De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.

Discussie: Hoe zit dat nou?

  1. #1

    Standaard Hoe zit dat nou?

    Ik ben sinds kort ook een gelukkige bezitter van een Blu ray speler en echt er zijn fims bij waarvan ik echt zeg, WOW!!! Zo mooi heb ik het nog niet gezien.

    Wat ik niet snap is het volgende:

    Ik heb ook veel oudere films zien liggen die dus nu ook op blu ray te verkrijgen zijn.
    Hoe kunnen ze die converteren?
    Of beter nog, in wat voor resolutie/kwaliteiet is het origineel geschoten,, dat vraag ik mij steeds af, is er dan nog een hogere kwaliteit dan blu ray en is die er al die jaren al geweest?? Of is als je bijvoorbeeld The empire strikes back op blu ray kijkt alles opnieuw geremasterd??

    Ben heel benieuwd.

  2. #2

    Standaard

    de beeldkwaliteit op dvd is vaak gecomprimeerd. Houdt in dat het bestand wat het beeld/geluid bevat eigenlijk ingepakt is tot een kleiner bestand, wat op een dvd past. Bluray heeft een grotere capaciteit, en dus hoeven de bestanden niet of nauwelijks ingepakt te worden.

    Resolutie kan natuurlijk nog hoger... denk maar aan digitale bioscopen. Daar moet de resolutie erg hoog zijn voor een groot scherm. Thuis is dat natuurlijk onnodig

    films worden wel vaak opgepoetst... zoals in het geval van Empire Strikes Back. Heb deze toevallig ook op 1080p binnengehaald ... de special edition versie van deze film is digitaal opgepoetst voor de dvd-release.. maar de resolutie waarin dat gebeurde is natuurlijk velen malen groter dan dat op dvd verkrijgbaar is. Het 1080p bestand is gewoon br-resolutie... en bevat dezelfde opgepoetste versie.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sonnyburnett Bekijk bericht
    Ik ben sinds kort ook een gelukkige bezitter van een Blu ray speler en echt er zijn fims bij waarvan ik echt zeg, WOW!!! Zo mooi heb ik het nog niet gezien.

    Wat ik niet snap is het volgende:

    Ik heb ook veel oudere films zien liggen die dus nu ook op blu ray te verkrijgen zijn.
    Hoe kunnen ze die converteren?
    Of beter nog, in wat voor resolutie/kwaliteiet is het origineel geschoten,, dat vraag ik mij steeds af, is er dan nog een hogere kwaliteit dan blu ray en is die er al die jaren al geweest?? Of is als je bijvoorbeeld The empire strikes back op blu ray kijkt alles opnieuw geremasterd??

    Ben heel benieuwd.
    Film wordt op film opgenomen, en film heeft geen resolutie, aangezien het analoog is. Wel kan film ingescand worden, en meestal doen ze dat met een resolutie van 4K (4000 pixels hoog en breed). Aangezien HD 1920 bij 1080 pixels is, is het dus ook bij oude films een verbetering. En niet alleen bij films uit de jaren '80, maar ook die uit de jaren '20 en '30, bijvoorbeeld. Films als Sunrise en Snow White zien er ontzettend goed uit. Wel moeten oude films gerestaureerd worden, wat weer geld en tijd kost.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Resolutie kan natuurlijk nog hoger... denk maar aan digitale bioscopen. Daar moet de resolutie erg hoog zijn voor een groot scherm. Thuis is dat natuurlijk onnodig
    Da's vrijwel altijd 2K, wat qua resolutie nagenoeg gelijk is aan FullHD.
    Wel is de kleurruimte en bitdiepte groter, dat wel.

    En film kent ook beperkingen, net als de lenzen e.d.
    Bij 35mm ingescand op 4K begin je duidelijk de beperkingen van 35mm te zien, ondanks dat een een goed geschoten 35mm film ontzettend veel detail kan bevatten.
    Maar ook kan 35mm zeer matig zijn en is de HD versie amper beter dan de DVD.

    Maargoed, ik wil even zeggen dat al die ontwikkelingen met Ultra HD wel leuk zijn, maar het meeste materiaal wat op de plank ligt (en zeker de films met een standaard 2K DI) heeft daar eigenlijk niks aan.

  5. #5

    Standaard

    Hoe groot moet je scherm zijn wil je echt verschil merken dan? na 40 inch kwa tv. Ik heb namelijk een full hd beamer met ongeveer 3 meter scherm en hier zie ik echt super duidelijk het verschil tussen dvd of bluray.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bangsat Bekijk bericht
    Hoe groot moet je scherm zijn wil je echt verschil merken dan? na 40 inch kwa tv. Ik heb namelijk een full hd beamer met ongeveer 3 meter scherm en hier zie ik echt super duidelijk het verschil tussen dvd of bluray.
    Hangt er vanaf hoe ver je van het scherm vandaan zit.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bangsat Bekijk bericht
    Hoe groot moet je scherm zijn wil je echt verschil merken dan? na 40 inch kwa tv. Ik heb namelijk een full hd beamer met ongeveer 3 meter scherm en hier zie ik echt super duidelijk het verschil tussen dvd of bluray.
    Het verschil zien tussen wat? De regel is dat je 1.5 keer de breedte van je scherm af moet zitten.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Het verschil zien tussen wat? De regel is dat je 1.5 keer de breedte van je scherm af moet zitten.
    Dat is EEN regel. Iedereen hanteert zijn eigen regels. 2,5 keer de diagonaal, 3 keer de hoogte van het scherm, 1,5 keer de breedte. Feit is dat je pas nut hebt van Full HD als je er dicht genoeg bij zit. Ik heb zelf een 42 inch op 2,5 meter en dat is, blijkt nu achteraf, eigenlijk net wat te klein. De volgende wordt dan ook zeker een 50 inch.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    De regel is er niet voor niks, ik daag iedereen uit het volgende te proberen neem een film met een perfecte score kwa beeld zet een makkelijke stoel die je makkelijk kan verplaatsten op de plaats waar je normaal zit, kijk 20 minuten schuif een stuk naar voren,en herhaal dit is het beeld perfect zet je bank hier tijdelijk neer en kijk van deze afstand een paar weken en ga daarna terug naar de orginele positie.
    Micheal komt uit op 60 inch wedden? 55 zou net nog kunnen ,
    Deze kloppende regel houd geen rekening met je geldbuidel en je vrouw (of jezelf) voor wat betreft grote
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  10. #10

    Standaard

    Pff, ik zit op 2,5 meter afstand en ik vind 32 inch al groot zat :P
    En ik merk absoluut dat het beeld al mooier is met blu ray.

  11. #11

    Standaard

    32'' vindt je groot? ???
    't Is een leuk formaat dat prettig kijkt, maar groot? ???

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fitz_Chevalric Bekijk bericht
    Pff, ik zit op 2,5 meter afstand en ik vind 32 inch al groot zat :P
    En ik merk absoluut dat het beeld al mooier is met blu ray.
    Had 32 inch op ongeveer 3 meter en dacht dat 37 wel groot genoeg zou zijn, uiteindelijk 42 inch genomen en dat is een stuk rustiger voor de ogen met HD materiaal, maar zou nu toch echt weer heel wat groter nemen als ik wat nieuws zou kopen.

    Ben het wel met je eens dat het al mooier is met BD, maar het kan nog veel mooier....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Ik heb nooit beweert dat we allemaal een 60 inch toptoestel Moeten kopen(mocht dat financieel haalbaar zijn, Buiten dat een hoop mensen dat te groot en niet passen vinden in hun inrichting)
    Maar de vraag was Hoe zit het eigenlijk
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Dat is EEN regel. Iedereen hanteert zijn eigen regels. 2,5 keer de diagonaal, 3 keer de hoogte van het scherm, 1,5 keer de breedte. Feit is dat je pas nut hebt van Full HD als je er dicht genoeg bij zit. Ik heb zelf een 42 inch op 2,5 meter en dat is, blijkt nu achteraf, eigenlijk net wat te klein. De volgende wordt dan ook zeker een 50 inch.
    Met 1.5 keer de breedte heb je een kijkhoek van 30 graden, en dat is de juiste manier om een film te kijken.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  15. #15

    Standaard

    2,5 meter hier.. met een plasma van 50" ... heb de opstelling nu een jaar staan, en vind het eignelijk al weer klein

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    2,5 meter hier.. met een plasma van 50" ... heb de opstelling nu een jaar staan, en vind het eignelijk al weer klein
    50" op 2,5 meter vind ik wel heel erg groot. Ik heb 32" op iets tussen de 2 en 2,5 meter en ik zou niet veel groter hoeven te hebben.

  17. #17

    Standaard

    Vind je? Ik heb 42" op 2.20 meter, en hoewel het in het begin groot was, vind ik het nu wat klein. Het liefst zou ik een projector aanschaffen, maar ja, daar is voorlopig geen geld voor. Dan moet ik maar dichter op m'n scherm gaan zitten .
    Laatst aangepast door BrianB : 14-04-2010 om 08:02
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Vind je? Ik heb 42" op 2.20 meter, en hoewel het in het begin groot was, vind ik het nu wat klein. Het liefst zou ik een projector aanschaffen, maar ja, daar is voorlopig geen geld. Dan moet ik maar dichter op m'n scherm gaan zitten .

  19. #19

    Standaard

    Ik kijk hier momenteel op een 40inch op 1.5meter en vind dit een goede afstand, maar het is ook niet meer omdat ik op een studio woon (student), dus jah niet heel veel meer plaats heb in mijn zithoek
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •