Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 391011121314151617 LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 425 worden weergegeven.

Discussie: Twin Peaks BD?

  1. #301

  2. #302

    Standaard

    Ik was ook wel benieuwd geweest hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot de losse seizoensboxen. Die heb ik namelijk nog. Of staan die gelijk aan de Gold Box editie wat beeldkwaliteit betreft? Iemand die dat weet?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik was ook wel benieuwd geweest hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot de losse seizoensboxen. Die heb ik namelijk nog. Of staan die gelijk aan de Gold Box editie wat beeldkwaliteit betreft? Iemand die dat weet?
    MatrixTom heeft al een vergelijking gepost; een groot verschil vind ik zelf. Let bijvoorbeeld op neuzen die bij de DVD verdwenen zijn.
    En dat zijn dan nog screenshots, waar ik zelf niet echt een liefhebber van ben. Je moet toch gewoon het bewegend beeld zien. Ik dacht dat jij zo'n grote Lynch fan was, dan is dit toch een eerste dag aankoop?

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    De dvd kwaliteit tov de blu-ray is op zich nog best goed te noemen. Ik wacht wel totdat de box tot een redelijke prijs is gezakt of dat ik 'm ergens fysiek kan kopen, zodat ik zeker weet een versie in perfecte staat te krijgen. De dingen die ik hier allemaal lees over de fragiele box word ik niet vrolijk van.

  5. #305

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    De dvd kwaliteit tov de blu-ray is op zich nog best goed te noemen. Ik wacht wel totdat de box tot een redelijke prijs is gezakt of dat ik 'm ergens fysiek kan kopen, zodat ik zeker weet een versie in perfecte staat te krijgen. De dingen die ik hier allemaal lees over de fragiele box word ik niet vrolijk van.
    Helaas is dat aan de buitenkant niet op te merken.

    Ik heb net de deleted scenes gekeken. Echt super, en ze voegen echt wat toe. Alleen jammer dat bij de eerste paar scenes het geluid niet sync loopt met het beeld. De beelkwaliteit is wel heel goed!

  6. #306

    Standaard

    Ik ben zeker een groot Lynch-fan. Ik moet helaas nog even geduld betrachten, want er bestaat een kans dat ik deze box voor mijn verjaardag krijg. Nog twee weekjes wachten, dan weet ik het. Anders bestel ik hem zo gauw mogelijk. Het wachten valt ook niet mee

    En ik bedoel dus geen vergelijking van de blu ray met de Gold box editie (zoals hierboven), maar van de blu ray met de eerder uitgebrachte losse seizoensboxen Die kom ik nergens tegen. Vandaar ook mijn andere vraag of de dvd-versies identiek zijn of niet. Zo ja, dan zou dat verdere vergelijking overbodig maken en volstaat de laatste vergelijkingspost van MatrixTom.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    MatrixTom heeft al een vergelijking gepost; een groot verschil vind ik zelf. Let bijvoorbeeld op neuzen die bij de DVD verdwenen zijn.
    En dat zijn dan nog screenshots, waar ik zelf niet echt een liefhebber van ben. Je moet toch gewoon het bewegend beeld zien. Ik dacht dat jij zo'n grote Lynch fan was, dan is dit toch een eerste dag aankoop?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-08-2014 om 10:47
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik ben zeker een groot Lynch-fan. Ik moet helaas nog even geduld betrachten, want er bestaat een kans dat ik deze box voor mijn verjaardag krijg. Nog twee weekjes wachten, dan weet ik het. Anders bestel ik hem zo gauw mogelijk. Het wachten valt ook niet mee

    En ik bedoel dus geen vergelijking van de blu ray met de Gold box editie (zoals hierboven), maar van de blu ray met de eerder uitgebrachte losse seizoensboxen Die kom ik nergens tegen. Vandaar ook mijn andere vraag of de dvd-versies identiek zijn of niet. Zo ja, dan zou dat verdere vergelijking overbodig maken en volstaat de laatste vergelijkingspost van MatrixTom.
    Die DVD Goldbox-uitgave is naar mijn idee alleen maar dezelfde wijn in nieuwe zakken, in die zin dat de twee eerder uitgebreide losse boxsets in één verpakking zijn gegoten. Er is geen sprake geweest van een nieuwe master voor zover ik mij kan herinneren. Zou ook een beetje vreemd geweest zijn omdat de losse seizoensuitgaven qua beeldkwaliteit al zeer goed waren.

    In de review op deze site werd zelfs gesteld dat in de Gold-box een aantal extra's ontbreken die wel in de losse seizoenuitgaven zitten:
    "De uitspraak ‘definitive collection’ is voor deze uitgave niet helemaal juist. Want helaas zijn de extra’s van de eerdere Twin Peaks seizoensuitgaven niet meegenomen. De zeven audiocommentaren die de uitgave van het eerste seizoen zo waardevol maakten, ontbreken nu. Dit schijnt met rechten te maken te hebben. Ook de interviews met de cast moeten we missen evenals een kort telefonisch interview met Mark Frost en nog enkel andere korte featurettes"".
    Bron: dvd.nl
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #308

    Standaard

    Oke, duidelijk. Dat van de extra's was me wel iets van bekend. Daarom had ik er destijds ook voor gekozen om niet de Gold box editie aan te schaffen, maar de losse edities te verkiezen/behouden. Het verschil met de Blu ray box zal dan dus kleiner zijn als met de Gold box editie het geval is, stel ik dan vast. Toch vreemd dat men dan massaal voor die Gold box is gegaan, als het beeld niet beter was en er veel extra's ontbraken. Ook de vormgeving van de twee losse boxsets vond ik mooier trouwens.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-08-2014 om 12:51
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  9. #309

    Standaard

    Hmm, nooit geweten dat die Gold Box niet zo definitive is als dat beweerd werd. Blij dat ik beide seizoenen los heb, al heeft het jaren geduurd voordat seizoen 2 op dvd verscheen.

    Zijn de extra's van de twee losse seizoenen en de Gold Box wel meegenomen naar de blu-ray box set?

  10. #310

    Standaard

    Het voornaamste wat bij mijn weten wel op de twee losse sets staat, maar niet op de Gold Box, dat zijn de log lady intro's. Deze staan wel weer op de Blu ray set (in HD). Meer is me nog niet zo duidelijk.

    edit: deze info blijkt niet te kloppen, dus vergeet wat er staat. Info van Marcel Hoeve is correct (zie hierboven).
    Laatst aangepast door BigLebowski : 03-08-2014 om 15:04
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Hmm, nooit geweten dat die Gold Box niet zo definitive is als dat beweerd werd. Blij dat ik beide seizoenen los heb, al heeft het jaren geduurd voordat seizoen 2 op dvd verscheen.

    Zijn de extra's van de twee losse seizoenen en de Gold Box wel meegenomen naar de blu-ray box set?

    Van de gold box wel. De losse seizoenen niet.

  12. #312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het voornaamste wat bij mijn weten wel op de twee losse sets staat, maar niet op de Gold Box, dat zijn de log lady intro's. Deze staan wel weer op de Blu ray set (in HD). Meer is me nog niet zo duidelijk.
    De log lady intro's staan ook op de Gold Edition box. En ze zien er op blu-ray zeker niet uit alsof het hd is, eerder vhs kwaliteit (diegene die ik gecontroleerd heb).

  13. #313

    Standaard

    Oh oke, bedankt voor de correctie, dan heb ik me daarin vergist. Maar wat de beeldkwaliteit ervan betreft, lijkt dit vergelijkingsfilmpje toch wat anders te zeggen. Ik bespeur hier toch een lichte overdrijving van de feiten als je het hebt over VHS kwaliteit
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #314

    Standaard

    Maximaal sd kwaliteit. Heel donker en groezelig en weinig detail. Kan zijn dat het bewust zo is, maar op de dvd zag t er beter, duidelijker uit.

  15. #315

    Standaard

    Waarschijnlijk dat het bronmateriaal van zichzelf al niet zo heel goed was dan. Toch staat het wel als HD aangemerkt op dvdbeaver. Blijft dan nog apart dat het er bij jou slechter op lijkt te zijn geworden tov de dvd. Dat hoort niet zo te zijn natuurlijk.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #316

    Standaard

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar weinig verschil zie tussen de dvd en blu-ray screen caps op dvdbeaver. Blu-ray is lichter en heeft wat meer details, maar echt opvallend is het niet.

    Fire Walk With Me is wel een hele verbetering, vooral qua kleur.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 03-08-2014 om 20:35

  17. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nou, dat is verder weinig verrassend. Ze zijn volledig identiek: de US-, UK-, DE-, NL- of welke versie dan ook.
    Nou, het is juist wel verrassend dat de boxen blijkbaar overal het zelfde zijn. Dat is normaal bijna nooit zo. Dat het nu wel zo is,is wat mij betreft een verrassing
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Waarschijnlijk dat het bronmateriaal van zichzelf al niet zo heel goed was dan. Toch staat het wel als HD aangemerkt op dvdbeaver. Blijft dan nog apart dat het er bij jou slechter op lijkt te zijn geworden tov de dvd. Dat hoort niet zo te zijn natuurlijk.
    Ik heb net ook de dvd met de pilot en log lady intro in de speler gedaan, en de kwaliteit op de dvd is toch een stuk minder dan op de BD, ondanks upscaling. Er is gewoon een groot verschil in kwaliteit tussen de intro's en de afleveringen. Heb afgelopen jaren de intro's ook overgeslagen.

  19. #319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik heb net ook de dvd met de pilot en log lady intro in de speler gedaan, en de kwaliteit op de dvd is toch een stuk minder dan op de BD, ondanks upscaling. Er is gewoon een groot verschil in kwaliteit tussen de intro's en de afleveringen. Heb afgelopen jaren de intro's ook overgeslagen.
    Ook het geluid van de intro's is Stereo… in tegenstelling tot de optionele 7.1 track onder de afleveringen.

    Heb de serie nog nooit gezien en ik zit nu aan episode 5 maar soms gaat allemaal nogal traag en valt het geheel qua stijl een beetje in herhaling zoals met die muziek die niet echt mijn ding is. De pilot was geweldig maar ik ben bang dat m'n aandacht wat zal verslappen. Natuurlijk blijft interessant om te zien, qua stijl en sfeer, maar weet niet of ik dit op korte tijd helemaal ga uitkijken.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 05-08-2014 om 09:44

  20. #320

    Standaard

    Dat trage tempo en de herhaling vind ik juist een groot pluspunt van de serie! Het past goed bij het trage levenstempo en ogenschijnlijke idyllische beeld dat bij een kleine dorpsgemeenschap past. Ogenschijnlijk gebeurt er weinig, maar ondertussen...

    Het kwade en donkere dat achter het schone oppervlak schuilt, is het belangrijkste onderliggende thema. Iets wat bij Lynch vaak terugkeert, zoals bijvoorbeeld in Blue Velvet, maar ook duidelijk aanwezig in Mulholland Dr. en Inland Empire. Snelle actie en continue plotwendingen zouden hierbij niet passen en enkel verstorend werken. Twin Peaks moet je ook meer zien als een soort 'dark mystery soap'. Als het je stijl niet is, en de muziek en personages je niet aanspreken, dan is het waarschijnlijk gewoon niet aan jou besteed. Deze serie is natuurlijk ook alleen maar voor mensen met een goede smaak en een gezonde concentratiespanne

    Wat waren vooraf je verwachtingen hierover? Daar ben ik dan wel benieuwd naar
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #321

    Standaard

    Door al die snelle films en series heeft de jeugd van tegenwoordig nauwelijks nog een concentratiespanne en dan wordt er al snel gesproken over een traag tempo.

  22. #322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Dat trage tempo en de herhaling vind ik juist een groot pluspunt van de serie! Het past goed bij het trage levenstempo en ogenschijnlijke idyllische beeld dat bij een kleine dorpsgemeenschap past. Ogenschijnlijk gebeurt er weinig, maar ondertussen...

    Het kwade en donkere dat achter het schone oppervlak schuilt, is het belangrijkste onderliggende thema. Iets wat bij Lynch vaak terugkeert, zoals bijvoorbeeld in Blue Velvet, maar ook duidelijk aanwezig in Mulholland Dr. en Inland Empire. Snelle actie en continue plotwendingen zouden hierbij niet passen en enkel verstorend werken. Twin Peaks moet je ook meer zien als een soort 'dark mystery soap'. Als het je stijl niet is, en de muziek en personages je niet aanspreken, dan is het waarschijnlijk gewoon niet aan jou besteed. Deze serie is natuurlijk ook alleen maar voor mensen met een goede smaak en een gezonde concentratiespanne

    Wat waren vooraf je verwachtingen hierover? Daar ben ik dan wel benieuwd naar
    Dus omdat ik kleine bemerkingen heb na 5 afleveringen heb ik een slechte smaak ? Ik heb Mullholand Drive en Blue Velvet gezien en de serie heeft dezelfde kenmerken maar minder groots. Het is vooral het soap gehalte dat me een klein beetje tegenvalt aan de serie. Qua stijl is het subliem maar de liefdes verhoudingen tussen sommige personages zijn nogal cheasy. Iedereen doet het blijkbaar met iedereen. (vooral de verhaallijn van die irritante vrouw die de chinese vrouw dwars zit kan zo in een slechte soap) Past in het Lynch genre maar na 24 jaar hebben we dit wel genoeg gezien. (Zeker als je dit nu pas ziet.) Misschien daarom dat het me niet altijd even sterk boeit. Ik vind het leuk om naar de kijken, de sfeer is vreemd maar dat is goed en ben benieuwd naar wat nog komen gaat en wie Laura Palmer vermoord heeft. Alleen wordt het mysterie soms al wat naar de achtergrond geschoven en blijft het mysterie ene beetje uit. Iets wat nogthans veel belovend begon in de pilot. Voorlopig vind ik Twin Peaks goed meevallen voor iemand die geen echte David Lynch fan is. Traag was het verkeerde woord. Eerder niet altijd even interessant past beter.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 05-08-2014 om 14:26

  23. #323

    Standaard

    Net mijn vervangingsbox gekregen van Amazon.
    De box ziet er iets beter uit, nog steeds wel 1 pagina waar de disc loszit (deze kan ik wel zelf fixen), maar de tussenpagina's zijn beter verlijmd.
    Vrijdagavond ga ik eens beginnen met kijken.

  24. #324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dus omdat ik kleine bemerkingen heb na 5 afleveringen heb ik een slechte smaak ?
    Als een rode lap op de stier! Ik was je natuurlijk maar een beetje aan plagen en uit de tent aan het lokken, maar dat leek me duidelijk. Dat had je ook wel in de gaten toch!? Neem die opmerking vooral niet serieus

    Ik vind het zeer van je te prijzen dat je je hier dan toch aan waagt, als je van jezelf weet dat je geen duidelijke liefhebber van Lynch bent. Het laat zien dat je er wel open voor staat. En kritiek mag je altijd hebben natuurlijk. Goed juist. Geeft voer voor discussie
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  25. #325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dus omdat ik kleine bemerkingen heb na 5 afleveringen heb ik een slechte smaak ?
    Wie verdenk je na 5 afleveringen van de moord op laura palmer?

    Ik weet nog dat de eerste keer dat ik de reeks keek, ik altijd naar de booklet van de soundtrack CD greep om de mogelijke suspects af te gaan (daar staat een mooie opsomming van de verschillende karakters in afgebeeld).

Pagina 13 van 17 EersteEerste ... 391011121314151617 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •