De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Escaping Tel Aviv

  1. #1

    Standaard Escaping Tel Aviv

    Escaping Tel Aviv http://moviemeter.nl/film/64418

    De Egyptische moslima Salwa (Mona Zaki) lijkt gelukkig getrouwd te zijn met Ezzat (Sherif Mounir). Tot hij op een dag zijn vrouw en kinderen naar Israël ontvoerd. Daar ontdekt Salwa dat haar man niet alleen joods is, maar ook een spion voor de Israëlische geheime dienst. Ezzat stelt Salwa voor een keuze. Ze kan in Israël blijven, zich aanpassen aan haar nieuwe leven en alles opgeven waar ze in gelooft. Of ze kan terugkeren naar Egypte en haar kinderen achterlaten in een onbekend land bij haar onbetrouwbare echtgenoot. De Egyptische geheime dienst hoort van Salwa's situatie en stelt een reddingsplan op. Geheim agent Moustaffa (Karim Abdel Aziz) probeert Ezzat ten val te brengen, maar heeft daar informatie voor nodig die alleen Salwa hem kan geven.

    Wat ik zelf zo verschrikkelijk vond aan de recensies (parool en movie2movie) is dat er alleen maar over de inhoud gesproken werd en niet over het camerawerk, acteerwerk of andere aspecten zoals de belichting en special effecten. Bovendien was de visie van de film gericht op het zionisme, niet op het jodendom, maar alles wat gericht is op het beleid van Israel, is meteen antisemitisch.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rami16 Bekijk bericht
    Wat ik zelf zo verschrikkelijk vond aan de recensies (parool en movie2movie) is dat er alleen maar over de inhoud gesproken werd en niet over het camerawerk, acteerwerk of andere aspecten zoals de belichting en special effecten. Bovendien was de visie van de film gericht op het zionisme, niet op het jodendom, maar alles wat gericht is op het beleid van Israel, is meteen antisemitisch.
    En wat schrijft movie2movie zoal?

    Helaas maakt het ambachtelijk gehalte van ‘Escaping Tel Aviv' het er niet beter op. Het scenario zit vol gaten, de dialogen zijn soapy, de muziek is gruwelijk, visueel valt er niets te genieten en het acteerwerk houdt ook niet over. Voor een actieflick zit er opmerkelijk weinig actie in de film en de paar knokscènes komen telkens uit de lucht vallen.
    En meen je nu serieus dat je je eraan ergert dat er niet over de belichting wordt gesproken? Heb je uberhaupt het afgelopen jaar een recensie gezien waar over belichting wordt gesproken?

    Het acteerwerk is gewoon slecht, de meeste technische aspecten zijn redelijk. Het verhaal is slecht opgebouwd. En het anti-joodse aspect is gewoon hetgeen wat het meest interessant is aan de film. Datgene wat het nog enigszins besprekenswaardig maakt.

    Als je stelt dat de film niet anti-joods is, waarom wordt geen enkele jood sympathiek voorgesteld? Waarom wordt de ontdekking dat iemand in Israël blijkt te zijn afgeschilderd alsof zij in de hel is beland? (Ik doel op beeld en geluid die het voor de eerste maal zien van de Israëlische vlag begeleiden)

    (Tussenliggende vraag: Egyptenaren zijn toch ook semieten, of vergis ik me nu? In ieder geval lijkt de term anti-joods mij beter dan anti-semitisch.)

    Ik vond trouwens het seksisme nogal stuitend. De hoofdpersoon wordt door een Joodse man ontvoerd naar Israël en vervolgens zorgt een Egyptische man ervoor dat zij weer naar Egypte terugkan. Het enige wat ze zelf doet is een keer halfslachtig naar de ambassade zoeken en verder alleen maar opdrachten van mannen aannemen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •