Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 200 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Luister, ik roep niet dat het dramatisch is, maar hoger dan een 4 moet je niet gaan!
    Hier ben ik het volmondig mee eens. 3.5 a 4 sterren overall is hoog genoeg.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie_2008 Bekijk bericht
    Dat TFOTR een lager budget had lijkt me ongegrond omdat de hele trilogy in zn geheel in 1 x geschoten is en ook hebben ze bij het filmen niet ieder deel appart afgewerkt maar is alles doorelkaar heen geschoten om de kosten te drukken. Alle 3 de films waren al klaar voordat de eerste in de bios kwam. Wel is het zo dat de laatste 2 delen nog niet gemonteerd waren voordat TFOTR in de bios draaide. Naar mijn weten was Jackson ook al bezig met King Kong toen TTT in premiere ging.
    FOTR had een lager budget voor de post-productie. De films zijn inderdaad achter elkaar opgenomen, maar de post-productie werd gedaan in de maanden voor de release. Op de extra's bij de EE's zie je dat ze tegen de deadline aan het vechten waren. Dat de look van de films daar onder geleden hebben is niet onmogelijk.
    Ook blijven reviews subjectief. De ene film krijgt een slechte rating voor het beeld terwijl het zo bedoeld is, en de ander krijgt een goede beoordeling voor beeld waar mee geknoeid is. Die 4 is de mening van de recensent, en daar kun je vrij weinig aan doen. Hooguit de meningen van anderen bekijken, en dan huren/kopen en je eigen mening vormen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Marcel hield voet bij stuk alsof hij een soort van betweter was.
    Er is hier iemand die veel meer een betweter is en dat ben je zelf. Jij wil altijd jouw mening opdringen aan anderen en die verkopen als de enige juiste reden.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Eerst zie ik graag dat Marcel reageert in het The Good,.. topic, maargoed.
    Ik reageer hier wel. Ik ga de recensie van The Good...dus niet aanpassen, want ik sta nog steeds bij mijn mening. Jullie doen nou net alsof ik die transfer een 10 heb gegeven! Ik gaf een 8, dus meer dan genoeg ruimte voor verbetering. Als die er is gekomen in een andere uitgave, dan zou die ongetwijfeld hoger scoren. Simpele rekensom lijkt me.

    En al die opmerkingen over dat wij grote sites tegenspreken slaan helemaal nergens op. Wij vormen onze eigen mening en houden daarbij geen rekening met andere sites. Alsof zij alle wijsheid in pacht hebben en wij niks kunnen. Er vanuit gaan dat andere sites het altijd bij het rechte eind hebben en nooit afwijken is simpelweg lariekoek. Ik zie hier ook genoeg opmerkingen voorbij komen over recensies op die zogenaamde grote sites. Dus ook zij delen niet altijd ieders mening. Kunnen zij alles maken omdat het Amerikaanse sites zijn en wij maar een kleine site uit een klein landje? Zo werkt dat niet natuurlijk. De door jou zo verafschuwde transfer van The Good...scoort op Blu-ray.com ook een 8, maar daar hoor ik je dan niet over. Nee alleen als ze het met jou eens zijn dan zijn het grote sites die het altijd goed hebben.

  4. #54

    Standaard

    Nu moet je wel lezen he, ik heb nergens gezegd dat jij een betweter bent, ik zei ''alsof'', oftewel, de manier waarop het overkwam op mij.

    En The Good... scoort qua beeld op Blu-ray.com een 3, (dus 6) wat volkomen terecht is omdat je op het eerste screenshot al onzettend veel DNR ziet. (de bekende ''wax'' look)

    Btw, ik vind dat je behoorlijk onbeschoft naar mij toe reageert, je zit mij gewoon direct de grond in te stampen terwijl ik alleen maar aangeef hoe ik jullie doen en laten beleef.

    En ik zeg helemaal niet dat Blu-ray.com het altijd goed heeft, ik kijk ook op andere sites!

    Aan de ene kant willen jullie het forumbeleid verbeteren en aan de andere kant wordt ik zo afgesnauwd?
    Ik vind het ronduit teleurstellend, wat gij niet wilt dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet!

  5. #55

    Standaard

    Het beeld is volgens de review beter dan de dvd's, de dvd's kregen ook 4.5 bolletje. Dus zou je er eerder 5 verwachten. Als 4 of minder was gegeven, dan had de reviewer dat over beter beeld nooit kunnen zeggen. Haal een half bolletje af voor hogere verwachten in afgelopen jaren en je hebt een 4.5. Conclusie, deze Bluray kan zich meten met de dvd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Nog even een belangrijke opmerking: DVD.nl is volledig onafhankelijk van commerciële invloeden. Wij zullen nooit een hogere waardering geven voor DVD's of Blu-ray Disc omdat een distributeur of maatschappij daarom vraagt. Diegene die zo'n opmerking maakt kent blijkbaar de site niet zo goed.

    Niet helemaal waar. Er word ook wel is informatie niet gemeld. Zie bv This Is It, waar julie geen melding maken dat er 2 disc bestaat.
    Laatst aangepast door pietdvd : 07-04-2010 om 16:55

  6. #56

    Standaard

    Beoordelingen van DVD en Blu ray staan natuurlijk los van elkaar. Bovendien is de DVD recensie meer dan 6 jaar geleden!
    En ik vond het persoonlijk een duidelijke verbetering, kwa beeld, maar zeker kwa geluid. Zeker de moeite waard om te vervangen.
    4,5 voor beeld vind ik persoonlijk ook iets te hoog, ik zou 3,5 geven.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #57

    Standaard

    Het levert in ieder geval een hoop stof en discussies op (niet alleen hier) lol
    Op blu ray com zijn ze al op blz 3000 met bleren en zeiken haha(waarvan er 2000 totaal niet relevant zijn minstens
    On topic iedere recesent heeft recht op hun mening intrepetatie en geven deze ten goede trouw ter beoordeling van de klant(wij dus)
    Moet dat exact dezelfde mening zijn
    Ja als we allemaal getrouwd zijn twee kinderen , dezelfde woning auto tv kleding werk enz enz
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  8. #58

    Standaard

    Feit 1: De beeldkwaliteit is uiteraard beter dan de DVD, maar zeker niet van referentiekwaliteit. Naar blu-ray-normen hooguit 3 sterretjes!

    Feit 2: Lord Of The Rings is één van die titels die steeds naar voren werd gebracht als een publiekslokker voor het medium blu-ray. Wanneer achteraf blijkt dat het beeld niet kan tippen aan andere titels, dan is dit vooral voor distributeur A-Film in Nederland een groot potentieel (financieel) fiaso.
    De reacties hier op het forum vooraleer iemand nog maar de films op blu-ray had gezien, spraken boekdelen.
    Hoe kan A-Film deze flater nog rechttrekken nog vooraleer er één box is verkocht?

    Feit 3: dvd.nl zelf zit volledig omgoten in LOTR-stijl en heeft rechts een kanjer van een banner staan die verwijst naar de site van A-Film.
    Gebeurt wel vaker dan een release zo gepromoot wordt, maar het scherpt de eerder aangehaalde berichten over belangenvermenging wel serieus aan en stelt ook bij mij de objectiviteit in vraag...

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Feit 1: De beeldkwaliteit is uiteraard beter dan de DVD, maar zeker niet van referentiekwaliteit. Naar blu-ray-normen hooguit 3 sterretjes!

    Feit 2: Lord Of The Rings is één van die titels die steeds naar voren werd gebracht als een publiekslokker voor het medium blu-ray. Wanneer achteraf blijkt dat het beeld niet kan tippen aan andere titels, dan is dit vooral voor distributeur A-Film in Nederland een groot potentieel (financieel) fiaso.
    De reacties hier op het forum vooraleer iemand nog maar de films op blu-ray had gezien, spraken boekdelen.
    Hoe kan A-Film deze flater nog rechttrekken nog vooraleer er één box is verkocht?

    Feit 3: dvd.nl zelf zit volledig omgoten in LOTR-stijl en heeft rechts een kanjer van een banner staan die verwijst naar de site van A-Film.
    Gebeurt wel vaker dan een release zo gepromoot wordt, maar het scherpt de eerder aangehaalde berichten over belangenvermenging wel serieus aan en stelt ook bij mij de objectiviteit in vraag...
    Ben het hier helemaal mee eens!

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Feit 3: dvd.nl zelf zit volledig omgoten in LOTR-stijl en heeft rechts een kanjer van een banner staan die verwijst naar de site van A-Film.
    Gebeurt wel vaker dan een release zo gepromoot wordt, maar het scherpt de eerder aangehaalde berichten over belangenvermenging wel serieus aan en stelt ook bij mij de objectiviteit in vraag...
    Bij mij ook. 1+1=2.

  11. #61

    Standaard

    Toen ik 'm zag staan in de winkel ben ik toch maar gezwicht ondanks de negatieve verhalen. Tja ze behoren toch de meest favoriete films van mij.
    Ik vond 't beeld meevallen in vergelijking tot de berichten. FOTR is soft maar ik kan me niet indenken dat dit door een verkeerde transfer is gebeurt. Door de manier van filmen en het nabewerken 'poppen' de beelden niet echt van het scherm en zijn daarom geen demo materiaal om te kunnen laten zien wat blu-ray allemaal kan. Detail in deel 2 en 3 is beter, maar nog niet overal even consequent. Ook dit kan door de productie en post-productie van de film zelf komen. De kleuren van TTT en ROTK zijn bewust wat flets maar heeft duidelijk meer nuance dan de DVD. Op de DVD kon je her en der ook nog wat edge enhancement zien (mogelijk ook door compressie). Bij de blu ray is dit nog een heel klein beetje aanwezig maar dan moet ik echt goed kijken.
    Ik denk niet dat het veel beter kan worden voor deze films. Het is zeker geen demo materiaal, ik ken wel een dozijn blu-rays die er veel beter uit zien, maar de films horen er denk ik wel zo uit te zien.
    En wast het geluid betreft zijn we nu ook in onze regio af van de problemen met de haperingen zoals wanneer Gandalf bovenop Isengard de nachtvlinder influistert. Het valt nu duidelijk op dat het vloeiend verloopt.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sylver Bekijk bericht
    Feit 3: dvd.nl zelf zit volledig omgoten in LOTR-stijl en heeft rechts een kanjer van een banner staan die verwijst naar de site van A-Film.
    Gebeurt wel vaker dan een release zo gepromoot wordt, maar het scherpt de eerder aangehaalde berichten over belangenvermenging wel serieus aan en stelt ook bij mij de objectiviteit in vraag...
    Man, dan kan je geen enkel tijdschrift meer vastpakken, want in elk tijdschrift staat reclame. Een beetje deontologische site houdt haar commerciële en redactionele belangen gescheiden; ik merk in niets, maar dan ook niets, dat dvd.nl deze elementaire regel niet zou respecteren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Niet helemaal waar. Er word ook wel is informatie niet gemeld. Zie bv This Is It, waar julie geen melding maken dat er 2 disc bestaat.
    Dat staat geheel los van het feit of er wel of geen commerciële belangen zijn. Sterker nog, als we wél commerciële belangen zouden hebben zouden we er juist extra op wijzen dat iedereen de special edition moet kopen, dat levert meer op voor de maatschappij.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Man, dan kan je geen enkel tijdschrift meer vastpakken, want in elk tijdschrift staat reclame. Een beetje deontologische site houdt haar commerciële en redactionele belangen gescheiden; ik merk in niets, maar dan ook niets, dat dvd.nl deze elementaire regel niet zou respecteren.
    Ik kan het niet beter verwoorden dan dat Werner hier al doet.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie_2008 Bekijk bericht
    En wat het tegenspreken betreft. Ik kom gewoon tot de conclussie en met mij vele andere op het internet dat het beeld verre van perfect is en dan vind ik het gewoon raar dat hier een 4,5 word gegeven voor het beeld. Maar verder wel een goede en degelijke recentie hoor. Wat betreft het geluid zit je helemaal goed hoor! Dat blaast gewoon je huiskamer in.En heeft ook een bijna perfecte dynamic.

    Maar wat heeft je doen besluiten om de hele trilogy in een recentie samen te vatten? Ik vind toch wel dat ieder deel een apparte had verdiend. Zeker omdat het beeld nogal wisselt per deel.
    Kun je jouw bronnen noemen? Ik heb verschillende US recensies gelezen, en daar ook al naar verwezen in een andere threat, maar die zijn kritisch, maar niet negatief. Een treffend voorbeeld ter ondersteuning van Ludo's argumenten:

    dvdtown:

    Video:
    The New Line video engineers transferred the three "The Lord of the Rings" films to 1080p Blu-ray in their original aspect ratio of 2.40:1 using dual-layer BD50s and a VC-1 codec. The results are as good as any fan could reasonably ask for, and at least some of the scenes must rank among the best-looking live-action images currently available in high definition. But the image will not please everyone, especially those folks with short memories or ones who never saw the films in theaters.

    The engineers retain much of the film's light, natural print grain, noticeable mainly in wide expanses of sky because the reproduction is so clean. Facial tones are quite natural, too, although the smooth contours and polished textures of some facial features suggest the use of soft-focus lenses and a degree of filtering. As do a few lush, plush, dreamy scenes. The director purposely used soft-focus and plush lighting effects to evoke a mystical fantasy world. This does not translate into the sharpest definition when watching in Blu-ray, especially in the first film.

    The opening sequences of "The Fellowship of the Ring" demonstrate the director's varying visual style for the films. The first sequence looks deliberately subdued, dull, and veiled to convey the feeling of a flashback, a memory. Then, when the film shifts to the present day in the Shire, it's absolutely glorious, the beauty of the landscape practically bringing tears to one's eyes. Colors are deep, rich, vivid, brilliant, glistening, and glowing by turns, with object delineation varying from slightly bland to remarkably precise. For reasons I can't explain, the color and definition on "The Return of the King" look the cleanest, brightest, and sharpest of all the movies, with "The Fellowship" the softest of all.

    However, you will hear no complaints from me about any of the transfers. I leave the complaints to the die-hard videophiles who have nothing better to do than pick apart what they consider inadequacies, real or imagined. The fact is, there are scenes here of ravishing beauty. In fact, I can't imagine most any rational viewer being disappointed by the picture quality except those people who might take exception to the director's intentions.


    Zie ook voor overzicht US recensies:
    http://www.hddb.net/reviews/lord-of-...182160-blu-ray

    Ik heb elke film wel 10 keer in de bioscoop gezien, en vele malen thuis op dvd. Ik heb de films nog nooit zo goed gezien als nu. Ik kon op mijn 46 inch scherm op de dvd bijvoorbeeld niet goed zien hoe Arwen de brug opliep. Nu wel.

    Als je de Midden-Aarde vlijmscherp op jouw tv of scherm zien, dan moet je een gelijknamig computerspel nemen. Maar nu zie je een film.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 07-04-2010 om 20:41
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Zie ook voor overzicht US recensies:
    http://www.hddb.net/reviews/lord-of-...182160-blu-ray
    Deze is ook wel handig, staan ook gelijk de beoordelingen bij:
    http://www.cinemasquid.com/blu-ray/m...878&locale=all

    Gemiddeld dus een 7,4. Genoeg ruimte voor verbetering dus.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #66

    Standaard

    @ Redactie: volgens mij hebben zich hier een aantal nieuwe recensenten gemeld

  17. #67

    Standaard

    Nogmaals, en voor de laatste keer, er is onnodig digitaal geknoeid met de films in de mastering voor deze release - dat is een feit.

    Allereerst zijn de mankementen (naar mijn mening) vrij makkelijk te spotten met blote oog, vrijwel alle scènes binnen Bag-End, Edoras en Orthanc tonen de gevolgen van grain-reductie. Daarnaast toont een HDTV-uitzending van 8-jaar oud meer detail dan de huidige blu-ray uitgave, zien de FOTR-flashbacks in de andere films er beter zien dan op de eigenlijke disc, en heeft New Line een rijke historie heeft aan het gebruik van onnodige en zeer duidelijke grain-reductie/DNR (o.a. Pan's Labyrinth, A History of Violence, Dark City, The Mask, Hairpsray, Secondhand Lions).

    Alleen al het bekijken van de HD-trailers op de discs zouden de mankementen moeten verraden. FOTR en TTT hebben zonder enige twijfel te lijden onder het gebruik van grain-reductie.
    Laatst aangepast door Estel : 08-04-2010 om 01:37

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Man, dan kan je geen enkel tijdschrift meer vastpakken, want in elk tijdschrift staat reclame. Een beetje deontologische site houdt haar commerciële en redactionele belangen gescheiden; ik merk in niets, maar dan ook niets, dat dvd.nl deze elementaire regel niet zou respecteren.
    Werner, ik ken jou nu al jaren (vooral dan via het andere forum en uw uitstekende reviews op dvdinfo) en als jij van mening bent dat dvd.nl objectief gehandeld heeft, dan ben ik eerder geneigd om jou te geloven.

    Misschien moet ik mijn bovenstaande mening dan deels herzien, maar desondanks blijf ik nog steeds uitkijken naar een review op dvdinfo.be!

  19. #69

    Standaard

    Dat is dan waarschijnlijk een kwestie van meningsverschil, ik heb er persoonlijk helemaal geen probleem mee als grain reductie toe word gepast, zeker niet bij achtergronden, mits het niet overdreven word.
    De 1 wil DNR de ander overmaat aan grain, dus iedereen tevreden stellen op HD gebied zal wel een verloren zaak zijn.

  20. #70

    Standaard

    Van thedigitalbits.com:

    Well... judging by the reader reaction e-mailed to me overnight, it seems to be much as we predicted: A lot of people out there today are wondering what all the fuss was about with regard to early reviewer complaints about The Lord of the Rings Blu-rays. To the extent that a few people are still disappointed over the discs, it's that they don't also include the Extended Editions of the films. But even those folks seem to be pleased with the video and audio quality, which is seen as a significant improvement over the previous DVDs regardless of display size. Readers are noting, as I did, that Fellowship looks a little softer than the other two, but that all three are as good or better than they expected. I've since learned that Fellowship was about 70% Digital Intermediate (D.I.) in its post-production, while Two Towers and Return of the King were 100% D.I. in post. That means that in preparing the Blu-ray masters, while Warner could go to the original D.I. for Towers and King, they had to run a new print for Fellowship, and that alone could account for the discrepancy in image detail and crispness. In any case, most of you seem quite happy with these Blu-rays, and that's what counts. As I've said before, I'm certainly happy to have them available - something to tide me over until the Extended Editions are released in HD in a couple years. Theatrical Rings on Blu-ray is certainly better than NO Rings on Blu-ray.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Dat is dan waarschijnlijk een kwestie van meningsverschil, ik heb er persoonlijk helemaal geen probleem mee als grain reductie toe word gepast, zeker niet bij achtergronden, mits het niet overdreven word.
    De 1 wil DNR de ander overmaat aan grain, dus iedereen tevreden stellen op HD gebied zal wel een verloren zaak zijn.
    Why fix it if it ain't broken?
    Ik bedoel, gewoon lekker de grain erin laten!
    Er gaat altijd detail verloren met DNR en die ''wax look'' is simpelweg verschrikkelijk.

  22. #72

    Standaard

    Maar goed, maakt het nog uit om je er druk over te maken. Jammer, ondanks alles blij dat ik de beste uitvoeringen heb en we zien bij de EE wel weer of het beter kan. Nog genoeg anders te zien....

    Straks maar weer zeuren over Saving Private Ryan en later over de Alien reeks...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #73

    Standaard

    Zit vol spanning te wachten totdat de klagers hun "brakke" versie voor een kopie op het forum te koop zetten......helaas nog niets gezien
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zit vol spanning te wachten totdat de klagers hun "brakke" versie voor een kopie op het forum te koop zetten......helaas nog niets gezien
    voor een kopie of een koopje?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    voor een kopie of een koopje?
    Niet voor een nepper, nee een echte voor een koopje

    Vooral van diegene die 'm al hebben gekocht voor weinig.....
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •