Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Reboots\Remakes\Sequels & nieuwe films

    Na aanleiding van een storm films die allemaal re-makes en reboots ondergaan kunne we hier lekker erover discuseren. Is Hollywood inspiratieloos geworden,of zijn er writerblocks of sprake van creativity loss? Er zijn al een aantal reboots in gang, (soms maken ze een verwijzijng naar een 3.0 of zeggen ze "zacht" uitgedrukt sequel in een ander jasje). Waar ligt de grens bij jullie, een film die totaal met digital work helemaal wordt opgepoets en zoveel prachtige cgi wordt verwerkt, een reboot met een totaal ander verhaal of alleen een technishe verbetering; perfectionering in de ogen van de regiseur. Brengen ze met een nieuw jasje meer op?? Zijn er films die jullie wel als reboot zou willen zien en waarom? Dit kunnen ook films van de 90-ies zowel op dit moment..(Star Wars, Lord of The Rings, hoe zouden deze toppers een reboot make over krijgen..schaadt het orgineel maar het 'kan' altijd beter)
    Laatst aangepast door RobinB : 09-02-2010 om 22:00

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Na aanleiding van een storm films die allemaal re-makes en reboots ondergaan kunne we hier lekker erover discuseren. Is Hollywood inspiratieloos aan het worden,of zijn er writerblocks of creativity loss? Er zijn al een aantal reboots in gang, (soms maken ze een verwijzijng naar een 3.0 of zeggen ze "zacht" uitgedrukt sequel in een ander jasje). Waar ligt de grens bij jullie, een film die totaal met digital work helemaal wordt opgepoets en zoveel prachtige cgi wordt verwerkt, een reboot met een totaal ander verhaal of alleen een technishe verbetering; perfectionering in de ogen van de regiseur. Brengen ze met een nieuw jasje meer op?? Zijn er films die jullie wel als reboot zou willen zien en waarom? Dit kunnen ook films van de 90-ies zowel op dit moment..(Star Wars, Lord of The Rings, hoe zouden deze toppers een reboot make over krijgen..schaadt het orgineel maar het 'kan' altijd beter)
    Aan `t worden?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #3

    Standaard

    keep to the topic

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Standaard

    ok dan
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #5

    Standaard

    I hou helemaal niet van remakes, ik zie liever iets origineels.

    Ik snap wel dat ze batman en zo eeuwig door willen laten gaan dus daarvan kan ik reboots wel enigszins begrijpen, maar ik vind dat er dan toch wel minstens 10 jaar tussen moet zitten.

  6. #6

    Standaard

    Waar ik me zelf nog wel eens aan kan storen zijn Amerikaanse remakes van niet engelstalige films, volgens mij puur en alleen omdat Ameriaken geen ondertitels kunnen/ willen lezen. Het komt maar zeer zelden voor dat de remake het origineel overtreft. Vaak zijn deze films ook nog eens shot voor shot gelijk aan het origineel, dus ook niet met een eigen draai/ visie.

  7. #7

    Standaard

    Remakes hebben, zoals hierboven al aangegeven, meestal absoluut geen toegevoegde waarde. Echter het kan af en toe eens voor komen dat een remake toch nog verrassend kan uitpakken. Echter op dit moment kan ik ook geen enkele titel als voorbeeld geven.
    Ja, toch wel, The Fugitive natuurlijk, de film was geniaal, een van mijn top favorieten, de serie heb ik nog nooit gezien maar dat was dus toch een (zeer) geslaagde remake.

    Reboots, tja dat hangt er ook vanaf hoe het wordt aangepakt. Bij de 'Jack Ryan' series hadden we in totaal 3 verschillende acteurs, de laatste, Ben Affleck, was dan opeens weer een stuk jonger dan de vorige, Harrison Ford. Toch was The Sum of All Fears geen tegenvaller (ja zelfs met Affleck in de hoofdrol!).

    Kortom, zelf ben ik in principe niet tegen remakes en reboots, echter als het gaat om een remake van een Franse of Duitse film voor Amerikaans publiek dan haak ik vaak al af.
    Een remake van een film uit de jaren 50 of 60 zou nog goed kunnen uitpakken (hoe moeten wij alle verfilmingen van Robin Hood zien? zijn dat ook steeds remakes?)

    Een reboot, daar ben ik nog wat sceptischer over, als aangekondigd zou worden dat de eerste 4 Bond verhalen/films met Daniel Craig in de hoofdrol worden gemaakt dan zou ik mij toch even achter de oren krabben. Zou overigens al beter bevallen als de verhalen van Fleming eens een keer accuraat worden verfilmd, alhoewel je best de setting hier en daar mag aanpassen naar moderne varianten maar alle Q Gadgets mogen best achterwege blijven (zoals het nu gelukkig is).

    Er is ook al gesproken over een reboot van Bourne, nou daar zit ik dus echt totaal niet op te wachten.

    Dan kunnen we in dit topic ook wellicht nog een poll gaan maken wat de meest verschrikkelijke remake/reboot is. Dan kies ik voor (The Day of) the Jackal.

  8. #8

    Standaard

    Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Hollywood is nooit origineel geweest. Altijd al hebben ze inspiratie gehaald uit boeken, toneelstukken, televisieseries of andere films. Het origineel blijft altijd bestaan. In het beste geval worden ze beter dan de film die ze remaken, en anders worden ze vergeten. Ook wordt meestal het origineel op Blu-ray uitgebracht, en dat vind ik altijd een goede zaak. In de meeste gevallen zouden die titels lang niet altijd in aanmerking komen voor een goede release.
    The Fly van David Cronenberg, bijvoorbeeld, is vele malen beter dan de B-film met Vincent Price die ze remaken. Ook Ben-Hur en The Wizard of Oz zijn betere verfilmingen van de boeken dan de films die ervoor kwamen.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  9. #9

    Standaard

    Natuurlijk zit er een stukje creatieve armoede in de pogingen om een franchise op te zetten en in stand te houden via vervolgfilms/reboots/remakes/prequels e.d. Maar om eerlijk te zijn is het echt niet zo dat dit soort projecten per definitie tot tegenvallende films leidt. Ik kan nu makkelijker goede prequels/sequels/reboots/remakes zonder dat onnodige principiële bezwaren me daarbij in de weg staan. Bovendien is originaliteit bij lange na geen garantie voor kwaliteit. Ik heb ooit al eens in een vergelijkbare discussie Deuce Bigelow genoemd. Geen vervolgfilm/reboot/remake/prequel, dus origineel. Maar wel bagger. Fors slechter dan menige film die op papier minder origineel is.

    En laten we eerlijk zijn: Het gaat bij dit soort franchises vaak niet om kleinere films, maar om films die gebaseerd zijn op comics of boeken die ook als comic en boek vervolgen en herstarten krijgen. In boek-/comicvorm pakt dat vaak aardig uit en in filmvorm eigenlijk ook wel.
    Daarnaast kun je -zoals Brian hierboven al aanstipt- ook discussiëren over de vraag of het verfilmen van een boek nou zo veel creatiever is dan maken van een nieuwe versie van een verhaal dat ooit eerder in filmvorm verteld. Het ligt volgens mij meer aan de uitvoering dan aan het principe.

    Tenslotte lig ik ook niet wakker van de trend om relatief recente filmreeksen een herstart te geven. Zeker niet als het om een reboot gaat van een serie die creatief is uitgemelkt en daardoor wel een nieuwe invalshoek of verse start kan gebruiken -of om een herstart van een teleurstellende film.

    Met inspiratieloos heeft dit alles overigens niets te maken. Hoogstens met een verschuiving van inspiratie. En ik geloof niet dat dit een verschijnsel is dat geldt voor de regisseurs van kleinere films, die heus wel hun eigen projecten blijven ontwikkelen.
    Laatst aangepast door mark t : 10-02-2010 om 17:06
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Waar ik me zelf nog wel eens aan kan storen zijn Amerikaanse remakes van niet engelstalige films, volgens mij puur en alleen omdat Ameriaken geen ondertitels kunnen/ willen lezen.
    Klopt, ik sprak een Amerikaan die zelfs niet naar Inglourious Basterds wilde kijken omdat daar nogal veel ondertitles voorkomen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Als je het benaderd van een James Bond kant, kun je alle kanten op. Net als de comics heb je met een stripheld eindeloze keuze. Regelmatig een vers gezicht en een goed gekozen acteur wil ik dan niet perse een reboot noemen..


  12. #12

    Standaard

    Ik heb eigenlijk niets tegen remakes. De meesten kan ik wel waarderen.
    Remakes die in mijn ogen beter zijn dan het origineel ;

    Cape Fear
    Insomnia
    House of Wax
    The Departed
    The Uninvited
    The Texas Chainsaw Massacre
    The Ring

    Allemaal fantastische remakes. Kijk ook erg uit naar Predators en de remake van A Nightmare on Elmstreet.

  13. #13

    Standaard

    een remake oke, maar er zijn grenzen! als ze een remake maken van een film waarvan het origineel niet al te goed was......prima, maar een remake maken van een film die als klassieker al top is is gewoon jammer, want iets dat goed is kun je beter maken maar in de meeste gevallen is dat bij remakes niet het geval..........
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  14. #14

    Standaard

    Ik heb geen enkel probleem met remakes. Zeker niet met remakes van klassiekers. Als het basismateriaal sterk genoeg is, vind ik het juist interessant om te zien wat een andere regisseur of andere cast er mee gaat doen.

    Ik heb de drie grote versies van Mutiny on the Bounty gezien en hoewel ik zeker een voorkeur heb, ben ik blij dat ook de andere twee gemaakt zijn. Ze hebben allemaal een eigen benadering, met kleine en grote verschillen. Prima dus. Sterker nog, doe nog maar een keer.

    Een aantal andere films waar ik graag een remake van zou zien: Cat on a hot Tin Roof, The Island of Dr. Moreau, The Defiant Ones, This Island Earth, The Man who shot Liberty Valance, From Here to Eternity, Sweet Smell of Success, Stalag 17, a Streetcar named Desire, La Salaire de la Peur, Who's afraid of Virginia Woolf?, Touch of Evil, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan....

  15. #15

    Standaard

    Niet alle remakes vind ik oké, er zijn wel een paar waarvan ik aangenaam verrast was!(Batman begins, the dark knight, the Thomas Crown Affair, Italian Job,...)


  16. #16

    Standaard

    Batman Begins en The Dark Knight waren geen remakes, maar reboots (Batman Begins althans, The Dark Knight was een vervolg op Batman Begins).

  17. #17

    Standaard

    During a press conference for SHUTTER ISLAND over the weekend, Martin Scorsese fielded a number of questions on an array of topics, but one from a Kurdish TV reporter stood out.
    "When are you going to make your next big Mafioso film, something like 'Goodfellas 2'?"
    Surely, no one was expecting a GOODFELLAS 2 release date, but after laughing a bit, Scorsese did have an actual answer.
    Scorsese said he had nothing more to add to the genre before revealing that he and Robert De Niro were talking about "something that has to do with that world. No doubt about it. But it's from the vantage point of older men looking back."
    So this is an absurdly small amount of detail to go off of, but it is a clue that Scorsese and De Niro are seriously considering returning to the genre that cemented their place in cinematic history. I highly doubt this would by a direct “sequel” to any of his past films, but I suppose anything’s possible.
    In any case, I thought this info was worth highlighting, but clearly this is going to be a LONG way off if it does come to pass. First, I’m very curious to see the master’s take on psychological horror this weekend...
    Heerlijk een GF 2 als dat waar zou zijn, ik zou wel graag wat in deze genre willen zien, nog een godfather film of iets..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Heerlijk een GF 2 als dat waar zou zijn, ik zou wel graag wat in deze genre willen zien, nog een godfather film of iets..
    Absoluut. Maar DeNiro hoeft er voor mij niet in. Die man heeft z'n beste tijd gehad.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Heerlijk een GF 2 als dat waar zou zijn, ik zou wel graag wat in deze genre willen zien, nog een godfather film of iets..
    Ietwat voorbarig om dit in deze thread te posten. De opmerking over Goodfellas 2 is duidelijk een grap -en als het waar zou zijn, dan was het nog geen reboot of remake.

    Het gaat blijkbaar om een mogelijke nieuwe film die zich in hetzelfde genre afspeelt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    Ja dat weet ik..ben iets te enthousiast..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  21. #21

    Standaard

    Ik moet eerlijk zeggen, ik ben niet altijd tegen remakes. Er zijn de laatste jaren heel wat remakes van oude films voorbijgeschoten ... vaak kende ik het origineel niet eens en las ik pas hier of op een andere site dat het een remake betrof. Eentje die ik natuurlijk wel wist te plaatsen was bijvoorbeeld War of the Worlds ... en met dat soort remakesmaken vind ik op zich niets mis.

    Maar ... sommige films moet je vind ik vanaf blijven ... en reboots van film series van de laatste jaren moet je echt wel goed bekijken.

    Bijvoorbeeld, Fantastic Four, Daredevil ... die mogen wat mij betreft goed over gedaan worden. De films waren soms aardig, maar ze waren verre van goed.

    Maar een Spiderman ... moet ik zeggen, hoeft van mij geen reboot ... kunnen ze gewoon mee verder gaan evt. met andere acteurs ... maak maar een nieuwe trilogie of zo ... Spiderman 1, 2 en 3 waren geen slechte films.

    Batman was naar mij idee wel geslaagd, maar ze hadden zelf de laatste 2 films voor de reboot gigantisch verziekt.


    Om nu te zeggen dat door het maken van Batman Hollywood inspiratieloos is, zou niet meteen mijn conclusie zijn. Gaan ze met een remake van Lord of the Rings komen, zou ik zeggen, blijf daar vanaf.


    Maar ik ben meer voor remakes, dan reboots ... tegen een Fantastic Four zeg ik reboot (want remake zou hetzelfde bagger verhaal vertellen), maar tegen een Spiderman zeg ik ... ga gewoon verder waar je bent geeindigd, ik zit er niet op te wachten weer dat origins verhaal voorbij te zien schieten.
    I find your lack of faith disturbing

  22. #22

    Standaard

    Wanneer komt er een Shawshank Redemption, Titanic, Pulp Fiction en Avatar reboot?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Absoluut. Maar DeNiro hoeft er voor mij niet in. Die man heeft z'n beste tijd gehad.

    Maar een rol in een maffia film kan hem weer boven zichzelf doen uitstijgen. Ik weet zeker dat als hij goed materiaal aangeleverd krijgt hij er zeker wat moois van kan maken.. Hopelijk zien we joe pesci ook terug.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Heerlijk een GF 2 als dat waar zou zijn, ik zou wel graag wat in deze genre willen zien, nog een godfather film of iets..

    Er kan geen deel 2 van Goodfellas komen. HEt zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe maffia film zijn. Maar een vervolg op GF is onmogelijk. Het verhaal is al sluitend en waar gebeurd dus ze kunnen er niks anders van maken. Gelukkig zijn er genoeg goede waargebeurde maffia boeken die zo verfilmd kunnen worden.

  25. #25

    Standaard

    Independence day 2 & 3 gerucht

    Have the aliens from 1996's mega-hit INDEPENDENCE DAY finally installed Norton Anti-Virus onto their computers, ready to attack Earth once more? Or will humanity be taking the fight to space? Whatever the plan is, it will apparently involve Will Smith and two sequels.

    That's according to IESB, whose "reliable source" tells the website that Will Smith is locked for INDEPENDENCE DAY 2 and 3. IESB says, "the plan would be to shoot both films back-to-back. Whether the studio opts to go the Matrix route and release the two films six months apart or do like the Pirates of the Caribbean sequels and split them by a year remains to be seen. According to our sources, if all goes according to plan, the sequel(s) could shoot as early as 2011."
    Laatst aangepast door RobinB : 30-03-2010 om 19:49

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •