De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oude home cinema set aansluiten op de Onkyo TX-SR607?

    Hallo allen,

    Mijn eerste post op dit forum, dus please... be gentle

    Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn oude home cinema set op een onkyo 607 receiver (maar dat was al duidelijk gezien de titel).

    Vorige week ik heb een LG 42 SL8000 gekocht en nu ben ik heerlijk aan het genieten van Blu Ray films (via mijn PS3). Maarrr, ik merk dat ik qua geluid erg achter loop. Ik heb nog een wat oudere Panasonic home cinema set die ik momenteel via de koptelefoon uitgang van mijn tv aansluit. Volgens mij is dat een doodzonde...

    Nu wil ik een Onkyo 607 receiver aan gaan schaffen en in de toekomst ook nieuwe speakers. Maar aangezien mijn geld op is, moet ik het tot die tijd nog doen met mijn huidige home cinema set. Mijn vraag is: Is deze aan te sluiten op de Onkyo receiver?

    Volgens mij is het geen probleem met de center/front en rear speakers (deze kunnen gewoon met een speakerkabel in de receiver), maar mijn subwoofer heeft dit niet. Die heeft alleen een vreemde brede kabel die naar mijn dvd speler/versterker van de set gaat. Is er een manier om ook deze op de Onkyo aan te sluiten?

    Dan kan ik in de toekomst rustig aan de speakers vervangen voor het betere werk, maar kan ik tot die tijd iig wel genieten van True HD audio via HDMI ipv vreselijk geluid via de koptelefoon output van mijn tv.

    Of en mijn panasonic set heeft geen optische output, dus ik kan mijn huidige set niet op die manier aansluiten op mijn PS3 of TV.

    Lang verhaal, maar hopelijk kunnen jullie me adviseren.

    Gr,
    Jaap

  2. #2

    Standaard

    De speakerstjes die bij je Panasonic set zitten zul je moeiteloos kunnen aansluiten op je Onkyo versterker. Want die werken gewoon met speakerklemmetjes.

    Voor de sub-woofer gaat dat niet op want volgens mij is dat zo'n subwoofer waar ook meteen de versterker voor alle andere speakers inzit. Dat dus ook alle sattelieten worden aangesloten op je sub-woofer. Als je subwoofer een pre-out heeft zou het misschien nog wel kunnen maar anders niet. Welke pana set heb je eigenlijk?

    Wel is het aanteraden om toch nieuwe speakers te kopen. Want hoewel het veel beter zal klinken dan met een koptelefoonaansluiting zijn dat soort sattelietjes meestal van plastic en klinken nogal blikkerig. Verder zal je iets tekort komen in het laag want je kan waarschijnlijk je subwoofer niet gebruiken icm. de onkyo.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Jaap,
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Voor de sub-woofer gaat dat niet op want volgens mij is dat zo'n subwoofer waar ook meteen de versterker voor alle andere speakers inzit. Dat dus ook alle sattelieten worden aangesloten op je sub-woofer. Als je subwoofer een pre-out heeft zou het misschien nog wel kunnen maar anders niet.
    Een subwoofer die bij een alles-in-één set wordt geleverd is vaak passief. Wat wil zeggen dat deze geen eigen eindversterker aan boord heeft dat je deze daarom niet op een losse receiver of versterker aan kunt sluiten. Dit geldt dus ook voor systemen waarbij de alle luidsprekers op de subwoofer aangesloten moeten worden omdat deze ook de eindversterkers voor de andere kanalen aan boord heeft en dus geen eigen eindversterker.

    Uitzondering op deze regel zijn wanneer de subwoofer een eigen netvoeding heeft en de luidsprekers op de receiver aangesloten moeten worden en/of een receiver daarvoor een (aparte) pre-out heeft.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Het is de Panasonic SA-HT870. De subwoofer heeft idd geen pre out. Alleen een kabel naar de dvd speler, speakerklemmetjes en een stroomkabel. Uit de stroomkabel kan ik dus opmaken dat de subwoofer actief is? Op de woofer zit dus alleen geen pre-out.

  5. #5

    Standaard

    Waarschijnlijk is de subwoofer zelf passief. Maar zit er in de subwoofer al een versterker die alle sattelieten inclusief de woofer zelf aanstuurt en dan meestal geen pre-out heeft.

    Worden alle sattelieten aangesloten op de subwoofer dmv die klemmetjes? In dat geval gaat het verhaal hierboven op en zul je de sub niet kunnen gebruiken icm een Onkyo SR-607 aangezien je daarvoor een pre-out nodig hebt.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Waarschijnlijk is de subwoofer zelf passief. Maar zit er in de subwoofer al een versterker die alle sattelieten inclusief de woofer zelf aanstuurt en dan meestal geen pre-out heeft.

    Worden alle sattelieten aangesloten op de subwoofer dmv die klemmetjes? In dat geval gaat het verhaal hierboven op en zul je de sub niet kunnen gebruiken icm een Onkyo SR-607 aangezien je daarvoor een pre-out nodig hebt.
    De sattelieten worden in de subwoofer aangesloten met de losse speakerkabels. Dus met die stekkertjes zeg maar.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheDude32 Bekijk bericht
    De sattelieten worden in de subwoofer aangesloten met de losse speakerkabels. Dus met die stekkertjes zeg maar.
    Dan kun je deze niet gebruiken als aktieve sub voor de Onkyo en zul je op zoek moeten gaan naar een andere luidsprekerset met aktieve sub of een losse aktieve sub.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Ok, daar was ik al bang voor dan wordt dat nu de zoektocht.

    Misschien moet ik hiervoor even een andere discussie posten, maar weet iemand
    Misschien of die Onkyo 607 ook 1080/24p ondersteunt? Ik dacht daar zeker van te zijn, maar
    nou dacht ik ergens te lezen dat dat niet bij alle hdmi receivers het geval is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheDude32 Bekijk bericht
    Ok, daar was ik al bang voor dan wordt dat nu de zoektocht.

    Misschien moet ik hiervoor even een andere discussie posten, maar weet iemand
    Misschien of die Onkyo 607 ook 1080/24p ondersteunt? Ik dacht daar zeker van te zijn, maar
    nou dacht ik ergens te lezen dat dat niet bij alle hdmi receivers het geval is.
    De 607 van Onkyo ondersteund 1080p24 en zal dit gewoon door sturen naar de TV. Bronnen die niet middels HDMI met de receiver verbonden zijn, kunnen opgeschaald worden naar 1080, 720p of zullen de oorspronkelijke resolutie behouden. Dit is uiteraard afhankelijk van de instelling en de mogelijkheden van de receiver.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Ok, klinkt duidelijk. Weet jij toevallig of dit ook geldt voor de 507 en de kenwood 7300D? Kan dat namelijk niet vinden en ben twijfel nog een beetje tussen deze drie receivers.

    Thanks

  11. #11

    Standaard

    Receivers die HDMI-repeater (versie 1.3 of hoger) hebben kunnen allemaal 1080p24 door sturen naar een TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •