Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 56 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Charlie Chaplin in HD

    De eerste Chaplin-films in HD komen er aan. Het gaat om The Kid en The great dictator die beiden op 10 mei in de UK uitgebracht gaan worden.



    Details over de extra's zijn er nog niet. De uitgever is trouwens het vrij onbekende Park Circus, dat in Engeland de uitgeefrechten van de titels van Mk2 heeft.
    Laatst aangepast door Richard B. : 17-07-2011 om 14:53

  2. #2

    Standaard

    Mooie lay-out trouwens.
    Alvast 2 goede films die er bij mij zeker in komen als deze hier in de Benelux op BR verschijnen.
    Nog 2 Chaplin aanraders zijn Modern Times en Gold Rush.

  3. #3

    Standaard

    Dit lijkt me wel interessant, even in de gaten houden

  4. #4

    Standaard

    In de VS komen ze uit bij Criterion. Daar ben ik nog net iets nieuwsgieriger naar. Ik heb de Masters of Cinema-editie van Fritz Lang's M gekocht, die er trouwens geweldig uitziet, maar als ik zie wat de extra's bij Criterion gaan worden bij die film heb ik al weer een beetje spijt...

  5. #5

    Standaard

    Ik zie net op www.blurayreviews.ch/index.htm dat in Duitsland op 6 mei verschijnen:

    The kid
    The goldrush
    City Lights
    Modern times

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Ik zie net op www.blurayreviews.ch/index.htm dat in Duitsland op 6 mei verschijnen:

    The kid
    The goldrush
    City Lights
    Modern times
    Volgens dit artikel zou The great dictator er ook bij zitten.

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    En ook een recensie van City Lights op dvdbeaver. Die laatste is niet zo ontzettend positief, de BD bevat in elk geval niet het complete (pillar-boxed) beeld. De extra's op zowel de Engelse als de Duitse uitgaven zijn uittreksels van de extra's op de MK2-dvd-uitgaven helaas. Het lijkt erop dat de Duitse uitgaven meer extra's bevatten dan de Engelse.

  9. #9

    Standaard

    Nog even de links naar de andere twee Dvdbeaver-recensies:
    - City Lights
    - The great dictator

    Beetje jammer. Ik had gehoopt op "de ultieme versies", maar dat lijken ze toch net niet te zijn. Ik wacht toch nog maar even denk ik. Misschien komt er nog een box.

  10. #10

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Inmiddels zijn Modern Times en The Gold Rush ook aangekondigd in de UK. Daar komen ze uit op 23 augustus.

  13. #13

    Standaard

    Weer 2 nieuwe aankondigingen:

    - The circus
    - City lights

    Deze komen op 25 oktober uit. Het wordt tijd voor een mooie box: daar wacht ik nu nog steeds op.


  14. #14

    Standaard

    En de briljante films The Pilgrim en Shoulder Arms komen NIET op blu-ray in Engeland. Die komen alleen op dvd. Ik hoop dat Criterion ze wel op BD zet. Ik heb tot nu toe nog gewacht met de Chaplin-aankopen. Ik begin met de criterion Modern Times in november.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Ik begin met de criterion Modern Times in november.
    Wacht de aanbiedingen af
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Er blijkt toch een box-set aan te komen van de Chaplin Blu-ray's. Op amazon.fr staat een vermelding van een box met The kid, The gold rush, The circus, Modern Times en The great dictator voor een release van 13 oktober.

    Ze hebben het over 'vol. 1' dus dan zal er ook wel een 'vol.2' komen, net als met de dvd's.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wacht de aanbiedingen af
    Dat kan met Criterions best een tijdje duren
    En als ik iets niét heb, is het wel geduld
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #18

    Standaard

    De Nederlandse box ligt inmiddels in de winkel, maar helaas staan er geen extra's op.

    Da's jammer en dat wordt dus weer importeren.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De Nederlandse box ligt inmiddels in de winkel, maar helaas staan er geen extra's op.

    Da's jammer en dat wordt dus weer importeren.
    Tenzij je de Warner/Mk2 dvd's hebt. Want de Duitse en Engelse BD-uitgaven bevatten allemaal slechts een keuze uit de oorspronkelijke dvd-extra's.

    Wat ik echt heel erg jammer vind aan het BD-boxje is dat de oorspronkelijke stomme langere versie van The gold rush er niet op staat. Alleen de bewerkte geluidsversie...

    Fame Amsterdam heeft hem wat goedkoper dan de rest, lijkt het: E 49,90. En als je een (gratis voor iedereen te verkrijgen) Fame kortingskaart laat zien wordt het E 44,91
    Laatst aangepast door bureaulamp : 29-10-2010 om 17:59

  20. #20

    Standaard

    Richard B en Bureaulamp, kunnen jullie mij meer duidelijkheid verschaffen over de extra's op de Nederlandse box ? Staan er helemaal geen extra's op of een deel van de extra's van de Warner/MK2 dvd box (die ik al heb) ?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HUYG Bekijk bericht
    Richard B en Bureaulamp, kunnen jullie mij meer duidelijkheid verschaffen over de extra's op de Nederlandse box ? Staan er helemaal geen extra's op of een deel van de extra's van de Warner/MK2 dvd box (die ik al heb) ?
    De Nederlandse box bevat helemaal niks aan extra's.
    De Engelse en Duitse uitgaven bevatten wel extra's. Er bestaat nog geen release op blu-ray die alle extra's van de warner/mk2-dvd's bevatten. In Amerika komt in November een Criterion-uitgave van Modern Times die naast een aantal van de Mk2 dvd-extra's (ook niet alles) ook een paar nieuwe extra's bevat.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    De Nederlandse box bevat helemaal niks aan extra's.
    De Engelse en Duitse uitgaven bevatten wel extra's. Er bestaat nog geen release op blu-ray die alle extra's van de warner/mk2-dvd's bevatten. In Amerika komt in November een Criterion-uitgave van Modern Times die naast een aantal van de Mk2 dvd-extra's (ook niet alles) ook een paar nieuwe extra's bevat.
    Bedankt voor jouw reactie. Jammer dat we hier weer zo'n afgeroomde box krijgen. Juist dit soort klassiekers 'schreeuwen' om verdiepende extra's.

  23. #23

    Standaard

    Wat een waardeloze release, die Nederlandse box:
    The gold rush en The kid zijn 1080i....
    Modern times, The great dictator en The circus zijn 1080p
    Laatst aangepast door bureaulamp : 31-10-2010 om 22:56

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bureaulamp Bekijk bericht
    Wat een waardeloze release, die Nederlandse box:
    The gold rush en The kid zijn 1080i....
    Jemig, dat meen je niet...

    Bij A-film leeft kennelijk hetzelfde misverstand dat bij een groot deel van het BD-kopend publiek leeft: "oude films hebben niets aan HD". Misschien moeten ze eens een paar van de releases van MoC bekijken om van dat misverstand af te komen.

  25. #25

    Standaard

    Ik las op de Criterion site dat aan hun Modern Times een 'new 2k transfer' ten grondslag ligt. Ik ben benieuwd of Criterion zelf aan de slag is gegaan, of dat ze met dezelfde mk2-master werken waar Europa het mee doet.

    Ik vond The kid er heel erg slecht uitzien op de Nederlandse box, video-achtig, erg onscherp. De recensie van de Engelse uitgave van The kid was niet negatief. En ik heb het gevoel dat het contrast behoorlijk is opgeschroeft voor die NL editie.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •