Pagina 46 van 57 EersteEerste ... 3642434445464748495056 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.126 tot 1.150 van 1421 worden weergegeven.
  1. #1126

    Standaard

    Uiteraard. Wanneer iemand vermoedelijk verkeerde informatie heeft meegegeven, zou het inderdaad mogelijk moeten zijn dit in het topic zelf uit te klaren.

  2. #1127

    Standaard

    lijkt mij ook zinvol om de juiste informatie te krijgen.
    we zullen daar rekening mee blijven houden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #1128

    Standaard

    rogue;1897312]Waar moet je het anders over hebben in de blu-ray sectie van een titel, dan over de kwaliteit? Opmerkingen over de film zelf kun je ook in de film sectie kwijt, maar in de blu-ray sectie wil je het juist over de kwaliteit (en de inhoud) van de blu-ray hebben.
    Ben het niet helemaal met je eens. Het is een nieuw gerelease trilogy van de bestaande films. Film gerelateerde informatie zou je ook daarin moeten plaatsen. Kwaliteit is logisch gezien, omdat Raiders totaal opgepoetst is maar het gaat wel iets te ver; vind het daarom onnodig dat de topic gesloten wordt aangezien men hier graag inhoudelijk over wil praten, over de films, extra's en alle andere punten over de films. De berichten hadden gewoon verwijderd kunnen worden zoals dat altijd gedaan is zoals ik benoemde moet er maar een "screen vergelijkings kwailteits" topic komen zodat daar al dat onzin gebash kan gebeuren.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #1129

    Standaard

    Eventjes de laatste pagina's nagelezen en ik wil toch ook wel even melden waarom ik er toen op ingegaan ben. Als persoon heb ik niks tegen De_Hollander. Een van zijn paradepaardjes is altijd "vrije meningsuiting" en dat juich ik alleen maar toe. Iemand censureren is not done en op forums is het al helemaal niet de bedoeling.

    Ik was zelf alleen maar getuige van de problemen in het Indiana Jones-topic, de andere topics waar er klaarblijkelijk zware discussies gebeurden heb ik niet gelezen, mede omdat ik een redelijk gespecifiëerde smaak in films heb en discussies over beeld- en geluidskwaliteit me eigenlijk grotendeels koud laten. Maar ik had het gevoel in het Indiana Jones-topic dat het uiteindelijk helemaal niet meer om die beeldkwaliteit ging, maar om een "gelijk" halen. De_Hollander had ongetwijfeld een punt als het op die beeldkwaliteit aankwam, maar de manier waarop hij het stelde deed het meerdere keren voorkomen alsof we meteen allemaal met onze discs terug moesten naar de winkel. En zonder, om het in zijn woorden te zeggen, hem te willen "bashen' werden alternatieve meningen in dat topic over de beeldkwaliteit door hem niet geapprecieerd. Het mes snijdt aan twee kanten hé.

    Dat stoorde me, en daarom ben ik ook enkele keren op hem en die discussie ingegaan, iets wat ik normaal niet doe, op geen enkel forum. Ik zie ook veel liever een rustig topic i.p.v. pagina's vol ellenlange welles-nietes posts en ja, dan ga je soms in een vlaag van irritatie iets plaatsen net omdat je er een eind aan wil maken maar zoals door velen gezegd maak je het dan soms nog erger. Wat ik eigenlijk nog het meest spijtig vind aan heel de zaak is dat door deze situatie er (voorlopig?) niet meer kan gediscussiëerd worden over Indy op Blu-Ray, de leden die niet aan de discussie deelnamen worden hier toch ook wel gestraft.

    Tot besluit wil ik nog even zeggen dat vele leden (waaronder ikzelf) terecht opmerkten dat De_Hollander gebruik maakte van (ongetwijfeld meerdere) dubbelaccounts. Als je een beetje bij de pinken bent dan haal je ze er zo uit. Ik weet niet wat de regel daarvoor is op DVD.nl maar ik weet dat dit elders vaak niet toegestaan is...
    Laatst aangepast door Pieter D : 03-10-2012 om 22:54
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  5. #1130

    Standaard

    Ik zal het topic weer openen van Indy op BR.

    Voor wat betreft je opmerkingen over dubbelaccounts. Een dubbele account wordt direct gebanned mits we kunnen bewijzen dat dit zo is. Een ander IP adres is echter al voldoende voor ons om dit niet te kunnen doen.

  6. #1131

    Standaard

    Ik wil wel de ip-detective van dvd.nl zijn. Er zijn een aantal mogelijkheden om toch met een klein gelukje erachter te komen of het twee aparte personen zijn.

  7. #1132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Een ander IP adres is echter al voldoende voor ons om dit niet te kunnen doen.
    Iemand met een beetje computerkennis kan IP-adressen bij de vleet gebruiken. In het geval van het niet nader genoemd forumlid lijkt het mij duidelijk aan de schrijfstijl e.d. waarmee hij dadelijk door de mand valt, dat hij onder meerdere identiteiten aanwezig is. Dat en de lamme excuses van 'mijn buur surft op mijn netwerk', etc. (Als dat laatste waar is (wat ik durf te betwijfelen) dan ben je bovendien ook nog eens een idioot dat je dat toestaat.) Er gelooft toch geen hond dat er ergens in Nederland een straat is waar toevallig een concentratie aan videofiele nitpickers woont binnen het bereik van één en dezelfde draadloze modem?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #1133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Iemand met een beetje computerkennis kan IP-adressen bij de vleet gebruiken. In het geval van het niet nader genoemd forumlid lijkt het mij duidelijk aan de schrijfstijl e.d. waarmee hij dadelijk door de mand valt, dat hij onder meerdere identiteiten aanwezig is. Dat en de lamme excuses van 'mijn buur surft op mijn netwerk', etc. (Als dat laatste waar is (wat ik durf te betwijfelen) dan ben je bovendien ook nog eens een idioot dat je dat toestaat.) Er gelooft toch geen hond dat er ergens in Nederland een straat is waar toevallig een concentratie aan videofiele nitpickers woont binnen het bereik van één en dezelfde draadloze modem?
    met een klein beetje it-kennis kan je gewoon met behulp van een programmatje een fake publiek ip adres gebruiken bij het naarbuiten gaan of via proxy's / vpn's noem ut maar op. "hetzelfde modem als je buren gebruiken" is dus zeker niet de enige manier. sterker nog waarschijnlijk de minst gebruikte manier.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  9. #1134

    Standaard

    het zou al helpen om alle proxy van buiten de benelux te weigeren

  10. #1135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    het zou al helpen om alle proxy van buiten de benelux te weigeren
    Slecht idee. Dan kan ik bijv. op vakantie in het buitenland niet meer op dvd.nl discussiëren, en geloof me, na 14 dagen krijg ik zware afkickverschijnselen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #1136

    Standaard

    ik bedoel enkel bij het aanmaken van een account

  12. #1137

    Standaard

    Ik geloof best dat het in ieder geval niet allemaal verschillende accounts van een en dezelfde persoon zijn, maar in de gevallen waar het inderdaad om verschillende personen gaat is wel duidelijk sprake van vrienden, familie of goede kennissen. Het is overduidelijk geen spontane bijval.
    In hoeverre je daar De_Hollander op mag/kunt afrekenen is maar de vraag. Ik neem aan dat niemand die reacties van die secundanten echt serieus neemt. Wel vind ik dat er soms best veel ruimte aan die lui gegeven wordt voor regelrechte tirades, valse/dubieuze beschuldigingen, sporadisch gescheld en in ten minste één geval iemand die na een ban doodleuk met een nieuwe gebruikersnaam stennis komt schoppen... en daar ook openlijk voor uitkomt. Zulke activiteiten zorgen er soms snel voor dat een discussie ontspoort en wat mij betreft mag daar sneller worden opgetreden. De rest van die reacties zijn eerder hilarisch in hun opzichtige eenzijdigheid en bedoelingen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #1138

    Standaard

    Dat De_Hollander gebanned is, zal om een bepaalde redenen gebeurd zijn.

    Die ban is van 2 weken wat ik begrijp, alleen snap 1 ding niet : Hij is dan tijdelijk gebanned, heeft dus zijn straf even, maar nu word er wel achter zijn rug om gepraat van dit en dat.

    Kunnen we niet beter gewoon het laten voor wat het is, want nu wordt er van alles over hem gezegd, en ik vind dat de persoon zich ook moet kunnen verdedigen.

    Er waren/zijn veel mensen die zich stoorden/storen aan zijn manier van discusseren, wat hem dus de ban heeft opgeleverd.

    Hierdoor vind ik dat hij genoeg gestraft is, en vind dan ook dat we niet over hem moeten praten als ie er niet is.

    Dat is achter iemand z'n rug om, en dat vind ik niet bepaald netjes.

    De ban is er, de mensen die een hekel hadden aan zijn discussiestijl zijn tevreden, dus laten we er dan verder niet meer over hebben.

    Een mens moet zich kunnen verdedigen, en dat kan nu dus niet.

  14. #1139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dat De_Hollander gebanned is, zal om een bepaalde redenen gebeurd zijn.

    Die ban is van 2 weken wat ik begrijp, alleen snap 1 ding niet : Hij is dan tijdelijk gebanned, heeft dus zijn straf even, maar nu word er wel achter zijn rug om gepraat van dit en dat.

    Kunnen we niet beter gewoon het laten voor wat het is, want nu wordt er van alles over hem gezegd, en ik vind dat de persoon zich ook moet kunnen verdedigen.

    Er waren/zijn veel mensen die zich stoorden/storen aan zijn manier van discusseren, wat hem dus de ban heeft opgeleverd.

    Hierdoor vind ik dat hij genoeg gestraft is, en vind dan ook dat we niet over hem moeten praten als ie er niet is.

    Dat is achter iemand z'n rug om, en dat vind ik niet bepaald netjes.

    De ban is er, de mensen die een hekel hadden aan zijn discussiestijl zijn tevreden, dus laten we er dan verder niet meer over hebben.

    Een mens moet zich kunnen verdedigen, en dat kan nu dus niet.
    Het gaat niet alleen om De_Hollander persoonlijk, maar misschien meer nog om de manier waarop je met dit soort gevallen om moet gaan. Het gaat dus naar aanleiding van dit geval ook om hoe je hier in de toekomst mee zou kunnen of moeten omgaan. De discussie is, zolang het beschaafd blijft, daarmee zeker niet verkeerd.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #1140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    De_Hollander had ongetwijfeld een punt als het op die beeldkwaliteit aankwam
    Mijn grootste probleem persoonlijk, dus niet als iemand zijnde van de crew, was dat hij dat dus vaak helemaal niet had. Onwaarheden verkondigen als de absolute waarheid is iets waar ik me erg aan stoor. Het Indy topic was hier voor hem wel de overtreffende trap in. Hij plaatste quotes uit reviews en trok die vervolgens compleet uit zijn verband, alleen om zijn theorie te ondersteunen. Zelfs na hier op te zijn gewezen door diverse leden ging hij hier mee door. Zijn vergelijking met Gladiator ging dan ook helemaal niet op. Een persoonlijke mening hier vrij verkondigen moet uiteraard kunnen, maar hij bracht zijn mening als de enige waarheid, ging je hier tegenin dan had je geen verstand van zaken en hij wel. Mooiste was nog toen hij werd aangevallen op zijn opmerkingen over de kleuren van Raiders, hij ineens kunstschilder was die verkocht aan internationale galerieën en daarnaast video bewerkte als baan. Met andere woorden, hij is een autoriteit op het gebied van alles zolang dit maar zijn theorie ondersteunt.

  16. #1141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Iemand met een beetje computerkennis kan IP-adressen bij de vleet gebruiken. In het geval van het niet nader genoemd forumlid lijkt het mij duidelijk aan de schrijfstijl e.d. waarmee hij dadelijk door de mand valt, dat hij onder meerdere identiteiten aanwezig is. Dat en de lamme excuses van 'mijn buur surft op mijn netwerk', etc. (Als dat laatste waar is (wat ik durf te betwijfelen) dan ben je bovendien ook nog eens een idioot dat je dat toestaat.) Er gelooft toch geen hond dat er ergens in Nederland een straat is waar toevallig een concentratie aan videofiele nitpickers woont binnen het bereik van één en dezelfde draadloze modem?
    Bij ons op het werk zitten we met tweeduizend werknemers op hetzelfde IP-adres. De kans dat er meerdere van die werknemers op een zelfde forum actief zijn, is niet onwaarschijnlijk. Dus IP-adressen zijn op zich niet een criterium om een definitieve beslissing te nemen omtrent dubbelaccounts.

  17. #1142

    Standaard

    Wellicht is het goed dat men hem even een paar weken laat bekoelen, zodat hij voor zichzelf kan inzien dat de ban niet zozeer was omwille van de boodschap die hij verkondigt, dan wel dat zijn manier van doen soms erover was en in de richting van trolling ging, en het niet tot de discussie bijdraagt om iedereen beginnen rond de oren te slaan met non-argumenten en scheldpartijen waar hij anderen mee van dit anders toch wel fijne forum jaagt. Na zijn tijdelijke ban meen ik echter wel dat men hem de kans moet geven opdat hij zich kan herpakken en ik hoop van harte dat hij in de toekomst constructief mee kan discussiëren.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #1143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaarseGiraf Bekijk bericht
    Bij ons op het werk zitten we met tweeduizend werknemers op hetzelfde IP-adres. De kans dat er meerdere van die werknemers op een zelfde forum actief zijn, is niet onwaarschijnlijk. Dus IP-adressen zijn op zich niet een criterium om een definitieve beslissing te nemen omtrent dubbelaccounts.
    Omgekeerd, met twee accounts op één IP hoeft het niet als zodanig om een dubbelaccount te gaan. Wat als mijn vrouw bijvoorbeeld ook actief in haar eigen naam aan het forum wil deelnemen, maar we uiteraard maar één computer hebben?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #1144

    Standaard

    En om de discussies in de toekomst te vrijwaren misschien een paar duidelijke regels afspreken:
    - Als de persoon echt dubbelnicks heeft gebruikt, dat hij dat dan ruiterlijk toegeeft, zich er niet uit tracht te kletsen en belooft het in de toekomst niet meer te doen.
    - Persoon moet stoppen met zijn posts retroactief aan te passen, zogezegd voor 'spellingsfouten', terwijl door zijn edits sommige antwoorden compleet uit de context worden gerukt. Dat hij niet zo taalvaardig is, daar zal denk ik niemand over struikelen, maar het is echt not done om je posts te gaan liggen editen in de hoop dat het niet opvalt dat je jezelf voortdurend aan het tegenspreken bent.

    En nog dit: het forum is altijd een som van meningen. Sommige van die meningen zal je altijd kunnen onderschrijven, andere dan weer niet. Als je er niet tegen kan dat mensen van mening verschillen, moet je jezelf denk ik de ernstige vraag stellen of een publiek forum over welk onderwerp dan ook wel geschikt is voor je gezondheid.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #1145

    Standaard

    maar dat laatste is geen excuus voor mensen die niet zo breed georiënteerd zijn en toch denken dat ze gelijk hebben

  21. #1146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Wellicht is het goed dat men hem even een paar weken laat bekoelen, zodat hij voor zichzelf kan inzien dat de ban niet zozeer was omwille van de boodschap die hij verkondigt, dan wel dat zijn manier van doen soms erover was en in de richting van trolling ging, en het niet tot de discussie bijdraagt om iedereen beginnen rond de oren te slaan met non-argumenten en scheldpartijen waar hij anderen mee van dit anders toch wel fijne forum jaagt. Na zijn tijdelijke ban meen ik echter wel dat men hem de kans moet geven opdat hij zich kan herpakken en ik hoop van harte dat hij in de toekomst constructief mee kan discussiëren.
    Scheldpartijen waren toch (indy topic) van anderen naar de Hollander toe hoor, niet andersom.

  22. #1147
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Scheldpartijen waren toch (indy topic) van anderen naar de Hollander toe hoor, niet andersom.
    Daar heb je gelijk in. Maar andersom kan je hem in sommige gevallen mede verantwoordelijk houden. Ik zelf heb bijvoorbeeld nooit gescholden en vanuit zijn oogpunt proberen meer dan uitgebreid en met respect voor zijn visie proberen toe te lichten waarom het als niet prettig werd ervaren, waarom er dan zo heftig op gereageerd werdt, en hoe hij dat kan vermijden.

    Echter ondanks alle goede wil van o.a. mij maar ook veel meer forumleden maakte dat totaal geen verschil en werd vervolgt met dezelfde intensiteit van posten en inhoud. Juist dat wekte meer irritaties zodat nog meer forumleden zich genoodzaakt voelde om daar op te reageren. Juist na mijn en andere die in alle eerlijkheid en respect wat wilden aangeven.

    Nog steeds is er plaats voor De_Hollander hier op het forum. Maar het zal toch ook wel van twee kanten moeten komen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #1148

    Standaard

    Het probleem, en dat is niet alleen beperkt tot dit forum, maar tot de maatschappij in het algemeen, is IMHO dat mensen niet meer leren om op een normale manier met elkaar in discussie te gaan, maar absoluut koste wat het kost menen op allerlei gebieden hun 'gelijk' te moeten halen. Of het nu gaat om religieuze zieltjeswinnerij, politieke gezindheid, getrouwheid aan een winkelmerk of opinies over films, het is een probleem dat mensen niet meer in staat zijn om zich in te beelden dat er wel eens een ander zou kunnen zijn die een andere mening heeft over een onderwerp.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #1149

    Standaard

    klopt, maar je hebt ook mensen die de 'uitdaging' aangaan zonder zelf het vermogen hebben tot argumentatie

  25. #1150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het probleem, en dat is niet alleen beperkt tot dit forum, maar tot de maatschappij in het algemeen, is IMHO dat mensen niet meer leren om op een normale manier met elkaar in discussie te gaan, maar absoluut koste wat het kost menen op allerlei gebieden hun 'gelijk' te moeten halen. Of het nu gaat om religieuze zieltjeswinnerij, politieke gezindheid, getrouwheid aan een winkelmerk of opinies over films, het is een probleem dat mensen niet meer in staat zijn om zich in te beelden dat er wel eens een ander zou kunnen zijn die een andere mening heeft over een onderwerp.
    Dat is niet iets van nu, maar van alle tijden .

Pagina 46 van 57 EersteEerste ... 3642434445464748495056 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •