar ik wil meer controle over opties en apparaten voor deze activiteit toevoegen."

    Daar kun je de volgorde instellen. Wat lukt er nu niet eigenlijk?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    Waarschijnlijk moet er een pauze ingesteld worden voordat de Cisco aan gezet wordt.
    Ik weet niet hoe dat bij de Harmony moet, maar ik neem aan dat je een pauze van een aantal seconden in kunt geven, of meerdere korte pauzes.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht

    Daar kun je de volgorde instellen. Wat lukt er nu niet eigenlijk?
    Nou, met de volgorde kun je enkel de volgorde van aanzetten apparatuur aangeven. Ik wil na aanzetten TV, dat deze eerst op HDMI1 wordt gezet en dat dan pas de UPC box aangaat.

    Ik kan deze volgorde m.i. nergens aangeven. Als iemand denkt dat het wel kan, wil ik het graag zien (bijv. met een prntscreen?)

    bvd!

  6. #6

    Standaard

    Via de software is het niet mogelijk volgens mij om exact te doen wat jij aangeeft. Hij zet gewoon beide apparaten eerst aan (na elkaar) en daarna gaat ie pas aan de gang met kanalen instellen etc.

    Je kunt de helpdesk van Logitech proberen. Die schijnt zeer goed te zijn.

    Een andere mogelijkheid is een work-around. Na het aanzetten van de apparatuur zet je:
    - de Cisco weer uit
    - TV op HDMI1
    -Cisco weer aan

    Wellicht gaat het dan wel goed. Maar mij is nog steeds niet duidelijk wat er precies fout gaat wanneer de apparaten beide worden ingeschakeld door de AB. Heb je dan geen beeld?
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 15-06-2010 om 10:50
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit heeft te maken met handshake issues van de upc hd dvr.
    Dit werkt vaak niet helemaal lekker. De helpdesk heeft de TS al geprobeert, maar ook daar komt men er schijnbaar niet uit.
    Sowieso moet er een flinke delay tussen de commando's zitten, immers het duurt even eer de tv na het aanzetten reageert op een volgend commando als hdmi input.

    Mijn Pronto heeft ongekende mogelijkheden, maar misschien is de Harmony te beperkt.

    Overigens is er ook veel repsons op het andere forum waar je jouw vraag stelde.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-06-2010 om 11:41
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht

    Wellicht gaat het dan wel goed. Maar mij is nog steeds niet duidelijk wat er precies fout gaat wanneer de apparaten beide worden ingeschakeld door de AB. Heb je dan geen beeld?
    Ik krijg inderdaad geen beeld. Hij wordt op HDMI1 gezet, alleen verspringd het beeld niet naar de UPC box.

    Ben al in de slag met Logitech. Ze hebben me tot nu toe niet verder geholpen dan jullie hier op het forum...

    Bedankt voor de 'workaround'. Is absoluut nog het proberen waard!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht

    Overigens is er ook veel repsons op het andere forum waar je jouw vraag stelde.
    Klopt. Geeft wel aan hoe graag ik dit probleem opgelost krijg
    Ook hier de nodige reacties, bedankt zover!
    Laatst aangepast door Tinus94 : 15-06-2010 om 12:20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •