De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onbekende kabels/aansluiting

    Hallo allemaal,

    Wegens verhuizing heb ik binnenkort nieuwe/langere speakerkabels nodig.

    Helaas heeft mijn Sony DAV DZ660 een voor mij onbekende aansluiting!

    Bijgaand de foto's, weet iemand hoe deze kabels heten en waar die verkrijgbaar zijn?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groetjes.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard88 Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Wegens verhuizing heb ik binnenkort nieuwe/langere speakerkabels nodig.

    Helaas heeft mijn Sony DAV DZ660 een voor mij onbekende aansluiting!

    Bijgaand de foto's, weet iemand hoe deze kabels heten en waar die verkrijgbaar zijn?

    Ik hoor graag van jullie!

    Groetjes.
    Dit zijn door verschillende fabrikanten toegpaste connectoren speciaal voor all in one setjes.
    Volgens mij niet zomaar los te krijgen. Wellicht dat je met een minischroevendraaier kunt zorgen dat je de kabels verwijderd en er weer nieuwe aansoldeert en er weer insteekt ?

    Of rechtstreeks bij Sony proberen te bestellen, you never know.

    Succes.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat soort kabels zullen alleen voor jouw specifieke set gebruikt worden. Denk dat het heel lastig wordt om die te vinden, en al helemaal in andere lengtes. Ben bang dat je ze zelf moet verlengen. Of door de stekkers voorzichtig los te halen, of er letterlijk een stuk tusssen te plakken.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Ik denk dat je die stekkers niet fatsoenlijk los kunt halen, zonder ze te slopen. Zitten op elkaar gelijmd. Je kunt proberen voorzichting met een klein plat schroevendraaiertje om de connector open te maken. Lukt dat niet, blijft over:

    1) Bij Sony informeren of er langere kabels verkrijgbaar zijn, of dat ze de connectoren ook los verkopen (dan kun je ze zelf op een nieuwe kabel monteren).
    2) Er een stuk nieuwe kabel tussen zetten (solderen).
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #5

    Standaard

    Tsja, dit zijn nou typisch van die nadelen aan alles in een setjes. Daar schiet jij natuurlijk niets mee op. De opties zijn inderdaad zoals ze hier worden weergegeven, er is er echter nog eentje extra, als de kabels slechts 1 kern bevatten kun je ze simpelweg doorknippen en verlengen. Ik kan je dat alleen niet garanderen dus niet direct gaan knippen.

  6. #6

    Standaard

    Gewoon de kabels verlengen door een kroonsteentje vlak achter de stekkers te plaatsen (centimetertje of 5/6). De kwaliteit van deze setjes is nu niet van die klasse dat je verschil in geluid gaat merken bij het gebruik van een simpel kroonsteentje. Draai er wel even een stukkie tape omheen (om het kroonsteentje) voor ietswat isolatie.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Gewoon de kabels verlengen door een kroonsteentje vlak achter de stekkers te plaatsen (centimetertje of 5/6). De kwaliteit van deze setjes is nu niet van die klasse dat je verschil in geluid gaat merken bij het gebruik van een simpel kroonsteentje. Draai er wel even een stukkie tape omheen (om het kroonsteentje) voor ietswat isolatie.
    Een KROONSTEENTJE? Doet me denken aan een sketch van "De Föhn" van Rembo & Rembo
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Een KROONSTEENTJE? Doet me denken aan een sketch van "De Föhn" van Rembo & Rembo
    Is toch een makkelijke oplossing in dit geval? Je kunt een hoop moeite gaan doen met solderen enzo, maar het verschil hoor je toch niet. Dit is nu echt een beperking van zo'n alles in 1 setje. Dit soort ontwikkelingen krijg ik de bibbers van.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Ben ik met je eens Michael!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  10. #10

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo heb ik vroeger ook heel veel speakertjes verlengt, maar nooit met een kroonsteentje. Ik knoopte ze gewoon goed aan elkaar en dan wat iso tape erom heen. Dat lijkt me dan nog makklijker en de minste weerstand geven.

    Maar goed toen had je ook nog van die DIN stekkertjes. :veryfunny:

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Heb nog even voor je gezocht, maar je kunt alleen de kabels bestellen die je al hebt van dezelfde lengte, dus daar schiet je niets mee op. De connectoren kun je los kopen, maar die in geen enkele online shop nog leverbaar. Daarnaast betaal je er belachelijk veel geld voor.

    Dus...dat wordt toch zelf de draad 5cm na de connector doorknippen en een stuk nieuwe draad eraan zetten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Tsja, dit zijn nou typisch van die nadelen aan alles in een setjes. Daar schiet jij natuurlijk niets mee op. De opties zijn inderdaad zoals ze hier worden weergegeven, er is er echter nog eentje extra, als de kabels slechts 1 kern bevatten kun je ze simpelweg doorknippen en verlengen. Ik kan je dat alleen niet garanderen dus niet direct gaan knippen.
    Geheel eens met Edgar... Je zou idd met kroonsteentjes kunnen gaan klooien... Of gewoon (als je toch zo aan het gelduitgeven bent) iets fatsoenlijks kopen (lees reciever en luidsprekers)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #14

    Standaard

    Hoe klinkt een kroonsteentje vraag ik mij nu af....?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Een KROONSTEENTJE? Doet me denken aan een sketch van "De Föhn" van Rembo & Rembo
    Whahahaha, wat een geniale lariekoek!

    Btw, die stekkertjes werken waarschijnlijk met weerhaakjes, net als de molex stekkers in je PC.

    Maar het beste is om dit alles-in-1 setje de deur uit te doen, want je oren verdienen echt beter!

  16. #16
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Hoe klinkt een kroonsteentje vraag ik mij nu af....?
    Vorstelijk lijkt me...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Vorstelijk lijkt me...

    En met inhoud.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Hoe klinkt een kroonsteentje vraag ik mij nu af....?
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Vorstelijk lijkt me...
    :veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryf unny::veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny:: veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfunny::veryfu nny::veryfunny::veryfunny::veryfunny:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •