De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard audio true HD ???????

    Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar kon via het zoeken niks vinden.

    Ik heb nu al een paar keer gehad, als ik een blu-ray aan het kijken was, waar op de achterkant staat Audio True HD, en je selecteerd hem in het menu van de Blu-Ray, dat het niet gebeurd. Wij hebben net alles nieuw aangeschaft, de blu-ray speler is nog geen jaar oud. Onze Receiver is nog geen 3 maanden oud, het is een Onkyo TX-SR607

    Waar ligt dit nu aan? Is het nou een fout van de Blu-Ray of ligt het aan de receiver. Ik snap er namelijk helemaal niks van???

    Vandaag hebben wij Felon gekeken, staat op de hoes true HD, ook in het menu, je selecteerd hem, maar kijken niet dat geluid, ieder geval de receiver geeft dit niet aan.
    Nu heb ik ook Ronin, ook met audio True HD, maar dat geeft de receiver wel gewoon netjes aan.

    Doen wij nou iets fout?? Wat kan het zijn????

  2. #2

    Standaard

    Mhhhh als jij alles goed hebt ingesteld en bij andere blu rays geeft de display van de receiver het goede geluidsspoor aan ?
    Wat geeft de display nou precies aan?
    Blu rays: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/johnsmeets
    Hometheater:
    SONY LED TV 55 HX850, Receiver Yamaha RX-V663, Sony BDPS790B Blu-ray Speler, Sony hd recorder RDR-HX750. UPC hdtv dvr Horizon Speakers: Teufel Theather 3 Hybride 7.2 (2 intergraded subwoofers 2 rear 2 surround 2 front 1 center) cables monster

    Te koop sony 40 inch tv d3500 receiver yamaha rx v663 Pana BD50 blu ray speler afhaalprijs 300 euri(wegens overcompleet lokatie apeldoorn

  3. #3

    Standaard

    Welke speler heb je? Geeft de receiver mogelijk aan dat hij een pcm signaal ontvangt?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Promise Bekijk bericht
    Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, maar kon via het zoeken niks vinden.

    Ik heb nu al een paar keer gehad, als ik een blu-ray aan het kijken was, waar op de achterkant staat Audio True HD, en je selecteerd hem in het menu van de Blu-Ray, dat het niet gebeurd. Wij hebben net alles nieuw aangeschaft, de blu-ray speler is nog geen jaar oud. Onze Receiver is nog geen 3 maanden oud, het is een Onkyo TX-SR607

    Waar ligt dit nu aan? Is het nou een fout van de Blu-Ray of ligt het aan de receiver. Ik snap er namelijk helemaal niks van???

    Vandaag hebben wij Felon gekeken, staat op de hoes true HD, ook in het menu, je selecteerd hem, maar kijken niet dat geluid, ieder geval de receiver geeft dit niet aan.
    Nu heb ik ook Ronin, ook met audio True HD, maar dat geeft de receiver wel gewoon netjes aan.

    Doen wij nou iets fout?? Wat kan het zijn????
    Wat is de speler (kan deze HD doorgeven), hoe is deze ingesteld (set-up menu) en met welke kabel (HDMI of optisch) is deze aangesloten.

    Mee info is nodig om een antwoord te geven.

  5. #5

    Standaard

    Elke blu-ray speler kan bit-stream DD True HD doorgeven behalve de eerste PS3 series. Waar het aan ligt is wss dat je in het menu van de speler moet aangeven dat hij, standaard Bitstream moet verkiezen over processing of over PCM of zoiets.

    Veder is het belangrijk of de audio outgeput word via HDMI of via optisch of coax, want in die laatste twee gevallen kun je nooit DD True HD ontvangen aangezien er te weinig bandbreedte op die kabels is.

    Dus ik zou zeggen loop het menu van de BR speler is door, als je een philips hebt zoals ik, dan ligt het waarschijnlijk daar aan.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  6. #6

    Standaard

    [quote=Davidshadow13;1670215]Elke blu-ray speler kan bit-stream DD True HD doorgeven behalve de eerste PS3 series. Waar het aan ligt is wss dat je in het menu van de speler moet aangeven dat hij, standaard Bitstream moet verkiezen over processing of over PCM of zoiets.

    Mag ik iedereen bedankten voor het mee denken. Het had dus te maken met wat hier boven beschreven stond! We hebben alle films getest waar het niet bij lukte om True HD geluid te krijgen, en bij alle films krijgen wij nu wel True HD geluid!!!

    Het enige wat ik dan nog wel vreemd vind, dat is, dat hij het bij de ene wel pakte en bij de andere niet, maar ja, hij doet het weer, dus we kunnen de films weer opnieuw gaan bekijken!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •