De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard zie door bomen/aansluitingen het bos niet meer..

    Ben pas i.b.v. nieuwe plasma tv. wil nu andere spullen erop aansluiten maar hoe en wat.

    TV Plasma TX-P37C10ES - 2 HDMI - 2 Scart
    Reciever Yamaha RX-V 861 - 3 HDMI (out/DTV-CBL/DVD)
    (DVD speler XV-S 300 - geen HDMI)

    Nog te kopen Bluray - sony 360 of panasonic bd60

    Geluid TV via 861 prima
    DVD - Muziek CD geluid via DVD/Yamaha OK

    "Klacht:" DVD speler geluid via 861 bij diverse films, geluid valt weg, wordt veel zachter.
    Geluid (861) opschroeven. Schakel je dan per ongeluk om op radio, knallen de speakers zowat uit elkaar. Speakers etc zijn goed aangesloten. Is dit normaal???

    Zit te denken om Bluray (dvd speler vervangen) te kopen, Panasonic BD 60 of de Sony S360. Hoe/met wat voor soort snoeren - hdmi/scart etc?? moet ik dan dus de
    Plasma-861 en de Blu ray speler aansluiten. Heb geen digitale tv - kijk gewoon analoog.
    Wil gewoon kunnen genieten van goed geluid en mooi beeld.

    Wat heb ik nodig aan snoeren en waar moet alles in. Begin lichtelijk te draaien van de vele gaten/aansluitingen die ik heb op de yamaha 861

    Wie weet welke stekker etc waar

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is niet zo ingewikkeld
    Zoveel mogelijk HDMI (één kabel voor audio en video, tevens vereist als je versterker HD audio formaten aan boord heeft)

    Dus HDMI out van reciever naar HDMI in tv
    Vervolgens alle hdmi apparatuur aansluiten op je versterker. (Dus ook je toekomstige BD speler)

    Je dvd speler kan je in volgorde van voorkeur aansluiten via component (blauw, groen, rood) op je versterker niet vergeten een optisch of coaxiale digitale kabeltje voor het geluid.

    Als je dus geen component op je dvdspeler hebt, zal je scart moeten gebruiken en je dvd speler op RGB in moeten stellen voor het best mogelijke beeld
    Je scart kan je alléén rechtreeks op de tv aansluiten, audio via optisch/coaxiaal digitaal naar je versterker


    Overigens is het natuurlijk ook zo dat als je een Blu-ray speler koopt deze dus ook je dvd en cd weergeeft en dat alles wel door de HDMI.
    Als je vervolgens een beetje een knappe koopt zal hij dat ook vele malen beter doen...

    Punt van aandacht.

    Jouw versterker heeft geen HD audio decoders aanboord die standaard op een BD zitten.
    Hij zal dan terugscalen naar Dolby Digital of DTS
    Maar er zijn veel BD spelers die de benodigde audio decoders wel aanboord hebben.
    Je kunt dan via HDMI en zelfs de analoge 5.1 cinch aansluitingen toch genieten van de Dolby True HD en DTS Master Audio die je op BD's vindt
    Dit is echt aan te raden.
    Hier moet je dus op letten als je een Blu-ray speler koopt.
    Hier een lijst met alle bestaande spelers waarin ook vermeld wordt welke types HD audiodecoders aanboord zijn.

    Om te weten waarom het dvd geluid nu zo slecht is moeten we meer informatie hebben.

    Welke aansluiting gebruik je?
    Wat voor audio formaat type geeft je versterker aan bij weergave van een dvd? ( Dolby Digital, DTS of multichannel)
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-03-2010 om 16:15
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard Types HD audiodecoders -

    Helaas werk de link en zelfs via google - www.blu-ray.com/players of direct kan ik die site niet te pakken krijgen..

    Begrijp uit het antwoord dat Bluray speler een HD audiodecoders aanboord moet hebben om zo een goed-mooi mogelijk geluid te krijgen. Aangezien mijn yamaha 861 helaas niet beschikt over HD audio decoders.

    Welk type Bluray van Panasonic moet ik hebben? of eventueel sony? (Gooi ik mijn oude dvd speler de deur uit, en kan ik binnenkort genieten van beter geluid en scherp beeld.)

    Wat voor een snoeren heb ik dan nog nodig? om de 3 apparaten aan te sluiten?



    Panasonic Plasma TX-P37C10ES - 2 HDMI - 2 Scart
    Reciever Yamaha RX-V 861 - 3 HDMI (out/DTV-CBL/DVD)
    Blu ray ==== Welk type ===

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De link is wel goed alleen momenteel tijdelijk uit de lucht.
    Probeer dat later gewoon nog eens.

    Probeer deze anders

    Als je een nieuwe bd koopt heb je dus alleen hdmi kabels nodig.
    Aangezien je versterker HD multichannel audio over hdmi accepteerd (HDMI 1.2)

    Meestal zijn de instap modellen transport spelers, wat inhoudt dat deze alleen bitstream trasporteert. Zoals nu het geval bij dvd spelers.
    De luxere versies hebben het vaak wel.

    Check de lijst maar eens als hij weer in de lucht is.
    Overigens is hier op het forum ook zo'n lijst aanwezig.
    Even de zoek functie gebruiken...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-03-2010 om 18:29
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard link werkt - welk moet ik hebben van de twee...?

    Help!!! Welke speler is beter, moet ik kiezen..... wat heb ik aan snoeren nodig voor het beste mooiste resultaat, in mijn geval....

    Panasonic DMP-BD60
    uitverkocht bij Radio Correct (159€) Dus door naar Mediamarkt -
    te Rotterdam - deze hadden hem voor 149€ staan. Was al bijna op weg met doos naar kassa.
    Verkoper aldaar was erg negatief over deze speler - merk. Pan. wel voor plasma tv maar BD - liever niet.... Kwam met Sony - laatste meeneem exemplaren op te proppen.... 250 -300€ Stuk duurder dus. En met oelmbach optisch stekker aan zuilen van 33€..

    Kortom, maar ff weg gelopen. En weer achter de pc zitten te zoeken en lezen.

    Dit is wat ik heb staan:
    Panasonic Plasma TX-P37C10ES - 2 HDMI - 2 Scart
    Reciever Yamaha RX-V 861 - 3 HDMI (out/DTV-CBL/DVD) HDMI 1.2


    Wil voor dit weekend Bluray speler aanschaffen, maar welke... de Panasonic BD60 149€ Of de LG BD 370??? 129€ BCC prijs.


    Nu lees ik bij KK. site dit soort zinnen...waar een leek als ik niets meer van snap!!!

    Echter nu downgrade hij de dts hd master audio tot 'gewoon' DTS 5.1 en dolby true hd naar dolby digital...
    Dit blijkt bij andere merken (Sony, Panasonic e.d) niet voor te komen... Dat vind ik dus wel een nadeel van de LG.


    Eigenschappen LG BD 370


    Beeld
    • Deep Color (HDMI 1.3)
    • Progressive Scan
    • 1080p Upscaling
    Geluid
    • DTS-HD
    • Dolby Digital
    • Dolby Digital Plus
    • Dolby TrueHD
    • DTS
    • Afspeelbaar disc formaat: Blu-Ray Disc, BD-R / BD-RE, DVD (NTSC/PAL), DVD-R / -R D/L, DVD-RW (Video/VR Mode)vDVD+R / +R D/L, DVD+RW (Video Mode), Audio CD, CD-R/RW, Kodak, MP3, WMA, MPEG2, MPEG4
    Aansluitingen
    • USB 2.0
    • HDMI
    • Composiet uit
    • Component uit
    • Audio L/R uit
    • Coaxiaal uit (digitaal)
    • Optisch uit (digitaal)
    • Ethernet
    Laatst aangepast door Audioleek : 17-03-2010 om 18:48 Reden: Need help!!! welke speler is the best for me icm. mijn plasma en yamaha reciever....

  6. #6

    Standaard

    Zucht.. Snoeren... Koop jij maar lekker snoeren om je dure apparatuur aan te sluiten.

    Volgens mij heeft onze vriend Claudio alles al uitgelegd, in een post hierbover, dus die vraag mag je niet meer stellen.

    Koop bij de kabelboer (allekabels.nl of kabeltje.com) een HDMI en een optische (toslink) kabel en sluit het hele zaakje aan.

    Welke BR speler jij koopt, het zal mij om het even zijn.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Há wat verkoper zeggen kan je 9 van de 10 keer in de prullenbak gooien.
    De LG heb ik geen ervaring mee, maar daar lopen hier wel een paar draadjes over.
    Maar dat Panasonic slecht is qua BD is de meest foute informatie die je kan bedenken.

    Sterker nog, vanaf het prille begin bieden ze juist hele goede spelers, die zich enigzins konden meten met de betere en duurdere BD spelers van o.a. Pioneer en Denon.
    Zeker wat betreft de onboard HD audio decoders was is dit een erg goede speler.
    Voorheen was dit idd een van de weinige die echt HD audio over de analoge uitgang stuurde, waar juist de Sony's dit omzette naar DD.

    Maar dit alles is gebaseert op de 2de generatie BD spelers, hoe nu de verhoudingen liggen weet ik niet precies.
    Wat dat betreft kan je niet echt een slechte speler meer kopen, wat wel verschilt zijn de laadtijden die sowieso lang zijn bij een BD speler.
    Het verschil gaat meer om gebruiksgemak en features.
    Wel is er veel verschil in het DVD gedeelte en de upsample mogelijkheden.
    Daar was de Pana niet de sterkste in, maar verwacht van Sony en LG zeker geen groot verschil.
    Persoonlijk upsample ik nooit geen dvd, net zo min als ik digitale foto's vergroot.
    Het werkt gewoon niet echt.., meer de illusie.
    Maar dat is erg persoonlijk en een discussie opzicht, net als de kwaliteit en of certificering van HDMI kabels.

    En wat betreft de HD Audio via HDMI.
    Je hebt twee vormen.
    Bitstream en LPCM

    Bitstream is alleen geschikt voor HDMI 1.3a versterkers met Dolby True HD en DTS HD HR/MA decoders aanboord. De speler stuurt dan een digitaal signaal naar de versterker en de versterker decodeert dit. ( Het display van de versterker geeft dan aan of het om True HD of DTS HD gaat)

    LPCM wordt gebruikt als de BDspeler de HD audio formaten decodeert en als 5.1 of 7.1 LPCM naar de versterker stuurt. (Het display van de versterker geeft nu aan LPCM Multichannel. Je zult dan op de versterker nóóit Dolby True HD of DTS HD zien staan.)

    Voor versterkers zonder HDMI die soms een 5.1 analoge ingang set hebben, zijn de meeste BDspelers met HD decoders voorzien van een analoge 5.1/7.1 uitgang in de vorm van 6 of 8 tulpen (cinch)
    Hierdoor kan je ook HD audio naar de versterker trasporteren.
    Echter krijg je dan een D/A A/D conversie en weet je nooit precies wat de versterker output. Immers je versterker geeft net als bij LPCM niks aan behalve Multichannel.
    En dat kan theoretisch van alles zijn.
    Maar dit is bij jou niet aan de orde...

    Indien je echter het geluid van een BD speler via een optische of coaxiale kabel aansluit wordt alle HD audio terug gebracht naar Dolby Digital of DTS. (weliswaar op hogere bitrate dan een dvd speler die ook zo is aangesloten, maar nooit de HD varianten)
    Dit komt door de beperking van deze digitale audio outputs.

    Vandaar dat bij voorkeur je alleen HDMI kabels moet gebruiken.
    Hiervoor heb je dan per apparaat één kabel nodig.

    In jouw geval voldoet een speler met onboard decoders met twee HDMI kabels.
    Eén van de versterker HDMI out naar de TV HDMI in.
    En één van de BD speler naar een van de HDMI ingangen op je receiver.
    Wel even de reciever en de TV op de juiste HDMI ingang zetten en/of de juiste HDMI ingang toewijzen aan de juiste input op je versterker.
    Koop je later nog een HDMI apparaat (X-BOX, PS3, HD Camera) kan je die op de tweede HDMI input op je versterker aansluiten.

    Direct op je tv aansluiten is meestal geen optie, omdat je dan nog een kabel naar de versterker moet laten lopen voor de audio, vandaar alles eerst naar je versterker.

    Verder dient de BD speler ingesteld te worden op LPCM en niét op Bitstream, anders maakt hij er idd weer Dolby Digital of DTS van.


    Momenteel heb ik nu mijn tweede Pana BD speler.
    Mijn bedoeling is om deze naar verloop van tijd te vervangen voor een top BD speler.
    Maar vooralsnog bevalt hij zo goed dan ik lekker even wacht op verdere ontwikkelingen.
    High Definition biedt momenteel al zo'n mooi plaatje dat daar vooralsnog in tegenstelling tot DVD nog weinig voordeel uit te halen is.

    Daarom is de kwaliteit van de HD decoders misschien nog wel belangrijker.
    Ten minste als je daar waarde aan hecht.
    Succes met kiezen
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard bd 60 vanmiddag aangeschaft

    De Panasonic BD 60 vanmiddag voor 139€ bij foka aangeschaft. Bij de Expert winkelketen was hij 279€ en bij diverse andere ketens was de prijs ergens daar tussen in. Vreemd dat er zo veel prijsverschil tussen al die aanbieders zit. Vooral omdat het bedrag relatief zo klein is.

    Speler met yamaha dmv HDMI aangesloten. Plasma ook met HDMI aan Yamaha gekoppeld. Geluid klonk prima. Ook BD60 op LPCM gezet. Was met boekje wel ff zoeken, maar als je gebruiksaanwijzing door hebt goed en makkelijk te doen.

    Heb ook wat nieuwe brandende lampjes op de Yamaha ontdekt: PCM - puls code modulatie +HDMI + inganskanaal en luidspreker indicators!

    Wie weet gaan er in de toekomst nog wel meer lampjes branden!!
    Tot nu toe tevreden. Ga van het weekend is wat bluray films bekijken!!!!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •