De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Help!!! Welke Bluray speler is beter, moet ik kiezen...

    Help!!! Welke speler is beter, moet ik kiezen..... wat heb ik aan snoeren nodig voor het beste mooiste resultaat, in mijn geval....

    Panasonic DMP-BD60
    uitverkocht bij Radio Correct (159€) Dus door naar Mediamarkt -
    te Rotterdam - deze hadden hem voor 149€ staan. Was al bijna op weg met doos naar kassa.
    Verkoper aldaar was erg negatief over deze speler - merk. Pan. wel voor plasma tv maar BD - liever niet.... Kwam met Sony - laatste meeneem exemplaren op te proppen.... 250 -300€ Stuk duurder dus. En met oelmbach optisch stekker aan zuilen van 33€..

    Kortom, maar ff weg gelopen. En weer achter de pc zitten te zoeken en lezen.

    Dit is wat ik heb staan:
    Panasonic Plasma TX-P37C10ES - 2 HDMI - 2 Scart
    Reciever Yamaha RX-V 861 - 3 HDMI (out/DTV-CBL/DVD) HDMI 1.2


    Wil voor dit weekend Bluray speler aanschaffen, maar welke... de
    Panasonic BD60 149€ Of de LG BD 370??? 129€ BCC prijs....


    Nu lees ik bij KK. site dit soort zinnen...waar een leek als ik niets meer van snap!!!

    Echter nu downgrade hij de dts hd master audio tot 'gewoon' DTS 5.1 en dolby true hd naar dolby digital...
    Dit blijkt bij andere merken (Sony, Panasonic e.d) niet voor te komen... Dat vind ik dus wel een nadeel van de LG.


    Eigenschappen LG BD 370


    Beeld
    • Deep Color (HDMI 1.3)
    • Progressive Scan
    • 1080p Upscaling
    Geluid
    • DTS-HD
    • Dolby Digital
    • Dolby Digital Plus
    • Dolby TrueHD
    • DTS
    • Afspeelbaar disc formaat: Blu-Ray Disc, BD-R / BD-RE, DVD (NTSC/PAL), DVD-R / -R D/L, DVD-RW (Video/VR Mode)vDVD+R / +R D/L, DVD+RW (Video Mode), Audio CD, CD-R/RW, Kodak, MP3, WMA, MPEG2, MPEG4
    Aansluitingen
    • USB 2.0
    • HDMI
    • Composiet uit
    • Component uit
    • Audio L/R uit
    • Coaxiaal uit (digitaal)
    • Optisch uit (digitaal)
    • Ethernet

  2. #2

    Standaard Audio LG BD370

    Okee, volgens mij werkt het als volgt maar misschien zijn er nog wel anderen die het nog beter uit kunnen leggen.

    Het omzetten van de hd-formaten door de speler zou van toepassing zijn als de receiver geen HDMI 1.3 ingang zou hebben of de LG het geluid niet zou kunnen streamen (zoals de 1e versie van de PS3). De LG kan HD-geluid gewoon streamen volgens mij. Dus je krijgt gewoon het geluid zoals het op de bluray staat.
    Onkyo TX-SR607 Playstation 3 LG BD370 Cisco 8455dvb BK XLS200 DF 3xBose 301 (2x series V en 1x series II), 2xStudiocraft P2, 2xlogitech z-5400 Logitech Harmony 555

    Laatste blu-ray aankopen: Game of Thrones: Season 4, House of Cards: Season 1&2

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat bijna het halve forum de LG BD370 thuis heeft staan en er erg tevreden over is. Ik ken ook een enkeling die er problemen mee heeft gehad op audio gebied, dat is vervelend, en al helemaal als de winkel waar je hem hebt gekocht je slechte service geeft.

    Zelf heb ik deze speler al weer geruime tijd en hij bevalt prima, is snel, stil, eenvoudig in de bediening en voor DVD's regiovrij te maken.
    Wat je als nadeel noemde is zoals jdjta je ook al uitlegde juist een voordeel voor mensen die niet beschikken over receivers met de nieuwste HD audio decoders. De LG kan de HD formaten omzetten in DTS, dit kan hij zowel over de optische als de HDMI uitgang.

    Je kan de LG op 2 manieren aansluiten op je receiver en TV:
    1 direct met 1 HDMI naar je TV en met 1 optische kabel naar je receiver.
    2 met een HDMI naar je receiver en van je receiver met HDMI naar je TV.

    Met optie 1 houd je geluid op je TV en ben je niet verplicht je receiver aan te hebben, met optie 2 moet je altijd je receiver aan hebben om beeld en geluid te krijgen.

    Voor optie 1 heb je een HDMI en een optische kabel nodig, voor optie 2 heb je 2 HDMI kabels nodig. Als je altijd al je receiver aan hebt omdat je het geluid van je schijfjes over de speakers van je set laat horen, dan zou ik gaan voor optie 2, al is het alleen al om te zien of je receiver die 1.2a is er nog een beetje wat van bakt met HDMI audio. Houd je niet van experimenteren dan moet je gaan voor optie 1, dan krijg je ook de juiste formaten die gecodeerd worden te zien op je receiver al zal dat velen niet boeien.

    Er is nog een derde mogelijkheid, een speler kopen met ingebouwde decoders en analoge uitgangen, kun je zogenaamd genieten van de nieuwe HD audioformaten. Persoonlijk zou ik daar niet voor gaan, de analoge signaal overdracht kan nogal eens heel teleurstellend zijn.

    Als je nog vragen hebt......
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •