De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard verschil geluid optisch/HDMI

    Hallo allemaal. Ik zit te twijfelen over het aansluiten van mijn tele2 decoder op de receiver/TV. Zoals ik het zie heb ik 2 opties. De decoder via HDMI naar de receiver of de decoder via HDMI naar de TV en een opto kabel naar de receiver. Kan iemand me zeggen wat de voordelen/nadelen zijn van de laatste.

  2. #2

    Standaard

    Maak je een HDMI-verbinding tussen de TV en de ontvanger, dan hoeft je niet altijd de receiver aan te zetten wanneer je TV wilt kijken.

    Voor de kwaliteit van het geluid zal het niet veel uitmaken of je daarvoor een optische, coaxiale of een HDMI-verbinding gebruikt. HD zenders hebben nl. (nog) geen HD-geluid. Voor de synchronisatie kan het het wel uit maken. Gebruik je geen HDMI-verbinding voor het geluid, dan moet je mogelijk zelf in de receiver de vertraging instellen om het lip-synchroon te krijgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Het maakt voor het geluid weinig tot niks uit bij de Animo decoders van tele2.
    Wat al gezegd wordt het is "maar" een stereo signaal wat door gegeven wordt door tele2.
    Heb zelf ook HDMI rechtstreeks op de tv en optisch naar de receiver.
    Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven1967 Bekijk bericht
    Hallo allemaal. Ik zit te twijfelen over het aansluiten van mijn tele2 decoder op de receiver/TV. Zoals ik het zie heb ik 2 opties. De decoder via HDMI naar de receiver of de decoder via HDMI naar de TV en een opto kabel naar de receiver. Kan iemand me zeggen wat de voordelen/nadelen zijn van de laatste.
    Beide aansluiten kan ook !

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is overigens niet altijd gezegt dat audio over hdmi kan worden getrasporteert
    Er kan een bug in de decoder software zitten.
    Bij UPC kan bijv de ene box het wel en de andere niet.

    Echter kan het zomaar werken bij Tele2, maar heb daar wel eens iets over opgevangen.
    Optisch werkt altijd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •