De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid van tv naar home cinema

    Hallo,

    Ik heb een LG 42PQ200 tv en een samsung home cinema set de HTZ-110 en ik krijg het niet voor elkaar om het geluid van de tv via mijn home cinema set te krijgen.

    wie kan mij hierbij helpen?

    Gegevens van de home cinema http://www.beslist.nl/elektronica/d0...g_HT-Z110.html

    gegevens van mij Lg Tv
    http://www.modern.nl/winkel/producti...ampaign=Kelkoo


    alvast bedankt

    mvg richard

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Richard.

    Van de home cinema kan ik geen specs vinden op de specs vinden en wil je bij deze vragen om een foto te posten of door de aansluit-mogelijkheden van beide toestellen in het start-topic te plaatsen.

    Aan de hand van de info die tot nu toe heb kunnen vinden, kan ik melden dat je het geluid waarschijnlijk uit een scart-aansluiting moeten halen en dan op een stereo lijn in van de home cinema aan moeten sluiten. Volgens deze gegevens heeft de TV nl. geen audio-out en home cinema geen scart en geen digitale audio in.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Ik ga er even vanuit dat je de 42PQ2000 hebt (een 0 meer).
    Je tv beschikt volgens de LG site over een optische geluids uitgang, op een losse receiver met optische ingangen zou je die normaal kunnen aansluiten. Helaas beschikt jou set echter niet over een optische ingang en maakt een eenvoudige oplossing moeilijker.

    De enige audio ingang op je set is, naast scart, losse cinch (rood-wit plugje).
    Op je tv zou je nu een scart verloop, ingesteld op uit moeten aansluiten en daarop een kabel voor het geluid tussen je tv en je set.
    Als ingangs bron moet je vervolgens op de set het juiste kanaal kiezen waar het geluid van die cinch aansluiting dus zit.
    In het menu van je tv moet je vervolgens wellicht nog aangeven van welke scart je het geluid en of beeld wilt uitvoeren, dat moet dus de scart zijn waar het verloopje op zit.

  4. #4

    Standaard

    oke bedankt dit lijkt er op hier heb ik wat aan...hoe ziet zo,een verloop eruit heb je daar ook een voorbeeld van??

    alvast bedankt

  5. #5

    Standaard



    Maar in jouw geval zou dat dan een "out" versie moeten zijn.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt ze met een in/out schakelaar erop voor een paar euro's
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •