Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 67 worden weergegeven.

Discussie: Spartacus (1960)

  1. #1

    Standaard Spartacus (1960)

    Universal brengt op 25 mei Spartacus uit op blu-ray met de volgende extra's.
    • Deleted Scenes
    • Interview with Peter Ustinov
    • Interview with Jean Simmons
    • Behind-the-Scenes Footage
    • Vintage Newsreels
    • Theatrical Trailer
    • Production Stills
    • Concept Art
    • Costume Designs
    • Saul Bass Storyboards
    • Posters & Print Ads
    • My Scenes
    • BD Live

    Bron: www.blu-ray.com.

    Platenmaatschappij Varèse Sarabande zal overigens dit jaar de monumentale muziek van Alex North opnieuw uitbrengen op CD. Wanneer is op dit moment nog onduidelijk.
    Laatst aangepast door Frank : 16-07-2015 om 23:15

  2. #2

    Standaard

    Klassiekertje, ben benieuwd of de warme bruintinten mooi tot zijn recht zullen komen op Blu

  3. #3

    Standaard

    Hopelijk hebben ze niet belabberde HD-DVD master gebruikt voor de film.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #4

    Standaard

    Ben zeer benieuwd naar deze release. Als het een goede transfer is dan wil ik deze graag hebben.

    Hier een plaatje van de cover.

    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Hopelijk hebben ze niet belabberde HD-DVD master gebruikt voor de film.
    Dat kun je wel stellen; de master die toen voor de Criterion gebruikt is (en dus niet voor de HD-DVD), zou volgens highdefdigest superieur moeten zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat kun je wel stellen; de master die toen voor de Criterion gebruikt is (en dus niet voor de HD-DVD), zou volgens highdefdigest superieur moeten zijn.
    Het is niet helemaal duidelijk of Criterion's transfer ook in HD beschikbaar is en of ie toegankelijk is voor Universal. Ik vond de HD DVD-transfer trouwens beter dan de DVD-transfer van Criterion. Als het bronmateriaal hetzelfde is (en bij Spartacus is dat zo want zowel de Universal- als de Criterion-uitgaves zijn gebaseerd op dezelfde print) dan kan een transfer er in SD ook niet beter uitzien als in HD. Het was in dit geval alleen geen geweldige HD-uitgave.

  7. #7

    Standaard

    Eerste review:

    http://www.highdefdiscnews.com/?p=43434#more-43434

    Niet "50th Anniversary" waardig .
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #8

    Standaard

    Dit zag ik wel een beetje aankomen. En ik vermoed dat de film eerst opnieuw gerestaureerd moet worden voordat ze een betere HD-release uit kunnen brengen.

  9. #9

    Standaard

    erg jammer want zat er eigenlijk een beetje op te wachten

    misschien alstie in de budget bak ligt dan dus

  10. #10

    Standaard

    Ik heb nog de eerste editie die in 2000 uitgebracht werd. Dus voor mij is deze blu-ray sowieso een flagrante upgrade.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Ik heb nog de eerste editie die in 2000 uitgebracht werd. Dus voor mij is deze blu-ray sowieso een flagrante upgrade.
    Ik zou het niet doen. Volgens sommige mensen is zelfs de Criterion DVD een betere versie dan deze Blu-ray.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  12. #12

    Standaard

    Toen ik de recensie op dvdbeaver las en de foto's van criterion-dvd en blu-ray naast elkaar zag begon ik toch wel heel erg te twijfelen. Volgens mij ziet die blu-ray er absoluut niet slecht uit.

  13. #13

    Standaard

    als ik de screenshots zo zie, vind ik absoluut niet dat het er slecht uit ziet, het is een film van 50 jaar die ziet er sowieso niet puntgaaf uit, dus die haartjes en krasjes die afentoe door het beeld komen zijn voor zon film ook niet eens zo heel storend denk ik

  14. #14

    Standaard

    Maar toen hadden ze nog geen DNR.

  15. #15

    Standaard

    DNR tast de kwaliteit van het beeld aan. Met name de scherpte. Dus DNR moet je met beleid toepassen.

  16. #16

    Standaard

    Ben benieuw of deze Blu-Ray versie ook in Nederland wordt uitgebracht.
    IK heb de criterion uitgave en deze ziet er heel goed uit, beter als de eigen uitgave van universal.
    Nu ik de sceenshots gezien heb van de blu-ray in vergelijking met criterion, is de blu-ray een
    flinke stap voorwaarts.
    Laatst aangepast door navarone : 21-05-2010 om 12:11

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door navarone Bekijk bericht
    Ben benieuw of deze Blu-Ray versie ook in Nederland wordt uitgebracht.
    IK heb de criterion uitgave en deze ziet er heel goed uit, beter als de eigen uitgave van universal.
    Nu ik de sceenshots gezien heb van de blu-ray in vergelijking met criterion, is de blu-ray een
    flinke stap voorwaarts.
    Niet dus. De Blu-ray wordt terecht in veel reviews afgekraakt, omdat Universal precies dezelfde master heeft gebruikt als die van de DVD. Bovendien kloppen daar de kleuren niet eens van, dus de enige juiste versie is nog altijd de Criterion DVD.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Ik zou het niet doen. Volgens sommige mensen is zelfs de Criterion DVD een betere versie dan deze Blu-ray.
    Dat soort uitspraken mag je met een korreltje zout nemen. Ik heb de Criterion en de HD DVD, en die laatste is toch echt wel veel beter dan de eerste. Ik verwachte er veel meer van, maar qua beeld is het nog steeds een duidelijke verbetering.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dat soort uitspraken mag je met een korreltje zout nemen. Ik heb de Criterion en de HD DVD, en die laatste is toch echt wel veel beter dan de eerste. Ik verwachte er veel meer van, maar qua beeld is het nog steeds een duidelijke verbetering.
    Sorry, maar ik vertrouw Robert Harris zijn oordeel over zowel de Blu-ray als de Criterion toch iets meer dan die van wie dan ook. Hij heeft de film gerestaureerd, dus als iemand weet hoe de film eruit ziet (en vooral hoe die er niet uit hoort te zien) is hij het wel.
    Hier is zijn review te vinden.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BrianB Bekijk bericht
    Sorry, maar ik vertrouw Robert Harris zijn oordeel over zowel de Blu-ray als de Criterion toch iets meer dan die van wie dan ook. Hij heeft de film gerestaureerd, dus als iemand weet hoe de film eruit ziet (en vooral hoe die er niet uit hoort te zien) is hij het wel.
    Hier is zijn review te vinden.
    Dat artikel heb ik al eerder gelezen, en ik vertrouw mijn eigen ogen meer dan de mening van Robert Harris. Ik ben het gewoon niet met hem eens.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dat artikel heb ik al eerder gelezen, en ik vertrouw mijn eigen ogen meer dan de mening van Robert Harris. Ik ben het gewoon niet met hem eens.
    Dat is jouw goed recht, natuurlijk. Ik snap alleen niet hoe je de mening van iemand die er verstand van heeft niet volgt, maar goed.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  22. #22

    Standaard

    Heb alle 3 de versies van Spartacus, de nederlandse uitgave, criterion en de blu-ray. De beeldkwalitiet van de nederlandse is goed, criterion is duidelijk beter dan de Nederlandse en de blu-ray is toch wel de beste, al zit er met criterion niet het grote verschil in dat het eigenlijk had moeten zijn. Het kan volgens mij veel beter. Voorbeelden van oude films die wel heel goed zijn in blu-ray is b.v Patton en Zulu.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door navarone Bekijk bericht
    Voorbeelden van oude films die wel heel goed zijn in blu-ray is b.v Patton
    Oei...daar zullen vele het niet echt mee eens zijn.

    Patton wordt vaak als voorbeeld gebruikt als te overmatig gebruik maken van DNR.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #24

    Standaard

    Patton, met die mannen van plastic bedoel je ....

  25. #25

    Standaard

    Zulu is niet veel beter, hoor .
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •