Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.

Discussie: Jamo S 606 vraag

  1. #1

    Standaard Jamo S 606 vraag

    Aangezien ik binnenkort ga verhuizen ben ik mezelf aan het orienteren op luidsprekers gebied en reciever gebied.
    En dus ook eindelijk een eigen thuis bioscoop mag gaan bouwen van de vrouw

    ik heb een aantal reviews gelezen over de jamo speakers en deze komen er goed uit.
    ( moet uiteraard nog zelf gaan luisteren.
    ik heb enkel alleen nog wel wat vragen.

    Als ik een reciever koop bijvoorbeeld de :
    Yamaha RX-V565



    7-kanaals 105W/kanaal (max); 7-kanaals 630W (90W x 7, RMS)

    Waardoor het dus mogelijk zou zijn een 7.1 luidspreker set aan te sluiten.

    Nu was mijn plan om het volgende daar bij aan te schaffen.




    Daar naast zou ik er nog twee van deze bij doen :



    Naar mijn idee .. (leken gedachte misschien ). haal ik dan mijn 7.1 luidspreker configuratie.

    Uiteraard is de genoemde reciever een voorbeeld. Ik heb ook nog een onkyo gezien echter hoor ik van mensen die zelf thuisstudio's hebben dat dit een minder merk zou zijn. Andere mensen zeggen weer dan onkyo een top merk altijd is geweest.

    Kan iemand hier een oordeel over geven?

    Zelf ben ik namelijk altijd al een Sony fanboy geweest met mijn overige apparaten.
    Van sony heb ik ook een reciever gevonden die naar mijn idee voldoet. namelijk de :

    STR-DH800 7X100WATT





    Graag jullie mening hierover ik heb nog even voor het zo ver is. Maar ik ben liever goed voor bereid.

    Groetjes

    tom
    Laatst aangepast door soundwave : 13-02-2010 om 08:43

  2. #2

    Standaard

    Met de speakers die je nu gekozen hebt kan je inderdaad prima een 7.1 setup maken. De opstelling zou dan het volgende worden.

    Jamo S606 Front 2x
    Jamo S606 Surround 2x
    Jamo Boekenplank word dan surround back
    Jamo Center word centerspeaker
    Jamo sub word de subwoofer.

    Ik maak me alleen een beetje zorgen over het vermogen van de reciever. Aangezien je toch 4 zuilspeakers hebt moet je flink wat vermogen hebben om dit goed aantesturen. Onkyo zou ik sowiso de lagere modellen niet nemen omdat deze maar een fractie van het opgegeven vermogen halen. Ik zou dan kijken naar minimaal een Denon 1910 of een Denon 2310.

    Sony heeft ook goede recievers maar neem er dan wel eentje uit de EX serie want die hebben gewoon iets meer power en zijn stabieler. Ik ga er vanuit dat je een redelijk grote ruimte hebt, aangezien je anders geen 7.1 fatsoenlijk kwijt kunt?

    Je zou dan naar een Sony STR-DA2400ES of 3400ES kunnen kijken. Die zijn wel wat duurder maar de modellen die jij hebt uitgekozen hebben denk ik gewoon te weinig power voor deze speakers. Denon kun je overigens redelijk goedkoop in Duitsland en de UK krijgen want dat is hier echt te duur.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  3. #3

    Standaard

    Met luidsprekers als de S606 van Jamo lijkt het mij beter om voor een 5.1 opstelling met bi-amping te kiezen omdat een 565 van Yamaha ongeveer 50 Watt continu per kanaal kan leveren.

    Eigenlijk hadden ze er beter een stel S604's bij kunnen leveren voor gebruik als front. Die matchen technisch beter bij de centre en de 602's die als surround gebruikt worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Met de speakers die je nu gekozen hebt kan je inderdaad prima een 7.1 setup maken. De opstelling zou dan het volgende worden.

    Jamo S606 Front 2x
    Jamo S606 Surround 2x
    Jamo Boekenplank word dan surround back
    Jamo Center word centerspeaker
    Jamo sub word de subwoofer.

    Ik maak me alleen een beetje zorgen over het vermogen van de reciever. Aangezien je toch 4 zuilspeakers hebt moet je flink wat vermogen hebben om dit goed aantesturen. Onkyo zou ik sowiso de lagere modellen niet nemen omdat deze maar een fractie van het opgegeven vermogen halen. Ik zou dan kijken naar minimaal een Denon 1910 of een Denon 2310.

    Sony heeft ook goede recievers maar neem er dan wel eentje uit de EX serie want die hebben gewoon iets meer power en zijn stabieler. Ik ga er vanuit dat je een redelijk grote ruimte hebt, aangezien je anders geen 7.1 fatsoenlijk kwijt kunt?

    Je zou dan naar een Sony STR-DA2400ES of 3400ES kunnen kijken. Die zijn wel wat duurder maar de modellen die jij hebt uitgekozen hebben denk ik gewoon te weinig power voor deze speakers. Denon kun je overigens redelijk goedkoop in Duitsland en de UK krijgen want dat is hier echt te duur.
    Ok duidelijk verhaal echter was de yamaha maar een voorbeeld. je geeft aan dat de DA2400ES van sony wel geschikt zou zijn echter is deze ook maar 100 watt RMS

    De DH800 blijkt na onderzoek geen 100 Watt te zijn zoals vermeld op de website van Correct maar 85 watt.

    ik neem aan dat dit dan het probleem zou zijn ? als ik het dus goed begrijp na het bekijken van de andere recievers die je noemt dan moet ik minimaal toch 100 watt per kanaal hebben ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Met luidsprekers als de S606 van Jamo lijkt het mij beter om voor een 5.1 opstelling met bi-amping te kiezen omdat een 565 van Yamaha ongeveer 50 Watt continu per kanaal kan leveren.

    Eigenlijk hadden ze er beter een stel S604's bij kunnen leveren voor gebruik als front. Die matchen technisch beter bij de centre en de 602's die als surround gebruikt worden.
    Het liefst blijf ik bij de 7.1 met oog op de toekomst. ik neem alleen aan dat als ik de versterker verander naar een zwaardere dat dit toch wel een goede keuze is?

  5. #5

    Standaard


    Uiteraard is de genoemde reciever een voorbeeld. Ik heb ook nog een onkyo gezien echter hoor ik van mensen die zelf thuisstudio's hebben dat dit een minder merk zou zijn. Andere mensen zeggen weer dan onkyo een top merk altijd is geweest.

    Kan iemand hier een oordeel over geven?
    Ik wil best een oordeel geven, ik ben echter bang dat sommigen onder ons erg bevooroordeelt zijn en heeft het dan nog zin om iets te melden ?

    Onkyo wordt al direct in een hoek geschoven, ik heb ervaring met Sony ES serie (stereo en een model van 1985-1990 ergens daar tussen in) Superding en doet het nog steeds super in mijn computerkamer waar ie nu alweer jaren dienst doet (alleen volumepotmeter heb ik ooit vervangen)



    Nadat het HT virus had toegeslagen heb ik een Sony gehad, model weet ik niet meer.
    Deze had echter weinig vermogen en nadat de luidsprekers steeds groter werden hadden ze ook meer "sap" nodig.

    Na tevredenheid jarenlang een Denon AVR-1803 gebruikt, die erg gebruiksvriendelijk was en ook prima zijn werk deed. Het HD tijdperk was echter aangebroken en er moest iets nieuws komen.

    Bij mijn ouders een Denon AVR-1907 mogen gebruiken, pffffffffff erg ontevreden. Menu op het tvscherm ging nog enigzins, maar op het lcd display van de receiver zelf in mijn ogen erg lastig en weinig uitnodigend om eens iets te gaan veranderen. Verder ging ie na 2,5 jaar stuk, dus mijn ouders geadviseerd om eens aan Onkyo te denken, en ja het werdt een Onkyo 707.

    Zelf overgestapt op een Onkyo 806, wat een mooie en gebruiksvriendelijke machine, gewoon super.

    En laten we eerlijk zijn, als je naar de achterzijde kijkt van de 806 en deze vergelijkt met de achterzijde van de Sony die jij laat zien ben ik al klaar.



    En wat betreft het te leveren vermogen, believe me, onze fronts trekken heel wat weg en de 806 doet dat zonder blikken of blozen.

    Iemand die jou Onkyo per definitie afraadt is of een fanboy van een bepaald merk, heeft geen verstand van zaken of is tegen een deur aangelopen.

    Je moet zeker geen Onkyo 307 nemen, maar bij een 1007 weet je niet wat je meemaakt (vanaf de 607/707 wordt het al leuk, vanaf de 807 en zeker de 1007 wordt het een natte droom)

    Zo'n Onkyo 1007 haal je uit voor zo'n 1200,- euro en is zelfs 9.2 en heeft plenty vermogen.
    Een beetje Sony (STR-DA5400ES) kost al snel 1400,- euro en is dan nog steeds 7.1

    Tja, het is allemaal een kwestie van smaak en keuzes maken.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 14-02-2010 om 06:37
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door soundwave Bekijk bericht
    Ok duidelijk verhaal echter was de yamaha maar een voorbeeld. je geeft aan dat de DA2400ES van sony wel geschikt zou zijn echter is deze ook maar 100 watt RMS

    De DH800 blijkt na onderzoek geen 100 Watt te zijn zoals vermeld op de website van Correct maar 85 watt.
    Het gaat erom het vermogen wat de reciever werkelijk haalt niet wat de fabrikant opgeeft. Dat klopt meestal niet.

    Bijv. hier word dat echt getest


    Dan kun je zien dat die 2400ES echt ook 98 watt haalt in 5.1 en dat bijv. Een onkyo 607 83 watt haalt in 5.1 en een Denon 2309 gewoon echt 139 watt haalt. Daarom zou ik sowiso zo'n reciever kopen omdat je dan gewoon ietsje overhead hebt en je die jamo's beter kan aansturen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Het gaat erom het vermogen wat de reciever werkelijk haalt niet wat de fabrikant opgeeft. Dat klopt meestal niet.

    Bijv. hier word dat echt getest


    Dan kun je zien dat die 2400ES echt ook 98 watt haalt in 5.1 en dat bijv. Een onkyo 607 83 watt haalt in 5.1 en een Denon 2309 gewoon echt 139 watt haalt. Daarom zou ik sowiso zo'n reciever kopen omdat je dan gewoon ietsje overhead hebt en je die jamo's beter kan aansturen.
    Waar heb je die wijsheid vandaan of wie heeft het je verkeerd uitgelegd ?

    Weet je het verschil tussen muziekvermogen en sinusvermogen ?

    Geef dan ook even op wat ie WERKELIJK haalt ! 23 Watt per kanaal aan 8 Ohm in de 5.1 stand

    Muziekvermogen (ookwel de Aldi-Wattages) kun je in de bomen hangen.
    Sinusvermogen, daar draait het om.

    Via jou link kun je het zelf even checken

    De Onkyo 607 haalt sinusvermogen (stereo 8 Ohm) 110 Watt
    De Sony 2400ES haalt sinusvermogen (stereo 8 Ohm) 118 Watt.

    Je denkt toch zeker niet dat ze bij Onkyo achterlijk zijn
    Het is niet zo moeilijk om flink Wattjes te produceren, maar het gaat erom wat voor Wattjes

    Dan vergelijk je ook nog eens een Onkyo die een stuk goedkoper is.
    Jaja, met jullie winnen we de oorlog wel

    De een met watergevulde ballonen en de ander met handgranaten, hahaha

    Ook leuk om te lezen http://www.hifi.nl/allesover.php?id=1689
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 14-02-2010 om 11:15
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Ik wil best een oordeel geven, ik ben echter bang dat sommigen onder ons erg bevooroordeelt zijn en heeft het dan nog zin om iets te melden ?

    Onkyo wordt al direct in een hoek geschoven, ik heb ervaring met Sony ES serie (stereo en een model van 1985-1990 ergens daar tussen in) Superding en doet het nog steeds super in mijn computerkamer waar ie nu alweer jaren dienst doet (alleen volumepotmeter heb ik ooit vervangen)



    Nadat het HT virus had toegeslagen heb ik een Sony gehad, model weet ik niet meer.
    Deze had echter weinig vermogen en nadat de luidsprekers steeds groter werden hadden ze ook meer "sap" nodig.

    Na tevredenheid jarenlang een Denon AVR-1803 gebruikt, die erg gebruiksvriendelijk was en ook prima zijn werk deed. Het HD tijdperk was echter aangebroken en er moest iets nieuws komen.

    Bij mijn ouders een Denon AVR-1907 mogen gebruiken, pffffffffff erg ontevreden. Menu op het tvscherm ging nog enigzins, maar op het lcd display van de receiver zelf in mijn ogen erg lastig en weinig uitnodigend om eens iets te gaan veranderen. Verder ging ie na 2,5 jaar stuk, dus mijn ouders geadviseerd om eens aan Onkyo te denken, en ja het werdt een Onkyo 707.

    Zelf overgestapt op een Onkyo 806, wat een mooie en gebruiksvriendelijke machine, gewoon super.

    En laten we eerlijk zijn, als je naar de achterzijde kijkt van de 806 en deze vergelijkt met de achterzijde van de Sony die jij laat zien ben ik al klaar.



    En wat betreft het te leveren vermogen, believe me, onze fronts trekken heel wat weg en de 806 doet dat zonder blikken of blozen.

    Iemand die jou Onkyo per definitie afraadt is of een fanboy van een bepaald merk, heeft geen verstand van zaken of is tegen een deur aangelopen.

    Je moet zeker geen Onkyo 307 nemen, maar bij een 1007 weet je niet wat je meemaakt (vanaf de 607/707 wordt het al leuk, vanaf de 807 en zeker de 1007 wordt het een natte droom)

    Zo'n Onkyo 1007 haal je uit voor zo'n 1200,- euro en is zelfs 9.2 en heeft plenty vermogen.
    Een beetje Sony (STR-DA5400ES) kost al snel 1400,- euro en is dan nog steeds 7.1

    Tja, het is allemaal een kwestie van smaak en keuzes maken.
    dank je roger voor de uitleg.
    ik begrijp wel dat ik dus goed meer moet gaan sparen voor een "goede" versterker.
    ik dacht zelf met 600 euro klaar te zijn.

    Echter als ik naar die Onkyo TX-NR1007 kijk is hij wel heel erg dik.
    Ik denk dus dat ik maar even ga doorsparen voor deze reciever.

    Weet iemand hoe lang de types van onkyo verkrijgbaar blijven? is het bijvoorbeeld zo dat hun elk jaar een nieuwe lijn uitbrengen of komen er gewoon recievers bij ?

    Als ik deze combineer met de 7.1 opstelling van jamo zoals eerder beschreven denk ik dat ik als thuisbioscoop beginner een aardig resultaat zal gaan halen.

    Zijn er ook winkels waar je dit kan beluisteren? dus in combinatie met de jamo luidsprekers?

    nog een andere vraag kan ik ergens in beginnerstaal lezen hoe het zit met de watts zoals eerder aangegeven in de post? ik snap die berekeningen nog niet helemaal.

    alvast bedankt.

    groetjes

    tom

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door soundwave Bekijk bericht
    dank je roger voor de uitleg.
    ik begrijp wel dat ik dus goed meer moet gaan sparen voor een "goede" versterker.
    ik dacht zelf met 600 euro klaar te zijn.

    Echter als ik naar die Onkyo TX-NR1007 kijk is hij wel heel erg dik.
    Ik denk dus dat ik maar even ga doorsparen voor deze reciever.

    Weet iemand hoe lang de types van onkyo verkrijgbaar blijven? is het bijvoorbeeld zo dat hun elk jaar een nieuwe lijn uitbrengen of komen er gewoon recievers bij ?

    Als ik deze combineer met de 7.1 opstelling van jamo zoals eerder beschreven denk ik dat ik als thuisbioscoop beginner een aardig resultaat zal gaan halen.

    Zijn er ook winkels waar je dit kan beluisteren? dus in combinatie met de jamo luidsprekers?

    nog een andere vraag kan ik ergens in beginnerstaal lezen hoe het zit met de watts zoals eerder aangegeven in de post? ik snap die berekeningen nog niet helemaal.

    alvast bedankt.

    groetjes

    tom
    Receivers blijven ondanks dat er een nieuwer model is vaak nog wel een tijdje verkrijgbaar.
    Die zijn dan vaak ook een goede keus omdat je er als je een beetje je mondje mee hebt voor een leuke prijs te krijgen zijn.
    Mijn Onkyo 806 kocht ik vorig jaar voor een 750,- euro terwijl er genoeg zaken waren die nog over de 1000,- euro vroegen.
    De 807 hoefde voor mij niet persé.
    Als een "ouder" model aan jou specificaties voldoet is dat natuurlijk een prima keus.

    Wattages, pffffffffff daar valt zoveel over te vertellen, googlen that's the word

    Als je mijn link al gebruikt en gelezen hebt, lees je onder meer dat ALLEEN het wattage niet alleszeggend is. Beter 100 PK die goed aangedreven worden dan 150 PK die niet worden overgebracht waar het moet. (om even in autotermen te spreken)

    Je kunt een gaan kijken bij HOBO HIFI, die hebben aardig wat filialen en ook luisterruimtes. Of zij die Jamo's hebben, ben er bang voor, maar je weet het maar nooit.

    Een combi moet JOU gewoon aanspreken en JIJ moet het fijn vinden klinken.

    Wat anderen en ik vinden is daarin niet echt van toepassing. Feiten zijn feiten, smaak is echter weer een heel ander verhaal.

    Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Receivers blijven ondanks dat er een nieuwer model is vaak nog wel een tijdje verkrijgbaar.
    Die zijn dan vaak ook een goede keus omdat je er als je een beetje je mondje mee hebt voor een leuke prijs te krijgen zijn.
    Mijn Onkyo 806 kocht ik vorig jaar voor een 750,- euro terwijl er genoeg zaken waren die nog over de 1000,- euro vroegen.
    De 807 hoefde voor mij niet persé.
    Als een "ouder" model aan jou specificaties voldoet is dat natuurlijk een prima keus.

    Wattages, pffffffffff daar valt zoveel over te vertellen, googlen that's the word

    Als je mijn link al gebruikt en gelezen hebt, lees je onder meer dat ALLEEN het wattage niet alleszeggend is. Beter 100 PK die goed aangedreven worden dan 150 PK die niet worden overgebracht waar het moet. (om even in autotermen te spreken)

    Je kunt een gaan kijken bij HOBO HIFI, die hebben aardig wat filialen en ook luisterruimtes. Of zij die Jamo's hebben, ben er bang voor, maar je weet het maar nooit.

    Een combi moet JOU gewoon aanspreken en JIJ moet het fijn vinden klinken.

    Wat anderen en ik vinden is daarin niet echt van toepassing. Feiten zijn feiten, smaak is echter weer een heel ander verhaal.

    Roger.
    ik heb zelf ooit klipsch verkocht voor deze wilde ik eerst gaan kijken echter kan ik nergens meer een nederlandse zaak vinden die deze verkoopt.

    Weet jij of iemand of deze ergens nog verkocht worden? ik ben alleen bang dat deze buiten men budget vallen.

    ik ga zeker even naar de wattages kijken op google.

    gr

    Tom

  11. #11

    Standaard

    @ Roger

    Ik weet weldegelijk het verschil maar ik had gewoon de vermogens door elkaar gehaald met die van Denon. Zoals ik in het begin al aan had gegeven in denon een van de weinige merken die zijn vermogen ook weldegelijk haalt in 5.1.

    Want das respec. 106 watt en 96 watt bij 4 en 8 ohm impendantie. Terwijl Onkyo daar: 49 en 38 watt tegenover zet. Een degelijk verschil dus.

    Als ik de TS was zou ik ook even op het Audio en Hifi forum van Tweakers.net kijken. Daar zijn ook meer mensen die zeggen dat het 5.1 vermogen van Onkyo inkakt. Veder is Denon in Duitsland en de UK uiterst betaalbaar. Zo kan je een denon 2310 krijgen voor ongeveer 700 euro. Dat is iets hoger dan je budget maar dan heb je ook wat. Je zou ook kunnen kijken of je ergens een 2309 kunt krijgen die zijn er nog wel voor rond de 600 euro.

    Denon is in NL alleen super duur en dat is erg jammer.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  12. #12

    Standaard

    Gerco Stuivenberg heeft ook een mooie uitleg over het door de fabrikant gemeten vermogen geschreven: zie hier
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #13

    Standaard

    Uitgangsvermogens kunnen verschillende namen hebben zoals sinus, muziek, continu, en piek. Ook hier wordt vaak mee gerommeld.

    Wil je betrouwbare specificaties hebben, dan kunt je nog steeds beter kijken naar de manier waar op er gemeten is. Dit wordt vaak aangegeven door de hoeveelheid vervorming, de impedantie, het soort signaal, het aantal kanalen dat gebruikt en belast waarbij dit gemeten is.

    Nog makkelijker is om te kijken naar de adviesprijs. Het werkelijke continu uitgangsvermogen van een receiver van €499 zal nooit meer dan 50 Watt per kanaal kunnen leveren bij 8 Ohm, 0,04% vervorming, alle kanalen belast en 20-20.000Hz.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    @ Roger

    Ik weet weldegelijk het verschil maar ik had gewoon de vermogens door elkaar gehaald met die van Denon. Zoals ik in het begin al aan had gegeven in denon een van de weinige merken die zijn vermogen ook weldegelijk haalt in 5.1.

    Want das respec. 106 watt en 96 watt bij 4 en 8 ohm impendantie. Terwijl Onkyo daar: 49 en 38 watt tegenover zet. Een degelijk verschil dus.

    Als ik de TS was zou ik ook even op het Audio en Hifi forum van Tweakers.net kijken. Daar zijn ook meer mensen die zeggen dat het 5.1 vermogen van Onkyo inkakt. Veder is Denon in Duitsland en de UK uiterst betaalbaar. Zo kan je een denon 2310 krijgen voor ongeveer 700 euro. Dat is iets hoger dan je budget maar dan heb je ook wat. Je zou ook kunnen kijken of je ergens een 2309 kunt krijgen die zijn er nog wel voor rond de 600 euro.

    Denon is in NL alleen super duur en dat is erg jammer.
    Ik heb je daarstraks een voorbeeld gegeven van de Onkyo 607 en de Sony 2400ES en dat daar bijvoorbeeld in 2 kanaals gebruik maar 8 Watt verschil in zit (110 Watt en 118 Watt) en beiden sinusleistung gemeten door de reviewers waar jij een link van plaatste. Daarbij is de Sony ook nog eens ruim 200,- euro duurder, dus wat vergelijk je dan ?

    Een Onkyo die inkakt ? In veel testen (duitse) komen de Onkyo's als "pegelfest" en "uberragend" uit de bus. Jij mag vinden wat je wilt, maar Onkyo is indien je er wat geld aan besteed een prima keuze Enne, je bent van harte uitgenodigd om eens een bakkie te doen. Kun je direct even luisteren naar een Onkyo die niet inkakt

    In veel forums staat ook een hele hoop onzin. Kieskeurig is dan wel geen forum maar lees daar maar eens de meest uiteenlopende onzin van onwetende mensen op allerlei gebied. Mijn printer drukt niet in kleur af terwijl ze een monochroom laser gekocht hebben. Hou me erover op.

    Kijk vooral ook eens naar het OSD van een Onkyo en dat van een Denon. Daar weten ze sinds enkele modelreeksen niet meer hoe ze een gebruiksvriendelijke Remote moeten construeren. (De 1803 had daarintegen een geweldige AB, de 1907 bijv. een die werkelijk belachelijk is)

    Roger.
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 14-02-2010 om 15:16
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  15. #15

    Standaard

    Nog even de feiten op een rijtje. Ja de vergelijking met de Sony was niet heel erg overtuigend, maar er is toch wel degelijk bewezen dat de mid-range Onkyo's best wel veel inzakken in 5.1 t.o.v. Stereo.

    Onkyo SR-606 Stereo 110 watt sinusleiding 8 ohm
    Onkyo SR-606 5.1 Surround 38 watt sinusleiding 8 ohm

    Denon AVR-1908 Stereo 108 watt sinusleiding 8 ohm
    Denon AVR-1908 5.1 Surround 73 watt sinusleiding 8 ohm

    Hier kun je zien dat Denon met een vergelijkbaar model meer rendement haalt in 5.1. Denon haalt ongeveer 45% meer vermogen in 5.1 dan de Onkyo en dan vind ik toch wel dat je dat inkakken mag noemen.

    Ik heb niet gezegd dat dit bij elk model zo is. vanaf de 800-serie en de NR-serie hebben hier geen last van. Maar dat is totaal niet in de prijsklasse waarin de TS naar zoekt. Het kan best zijn dat jij er niets van merkt of dat jij een Onkyo hebt uit een hogere serie of een oudere maar het is nu eenmaal zo dat de Onkyo 506/7 en de 606/7 het opgegeven vermogen niet halen en t.o.v. stereo zo' n 60 tot 70 procent vermogen inleveren in 5.1 en dat vind ik gewoon (te) veel.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  16. #16

    Standaard

    Het kijken naar hoever het uitgangsvermogen daalt bij meer-kanaals gebruik t.o.v. stereo heeft niet zo veel zin. Ten eerste omdat in beide gevallen dezelfde (front) luidsprekers worden gebruikt en ten tweede omdat een receiver altijd grotere reserves heeft bij stereo.

    Wil je wel kijken wat de verschillen in de uitgangsvermogens tussen stereo en surround is, dan kun je het beste kijken hoeveel een receiver meer kan leveren bij stereo t.o.v. surround.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    ik heb zelf een jamo s606 aan gesloten op een denon 1910 een vind het geluid erg super.

  18. #18

    Standaard

    Heb de set boxen ook in huis sinds een paar maanden, in combinatie met een Onkyo TX SR607 ben er echt zeer tevreden over, zeker voor het geld waar je ze voor kan kopen, zo'n 450 euro zijn ze echt het geld dubbel en dwars waard.
    Ik heb er overigens geen losse Subwoofer bij, maar die mis ik echt niet aangezien er in de zuilen van de voorspeakers een paar flinke ingebouwt zitten.
    Ik heb ook nog zitten denken aan 2 extra speakers, maar ik zou niet weten waar ik ze kwijt moet voor een goed resultaat, dus dat doe ik wel als ik ooit de loterij win en wat groter kan gaan wonen

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Heb de set boxen ook in huis sinds een paar maanden, in combinatie met een Onkyo TX SR607 ben er echt zeer tevreden over, zeker voor het geld waar je ze voor kan kopen, zo'n 450 euro zijn ze echt het geld dubbel en dwars waard.
    Ik heb er overigens geen losse Subwoofer bij, maar die mis ik echt niet aangezien er in de zuilen van de voorspeakers een paar flinke ingebouwt zitten.
    Ik heb ook nog zitten denken aan 2 extra speakers, maar ik zou niet weten waar ik ze kwijt moet voor een goed resultaat, dus dat doe ik wel als ik ooit de loterij win en wat groter kan gaan wonen
    super om te lezen echter ga ik nog steeds voor de Onkyo TX-NR1007 maar dan weet ik in elk geval dat het gaat werken over 1 a 2 weken gaat men huis in de verkoop en ben al wezen kijken bij het huis waar ik mogelijk ga wonen en dat word een leuke thuisbioscoop op zolder heb ik al gezien

  20. #20

    Standaard

    ik heb omdat ik wat tijd had even de handleiding van de onkyo er bij gepakt. En deze op voorhand even gelezen. Ze leggen een situatie uit met 9.2 ( dit is misschien wel heel erg overdreven maar toch wil ik er iets van weten.) is het zo als ik het goed begrijp dat ik hier 9 speakers en 2 subs voor nodig heb. Als dat zo is heb ik zitten rekenen en kom ik maar 200 euro duurder uit dan ik had uitgerekend. Dat brengt mij toch aan het denken.

    Volgens mij moet dan een volgende configuratie mogelijk zijn :
    VerwijderAantalModelArtikel(en)Totaal

    2 Vloerstaande luidsprekerJamo Studio S 606 zwart €258,00
    6 Monitor luidsprekerJamo Studio S 602 zwart €377,70
    1 Center luidsprekerJamo Studio S 60 C zwart €78,95
    2 SubwooferJamo SUB 200 zwart €319,90

    Subtotaal: €1.034,55
    Ik schrok nogmaals niet erg van de prijs omdat ik maar 200 euro duurder uit kwam.
    Door deze stap zou ik namelijk ook gebruik kunnen maken van het :

    Front wide links en rechts luidsprekers
    Deze luidsprekers zijn noodzakelijk voor
    Audyssey Dynamic Surround Expansion™
    (DSX). Ze verrijken de ruimtelijke ervaring
    beduidend. Plaats ze ruim buiten de front links
    en rechts luidsprekers. Zie ook
    http://www.audyssey.com/technology/dsx.html
    over een optimale plaatsing van de
    luidsprekers voor
    Audyssey Dynamic Surround Expansion™

    ik hoor graag jullie mening.


    groeten

    Tom

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door soundwave Bekijk bericht
    ik heb omdat ik wat tijd had even de handleiding van de onkyo er bij gepakt. En deze op voorhand even gelezen. Ze leggen een situatie uit met 9.2 ( dit is misschien wel heel erg overdreven maar toch wil ik er iets van weten.) is het zo als ik het goed begrijp dat ik hier 9 speakers en 2 subs voor nodig heb. Als dat zo is heb ik zitten rekenen en kom ik maar 200 euro duurder uit dan ik had uitgerekend. Dat brengt mij toch aan het denken.

    Volgens mij moet dan een volgende configuratie mogelijk zijn :
    VerwijderAantalModelArtikel(en)Totaal

    2 Vloerstaande luidsprekerJamo Studio S 606 zwart €258,00
    6 Monitor luidsprekerJamo Studio S 602 zwart €377,70
    1 Center luidsprekerJamo Studio S 60 C zwart €78,95
    2 SubwooferJamo SUB 200 zwart €319,90
    Deze luidsprekers is mogelijk met een TX-NR1007, maar ook met deze receiver kun je de S606 beter bi-ampen en dus gebruik maken van maximaal 7 kanalen. De 180Watt van Onkyo betekent dat de receiver ongeveer 60Watt continu per kanaal kan leveren. Daarnaast heeft een S606 volgens de specs die Jamo opgeeft, een continu belastbaarheid van 130 Watt.

    Als subwoofer kun je beter één krachtige gebruiken dan twee minder krachtige. Met de S606 als front is twee subwoofers ook overkill omdat deze zelf de lage tonen al goed kunnen weergeven.

    Scheelt dan ook weer in portemonee.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Deze luidsprekers is mogelijk met een TX-NR1007, maar ook met deze receiver kun je de S606 beter bi-ampen en dus gebruik maken van maximaal 7 kanalen. De 180Watt van Onkyo betekent dat de receiver ongeveer 60Watt continu per kanaal kan leveren. Daarnaast heeft een S606 volgens de specs die Jamo opgeeft, een continu belastbaarheid van 130 Watt.

    Als subwoofer kun je beter één krachtige gebruiken dan twee minder krachtige. Met de S606 als front is twee subwoofers ook overkill omdat deze zelf de lage tonen al goed kunnen weergeven.

    Scheelt dan ook weer in portemonee.
    Je doet overkomen of alle Onkyo's zwakke broeders zijn, alles overdreven is en dat als je geen satelliet setje hebt je zou moeten gaan bi-ampen.

    Hier kun je wat meetwaarden vinden van Onkyo's:

    http://www.audio.de/suche/powersearch.html?query=onkyo

    Dat bi-ampen en bi-wire gedoe, het klinkt reuze bijdehand maar het stelt niet echt heel veel voor, of je moet echt in de top van de high end gaan zitten en daar spreken we hier helemaal niet over.

    Stukje geplaatst bij de Jamo 608 fan:

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg
    Waarom zal bi-amping geen nut hebben?

    Het uitgangsvermogen wordt dan ook bij dit model verdubbeld omdat de kanalen van de backrears daarvoor gebruikt worden.

    Mijn antwoord daarop was:

    Mmmm, waarom wilde ik het eigenlijk niet vermelden

    Er ligt een subtiel verschil tussen geen nut en niet veel nut, laat dat eerst gezegd zijn.

    Hier wat leesvoer met de speakers en versterkers als voorbeeld:

    http://www.hifi.nl/artikel_pagina6/1...ri-amping.html

    Dan ook maar een praktijkvoorbeeldje geven van mezelf omdat dat de verbeelding misschien wat makkelijker aanspreekt, laat ik dat eens doen met een auto die een zware caravan sleept. Ik neem nu als voorbeeld een lelijk eendje(kennen we allemaal als een lichte auto met een zwak 2 cilinder motortje) en ik hang daar een zware dubbelasser caravan achter.

    Dat eendje(lichte versterker) heeft het moeilijk om die zware caravan(grote speaker) door het verkeer te loodsen. De eend heeft zelf al zo zijn beperkingen, weinig vermogen, lage topsnelheid, laag koppel etc en kan de caravan met niet al teveel tegenwind toch nog op een topsnelheid krijgen van zo'n 70Km/Pu.

    We hebben mazzel(denken sommigen) er duikt een 2e eend op, weet je wat, we slaan die caravan door de helft(we dekken wel even de openvoorkant af en zetten er natuurlijk ook een aansluiting op om hem aan de eend te kunnen hangen) en we gaan met beiden weer op weg, toch blijven het beiden zwakke broeders en ondanks dat ze nu nog maar een halve caravan hoeven te slepen komen ze niet verder dan 75Km/Pu, de weerstand van de caravan en hun eigen gebrek aan kracht brengt dat het niet harder gaat...... ze gaan wel 5km sneller, maar ze zuipen ook beiden en hebben 2 chauffeurs nodig, de winst is wel weg, die 5km winst gaat ten kostte van andere verliezen.

    In de garage staat ook nog een 4cilinder met 2x zoveel kracht onder de kap, laten we er eens een Kadetje van maken, het is geen echte krachtpatser, maar hij komt wel even verder met de zware caravan, hij haalt zomaar 100Km/Pu en is daarna ook uitgepoept.

    Dit is maar een praktijkvoorbeeldje, lees voor de snelheid het volume en met een beetje fantasie moet dit voorbeeldje dan wel duidelijk maken wat biamping inhoud en dat het niet echt tot winsten leid en zeker niet tot dubbel vermogen, dat is een misverstand, het leid wel tot een dubbel vermogens gebruik(de 2 eendjes die allebij benzine nodig hebben)

    Heb zelf zo'n lompe 4 Wheel Drive en trek die zware caravan met gemak naar heel erg verboden snelheden, en als ik de 4 wheel Drive inschakel dan kan ik die caravan door ruw terrein rossen en trek ik hem met gemak helemaal aan gort. Oftewel heb een zware versterker die de speakers met gemak kan aansturen en als ik lomp te keer ga en mijn verstand niet gebruik zoveel vermogen geven dat ze na een flinke rookpluim de pijp aan Maarten geven.

    einde van mijn verhaaltje bij de 608 fan.

    Kun je ook aangeven wat voor een watjes Jamo bedoeld met zijn opgaven...... Jamo is daar namelijk zelf ook niet duidelijk over. Met speakers zijn nog altijd het gezonde verstand en een paar goede oortjes nodig om schade te voorkomen, specs zijn niet zaligmakend, meer een handleiding. Soms kan je voor weinig tot verrassend fijne combinaties komen die heel goed voldoen.

    Voor mensen die alleen maar hard willen... die moeten gaan kijken waar de kermisboeren en disco's hun spullen bestellen
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    de specificaties:

    S606 vloerstaand is :
    Specificaties: Model speaker vloerstaandSerie StudioLevering per paar, prijs per stuk TechniekType luidspreker passiefPrincipe 3-weg, bassreflexFrequentiebereik 42 - 20.000 HzBelastbaarheid 130 - 210 wattGevoeligheid 89 dBNominale impedantie 6 ohm Fysieke eigenschappenUitvoering zwartAfmetingen (BxHxD) 190x1080x345 mmGewicht 24,1 kg

    Monitor S 602 :
    Specificaties: Model speaker monitorSerie StudioLevering per paar, prijs per stukType luidspreker passief TechniekPrincipe 2-weg, bassreflexFrequentiebereik 80 - 20.000 HzBelastbaarheid 80 - 130 wattGevoeligheid 87 dBNominale impedantie 6 ohm Fysieke eigenschappenUitvoering zwartAfmetingen (BxHxD) 133x240x210 mmGewicht 3,4 kg

    Studio S 60 C :
    System Type2-way bassreflexWoofer (mm/in)2 x 4/102Tweeter (mm/in)1/25Power (W, long/short term)80/130Sensitivity (dB, 2.8V/1m)87Frequency Range (Hz)75-20,000Impedence (Ohm)6Weight (kg/lb)4.9 x 10.8Product dimensions (mm/in, HxWxD)133 x 400 x 210/5.2 x 15.7 x 8.3FinishesBlack Ash, Dark Apple


    Subwoofers :
    Specificaties: Model speaker subwooferType subwoofer downfireSerie SUB TechniekVermogen (nom.) 200 wattDiameter speaker 8" (200 mm) Fysieke eigenschappenUitvoering zwartAfmetingen (BxHxD) 230x333x430 mmGewicht 8,4 kg

  24. #24

    Standaard

    De belastbaarheid is een beetje wazig, er wordt niet opgegeven met welke watten ze zijn te belasten. Ook niet echt belangrijk, want je oortjes moeten alles heel houden en je moet je oortjes heel houden
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Bi-amping kun je vergelijken wanneer je de caravan in de lengte-richting door midden zou zagen en de wielbasis dan net zo breed zou houden. De luchtweerstand en het gewicht wat één eend moet trekken wordt dan dus lager.

    Bij de meeste luidsprekers is de continu belastbaarheid het vermogen dat de spreekspoelen gezamelijk kunnen opnemen zonder dat deze te warm worden. Om deze goed te kunnen meten, worden alle frekwenties gebruikt. Je kunt er dus van uit gaan dat deze getallen betrouwbaar zijn.

    Onkyo zou beter het soort uitgangsvermogen op kunnen wat te vergelijken is met het continu uitgangsvermogen van een stereo versterker of er bij moeten vermelden bij hoeveel vervorming en belasting deze gemeten is. Het omrekenen wordt dat een stuk makkelijker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-03-2010 om 13:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •