Pagina 14 van 17 EersteEerste ... 41011121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 425 worden weergegeven.

Discussie: Twin Peaks BD?

  1. #326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dus omdat ik kleine bemerkingen heb na 5 afleveringen heb ik een slechte smaak ? Ik heb Mullholand Drive en Blue Velvet gezien en de serie heeft dezelfde kenmerken maar minder groots. Het is vooral het soap gehalte dat me een klein beetje tegenvalt aan de serie. Qua stijl is het subliem maar de liefdes verhoudingen tussen sommige personages zijn nogal cheasy. Iedereen doet het blijkbaar met iedereen. (vooral de verhaallijn van die irritante vrouw die de chinese vrouw dwars zit kan zo in een slechte soap) Past in het Lynch genre maar na 24 jaar hebben we dit wel genoeg gezien. (Zeker als je dit nu pas ziet.) Misschien daarom dat het me niet altijd even sterk boeit. Ik vind het leuk om naar de kijken, de sfeer is vreemd maar dat is goed en ben benieuwd naar wat nog komen gaat en wie Laura Palmer vermoord heeft. Alleen wordt het mysterie soms al wat naar de achtergrond geschoven en blijft het mysterie ene beetje uit. Iets wat nogthans veel belovend begon in de pilot. Voorlopig vind ik Twin Peaks goed meevallen voor iemand die geen echte David Lynch fan is. Traag was het verkeerde wordt. Voor niet eerder niet altijd even interessant.
    Ik kan me hier ook wel in vinden hoor; ik vond TP destijds ook een fantastische serie, maar had bij herkijken op DVD ook moeite met het toch soms echt veel te trage tempo. Met name in seizoen 2 gaat dit het kijkplezier wel in de weg staan. Ik zal de gold box dan ook niet vervangen door deze blurayuitgave, Bovendien staan alle afleveringen in HD op Netflix.

  2. #327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bumblefeet Bekijk bericht
    Wie verdenk je na 5 afleveringen van de moord op laura palmer?

    Ik weet nog dat de eerste keer dat ik de reeks keek, ik altijd naar de booklet van de soundtrack CD greep om de mogelijke suspects af te gaan (daar staat een mooie opsomming van de verschillende karakters in afgebeeld).
    Valt natuurlijk te bezien of de moordenaar al in beeld is geweest…

    Van de personages die ik nu heb gezien… Aangezien je je aan voorbij wandelende lama's kan verwachten in de serie zou ik niet schrikken dat het die FBI agent is, wat een creep. Logischere keuze is haar "vriendin" Donna of Laura Palmer's vader. Zeker niet: Bobby, die kerel die zeep in sokken stopt en ermee zwaait (ligt er te dik op doordat hij losse handjes heeft en z'n vriendin op een bepaald moment op een hoop plastic bang ligt te wezen) en die phsychiater met z'n 3D bril.

    Wss zit ik er knal naast maar dat maakt het leuk.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 05-08-2014 om 13:37

  3. #328

    Standaard

    Heb me toch al gewaagd aan disc 1.
    Leuke reeks, maar wel heel zwaar, duister en moeilijk te vatten.

    Snel even disc 9 opgezet om te kijken hoe erg de AV sync is en idd als ik de BD speler op 100 ms zet dan loopt het perfect.
    In sommige scenes valt het meer op dan bij andere.

  4. #329

    Standaard

    De laatste aflevering van seizoen 1 was wel vet. Moet spannend geweest in 1990…

  5. #330

    Standaard

    Ik heb mijn set vandaag ontvangen van jpc.de in zo'n kartonnen omslag die je meestal ook van amazon krijgt. De boxset is onbeschadigd en ziet er erg leuk uit. Het concept erachter is goed gedaan evenals het luikje met het fire walk with me papiertje.
    Oogt zeer trouw aan de show.
    Enige minpunt is dat mijn disc 5 niet op zijn plaats houdt en tussen de kartonhouder door glijdt. Daar zal ik dus even moeten lijmen. Over het algemeen vind ik de set wel mooi ogen, maar erg praktisch is het niet voor de blu-rays. Ik ben nog aan het twijfelen of ik de discs in de set hou.

    Kijk er naar uit om de serie opnieuw te bekijken!
    Laatst aangepast door bumblefeet : 06-08-2014 om 13:20

  6. #331

    Standaard

    59,99 op jpc.de - en vanaf nu t/m 10 augustus geen verzendkosten.
    Nu had ik begrepen dat het waarschijnlijk is dat alle releases gelijk zijn, met toevoeging van een omslagvelletje.
    Maar jpc vermeldt subs in D, F, It, Sp.
    Amazon.de vermeldt niks.
    Weet iemand meer?

    https://www.jpc.de/jpcng/movie/detai...ct-description

    Op amazon.co.uk staat de box (met NL subs) voor 67,55 Euri.
    Scheelt tóch...

    Op amazon.fr en amazon.com staat-ie ook met NL subs.
    En op saturn de Duitse versie ook

    http://www.saturn.at/mcs/product/Twi...chnische-daten
    Laatst aangepast door tiswat : 06-08-2014 om 13:12

  7. #332

    Standaard

    Dat doorzichtig omslagvelletje is voor de duitse versie in het duits vertaald, de boxset zelf is in het engels.

    De subtitles die op de box vermeld staan voor de duitse versie zijn: Duits, Engels (hoh), Deens, Nederlands, Fins, Frans, Italiaans, Japans, Noors, Portugees, Zweeds en Spaans. (zowel voor de serie als de film)

  8. #333

    Standaard

    Bedankt, ga ik 'm bestellen- can't wait!

  9. #334

    Standaard

    Nog steeds 1 van de beste series ooit.
    Heb hem destijds op tv gevolgd en daarna op laserdisc aangeschaft.
    Toen de goldbox en die voldoet nog steeds.
    Ondanks dat ik dit 1 van de betere series vind koop ik hem niet voor de derde keer.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  10. #335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Nog steeds 1 van de beste series ooit.
    Heb hem destijds op tv gevolgd en daarna op laserdisc aangeschaft.
    Toen de goldbox en die voldoet nog steeds.
    Ondanks dat ik dit 1 van de betere series vind koop ik hem niet voor de derde keer.
    Toch een vraagje: je hebt diverse keren aangegeven dat je films alleen op blu-ray kijkt. Zijn je eisen voor tv series minder hoog omdat je die soms niet in je dedicated HT kijkt?

  11. #336

    Standaard

    Is de beeldkwaliteit van de Gold Box te vergelijken met de "previously on Twin Peaks" clips. Als dit het geval is dan is er toch wel dag en nacht verschil tussen de blu-ray en de dvd.

  12. #337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Toch een vraagje: je hebt diverse keren aangegeven dat je films alleen op blu-ray kijkt. Zijn je eisen voor tv series minder hoog omdat je die soms niet in je dedicated HT kijkt?
    Ik kijk ook series in de ht.
    Mijn scherm komt uit een koof die precies over de plasma heen valt.
    Series kijk ik alleen op de plasma ivm met lampuren van de beamer.
    Ik koop series op dvd en bluray maar ik koop geen series terug als ik die al op dvd heb.
    Met films doe ik het wel omdat ik die vaak meerdere malen terugkijk en het verschil van dvd of bluray maakt voor mij een groot verschil op de beamer.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Valt natuurlijk te bezien of de moordenaar al in beeld is geweest…

    Van de personages die ik nu heb gezien… Aangezien je je aan voorbij wandelende lama's kan verwachten in de serie zou ik niet schrikken dat het die FBI agent is, wat een creep. Logischere keuze is haar "vriendin" Donna of Laura Palmer's vader. Zeker niet: Bobby, die kerel die zeep in sokken stopt en ermee zwaait (ligt er te dik op doordat hij losse handjes heeft en z'n vriendin op een bepaald moment op een hoop plastic bang ligt te wezen) en die phsychiater met z'n 3D bril.

    Wss zit ik er knal naast maar dat maakt het leuk.
    Haha ik had het min of meer juist

  14. #339

    Standaard

    Ik had het destijds niet verwacht en vond, vind het nog steeds schokkend.
    Ben je al zover dan in de serie dat je het al weet.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  15. #340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    Ik had het destijds niet verwacht en vond, vind het nog steeds schokkend.
    Ben je al zover dan in de serie dat je het al weet.
    Heb nu aflevering 14 achter de rug… Nog echt gezegd hebben ze natuurlijk niet wie het is maar het is wel al duidelijk hoe de vork aan de steel zit.

  16. #341

    Standaard

    Heb wel gelezien dat seizoen 2
    eindigt met een cliffhanger maar wordt het verhaal nu eigenlijk afgerond met de deleted scènes van Fire Walk with Me of hoe zit dat nu ?
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 10-08-2014 om 09:26

  17. #342

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heb wel gelezien dat seizoen 2 eindigt met een cliffhanger maar wordt het verhaal nu eigenlijk afgerond met de deleted scènes van Fire Walk with Me of hoe zit dat nu ?
    Even de spoiler tags hiervoor gebruiken, niet iedereen zal deze spoiler appreciëren als je net met de serie begonnen bent.

  18. #343

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Heb wel gelezien dat seizoen 2 eindigt met een cliffhanger maar wordt het verhaal nu eigenlijk afgerond met de deleted scènes van Fire Walk with Me of hoe zit dat nu ?
    Dat is best lastig uit te leggen. Op zich heeft Twin Peaks seizoen 2 een soort van cliffhanger, maar ik vond het einde het aller beste uit de hele Twin Peaks reeks, echt perfect en ik had niet een seizoen 3 willen zien. In de definitieve versie van de film is vooral te zien hoe Laura Palmer haar laatste dagen beleeft. Dit duurt al 2 uur en 15 minuten. David Lynch wilde ook nog alle oude personages in de film stoppen. Deze zijn dus voornamelijk gesneuveld in de film. We zien onder andere meer scenes van de Sheriff. Het geeft allemaal niet echt een antwoord, maar wel meer goede twin peaks scenes. Ook hoe die 1500 dollar in de kluis van Laura Palmer zit bijvoorbeeld. Ik vind altijd wel dat het ongeveer te snappen wat het nou allemaal betekend als je de hele serie hebt gezien. Voor de rest mag je ook gewoon je eigen ingeving erin stoppen, en daar houd ik ook van. Hopelijk kun je hier iets mee.

  19. #344

    Standaard

    Klopt het dat de videoclip Falling van Julee Cruise niet op deze box staat? Of staan er ergens easer eggs op de discs waar de videoclip wel op te zien is? Op de Definitive Gold Box dvd staat de videclip dus wel.

  20. #345

    Standaard

    Ik zou ook graag een lijstje hebben met de easter eggs

    Ik zit momenteel aan disc 3, serie blijft beklijvend ook al heb ik 'em al gezien vroeger. Ik heb de enkele SD beelden opgemerkt in de special effect scenes (wanneer Cooper door de giant bezocht wordt), maar dit is zeer sporadisch. De serie is prachtig in HD en zelfs als je inzoomt om het meer 16x9 te maken (heiligschennis I know) ziet het beeld er uitstekend uit. Ik ben momenteel de serie eerst aan het afwerken vooraleer ik de extras bekijk. Persoonlijk vind ik niks aan de log lady intros, het karakter werkt goed in de reeks, maar voor mij hoeft er dus geen log lady spin off te komen.

  21. #346

    Standaard

    Heb vanavond aflevering drie gekeken en ook daar zaten net zoals in de pilot weer storende onrustige beelden.
    En dan bedoel ik duidelijk zichtbaar getril of geflikker en soms krijg je het gevoel alsof de helderheid hier en daar verspringt/verschuift.
    Let bijvoorbeeld maar eens op de gordijnen achter Audrey tijdens het gesprek met Cooper in het restaurant aan het begin van de aflevering.

    Heb m voor de zekerheid ook eens in een andere speler gestopt maar ook daar was het duidelijk zichtbaar.

    HIER zegt Scott (eerste reply) daar ook bij de pilot last van te hebben gehad.
    Geldt dat niet voor de fans hier??

  22. #347

  23. #348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Heb vanavond aflevering drie gekeken en ook daar zaten net zoals in de pilot weer storende onrustige beelden.
    En dan bedoel ik duidelijk zichtbaar getril of geflikker en soms krijg je het gevoel alsof de helderheid hier en daar verspringt/verschuift.
    Let bijvoorbeeld maar eens op de gordijnen achter Audrey tijdens het gesprek met Cooper in het restaurant aan het begin van de aflevering.

    Heb m voor de zekerheid ook eens in een andere speler gestopt maar ook daar was het duidelijk zichtbaar.

    HIER zegt Scott (eerste reply) daar ook bij de pilot last van te hebben gehad.
    Geldt dat niet voor de fans hier??
    Dit is een al oudere serie natuurlijk zitten er dit soort mankementen in het beeld… Leuk toch ?

    Ik begin vanavond aan disc 7. Evenetjes leek de serie wat doelloos rond te dobberen na het hele Laura Palmer gebeuren maar het werd toch weer wat interessanter. Zoals met Nadine, little Nicky en Leo. De verhaallijn van James vind ik dan weer compleet naast de kwestie en vergezocht. Ook heb ik een hekel aan dat personages. Wat en wie wil hij nou? Er zaten alweer een paar spannend enge scènes in. Zal wel blij zijn al het voorbij is. Heb zin om eens iets anders te gaan kijken. Neemt veel tijd in beslag deze serie.

  24. #349

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dit is een al oudere serie natuurlijk zitten er dit soort mankementen in het beeld… Leuk toch ?
    Nee. Witte spikkels, vuiltjes, grain etc. maken mij niets uit. In tegenstelling tot velen hedendaagse kijkers hoeft het beeld voor mij echt niet helemaal glad getrokken te zijn.
    Een oneffenheidje op z'n tijd draagt wat mij betreft zelfs bij aan de filmbeleving.
    Maar dit leidt mij wel in negatieve zin af. Het is onnodig.

  25. #350

    Standaard

    Zo zo heb gisteren de serie achter de rug. Het was wel ok (vooral de voorlaatste aflevering was spannend) maar echt een cliffhanger vind ik het nu ook weer niet… Al zijn sommige verhaallijnen stompzinnig afgewerkt en voelen ze in het geheel doelloos aan en voegen ze niks toe aan het geheel. Zoals: Wat was de bedoeling van Donna die ontdekt dat Horne haar vader is ? Lijkt wel alsof ze haar in de laatste afleveringen nog wat wilde laten doen. Uiteindelijk voegde dit niks toe aan het geheel en is de laatste scène gewoon open gelaten zonder dat je zelf kan invullen wat er verder zou kunnen gebeuren alsook inhoudelijk was de bedoeling me meer dan bijster. Niet alleen Donna maar ook James had een onnodige verhaallijn na het hele Laura Palmer gebeuren om het toch maar in de serie te houden.

    Ook was de uiteindelijke confrontatie met Windom Earle nogal vaag en flauw te noemen. Zeker na zo'n goeie spannende opbouw. Plots wordt Cooper verliefd? Ook dat hele gedoe met die Josie heeft me nooit weten boeien en dan heb je die hele verhaallijn gevolgd om uiteindelijk aan te komen bij een voorspelbare explosie… die de verkeerde personages treft. Eigenlijk vond ik enkel het einde van de laatste aflevering geslaagd als open einde. Bob die als een visieuze cirkel van de ene persoon naar de andere hopt. Het kwaad en de woede die iedereen in eender welke omstandigheid kan overheersen.
    Vanavond nog de film en de missing pieces en dan hou ik het voor bekeken. Benieuwd of het allemaal nog wat toevoegt aan de andere verhaallijnen.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 14-08-2014 om 19:40

Pagina 14 van 17 EersteEerste ... 41011121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •