Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 32 worden weergegeven.

Discussie: Mausman's HT'tje

  1. #1

    Standaard Mausman's HT'tje

    Hoi,
    Ik ben net nieuw hier op dit forum en zal me even voorstellen:

    Ik heet Maurice, 38 jaar en vindt het leuk om wat te hobbien met apparatuur
    Hieronder meteen maar wat foto's van mijn HT opstelling.

    Mijn set bestaat uit de volgende componenten:
    - receiver = Denon AVR3808(A)
    - DVD speler = Denon DVD-2910
    - mediaplayer = HDX1000
    - console = Playstation 3 slim (250 gb)
    - decoder = Humax IHDR5050
    - tv = Sony Bravia KDL-46X2000
    - front speakers = KEF Q65.2
    - center speaker = KEF model 200
    - surround speakers = KEF Q85S
    - subwoofer = BK Monolith (staat met spikes op een 3 cm dikke tegel van belgisch hardsteen)
    - Anti Mode 8033

    Mijn front speakers en center speaker zijn aangesloten op m'n receiver met speakerdraad van het merk Monitor pc en monster dmv bi-amping (fronts) en bi-wiring (center). De surrounds heb ik aangesloten met een standaard onbekend merk speakerdraad.

    De subwoofer is aangesloten met een kabel van het merk ViaBlue (type: NF-B) op de Anti Mode 8033 en deze weer op de receiver. De stroomkabel aan de sub heb ik zelf gemaakt van een Lapp kabel. Achter m'n kast heb ik een stekkerblok (van de gamma) liggen waarvan ik de standaard stroomkabel ook vervangen heb door zo'n Lapp kabel. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden:
















    Afgelopen week heb ik niewe speakerkabels (Canare 4S11) afgemonteerd voor m'n center- en frontspeakers. Deze moet ik echter nog aansluiten.

    Groeten,
    Maurice
    Laatst aangepast door Mausman : 05-03-2010 om 15:34

  2. #2

    Standaard

    Hier dan nog even de foto's van m'n nieuwe speakerkabels van Canare:



    Het begin van de kabel voor de centerspeaker:


    Kabel voor centerspeaker gestript en gevlochten mantel eromheen gedaan:


    Stekkers gemonteerd voor de aansluiting aan versterkerkant:



    Andere zijde centerspeaker kabel gestript + adereindhulzen gemonteerd:


    En het eindresultaat van de centerspeaker kabel:



    Kabel voor de frontspeakers gestript, gevlochten mantel, krimpkous, splitter
    en adereindhulzen gemonteerd:


    Kabel voor fronts verder afgemonteerd met banaanstekkers:


    En hier alle kabels klaar:


    Echter voor de frontspeakers heb ik het deel wat ik aan de versterker ga aansluiten nog niet helemaal afgemonteerd met stekkers, deze ga ik eerst gewoon barewire aansluiten (Even geen budget meer )

  3. #3

    Standaard

    Mmm, een speakerdraad fetisjist
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Schitterende HT. Jammer van de zilvergrijze tv, want zwart zou ongetwijfeld mooier zijn, maar het ziet er allemaal erg stijlvol uit. En het zal ook vast hemels klinken allemaal...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Zekers, mooie boel !
    Hoop werk in de kabels gestoken, netjes voor elkaar hoor. (electrieker van beroep ?)
    Ik moet ook nog eens aan de betere kabels denk ik, dat rolletje Gamma draad wat er bij mij ligt zullen ze hier wel schande van spreken.
    Met die slijptol oren van mij maakt het waarschijnlijk weinig verschil.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Zekers, mooie boel !
    Hoop werk in de kabels gestoken, netjes voor elkaar hoor. (electrieker van beroep ?)
    Ik moet ook nog eens aan de betere kabels denk ik, dat rolletje Gamma draad wat er bij mij ligt zullen ze hier wel schande van spreken.
    Met die slijptol oren van mij maakt het waarschijnlijk weinig verschil.

    Nee hoor, ben geen electrieker van beroep. Als je een beetje draadjes kunt strippen en een beetje handig bent, dan is het niet moeilijk zo'n kabel in elkaar te knutselen hoor.
    Moet zeggen dat ik positief verrast ben, want hoewel de kabels nog niet zijn ingespeeld, klinken ze al een stuk beter als m'n oude kabels.
    Deze Canare 4S11 kabel is dus zeker aan te raden en niet al te duur.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Nee hoor, ben geen electrieker van beroep. Als je een beetje draadjes kunt strippen en een beetje handig bent, dan is het niet moeilijk zo'n kabel in elkaar te knutselen hoor.
    Moet zeggen dat ik positief verrast ben, want hoewel de kabels nog niet zijn ingespeeld, klinken ze al een stuk beter als m'n oude kabels.
    Deze Canare 4S11 kabel is dus zeker aan te raden en niet al te duur.

    >>Moet zeggen dat ik positief verrast ben, want hoewel de kabels nog niet zijn ingespeeld, klinken ze al een stuk beter als m'n oude kabels. <<

    Ja....ja, je moet ze 's avonds dan ook mee naar bed nemen, anders voelen zij zich in de steek gelaten en presteren dan een stuk minder. Geef ze vooral veel liefde
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ja....ja, je moet ze 's avonds dan ook mee naar bed nemen, anders voelen zij zich in de steek gelaten en presteren dan een stuk minder. Geef ze vooral veel liefde

    Jaloers?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Jaloers?

    Ja, op die speakerdraadjes wie wil er nu niet lekker ingespeeld worden
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ja, op die speakerdraadjes wie wil er nu niet lekker ingespeeld worden

    Nou, je mag wel een keer langskomen hoor om ze te knuffelen, als je daar opgewonden van raakt.

  11. #11

    Standaard

    hoi,

    Heb al een tijd niets meer in dit topic gepost, dus het wordt es tijd voor een update.
    Van m'n apparatuur heb ik een paar jaar geleden wat verkocht en vervangen. M'n receiver, dvd speler, mediaplayer en decoder hebben plaatsgemaakt voor nieuwere versies. Vorige maand heb ik m'n PS3 console verkocht en heb ik de nieuwe PS4 pro hiervoor in de plaats gekocht. Ik had ook een Xbox360 met kinect, maar die gebruikte ik zo weinig dat ik deze in de verkoop heb staan.
    Inmiddels is de Ikea kast vervangen door een dressoir die we op maat hebben laten maken zodat de apparatuur er mooi inpast.
    Echter omdat de Kef model 200 centerspeaker daar sowieso niet in zou passen heb ik deze verkocht en de Kef Q600 centerspeaker gekocht die wel mooi past.

    De Kef Q65.2 frontspeakers heb ik pas geleden ook verkocht omdat er bij een van de speakers waarschijnlijk in een filter o.i.d. een defect zat waardoor de speaker wat scheller klonk dan de andere. Degene die ze heeft gekocht wist waarschijnlijk wel wat het kon zijn en zou dit kunnen repareren; iets waar ikzelf niet aan wilde beginnen gezien ik niet zo technisch ben en geen geld meer wilde uitgeven aan speakers van ca. 20 jaar oud. Ik wilde toch een keer deze vervangen door speakers die beter bij m'n huidige centerspeaker passen, dus heb ik mooi de bijpassende Kef Q700 speakers gekocht.
    M'n surroundspeakers heb ik vorig jaar ook vervangen door de witte Kef eitjes. M'n vriendin vond die zwarte Kef surrounds niet mooi meer (tsja, WAF he ). En eigenlijk vind ik de witte Kef eitjes ook wel mooier.
    De subwoofer heb ik ook moeten verplaatsen en staat nu rechts naast onze bank. Wellicht niet de ideale plek, maar het is even niet anders.
    Ik moet zeggen dat het nu wel een stuk beter klinkt gezien de front- en centerspeakers ook beter met elkaar matchen.
    Hieronder dan nog even het lijstje met m'n huidige apparatuur en uiteraard wat foto's. Ook daarbij een foto van de oude situatie (met Ikea meubel) want de foto's die hierboven in het startbericht staan werken niet meer of zo.

    - receiver = Denon AVR-3313
    - blu-ray speler = Denon DBT-3313UD
    - mediaplayer = Dune 4K HD solo
    - console = Playstation 4 pro (1 TB)
    - decoder = Humax IHDR5200
    - tv = Sony Bravia KDL-46X2000
    - front speakers = KEF Q700
    - center speaker = KEF Q600
    - surround speakers = KEF eitjes E301
    - subwoofer = BK Monolith (staat met spikes op een 3 cm dikke tegel van belgisch hardsteen)
    - Anti Mode 8033
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  12. #12

    Standaard

    Hier nog even een foto van m'n surroundspeaker op een andere stand die wat mooier is. Ze stonden eerst op stands van de Ikea (zie foto vorig berichtje).
    En nog even een close-up foto van de centerspeaker zonder frontcover.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  13. #13
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Mooie update Maus..Toch altijd mooier, speakers zonder cover. Maar bij mij kan dat helaas niet ivm grijpgrage kinderhandjes...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  14. #14

    Standaard

    ja bedankt Geoffrey. Ik had eerst de covers er wel op maar heb ze er later afgehaald omdat ik dat idd ook wat mooier vind staan.

    Nu nog een nieuwe grotere tv, maar ik twijfel nog steeds wat te doen. Heb laatst nog even bij de MM gekeken en die oled's geven toch wel een veel mooier plaatje dan de led's. Dus nu speelt ook weer in m'n hoofd van zou ik misschien beter een 55 inch oled tv kopen (bijv. de LG 55E6V die kwa prijs maar een paar honderd euro duurder is dan de 65" LG of Samsung Led tv's die ik op t oog had). Dan zou ik wel een maatje kleiner hebben dan wat ik eigenlijk zou willen, maar wellicht heb ik er wel meer plezier van. Of beter toch nog even wachten op de nieuwe modellen en kijken wat die kwa prijs doen.

  15. #15
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Hier nog even een foto van m'n surroundspeaker op een andere stand die wat mooier is. Ze stonden eerst op stands van de Ikea (zie foto vorig berichtje).
    En nog even een close-up foto van de centerspeaker zonder frontcover.
    Hey Maus..

    Is het ook een idee om mje TV op te hangen en dan de center daar onder te plaatsen? Zodat deze vrijer komt te staan? Dat zou ook het geluid moeten beínvloeden.
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  16. #16

    Standaard

    hoi Geoffrey,

    Deze huidige tv ga ik zeker niet meer ophangen, gezien ik waarschijnlijk toch binnen een aantal maanden een andere tv heb. En ik vindt het geluid op zich prima zo met de center in het dressoir. Is ie zo wel mooi weggewerkt en als het klepje dicht is zie je er niets meer van.
    Misschien dat ik dat nog wel es een keer ga testen met de center op het dressoir, maar voorlopig even niet.

    groeten,
    Maurice

  17. #17

    Standaard

    En hierbij nog even de foto's van mijn grootste (en duurste) upgrade tot nu toe: de LG oled 65E6V tv.
    Nog even fine tunen (als iemand goede settings heeft hou ik me aanbevolen) en dan tzt laten kalibreren.
    Voor nu ga ik denk de settings proberen volgens deze site: https://www.homecinemamagazine.nl/20...serie-oled-tv/

    Geeft nu al een mooi plaatje
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  18. #18
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    En hierbij nog even de foto's van mijn grootste (en duurste) upgrade tot nu toe: de LG oled 65E6V tv.
    Nog even fine tunen (als iemand goede settings heeft hou ik me aanbevolen) en dan tzt laten kalibreren.
    Voor nu ga ik denk de settings proberen volgens deze site: https://www.homecinemamagazine.nl/20...serie-oled-tv/

    Geeft nu al een mooi plaatje
    Felicitaties met je nieuwe aanwinst Maus. Geniet ervan en ik ben een tikkeltje jaloers..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  19. #19

    Standaard

    Ja bedankt hoor Geoffrey.

    Je mag wel een keertje bij me langskomen hoor om ff te kwijlen, whahahaha.

    Maar jouw set mag er ook zijn hoor. Jij hebt tenminste een beamer en ik niet

  20. #20
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Ja bedankt hoor Geoffrey.

    Je mag wel een keertje bij me langskomen hoor om ff te kwijlen, whahahaha.

    Maar jouw set mag er ook zijn hoor. Jij hebt tenminste een beamer en ik niet
    En daar ben ik ook zeer blij mee...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  21. #21

    Standaard

    Ja een beamer komt ook nog wel een keertje als ik m'n budget weer wat heb aangevuld .

    Gisteren ff een stukje Avatar 3D gekeken, die scene met die bloemetjes die uit de lucht vallen. Tering.....kwijl kwijl, echt gaaf .

  22. #22
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mausman Bekijk bericht
    Ja een beamer komt ook nog wel een keertje als ik m'n budget weer wat heb aangevuld .

    Gisteren ff een stukje Avatar 3D gekeken, die scene met die bloemetjes die uit de lucht vallen. Tering.....kwijl kwijl, echt gaaf .
    Dat geloof ik wel. Er zijn trouwens heel wat actuele topic wat jouw TV betrefd. Kun je ook eens kijken voor advies en afstellingen en dergelijken.
    Laat je de TV ook calibreren door een bedrijf?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #23

    Standaard

    Missschien even je eerste post aanpassen met het nieuwe speelgoed .

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Missschien even je eerste post aanpassen met het nieuwe speelgoed .
    Zie boven topic nr. 11

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Dat geloof ik wel. Er zijn trouwens heel wat actuele topic wat jouw TV betrefd. Kun je ook eens kijken voor advies en afstellingen en dergelijken.
    Laat je de TV ook calibreren door een bedrijf?
    Ja bedankt. Zal daar es gaan kijken/lezen.

    Waarschijnlijk wel ja, maar weet niet of dat heel veel verschil maakt gezien hij nu al een mooi plaatje neerzet. Ben benieuwd naar mensen die wel hun oled hebben laten calibreren en veel verschil zagen.

    Heb m'n vorige tv (Sony Bravia KDL-46X2000, die nu op de slaapkamer staat) wel laten calibreren destijds en daar zag ik wel verschil.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •