De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Aswolk

  1. #1

    Standaard Aswolk

    Een tijd geleden had ik een topic aangemaakt, over het afsluiten van een kortlopende annuleringsverzekering. Dat is inmiddels gelukt, bij Interpolis via de Rabobank.

    A.s. zondag gaan we (als het goed is) met school, (38 andere leerlingen, 4 docenten) naar Istanbul. Van 25 t/m 30 april. Reis via Thomas Cook, we vliegen via Zaventum en vliegen met Pegasus Airlines. Alleen de docent die de reis georganiseerd heeft, heeft ons gewaarschuwd: misschien gaat de reis niet door, vanwege de vertragingen door de aswolk.
    Thomas Cook begint zijn vluchten morgen pas, dat is dus 3 dagen vóórdat wij zouden vliegen. Daarnaast lopen ze 6 a 7 dagen vertraging, hebben die mensen voorrang? Dus moeten ze de vluchten v/d afgelopen 6 a 7 dagen inhalen, voordat wij aan de beurt zijn?

    Een andere vraag: wat vergoed Interpolis, als de reis vertraging oploopt of word geannuleerd? Het is denk ik geen optie om de reis om te boeken, want de reis is al geboekt tijdens schooltijd. Niemand die het zal accepteren om de reis uit te voeren tijdens de mei-vakantie en school zal de reis zeker niet verplaatsen ná de mei-vakantie. Zijn we dan gewoon ons geld kwijt? Het gaat wel om €730,- en dat is ook gewoon erg veel voor een 5 dagen durende reis... (het was dan ook de duurste reis).
    --

  2. #2

    Standaard

    atuurrampen zijn overmacht en het enige wat een luchtvaartmaatschappij/reisburo kan doen is omboeken indien mogelijk of een volledige of gedeeltelijke refund (terugbetaling). Dat hangt af van de luchtvaartmaatschappij en haar beleid. Als jullie de reis niet kunnen verplaatsen zou ik dat in ieder geval nu al kenbaar maken en vragen naar het beleid. Als je dat op het laatste moment doet is er minder mogelijk. Bovendien kan de airline/het reisburo de gecancelde plaatsen weer gebruiken om de achterstand in te lopen.

  3. #3

    Standaard

    In de overeenkomst van Interpolis, wat we via de Rabobank hebben afgesloten, kan ik daar geen duidelijke informatie over vinden. Weten jullie misschien of Interpolis in geval van annulering het geld wel/niet terug betaalt? Of als de reis 8 uur vertraging oploopt en je annuleert dan, is dat dan een geldige reden om je geld terug te krijgen? Reden is dus ''vertraging''. Op internet staat dat Interpolis geen geld terug betaalt wanneer de reis word geannuleerd, maar zij dekken dus bijna niets. Dan vraag ik mij toch af waarom ik een annuleringsverzekering heb afgesloten... Maar ja, de vorige keer werd ik geholpen door iemand op het forum die bij Interpolis werkt, misschien dat hij hier meer over weet?
    --

  4. #4

    Standaard

    In principe als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten moet je bij interpolis aankloppen, zij verhalen dat uiteindelijk bij thomas cook of de airline. * uur vertraging etc is een europese wet waardoor ej recht hebt vergoeding bij vertraging/annulering. Maar zoals ik al zei, dit is overmacht ("act of god") en daar kan niemand iets aan doen. Voorwaarden goed doorlezen of er wordt uitgekeerd bij overmacht.

  5. #5

    Standaard

    Dat kan ik niet vinden, alleen op internet word wel aangegeven dat er bij overmacht niet uitgekeerd word. Ik zie wel wat er gebeurd, maar geloof zelf niet dat ik gewoon €730,- kwijt ben dan. Denk dat de school ook wel wat kan doen (regelen) met de touroperator, tenminste, dat hoop ik...
    --

  6. #6

    Standaard

    Als Interpolis, die blijkbaar toch niet zo glashelder is, niet uitkeert kun je het altijd ngo bij thomas cook of de airline zelf proberen.

  7. #7

    Standaard

    Jup. Heb dat in de tussentijd ook gelezen en dan gaat het via school, want de reis is via school geboekt. Ik denk iig niet dat school zegt ''zoek het maar uit..''.

    Ach ja... we (ik en de rest v/d leerlingen, docenten, ouders) zien wel wat het word. Hopelijk komt het goed uit voor ons...
    Laatst aangepast door roninpacino : 21-04-2010 om 18:03
    --

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Als Interpolis, die blijkbaar toch niet zo glashelder is, niet uitkeert kun je het altijd ngo bij thomas cook of de airline zelf proberen.
    Even mijn baas verdedigen. Interpolis is zeer zeker wel glashelder. Dit is echter geen verzekerde gebeurtenis. Als het niet in de voorwaarden staat (de gebeurtenis/reden) dan is het niet verzekerd. Hoe makkelijk wil je het hebben.

    Wat wel verzekerd is is vertreksvertraging. Stel je vlucht vertrekt later (langer dan 8 uur) dan krijg je vanaf 8 uur een hele dag vergoedt. En dan elke dag dat je langer moet wachten krijg je een dag extra.

    Het annuleren/afbreken van de reis door een luchtvaartmaatschappij is niet verzekerd.
    Dit is een risico wat de luchtvaartmaatschappij moet dragen en niet een verzekeraar. Sowieso hebben luchtvaartmaatschappijen er een handje van om te zeggen, ga maar naar de verzekering en ontlopen daarmee hun eigen verantwoordelijkheid.

    Dus ja, dit is overmacht, en ja je krijgt je geld terug. Maar niet van Interpolis (of welke verzekeraar dan ook), maar dus van de luchtvaartorganisatie of het calamiteitenfonds.

    Stel nou dat je niet kunt gaan omdat je zelf ineens hartstikke ziek wordt of omdat een familielid op sterven zou liggen of iets dergelijks, dan valt zoiets onder de annuleringsverzekering. Niet een vulkaanuitbarsting. En anders bel je gewoon even met 013-580 12 34. Bij Interpolis nemen ze de telefoon op tot 20:00u en vragen staat vrij!
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 21-04-2010 om 18:41
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    Ik werk voor een grote zakenreisorganisatie en ik moet je zeggen dat de mensen die dus inderdaad nu al 4-5 dagen vertraging hebben voorrang hebben. Nou zal die achterstand over een aantal dagen wel weer meevallen aangezien een heleboel mensen zijn omgeboekt naar andere maatschappijen of zelfs met de bus vertrokken zijn. Natuurlijk hebben jullie een bevestiging dus hopen dat je mee mag. Ik zou zowiezo wat vroeger op schiphol zijn dan normaal, zeker omdat je met een grote groep bent.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Even mijn baas verdedigen. Interpolis is zeer zeker wel glashelder. Dit is echter geen verzekerde gebeurtenis. Als het niet in de voorwaarden staat (de gebeurtenis/reden) dan is het niet verzekerd. Hoe makkelijk wil je het hebben.

    Wat wel verzekerd is is vertreksvertraging. Stel je vlucht vertrekt later (langer dan 8 uur) dan krijg je vanaf 8 uur een hele dag vergoedt. En dan elke dag dat je langer moet wachten krijg je een dag extra.

    Het annuleren/afbreken van de reis door een luchtvaartmaatschappij is niet verzekerd.
    Dit is een risico wat de luchtvaartmaatschappij moet dragen en niet een verzekeraar. Sowieso hebben luchtvaartmaatschappijen er een handje van om te zeggen, ga maar naar de verzekering en ontlopen daarmee hun eigen verantwoordelijkheid.

    Dus ja, dit is overmacht, en ja je krijgt je geld terug. Maar niet van Interpolis (of welke verzekeraar dan ook), maar dus van de luchtvaartorganisatie of het calamiteitenfonds.

    Stel nou dat je niet kunt gaan omdat je zelf ineens hartstikke ziek wordt of omdat een familielid op sterven zou liggen of iets dergelijks, dan valt zoiets onder de annuleringsverzekering. Niet een vulkaanuitbarsting. En anders bel je gewoon even met 013-580 12 34. Bij Interpolis nemen ze de telefoon op tot 20:00u en vragen staat vrij!
    Ik zat al op je reactie te wachten .

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martini Bekijk bericht
    Ik werk voor een grote zakenreisorganisatie en ik moet je zeggen dat de mensen die dus inderdaad nu al 4-5 dagen vertraging hebben voorrang hebben. Nou zal die achterstand over een aantal dagen wel weer meevallen aangezien een heleboel mensen zijn omgeboekt naar andere maatschappijen of zelfs met de bus vertrokken zijn. Natuurlijk hebben jullie een bevestiging dus hopen dat je mee mag. Ik zou zowiezo wat vroeger op schiphol zijn dan normaal, zeker omdat je met een grote groep bent.
    Welke organisatie als ik vragen mag, mag ook via PM als je dat niet hier wilt zeggen.

    Als het goed is krijg je bij groepsboekingen al door dat je eerder op de luchthaven moet zijn, dat was bij ons in ieder geval standaard.

  11. #11

    Standaard

    We moeten rond 10 voor 10 's ochtends op Zaventum zijn, we vertrekken via school, met de bus. Ouders brengen ons dus naar school, uitzwaaien, vervolgens met de bus naar Zaventum. Maar mijn vraag is eigenlijk al beantwoord, als de luchtvaartmaatschappij het geld terug betaald dan weet ik voldoende. Niet omdat ik het geld heb betaald, dat hebben mijn ouders namelijk, alleen als zij het geld terug krijgen, kan ik een andere reis nemen

    Maar ja, bedankt voor jullie antwoorden/reacties. Dit topic hoeft niet op slot, er zijn misschien meer mensen die vragen hebben n.a.v. de aswolk.
    --

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •