Pagina 18 van 57 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste
De resultaten 426 tot 450 van 1421 worden weergegeven.
  1. #426

    Standaard

    Top actie. En getuigd ervan dat jullie blijven meedenken en voelen.


  2. #427

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Ten eerste: wat een belachelijke beslissing. Als mod moet je er gewoon zijn ook al krijg je soms wat kritiek. Wanneer je 1 juiste beslissing maakt terwijl je daarvoor wat kritiek hebt gekregen is iedereen het verleden alweer vergeten. Het hoort gewoon bij het modschap. Als ik op momenten wat kritiek heb op mijn baas zegt deze toch ook niet: ik zeg drie weken gewoon helemaal niks meer? Dat zou toch wat zijn zeg.
    Het was de laatste tijd geen kritiek meer, maar gewoon bashen. En als jij gaat lopen bashen op je baas, sta jij de volgende dag op straat! En dat hebben wij juist niet gedaan.
    Vandaar deze aktie, om de leden te laten zien dat een moderator op momenten toch echt wel nodig is.
    Hopelijk komt er nu ook iets meer waardering voor het werk van de moderators.

    En dan zeg je dat de hulp van leden gewaardeerd wordt doordat ze in topics wanna be modgedrag vertonen. Wist je wel dat op praktisch alle fora dit helemaal niet getolereerd wordt? Het is namelijk een trigger voor andere leden om erop in te springen en zo ontstaan er continu botsingen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden wanneer een mod gewoon die melding had gedaan.
    Op DVD.nl werkt dit over het algemeen goed. Ik kan me weinig of geen voorbeelden voor de geest halen dat het uit de hand loopt als er even "en nu graag on topic" wordt gevraagd door een member.

    Feit blijft dat de meeste mods op dit forum gewoon niet actief genoeg zijn. Om een forum goed te laten draaien moet je die wel hebben. Anders hoeft het ook geen mod te zijn. Deze beslissing doet me bijna mijn mening over Jordy's modereren bijstellen. Hij is tenminste actief. Dan mag een foutje zo af en toe best vergeven worden realiseer ik me nu achteraf. Wat een afknapper.
    Dat je dit zegt is voor ons al voldoende bewijs dat onze aktie 'een succes' is . Dan is er gelukkig besef dat het modereren ook maar mensenwerk is. Wel jammer dat zo'n aktie dus eerst nodig is.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 21-07-2011 om 19:56
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    dhr. A. is gebanned. Op iemand die zich alleen maar aanmeldt op het forum om zulke onzin te verkopen zitten we niet te wachten. Heeft geen enkele toegevoegde waarde.
    Bedankt voor de uitleg Ludo.

  4. #429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue
    Wel grappig dat er altijd geklaagd wordt over te strenge mods, en nu is het ook niet goed.
    Missen jullie ze toch wel?

    Misschien is dit even een test om te laten zien hoe het is zonder mods.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    kortzichtige beredenatie vind je niet?

    Ik geef je een trap in je kloten (poging tot)... je zegt nee niet doen! Ik stop en snij je ballen eraf.

    zo.. had je nou maar een een trap in je kloten gekregen.. 'Oh jah.. wat stom van me...
    Dat is een vergelijking die totaal niet klopt.....en blijkbaar ben ik toch niet zo kortzichtig he ....


  5. #430

    Standaard

    Wanneer een baas/werknemer relatie gewoon gezond is mogen kritieken gegeven worden. Ik heb het nergens over bashen. Beiden liggen dicht bij elkaar in de buurt maar dat vond ik niet aan de orde op dit forum, van mijn kant.

    Natuurlijk zijn mods nodig. Zolang ze maar actief zijn Ludo.

  6. #431

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het was de laatste tijd geen kritiek meer, maar gewoon bashen. En als jij gaat lopen bashen op je baas, sta jij de volgende dag op straat! En dat hebben wij juist niet gedaan.
    Vandaar deze aktie, om de leden te laten zien dat een moderator op momenten toch echt wel nodig is.
    Hopelijk komt er nu ook iets meer waardering voor het werk van de moderators.
    Ik wacht de reacties af op deze vergelijking tussen werknemer/werkgever en forumlid/moderator .

  7. #432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Wanneer een baas/werknemer relatie gewoon gezond is mogen kritieken gegeven worden. Ik heb het nergens over bashen. Beiden liggen dicht bij elkaar in de buurt maar dat vond ik niet aan de orde op dit forum, van mijn kant.

    Natuurlijk zijn mods nodig. Zolang ze maar actief zijn Ludo.
    Ik zeg ook niet dat jij aan het bashen was, maar dat werd een beetje de algemene tendens.
    En de moderators zijn actief. Kijk maar wat er gebeurt als men niks doet. De een is alleen wat meer zichtbaar aanwezig dan de ander. En er werd nog wel eens wat op het conto van Jordy geschreven, terwijl hij daar helemaal niet voor verantwoordelijk was! Daar was een ander actief.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik wacht de reacties af op deze vergelijking tussen werknemer/werkgever en forumlid/moderator .
    Die vergelijking komt niet van mij, maar is een reactie op een eerdere post.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #433

    Standaard

    Achteraf was dit inderdaad een sterke actie en hopelijk heeft het ook in de toekomst het gewenste effect.
    Zoals het de eerste twee weken was moet het altijd zijn. Gelukkig is die dropstaaf geband, zat me er behoorlijk aan te ergeren.
    The horror...the horror...

  9. #434

    Standaard

    Aha, vandaar. Dan wacht ik niet op de reacties .

  10. #435

    Standaard

    Ik wil ook even reageren. Ook mijn handen jeukten om weer wat te gaan opschonen, mensen even te vermanen en om topics te verplaatsen, maar niet gedaan. Ik ben dan misschien niet zo vaak op het forum als Jordy bijvoorbeeld is, maar lever zeker een bijdrage heb ik gemerkt de laatste weken tijdens dit experiment. Ik vind het ook fijn om de overwegend positieve reacties te lezen op ons experiment.

    @Dan G. is modereren niks voor jou dan? Je hebt duidelijk een eigen mening over het hele gebeuren. Niet aanvallend bedoeld hoor. Absoluut niet. Het is alleen jammer dat je wil dat er meer actief gemodereerd wordt, maar het moet ook weer niet té volgens sommige bezoekers. Kortom, we kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Ik denk dat we een goede middenweg hebben gevonden door dit experiment. En dat jij dit experiment een niet gepaste aktie vond is erg jammer.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #436

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht

    @Dan G. is modereren niks voor jou dan? Je hebt duidelijk een eigen mening over het hele gebeuren. Niet aanvallend bedoeld hoor. Absoluut niet. Het is alleen jammer dat je wil dat er meer actief gemodereerd wordt, maar het moet ook weer niet té volgens sommige bezoekers. Kortom, we kunnen het niet iedereen naar de zin maken. Ik denk dat we een goede middenweg hebben gevonden door dit experiment. En dat jij dit experiment een niet gepaste aktie vond is erg jammer.
    Ik zie het ook niet als een aanval Michael. Absoluut niet

    Maar ik zou het inderdaad graag zien dat mods ook actief zijn. Niet zozeer in het continue handelen (wel als het moet natuurlijk) maar meer dat ze er zijn wanneer het nodig is. Een forum heeft namelijk niet veel aan moderators die deze titel dragen maar er vervolgens weinig tot niks mee doen. Modereren hoeft ook niet altijd te betekenen dat er ingegrepen moet worden. Er zijn veel meer zaken die een mod goed maken. Ik noem bijvoorbeeld dat hij een van de eersten is die een nieuw lid welkom heet wanneer deze zich voorstelt, mensen op weg helpt die weinig tot geen forum ervaringen hebben en daardoor foutjes maken mbt bijvoorbeeld postings, dat soort zaken. Door deze vriendelijke opstelling zullen leden je als mod sneller respecteren dan wanneer je alleen maar optreed bij negatieve zaken, begrijp je?

    Ik vond deze actie inderdaad niet gepast en blijf bij die mening. Wil niet zeggen dat het dan ook verkeerd is geweest van jullie omdat het merendeel er wel mee kan leven.

    Of ik wil modereren? Maar natuurlijk wel. Mochten jullie hulp zoeken kan je altijd bij me aanklopppen

  12. #437

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Ik noem bijvoorbeeld dat hij een van de eersten is die een nieuw lid welkom heet wanneer deze zich voorstelt, mensen op weg helpt die weinig tot geen forum ervaringen hebben en daardoor foutjes maken mbt bijvoorbeeld postings, dat soort zaken. Door deze vriendelijke opstelling zullen leden je als mod sneller respecteren dan wanneer je alleen maar optreed bij negatieve zaken, begrijp je?
    Ik begrijp je absoluut. Maar besef wel dat wij dit in onze vrije tijd, naast een drukke baan en gezin doen. Zodra er een nieuwe member zich heeft aangemeld kunnen wij daar onmogelijk als de kippen bij zijn. Hoewel ik je suggestie absoluut begrijp en ik kan me er zeker in verplaatsen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #438

    Standaard

    Dat is ook iets wat je als team kunt meenemen in de samenstelling. Heb je bijvoorbeeld allemaal 9 to 5 workers met gezinnen dan zullen deze voornamelijk in de avonduurtjes actief kunnen zijn. Dan is het handig om iemand te hebben die bijvoorbeeld onregelmatig of part-time werkt zodat deze de andere uurtjes wat in de gaten kan houden. Zo heb ik mijn mod team ook samengesteld. Maar dat is uiteraard maar een suggestie wanneer jullie weer een versterking nodig hebben.

    Aan de andere kant komt het ook voor dat mods het niet willen of kunnen toegeven dat ze er gewoon weinig tot geen tijd voor hebben. Ik weet niet hoe jullie dat met elkaar bespreken tijdens bijvoorbeeld vergaderingen, maar dat zou je eens mee kunnen nemen (als jullie dat niet al doen).

    Some thoughts

  14. #439
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha, die radiostilte was natuurlijk wel pijnlijk duidelijk. Of ik het nuttig vond is misschien een tweede. Je gaat natuurlijk van het ene uiterste naar het andere. De meeste dingen kan je natuurlijk van te voren al zien aankomen. Dus dat was een beetje vragen naar de bekende weg. Ook bleek idd dat er genoeg pseudomods op het forum zijn. Veel dingen regelde zichzelf.

    Maar als experiment heeft het meerdere functies gehad. Men merkt hoe ongewaardeerd goed modden is. En ook hoe belangrijk het is. Maar ook de mods moesten leren inhouden, tot tien tellen. En idd ervaren hoe dingen kunnen lopen als je ze ongemoed laat. Voor mijn gevoel moet een goede mod zo ongemerkt mogelijk zijn, niet zijn stempel willen drukken, goed kunnen relativeren. Kan natuurlijk niet altijd, maar dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Dus juist deze stelling (Je hebt duidelijk een eigen mening over het hele gebeuren) met alle respect gaat daar in mijn gevoel dwars tegen in. Dat zou juist niet mijn voorkeur zijn. Daarmee zeg ik niet dat @Dan G niet een goed Mod zou zijn. Immers hij is een waterman als de meesten mods. (Als ook ik) Ook de opmerking van vele dat hun handen jeukten, stoort mij (heel lichtelijk overigens) Maar ik begrijp uiteraard wat men daarmee bedoeld, vooral met die nonsens topics. Maar ik heb dat toch een paar keer voorbij zien komen. In die zin moet ik Ludo kudos geven (Niet bedoeld om te slijmen) Voor mijn gevoel jeuken zijn vingers niet. Ik voel gewoon dat hij een gepaste afstand houdt. Maar als hij ingrijpt is dat toe de point en krachtig. Zo hoort dat in mijn zin. Maar eigenlijk ben ik dan niet fair naar de anderen omdat zo te stellen. Maar goed, ik denk dat ik vaak aangeven heb welk respect ik voor de mods heb.

    Nu zal het experiment best nuttig en verhelderend zijn geweest, maar zo erg was het natuurlijk allemaal niet. Het was niet meer dan een communicatie issue waar op doorgehamerd werd. Deels omdat dit topic daarvoor is en deels als kettingreactie. Maar een beetje van een mug een olifant maken was het wel. Desondanks werd er wat mee gedaan. En best rigoreus, Alhoewel niet iedereen er blij mee was, is het wederom een heel klein deel van de members die zich eraan stoorde. De meeste hebben niks in de gaten gehad. En pas vandaag viel het echt op.

    Het verhaal van die nonsens topic liet het experiment wel op z'n gat vallen. Immers dat liep uit de hand. En maakte natuurlijk duidelijk hoe de vork in de (mod)steel zat. Daarom was het experiment voor mij dus vragen naar de bekende weg. Maar ik heb makkelijk lullen. Deze mening en wijsheid vorm ik in mijn eentje. Terwijl de mods met een groepje allemaal een eigen visie en interpetatie hebben. Dus ik kan dat wel vinden. Maar waarschijnlijk was dit noodzakelijk kwaad om alle neuzen in dezelfde wind te draaien. Misschien voorspelbaar, maar nodig om gezameijk in dezelfde richting verder te gaan.

    Aan de andere kant kunnen wij wel denken dat we precies weten hoe het zou moeten en wat een mod allemaal moet doen. Maar iets zeggen en iets doen is heel wat anders. Ook ik denk vandaag zo en morgen toch net iets anders. De ene dag irriteer je je meer aan iets dan de andere. De ene dag ben ik vrolijker dan de andere. En volgens mij, Ik weet het bijna zeker zijn de mods ook mensen.., ja, volgens mij wel. Gelukkig draag ik geen mods etiket, en worden mijn woorden niet constant terug gehaald als ik op een foute dag wat fouts zeg. Op het moment dat men het op vrijwillige basis doet is het lastig schema's en regels op te stellen. Het is niet dat ze modaanvragen moeten afwijzen omdat er al genoeg zijn. Tja dat kun je weinig eisen stellen. Dan kan je zelfs stellen dat het tot nu toe gewoon goed loopt.

    Want we waren juist niet bezig om van een mug een olifant te maken .
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 21-07-2011 om 22:52
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #440

    Standaard

    Top actie. En getuigd ervan dat jullie blijven meedenken en voelen.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Het was de laatste tijd geen kritiek meer, maar gewoon bashen. En als jij gaat lopen bashen op je baas, sta jij de volgende dag op straat! En dat hebben wij juist niet gedaan.
    Vandaar deze aktie, om de leden te laten zien dat een moderator op momenten toch echt wel nodig is.

    Dat je dit zegt is voor ons al voldoende bewijs dat onze aktie 'een succes' is . Dan is er gelukkig besef dat het modereren ook maar mensenwerk is. Wel jammer dat zo'n aktie dus eerst nodig is.
    (Bijna) niemand heeft beweerd dat modereren onnodig is, toch?
    De actie lijkt me duidelijk bedoeld om 1 v/d mods wat meer terug te fluiten met het ten onrechte verwijderen van posts (bij twijfel niet doen!) of slotje op topics zet ten onrechte soms (bv. meest sexy persoon m/v gesloten met verwijzing naar topic over mooie acteurs (m)...)
    Ik hoop dat de actie een succes wordt/is, de enige, zeer welkome, verandering is minder ingrijpen in off-topic posts, ben benieuwd hoelang baas Jordy en consorten dit gaan volhouden.

  17. #442

    Standaard

    Het is jammer dat jij dus blijkbaar niets hebt opgestoken van deze aktie.
    Juist om dit soort opmerkingen hebben we dit experiment uitgevoerd, maar bij jou is het blijkbaar niet binnengekomen.
    Jammer...

    Maar gelukkig zijn er velen die het wel weten te waarderen en die het nut van deze aktie inzien.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #443

    Standaard

    Zo'n reactie zou ik van sommige leden kunnen begrijpen, niet van een Mod met voorbeeldfunctie.
    ?Ik gaf al aan dat ik de actie nuttig vond, maar als de 3wkn actie voornamelijk bedoeld was om de gebruikers de mods te leren waarderen, en termen als bashen gebruikt worden, en jammer dat', getuigt dat dan van veel respect voor de leden?
    Een Mod is er toch voor de gebruikers, niet andersom, zonder posts is er niets om te modereren: Als er posts verwijderd worden, en veel gebruikers zich verwonderd afvragen waarom omdat het niet /niet echt off topic was, is het de vraag of dit terecht gebeurt, en als je dit in het topic vraagt, wordt het verwijderd, en als je een PM stuurt, niet gereageerd (meermalen overkomen tenminste, en mij niet alleen).
    Dan wordt er over geklaagd, en dan een actie met als doel 'meer respect voor de mod', dan wordt er m.i. voorbijgegaan aan de aanleiding.
    Gelukkig zal er nu soepeler worden omgegaan met "off-topic posts", dus zijn jullie het wel (deels) eens met onze kritiek.

  19. #444

    Standaard

    Als je direct zo had gereageerd, klinkt dat heel anders dan je eerste reactie.
    Dat bashen slaat op het soort opmerkingen zoals jij ze zojuist maakte t.a.v. "baas Jordy".
    Kun je dan voorstellen dat ik daar geen respect voor heb?
    Moderators zijn er niet voor de gebruikers en de gebruikers zijn er niet voor de moderators. Zij zijn er om alles in zo'n goed mogelijke baan te laten gaan. En wat jij te ver vindt gaan, vinden anderen nog niet ver genoeg gaan. Kun je voorstellen dat het lastig is?
    En wij zijn geen koningen in ivoren torens, wij luisteren naar wat anderen te melden hebben. De aktie was niet om te laten zien dat het forum moderators nodig heeft, maar vooral ook voor ons om te zien waar de meeste knelpunten zitten. Zo blijken heel wat topics het met enige off-topic behoorlijk gestructureerd blijven (niet alle) en dat in andere topics sneller ingegrepen moet worden omdat het niet goed gaat. Het is voor ons in ieder geval een heel bruikbare periode geweest.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  20. #445

    Standaard

    Allereerst dank voor je snelle reactie.
    "Baas Jordy" was eigenlijk een reactie op "En als jij gaat lopen bashen op je baas, sta jij de volgende dag op straat! En dat hebben wij juist niet gedaan."
    Je gebruikte de term baas wel n.a.v. de eerdere post, maar m.i. had je toen beter kunnen wijzen op het feit dat jullie geen bazen zijn en ook niet zo voelen. Nu ging je erin mee en misschien met een knipoog maar dat was niet duidelijk voor iedereen.

    Ik snap dat het soms lastig is wat te ver gaat/wat niet, en dat deze actie ons allemaal inzicht heeft verschaft.

    Maar is je opmerking "Vandaar deze aktie, om de leden te laten zien dat een moderator op momenten toch echt wel nodig is." niet in tegenspraak met je laatste opmerking "De aktie was niet om te laten zien dat het forum moderators nodig heeft," ?

    (die laatste opmerking/mening sta ik wel achter, op de 1e reagerde ik wat (te?) fel.

  21. #446

    Standaard

    Mijn reactie over "baas" gaat puur over de reactie van Dan G. In neem aan dat dat onderscheidt wel duidelijk is. Dat had niets van doen dat ik vind dat de moderators "baas" zijn want dat zijn ze niet en suggereer ik ook nergens.

    Bij die laatste opmerking moet het woordje "alleen" tussen: "deze aktie was niet alleen om te laten zien..."
    Excuses voor de onduidelijkheid.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  22. #447

    Standaard

    Ik heb een aantal claim een plusje staan bij geef plus en minnetjes, is het normaal om die te claimen of blijft het anders eeuwig staan.
    Vind het anders zo pushy om te doen

  23. #448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik heb een aantal claim een plusje staan bij geef plus en minnetjes, is het normaal om die te claimen of blijft het anders eeuwig staan.
    Vind het anders zo pushy om te doen
    Het is heel normaal om een plusje te claimen.

  24. #449

    Standaard

    Mag je gewoon doen. Daar heb je recht op, als de deal goed is afgerond.
    Blijkbaar is de ander te lui om jou handmatig een plusje te geven.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #450

    Standaard

    Ah ok dan ga ik dat maar doen, bedankt
    Ik vond het alleen irritant dat het telkens tevoorschijn kwam als ik een plusje wilde geven, staan er al een stuk of 10 te wachten.

Pagina 18 van 57 EersteEerste ... 814151617181920212228 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •