De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Onkyo 707 probleem met beeld via HDMI

    Hallo,

    Gister heb ik mijn Onkyo 707 eindelijk aangesloten na lang wachten op mijn speakers.

    Het probleem is als volgt: Als ik naar mijn Playstation 3 of BDP-S360 schakel met de receiver dan krijg ik alleen maar ruis/sneeuw te zien.

    Heel erg vreemd natuurlijk en dan vooral nog om het feit dat mijn Xbox 360, die ook via HDMI aangesloten wordt, het zonder enig probleem doet.

    Ik heb wel een aantal keer beeld gekregen via de PS3 en de andere Blu-ray speler maar dit is maar van korte duur.

    Ik heb wel "HDMI handshake" problemen gevonden voor de Onkyo 606, daar staat het vol mee. Maar als ik daarnaar zoek voor de 707, kan ik daar weinig over vinden.

    Ik hoop dat iemand een idee heeft..

  2. #2

    Standaard

    Je maakt waarschijnlijk gebruik van C(onsumer)E(lectronics)C(ontrol). Als je sneeuw/ruis ziet betekent het nl. dat de TV geen AV-ingang heeft gekozen. CEC is bedoeld om apparaten via de HDMI-kabel met elkaar te laten communiceren. Helaas is het zo dat nog niet alle toestellen over deze mogelijkheid beschikken en dat fabrikanten er op verschillende manieren gebruik van maken. Het werkt daarom dus niet altijd.

    Wat is je wil aanraden is deze mogelijkheid niet te laten gebruiken en handmatig de juiste ingang van de TV te kiezen.

    De Handshake-problemen zijn bij alle receivers met HDMI hetzelfde en worden vaak veroorzaakt door de volgorde van het in- en uitschakelen van de toestellen.

    Voor het inschakelen: eerst de TV aan en de juiste bron kiezen, daarna de receiver en als laatste de bron.

    Voor het uitschakelen: eerst de bron, daarna de receiver en als laatste de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Welke tv heb je? (i.v.m. HDCP en EDID)
    Ik neem aan dat alles via hdmi je receiver ingaat en via hdmi out naar de tv?
    Staat er iets van upscalen of audiosynch aan in de receiver?
    Wat doet een directe hdmi verbinding naar de tv?

    Wat @Gerco zegt is zeker een goed punt, maar het blijft wel raar dat het vaker fout dan goed gaat.
    Ik heb ook wel eens hdmi handshake probleem maar alleen met de UPC box, die daarom bekend staat.
    Als ik daar soms problemen heb moet ik idd de juiste opstartvolgorde aanhouden.

    Ruis krijg ik nooit, gaat het überhaubt fout dan krijg ik een zwart scherm, maar dat is weer per tv verschillend.

    heb je al geprobeert kabels of HDMI input om te wisselen met de X-box?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Welke tv heb je? (i.v.m. HDCP en EDID)
    Ik neem aan dat alles via hdmi je receiver ingaat en via hdmi out naar de tv?
    Staat er iets van upscalen of audiosynch aan in de receiver?
    Wat doet een directe hdmi verbinding naar de tv?

    Wat @Gerco zegt is zeker een goed punt, maar het blijft wel raar dat het vaker fout dan goed gaat.
    Ik heb ook wel eens hdmi handshake probleem maar alleen met de UPC box, die daarom bekend staat.
    Als ik daar soms problemen heb moet ik idd de juiste opstartvolgorde aanhouden.

    Ruis krijg ik nooit, gaat het überhaubt fout dan krijg ik een zwart scherm, maar dat is weer per tv verschillend.

    heb je al geprobeert kabels of HDMI input om te wisselen met de X-box?
    Ja dit heb ik geprobeerd, en heb op deze manier mijn BDP-S360 werkende gekregen (Playstation 3 helaas hetzelfde probleem met die kabel). Ik was er helaas bij vergeten te melden dat 2 van de 3 HDMI kabels erg goedkoop spul was (En kwalitatief misschien wat te wensen laat..), van een paar euro. Nu weet ik niet of dat een probleem is, daar ze het altijd goed deden van apparaat > TV, ging ik daar ook niet van uit.

    Mijn TV is een Panasonic P46G10. En inderdaad alles gaat naar de receiver en dan via out naar mijn TV. Ik heb nog geen upscaling oid aangezet, zo ver ben ik nog niet gekomen.

    @Gerco Stuivenberg, Bedankt. Ik zal in het vervolg in ieder geval iets meer letten op de volgorde van het inschakelen!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •