De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pas op voor Proxis = bedriegers (was: Klacht Proxis)

    Ik ben in het verleden positief geweest over Proxis, maar nu vind ik hun manier van handelen niet kunnen.

    Ik bestel op 31 maart twee items, de Blu-ray van Hitler The Rise Of Evil (dan nog in preorder) en FC De Kampioenen seizoen 20 (al op voorraad). FCDK wordt opgestuurd naar Kiala, op de andere is het even wachten.

    Bij Kiala blijkt dit echter een verkeerd pak te zijn: d'r zitten een paar cd's in die ik niet heb besteld. Ik verwittig Proxis en stuur het pak terug, alleen kost dit via Kiala mij 2 euro. Ik stuur een mail met het verzoek om na ontvangst van de teruggestuurde cd's alsnog FCDK te sturen.

    Een paar dagen later komt Hitler aan, van FCDK geen spoor (als evenmin van de 2 euro verzendkosten die zouden worden terugbetaald).

    Tot daar allemaal goed, iedereen kan eens een foutje maken. Maar ik krijg op geen enkele mail naar de klantendienst nog respons. Een telefoonnummer hebben ze niet en ze hebben wel mijn geld maar ik geen dvd.

    Kent er iemand nog een manier om Proxis (België) te contacteren? Liefst telefonisch.
    Laatst aangepast door Werner : 19-05-2010 om 12:37
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Hier in Nederland hebben we de kamer van koophandel waar je informatie zoals contact gegevens terug kunt vinden, bestaat zoiets niet in Belgie?

  3. #3

    Standaard

    Een postadres heb ik wel, maar dan kan ik er nog eens postzegels tegenaan gaan smijten hoewel het sop de kool niet waard is, en ik nog steeds geen garantie heb dat ze gaan reageren. Ik zou liever een telefoonnummer hebben om tenminste met iemand te kunnen spreken.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    Klacht indienen via de 'online bemiddelingsdienst' van BeCommerce

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Klacht indienen via de 'online bemiddelingsdienst' van BeCommerce
    Okee, done.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Werner, als je via dns.be de proxis.be domein gaat opvragen krijg je daar
    gegevens over de licentienemer. Daar staat een telefoonnummer bij, een
    "long shot" 'k weet het, maar misschien ben je er wel iets mee.

    Is het trouwens niet verplicht dat een BE website een telefoonnummer moet
    opnemen in zijn contactgegevens ?

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Nog even verder gespit, kan je hier iets mee ? Is de maatschappelijke zetel van Proxis, zie ook hun contactgegevens.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb net hetzelfde voor bij Mediadis. Men reageert gewoon niet meer op mails. 2 artikels gekocht, één verkeerd artikel gekregen ... ander helemaal niet gekregen. Dag na e-mail staat het gevraagde artikel ineens "niet meer leverbaar" en is het andere 11€ gestegen. Maar geen antwoord.

    Verkeerde artikelen opsturen is precies de "nieuwe trend" aan het worden ...

  9. #9

    Standaard

    daarom dat ik niets via internet koop. ge hebt geen verhaal als er iets misloopt. alleen movieminutes via internet en dan nog zeer zelden want die zijn ook traag met klachten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yves VALK Bekijk bericht
    daarom dat ik niets via internet koop. ge hebt geen verhaal als er iets misloopt. alleen movieminutes via internet en dan nog zeer zelden want die zijn ook traag met klachten.
    Het regent weer onzinnige reacties waar ik niks aan heb. Je betaalt dus liever per definitie het dubbele in de winkel? In de winkel kan het ook verkeerd gaan hoor.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Ik heb al tijdje niets meer bij Proxis gekocht. Vaak moest ik weken wachten vooraleer artikelen in stock waren, en nadien duurde het nog eens 3 weken om te verzenden.

    Of ik kreeg na 3 maand bericht dat de artikelen niet meer verkrijgbaar waren. Terwijl het om reguliere dvd's ging die zeker nog niet OOP waren.

    Enne ... niet op het internet kopen. Waar moet je dan kopen. Belgische multimedia-winkels zijn vaak niet tegen de deur (toch niet voor mij), duurder, klein aanbod,...?

    Niet alle online-winkels zijn slecht. Met Amazon (zowel UK, US, Duitsland, Frankrijk) en Bol heb ik nog nooit problemen gehad. Een keer beschadigde artikelen bij Amazon, maar 2 dagen later lag er vervangexemplaar in de bus.

    Mijn moto: Koop enkel bij Belgische webshops, als je het elders niet kunt krijgen!

  12. #12

    Standaard

    Ik heb uiteindelijk een schriftelijke ingebrekestelling moeten sturen (aangetekend) vooraleer Proxis het bedrag heeft teruggestort. Van de gemaakte kosten voor het terugsturen van de verkeerde cd's of een vergoeding voor het aangetekend schrijven is er natuurlijk geen sprake. Ik ga alsnog een klacht indienen bij de economische inspectie zodat deze mafiose bedriegers alsnog het spek aan hun been hebben. Ik wil iedereen aanraden niet bij deze GANGSTERS te kopen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Het lijkt wel of er in Belgie helemaal geen goede webwinkels zijn. Azur, Mediadis & Proxis. Allemaal rommel.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Het lijkt wel of er in Belgie helemaal geen goede webwinkels zijn. Azur, Mediadis & Proxis. Allemaal rommel.
    Als Belg deel ik volledig deze mening.

    Heel uitzonderlijk koop ik wat bij hen, zoals een aantal maanden geleden bij Azur bij hun "soldenaktie", maar anders laat ik ze bewust links liggen.
    De één heeft te hoge prijzen, de anderen zijn bedriegers, nog een andere heeft slechte service, enz....

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Een gat in de markt dus voor een slimme entrepreneur

    Hoewel heb zelf nog nooit bij één van deze drie Belgische shops besteld.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Het lijkt wel of er in Belgie helemaal geen goede webwinkels zijn. Azur, Mediadis & Proxis ...
    ... en dvdfolies

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Een gat in de markt dus voor een slimme entrepreneur

    Hoewel heb zelf nog nooit bij één van deze drie Belgische shops besteld.
    idd en ik ook niet want vind ze veel te duur
    misschien tijd voor een amazon.be ???
    wat concurrentie voor mediamarkt en saturn
    Laatst aangepast door Powerray : 20-05-2010 om 07:11

  18. #18

    Standaard

    Dus zoals het er nu voorstaat heb je het geld van de FCDK terug, maar nog steeds geen bericht van Proxis zelf terug gekregen?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Het lijkt wel of er in Belgie helemaal geen goede webwinkels zijn. Azur, Mediadis & Proxis. Allemaal rommel.
    Cosmox is over 't algemeen wel goed (of is dat gewoon een Belgische tak van een Nederlandse webshop ?).

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Ja en onderdeel van ECI
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  21. #21

    Standaard

    Heb ooit (3tal jaren terug) hetzelfde meegemaakt als Werner. Married With Children S8 besteld en S7 werd geleverd. Ik heb hen gemaild en ik kreeg van hen de vraag mijn rekening nummer door te geven waarop direct de verzendkosten vergoed werden. Ik heb toen ook geen vervanging gekregen maar mijn geld werd teruggestort. Nadien opnieuw het seizoen besteld en alles in orde. Heb wel niet via KIALA gewerkt maar gewone postverzending.

    Ik begrijp wel dat je er genoeg van hebt om bij Proxis te kopen. Hoewel ze een heel uitgebreid assortiment hebben zitten ze qua prijs soms wel hoog
    Persoonlijke DVD-Website met gedetailleerde informatie van de films (niet de laatste updates)!
    Samsung LE40A656 | Epson TW-700 Projector met BD speler via PC | Harman Kardon AVR 335 | JBL 5.1 SCS speakers | JVC XV-N33 | Panasonic EH57 | Blu-Ray speler: Panasonic BD-55

    DVD: 1392 | Blu-ray: 279 [oa: Lost S1-S5 | Prison Break Collection | The Hangover | The Proposal ]

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Corneelh Bekijk bericht
    Dus zoals het er nu voorstaat heb je het geld van de FCDK terug, maar nog steeds geen bericht van Proxis zelf terug gekregen?
    Ik heb het geld nog niet terug; alleen een belofte dat ze me het zullen terugbetalen. Anyhow, d'r is een klacht naar de economische inspectie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    En nog steeds niets terug, heb het dossier overgemaakt aan de CC-maatschappij. Ik hoop dat ze de CEO van Proxis aan zijn eigen darmen te drogen hangen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #24

    Standaard

    ik heb daar onlangts een pakket gekocht van de dvd droog met cd het peulengaleis en het geslacht de pauw en geen problemen gelukkig.
    ze zijn wel duur. de mediamarkt is geregeld goedkoper en minder problemen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •