De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 4 ohm speakers aan marantz 6004

    Binnenkort ga ik de marantz 6004 bestellen,echter heb ik speakers van magnat waar ik nog erg tevreden over ben,overigens worden ze over een jaar of over 2 jaar vervangen door jbl.
    Alleen zijn mijn speakers 4ohm en de marantz levert 8 ohm,kan dit gewoon of gaat dit problemen opleveren?En wat als het andersom zou zijn?
    Ik heb niet zo veel kijk op geluid zeg maar,dus als het kan beetje in makkelijke taal.

    Alvast erg bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Zolang je normaal en verstandig met de volumeknop omgaat is er niets aan de hand.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    En wat als het andersom zou zijn?
    Ik heb niet zo veel kijk op geluid zeg maar,dus als het kan beetje in makkelijke taal.

    Alvast erg bedankt.
    Dan krijgt een versterker wat meer weerstand, dat vertaald zich heel simpel gesteld in een lager volume, er komt nog veel meer om de hoek kijken, maar dan wordt het weer onnodig ingewikkeld.

    Eigenlijk kun je, binnen redelijke grenzen, van alles op elkaar aansluiten. Zoals Edgar al opmerkt is het het verstand en de oortjes die je tegen schade moeten behoeden, in de praktijk is alles te slopen als je er niet goed mee omgaat.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Okee,erg bedankt voor jullie antwoorden.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Alleen zijn mijn speakers 4ohm en de marantz levert 8 ohm,kan dit gewoon of gaat dit problemen opleveren?En wat als het andersom zou zijn?
    Bij receivers (en versterkers) wordt de minimale impedantie(of weerstand) opgegeven die een luidspreker mag hebben. Luidsprekers die een lage(re) impedantie hebben kun je er wel op aansluiten, maar dan moet je wel wat voorzichtiger zijn bij het gebruik. Deze vragen een hogere stroomsterkte terwijl een receiver liever luidsprekers met een hoge impedantie wilt. Een receiver vindt het nl. niet fijn om een hoge stroomsterkte te leveren en zal daarom eerder de reserves gebruiken om de luidspreker(s) onder controle te kunnen houden.

    Andersom is beter omdat de receiver dan meestal voldoende reserves heeft om de aangesloten luidspreker onder controle te kunnen houden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-03-2010 om 16:32
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Ik heb me trouwens laten vertellen door een hi-fi zaak dat je dit vaak kunt instellen op een nieuwe reiciever?dus dat je een menuutje hebt waarin je kan kiezen of je reciever 4 of 8 ohm moet leveren?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ik heb me trouwens laten vertellen door een hi-fi zaak dat je dit vaak kunt instellen op een nieuwe reiciever?dus dat je een menuutje hebt waarin je kan kiezen of je reciever 4 of 8 ohm moet leveren?
    Ja, het verhaal van dat menuutje(ook heb je menuutjes met 6Ohm) dat klopt wel, alleen levert een versterker geen weerstand, een versterker levert volume in de vorm van een hoeveelheid watt's. Het zijn de speakers en nog een aantal factoren die de weerstand(Ohm) leveren/bepalen. Zo wordt de hoeveelheid watt, die een versterker kan leveren, opgegeven bij een bepaalde weerstand, heel vaak bij 8Ohm, maar ook bij 8Ohm en 4Ohm en soms zelfs bij 2Ohm, ook wordt er dan opgegeven onder welke omstandigheden er gemeten is.

    Waar ben je nu echt bang voor

    Hier een voorbeeldje hoe een fabrikant het vermogen van zijn receiver opgeeft:



    In de gebruiksaanwijzing van zo'n receiver staan dan vaak nog uitgebreidere metingen, maar dat terzijde. Wat is je nu niet duidelijk aan bovenstaande opgave en zou je nog toegelicht willen hebben? BTW, als ik jou was zou ik me er niet al te zeer in verdiepen, je maakt het dan nodeloos ingewikkeld voor jezelf
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 29-03-2010 om 10:01 Reden: tikfoutje
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor dat schemaatje,ja je hebt gelijk ik maak het me mezelf moeilijk haha.
    Ik was meer bang dat het ten koste zou gaan voor de levensduur van de reciever ofzo,echte noob op dit gebied hoor.
    Maar nu weet ik genoeg en kan ik straks mijn marantz aanschaffen.verheug me erop hahaha.bedankt iedereen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Bedankt voor dat schemaatje,ja je hebt gelijk ik maak het me mezelf moeilijk haha.
    Ik was meer bang dat het ten koste zou gaan voor de levensduur van de reciever ofzo,echte noob op dit gebied hoor.
    Maar nu weet ik genoeg en kan ik straks mijn marantz aanschaffen.verheug me erop hahaha.bedankt iedereen.
    Soms heb je pech en pleegt je apparatuur zelfmoord, ook al heb je nog zo goed je best gedaan.

    Als je weet dat warmte slijtage betekent, dan weet je ook dat je moet proberen de boel niet overmatig op te warmen, zorg in het geval van een receiver dat hij zijn warmte kwijt kan, sluit hem niet op en zet er geen apparatuur op

    Veel plezier met je Marantz
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •