Pagina 42 van 64 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.026 tot 1.050 van 1594 worden weergegeven.

Discussie: !!!Newsflash!!! (2)

  1. #1026

    Standaard

    De 1 betaalt 20 euro, de ander 480 euro.

    Dat noemen ze dan "eerlijk verdelen" .............ongelovelijk.

  2. #1027

    Standaard

    Eerlijk bij de PVDA betekend iemand die veel verdient (dankzij studie, jarenlang investering in jezelf, hard werken) moet veel belasting betalen om de mensen die weinig verdienen te onderhouden.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  3. #1028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Iemand met een inkomen van 1600 euro, 600 euro huur en 1 kind miept om alles.
    En terecht.
    Mwah dat weet ik niet. Mijn zorgpremie ligt nu bijna 20x hoger (rond de 100€ tegen 5€) dat lijkt me ook niet geheel eerlijk. Ik mag niet klagen, maar een grootverdiener ben ik ook zeer zeker niet.

  4. #1029

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Iemand met een inkomen van 1600 euro, 600 euro huur en 1 kind miept om alles.
    En terecht.
    Daarnaast een beetje scheef voorbeeld. Mag hopen dat je geen 600€ (netto) huur hoeft te betalen, dan moet je kleiner gaan wonen.

  5. #1030

    Standaard

    Tja lijkt wel alsof je gestraft wordt als je werkt. Begrijp heel goed dat bijstand totaal anders is dan wanneer je een modaal inkomen hebt maar toch... Maar ja als je vvd of pvda hebt gestemd dan zul je je wel in de maling genomen voelen(zoals ik)
    Aan de ene kant krijg je lastenverlichting en aan de andere kant worden er bepaalde dingen duurder. Accijns op benzine gaat weer omhoog om maar iets te noemen evenals zorgverzekering...
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  6. #1031

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Daarnaast een beetje scheef voorbeeld. Mag hopen dat je geen 600€ (netto) huur hoeft te betalen, dan moet je kleiner gaan wonen.
    Is een fictief voorbeeld.

    Echter in Almere liggen de huurprijzen rond dit niveau
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  7. #1032

    Standaard

    Tja, als je helemaal niet wil werken (en dat ook niet doet) in Nederland, dan krijg je van alles cadeau.

    Als je daarentegen een zware studie achter de rug hebt en een goede baan vind die goed betaalt dan kun je werken voor die personen die niets willen.

    Erg, erg krom.

  8. #1033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Is een fictief voorbeeld.

    Echter in Almere liggen de huurprijzen rond dit niveau
    Maar dan krijg je bij dat salaris wel huurtoeslag.

  9. #1034

    Standaard

    Tsja, al die linkse hobbies (zie alles maar subsidiëren) kost klauwen met geld.

    Jammer dat de VVD dat de kosten daarvan nu in heel korte periode wil bezuinigen.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  10. #1035

    Standaard

    Ah joh, het is maar 4 jaar maximaal en dan gooien we de hele handel weer het raam uit en beginnen opnieuw.
    Dictators, daar krijg je consistente politiek van, al dat gedoe met verkiezingen is alleen maar om politici bezig te houden.
    Wat zou een standvastig en duidelijk 10 jaren plan toch mooi zijn.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  11. #1036

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Maar dan krijg je bij dat salaris wel huurtoeslag.
    Uiteraard.

    Bij koophuizen worden de lage inkomens trouwens wel geraakt.

    Door de verlaging van de inkomensbelasting kun je natuurlijk ook minder aftrekken. Voor zover de aftrek blijft bestaan uiteraard.

    Oftewel: iedereen wordt geraakt door de nieuwe plannen.

    Zelfs de 16jarigen zonder woning, bier wordt 18+
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  12. #1037

    Standaard

    Wie zegt dat dit allemaal doorgaat..???

    Ik blijf zeggen, dat dit nooit stand houd, omdat VVD EN PVDA erg uit elkaar liggen.

    Dus: binnen een half jaar kunnen we weer opnieuw beginnen.

  13. #1038

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Tja, als je helemaal niet wil werken (en dat ook niet doet) in Nederland, dan krijg je van alles cadeau.

    Als je daarentegen een zware studie achter de rug hebt en een goede baan vind die goed betaalt dan kun je werken voor die personen die niets willen.

    Erg, erg krom.
    Eensch. Dat studeren investeren in jezelf is en niet vier jaar bier drinken is helaas nog niet bij iedereen duidelijk. Als ik naar me zelf kijk dan betaal ik verhoudingsgewijs mega veel en profiteer ik nergens van. Natuurlijk alleen maar mooi dat ik een goede baan heb en nooit ziek ben bijvoorbeeld maar het begint nu wel erg scheef te groeien.

    Ken ook wel enkele personen die thuis zitten met een uitkering en geen enkele moeite doen om werk te vinden, dat is juist de groep die je keihard moet aanpakken.

  14. #1039

    Standaard

    Ik als student erger me mateloos aan het stereotype dat iedere keer wordt neergezet over studenten. Ja, er zijn studenten die meer bier drinken dan studeren.

    Maar het merendeel dat ik ken is serieus bezig en drinkt enkel in het weekend.
    Bij al die "werkende" die op Nujij en de Telegraaf studenten afzeiken vraag ik mij altijd af of zij wel gestudeerd hebben.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  15. #1040

    Standaard

    Studenten hebben dat imago.............komen ze nooit meer vanaf volgens mij. Onterecht.

  16. #1041

    Standaard

    En dan haal je een mooi diploma en trek je een lange neus, prima toch ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  17. #1042
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben medisch hulpverlener en werk voor de zorgverzekeraars en laat ik een klein beetje beschrijven wat de laatste jaren aan lasten is veranderd.

    Om de kosten van de zorg te reguleren is de zorg uit handen van de overheid gegeven. Dit om zo gezonde concurrentie in de zorg teweeg te brengen. Dit zou moeten lijden tot goedkopere en betere zorg en ontlasting van de staatskas.

    Allereerst begon men met een no claim. De insteek was dat indien men geen of weinig medische kosten had men een vergoeding kreeg en geen iig eigen risico had. Echter men was bang dat mensen om geld te besparen geen medische hulp zochten. Opzicht een reële insteek. Immers dat kan niet de bedoeling zijn. Echter de oplossing was dubieus. Ook daar was sprake van compensatie, voornamelijk voor de chronisch zieken maar daar heeft per saldo nooit iemand iets gunstig van gemerkt. Dus min of meer een zoethoudertje. Het verplicht eigen risico geldt alleen voor verzekerden van 18 jaar en ouder. De zorg die voorheen buiten de no-claim viel (zoals consult bij de huisarts of verloskundige), valt ook niet onder het eigen risico.

    Vanaf Januari 2008 heeft iedereen dus ineens een verplicht eigen risico. Momenteel bedraagt het eigen risico € 220,- (januari 2012) Maar volgend jaar wordt dat ineens € 350,-. Van de eerste insteek voor het invoeren van het verplichte eigen risico is nu weinig over. Natuurlijk is de zorg een dure kostenpost. Echter nu rijzen de kosten de pan uit. Naast het verplichte eigen risico is er vaak ook nog sprake van een wettelijke eigen bijdrage afhankelijk van het soort zorg. Daarnaast is met de nieuwe regeling het voordeel van de privatisering in één klap teniet gedaan. van enige concurrentie en logica is straks geen sprake meer. het shoppen naar een andere zorgverzekeraars is los van de acceptatie nu helemaal een onbegonnen doolhof.

    Dus kortom al je alles bij elkaar optelt wordt de zorg wel een hele luxe aangelegenheid. Vergeet niet dat men in Nederland verplicht is zich te verzekeren en je bijna de garantie heb dat de compensatie nihil is en straks nog veel verder wordt uitgebuit. Ook als de crisis over is, want zelfs in tijden van voorspoed is er weinig tot niets onze kant op gekomen.

    Omdat ik dus een ondernemer ben val ik in de duurdere groep. Nu heb ik daar niet eens zoveel moeite mee. Echter als eigen baas ben je sowieso veel meer bewust van alles wat je als bedrijf al een de fiscus betaald. Dus je omzet wordt al belast, maar ook de winst wordt nog eens belast. Tel daarbij de loonbelastingen , vennootschapsbelastingen, dingen die niet meer aftrekbaar zijn en alle ander fiscus kosten op en je komt zo tot de conclusie dat alles waar je het hele jaar keihard dag en nacht voor werk meer dan de helft naar de staatskas gaat. Vervolgens mag je van wat je overhoudt na al dat zwoegen, maar ook je succes weer meer BTW in de winkel betalen, Alles maar dan ook alles wordt duurder en omdat je goed je best hebt gedaan veel meer zorgpremie afdragen waar je veelal geen gebruik van maakt totdat je wat ouder wordt of een ziekte hebt. Dan vervallen ook nog eens veel voordelen zoals het kopen van een eigen huis en je hypotheek aftrek. Laten we wel wezen het kopen van een eigen huis is decennia lang gestimuleerd door middel van die Hypotheek aftrek. Gelukkig is mijn bedrijf een enorm succes en treft de crisis mij vrijwel niet en zal dat ook niet zo snel gebeuren, maar ik vrees wel voor de vele ander bedrijven in de zorg, waar de toekomst alles behalve rooskleurig is. Maar niet alleen de zorg. Ik verwacht dat deze maatregels er voor sommige nog harder inhakt en de kans op ondernemerscahp bijna onmogelijk maakt.

    Kortom, het is allemaal wel wat die maatregels. Je krijgt nu het idee dat door de 'strijd' die men moest leveren in de verkiezingen men een beetje strijdmoe is en klakkeloos zonder morren aan de oppositie toegeeft zonder vast te houden aan de moraal en waarde tijdens die verkiezingscampagne. Alles in de angst dat de boel weer klapt. Nu krijg je het idee dat twee karakterloze kabouters met rekenmachines de tegemoet komende jaren voor ons bepalen in hun paddenstoel..Nee ik begrijp dat het crisis is en er zal toch wat moeten gebeuren. Maar toch kijk je een beetje uit naar de tijden van ene Robin Hood uit Sherwood forrest. Althans zo voelt het een beetje.

    Zo nu het er uit is ben ik het kwijt...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #1043

    Standaard

    Sorry hoor, Natuurlijk zijn er lui bij die niet willen werken maar mede door deze crisis zitten er ook heel veel gestudeerden thuis, of mensen die vele decennia hard gewerkt hebben en de deksel op de neus gekregen hebben, vele ondernemers die dag en nacht hard gewerkt hebben en nu doe jij alsof alle mensen met een uitkering alles lekker cadeau krijgen. Nee vind je uitspraak net zo'n flauwekul als dat men beweert dat studenten alleen maar zuipen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Tja, als je helemaal niet wil werken (en dat ook niet doet) in Nederland, dan krijg je van alles cadeau.

    Als je daarentegen een zware studie achter de rug hebt en een goede baan vind die goed betaalt dan kun je werken voor die personen die niets willen.

    Erg, erg krom.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #1044

    Standaard

    En dan wat te denken van die mensen die hard gestudeerd hebben en die nu WEIGEREN om een baan aan te nemen die onder hun stand is...........
    Ik ken er genoeg die zeggen:Maar dat ga ik niet doen,daar heb ik niet voor geleerd..
    Tuurlijk niet allemaal,maar zo zijn er voor iedereen wel pro en cons op te noemen.
    this is my boomstick!!!

  20. #1045

    Standaard

    Ik ken er genoeg die zeggen:Maar dat ga ik niet doen,daar heb ik niet voor geleerd..
    En als je de baan wel aanneemt krijg je later te horen dat je onder je kunnen gewerkt hebt, en dat je jezelf daarmee in je vingers snijdt. Spreek genoeg managers die mensen moeten/kunnen aannemen, en die roepen dat toch met geregelde regelmaat. . .

  21. #1046

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peter smits Bekijk bericht
    En dan wat te denken van die mensen die hard gestudeerd hebben en die nu WEIGEREN om een baan aan te nemen die onder hun stand is...........
    Ik ken er genoeg die zeggen:Maar dat ga ik niet doen,daar heb ik niet voor geleerd..
    Tuurlijk niet allemaal,maar zo zijn er voor iedereen wel pro en cons op te noemen.
    Wat versta onder een baan onder hun stand. callcenter werk of post.nl flexbaantje enzo?

  22. #1047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Sorry hoor, Natuurlijk zijn er lui bij die niet willen werken maar mede door deze crisis zitten er ook heel veel gestudeerden thuis, of mensen die vele decennia hard gewerkt hebben en de deksel op de neus gekregen hebben, vele ondernemers die dag en nacht hard gewerkt hebben en nu doe jij alsof alle mensen met een uitkering alles lekker cadeau krijgen. Nee vind je uitspraak net zo'n flauwekul als dat men beweert dat studenten alleen maar zuipen.
    Albert, misschien was ik niet helemaal duidelijk maar ik had het over mensen die niet willen werken. Niet mensen die terecht een uitkering ontvangen omdat ze geen werk kunnen vinden.

  23. #1048

    Standaard

    Ik lees het net na........ik was wel duidelijk

  24. #1049

    Standaard

    Is duidelijk nu.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #1050

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Is duidelijk nu.
    Mooi

Pagina 42 van 64 EersteEerste ... 3238394041424344454652 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •