De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: HDMI/SCART splitter

  1. #1

    Exclamation HDMI/SCART splitter

    Weet iemand of ik ergens deze HDMI/Scart splitter kan halen.
    Ik zou graag mijn Playstation 3 Gameplay willen opnemen maar niet met scart splitter, want de kwaliteit is veel slechter. Ik heb een tekening gemaakt. ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
    Mvg Thomas.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Thomas.

    Het opnemen van de gameplay zou alleen mogelijk kunnen zijn als een TV of receiver een HDMI-bron om kan zetten naar scart of een ander soort analoge aansluiting. Ik denk niet dat dit mogelijk is.

    Het opnemen van de gameplay zal dus bijna zeker niet mogelijk zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Zou dat niet kunnen als je de PS3 via een HDD recorder naar de TV stuurt?

  4. #4

    Standaard

    Gerco en Edgar waarom wijzen jullie nieuwkomers niet door naar het PS3 Topic Daar is voldoende kennis om vragen als deze te beantwoorden

    Het antwoord is simpel en de vragensteller weet het waarschijnlijk zelf ook al, zo'n kabel/splitter is niet mogelijk.

    Uitleg:

    De PS3 beschikt dan wel over een HDMI uitgang, MAAR daar kan aan het uiteinde een scartstekker aanzitten, in het setup menu van de de PS3 kun je de uitvoer van het videosignaal uitsturen naar in dit geval RGB. De PS3 ondersteund tevens component, maar dat terzijde.

    Het RGB signaal is analoog en het HDMI signaal is digitaal en dan zijn er nog veel meer verschillen die het onmogelijk maken om dit signaal gelijktijdig over 1 kabel te sturen en dan door een simpel splittertje te splitsen.(ook de PS3 kan alleen een RGB - component of HDMI signaal verzenden maar geen combinatie van meerdere signalen)

    Thomas, ten tijde dat je je gameplay wilt opnemen zul je het even moeten doen met een wat minder signaal, het is niet anders, de kabel die je ingedachte had gaat helaas niet.

    BTW, heb je al eens geprobeerd om vanaf je TV op te nemen terwijl je aan het spelen was (heb zelf al in meer dan 10jaar niets opgenomen en heb geen idee of een TV een door een HDMI kabel aangeboden signaal terugzet op de scart aansluiting omdat ik me daar eerlijk gezegd nooit druk over heb gemaakt )
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 08-05-2010 om 15:24 Reden: uitleg verduidelijkt
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik heb geen PS3 en heb er daarom ook niet aan gedacht eigenlijk.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gerco en Edgar waarom wijzen jullie nieuwkomers niet door naar het PS3 Topic Daar is voldoende kennis om vragen als deze te beantwoorden
    Daar had ik wel aan gedacht, maar de vraag leek ging over het aansluiten van de PS3 op andere toestellen en dus niet over de PS3 zelf.

    Toch aardig van je dat je een uitgebreid antwoord heb gegeven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Daar had ik wel aan gedacht, maar de vraag leek ging over het aansluiten van de PS3 op andere toestellen en dus niet over de PS3 zelf.

    Toch aardig van je dat je een uitgebreid antwoord heb gegeven.
    Ja.... en dat terwijl ik niet altijd even aardig ben, zachte heelmeesters maken nu eenmaal stinkende wonden

    Laten we het er maar op houden dat het over aansluiten gaat, maar bedenk daarbij wel dat enige kennis van de apparaten daarbij wel meegenomen is.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •