De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ik ben opzoek naar een goede HDD Recorder/Mediabox

    Hey forum bezoekers,

    Ik heb een vraag, ik ben opzoek naar een apparaat waarmee ik digitale TV kan opnemen (via mijn UPC HD Decoder), en dan vervolgens weer kan overzetten naar PC/Laptop. Maar dit dan wel zonder DVD's te gebruiken, dus doormiddel van een USB verbinding of ethernet verbinding...

    Weet iemand of er zo'n apparaat bestaat, en zoja, wat zijn de beste?

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat dit een lastig verhaal gaat worden.
    Althans afhankelijk wat / hoe je het over wil zetten.

    Onze UPC vrienden zijn zo aardig om hun protocol nog steeds niet wat vrijer te maken, zoals Ziggo het wel doet.
    Bij UPC ben je dus verplicht hun decoder te gebruiken om het signaal te ontvangen en eventueel op te nemen.
    Die mediaboxen van hun zijn vervolgens niet via de pc uit te lezen met als gevolg dat je eerst het opgenomen materiaal moet afspelen en tegelijkertijd moet opnemen op een ander apparaat. Je zult dus alles wat je opneemt zo wie zo 1 op 1 moeten gaan afspelen en opnemen (op dat moment is het iets anders kijken etc met de decoder dus niet mogelijk). Vervolgens zit je met de uitvoer kwaliteit. Je wil natuurlijk iets zo goed mogelijk over zetten maar daar zit je dan met een probleem. 10 tegen 1 zal via HDMI het HDCP je weerhouden om iets op te nemen. Maar daar is dan meteen probleem 1 al. Zijn er ondertussen wel al opname apparaten die vanaf HDMI kunnen opnemen in Europa. Ik heb er nog niet veel over gehoord / gezien / gelezen.
    De HDD/DVD-recorder die ik ken kunnen in ieder geval uitsluitend via Scart van externe bronnen opnemen. HD opnames zijn op die manier dus al niet mogelijk om in HD over te zetten. Overige Mediaboxen die ik ken hebben geen eigen opname mogelijkheid, wellicht dat ze er wel zijn hoor. Maar als ze er al zijn weet ik zo net nog niet of zie vanaf HDMI kunnen opnemen.
    De HDD/DVD recorder zoals ik die ken hebben geen mogelijkheid om via de PC aangesproken e worden om bijv opnames heen en weer te kopiëren, ook dan kom je toch op een Mediabox uit.
    Wellicht dat het in elkaar zetten van een HT PC de betere optie zal zijn.

    Probleem 2, mits het een probleem is, je opname verliest heel wat aan digitale mogelijkheden. Ongeacht of je een apparaat vindt dat het toestaat om vanaf HDMI op te nemen, en mocht het je lukken ondanks HDCP om in HD resolutie HD opnames over te zetten zul je de digitale opties als alternatief audio spoor en optionele ondertiteling moeten missen. "What you play is what you get."
    Moet je het via scart overzetten zit je natuurlijk ook meteen gebonden aan maximaal SD kwaliteit en is het al helemaal een analoog signaal dat je opnieuw digitaliseerd tijdens het opnieuw opnemen.

    Even ter indicatie, want je doet er zo weinig mee, de situatie bij Ziggo.
    Men nemen bijv. de gecertificeerd Humax HD5050C en programeerd dat wat men wil opnemen, of 2 dingen tegelijk, terwijl men vervolgens iets anders (bij 1 opname geheel vrije keuze en tijdens 2 opnames wat beperktere keuze).
    Is de opname klaar kopieert men, zodra het je uitkomt, de opname vanaf de decoder via FTP naar een pc in het netwerk waar ook de decoder op aangesloten is.
    Afhankelijk van de software die je vervolgens gebruikt is het mogelijk om te knippen en plakken in de stream zonder dat er hercodeerd hoeft te worden. Alle digitale opties, inclusief telekst etc blijven allemaal behouden en men hoeft het niet 1 op 1 af te spelen om het te kopiëren.
    Leuk zo'n UPC die dit allemaal tegenhoudt.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hier een Inverto ontvanger staan die functioneert als een decoder(schotel) maar hij neemt ook op. Met deze decoder is het mogelijk om een losse hd aan te sluiten waarop hij alles opneemt(hij heeft geen interne hd). Daarna dus gemakkelijk aan de pc te hangen.

    Probleem voor jou is dat deze onvanger niet het signaal van upc kan decoderen(denk ik).

    Maar zoiets zal er toch ook wel zijn zonder de decoder?
    Laatst aangepast door Frank K. : 07-05-2010 om 11:00
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •