De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: De tovenaar van oz

  1. #1

    Standaard De tovenaar van oz



    Deze geweldige tekenfilmserie verdient zijn eigen topic!

    Voor degenen die hem niet kennen: De tovenaar van oz was een tekenfilmserie die eind jaren 80 werd uitgezonden door de VARA (en ergens in de jaren 90 ook door Kindernet). De serie is oorspronkelijk geproduceerd in Japan, maar vervolgens bewerkt in Canada (onder de titel The wonderful world of oz) en vervolgens in Nederland weer opnieuw bewerkt.

    Los van het feit dat het een erg goeie weergave was van de Oz-verhalenserie van L. Frank Baum viel de Nederlandse versie ook nog eens op door de erg grappige en originele dubbing. De Nederlandse vertaling is gedaan door Tony Dirne en die is welliswaar trouw gebleven aan de verhalen maar heeft er ook een flinke dosis humor doorheen gemengd.

    De serie is helaas niet verkrijgbaar op DVD in geen enkele regio. Er bestaat wel een DVD-boxset van een tot 4 lange episodes samengevatte versie van de oorspronkelijke Canadese bewerking. Daarnaast bestaat er een Youtube-kanaal met daarin alle Nederlandstalige afleveringen. Verder bestaan er wel illegale DVD's van de Nederlandse serie die hier en daar worden aangeboden.

    Nog een paar links naar pagina's met informatie:
    http://www.jeugdnostalgie.net/Jeugdn...nfilmserie.php
    http://www.kindertv.net/index.php?It...tent&task=view
    http://forum.fok.nl/topic/281550/1/25
    http://www.landvanoz.com/

    Ik hoop nog steeds op een echte DVD-uitgave van alle Nederlandse afleveringen. Maar ik ben bang dat het er niet inzit.

  2. #2

    Standaard

    @Home Plate: dat ie in Frankrijk op DVD is verschenen is erg interessant nieuws. Het geeft hoop dat er ooit nog eens DVD's van de NL-versie zullen verschijnen.

    edit: ik zie trouwens dat er naast de 2 boxen van je foto's nog 2 boxen zijn verschenen. Zie hier en hier.
    Laatst aangepast door Richard B. : 29-05-2010 om 19:48

  3. #3

    Standaard

    Ik ben toen eens op zoek geweest naar een versie die ik eens gezien had op de Duitse tv. Ik kreeg toen niet echt grip op welke versie ik nou gezien had. Er staat me een manga-eske versie bij met een blonde Dorothy, en deze dus. Ik denk dat ik ze door elkaar gehaald heb. Die met die blonde vond ik toch wel wat stoerder. Enig idee of die ook op DVD is verschenen?

    Kan me nog goed herinneren hoe stoer het was dat de clue ging over 'facing ones fears.'
    Laatst aangepast door 1101 : 29-05-2010 om 20:47
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  4. #4

    Standaard

    Blijkbaar wil men hier in Nederland niet aan de tekenfilmseries. Alleen Niels Holgersson is compleet uitgebracht (zie Mijn DVD Collectie). Er bestaan nog een aantal van dit soort prachtige, Japanse tekenfilmseries: denk aan Candy Candy, Heidi en Remi: Alleen op de Wereld. Van deze laatste is in Nederland wel een filmversie op DVD verschenen (zie Mijn DVD Collectie). Maar ja, ik wil de complete series!!!

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Het is zeker die, maar is die ook op dvd verschenen?
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  7. #7

    Standaard

    Ik blijf hoop houden,maar zit nu wel al erg lang te wachten op de nl versie op dvd
    Who's the more foolish
    The fool
    or the fool who follows him

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Home Plate Bekijk bericht
    @Richard B, ja dat is zeker goed nieuws, en wie weet komt De Tovenaar van Oz ooit nog eens uit op dvd in Nederland, we wachten maar af. Volgens mij zijn die nieuwe boxen her uitgaves van die boxen die ik heb, alleen nu nog maar met 4 dvd's in een box, maar de boxen zien er beide goed uit.
    Vergeet het maar, volgens mij zijn deze boxen uit frankrijk al een jaar of 2 oud, hoor
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Home Plate Bekijk bericht
    Ja je hebt gelijk, er staat 2008 bij i.p.v. 2010, toch vreemd dat ik laatst 2010 zag staan.

    In Nederland is het nog afwachten of ie er komt, maar Niels Holgerson heeft ook een dvd release gerkegen, dus we moeten de hoop niet zo snel opgeven, soms duren dingen langer dan we zouden willen.
    Haha, kan gebeuren. Had die site al eens eerder voorbij zien komen, vandaar dat ik het al wist
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  10. #10

    Standaard

    De hoop op een dvd-set heb ik bijna opgegeven, maar met een Chromecast is de serie (vanuit het eerder genoemde Youtube-kanaal) inmiddels te streamen naar je tv.

    Tja, de kwaliteit is wel beroerd maar het is tenminste wat.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •