Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom series eerst op tv?

    Nu het laatste seizoen van LOST in Amerika van start is gegaan en mijn vrienden weer eens een slechte rip van internet hebben geplukt, om mij vervolgens te gaan vervelen met het feit dat ze alwéér op mij voorlopen (en spoilers maar moeilijk voor zich kunnen houden), voel ik de drang om mijn irritatie hier toch eens over uit te spreken.

    Waarom is het toch zo dat series eerst op de buis verschijnen en pas een paar maanden later op dvd en blu-ray uitgebracht worden?

    Series zijn tegenwoordig zo verschrikkelijk mooi dat ik ze het liefst in full hd glorie bekijk op blu-ray, zonder gestoord te worden door vervelende reclames en ook niet gebonden hoef te zijn aan de geprogrammeerde tijden waarop een serie op televisie wordt uitgezonden. Nu is het echter zo dat, in tegenstelling tot films, series eerst uitgezonden worden op televisie, nog diezelfde avond op internet worden geplaatst, en vervolgens massaal worden gedownload nog voordat ze in Nederland op de buis verschijnen.

    Iedere jan *** 'geniet' in de trein van LOST op zijn iPhone, terwijl ik me groen en geel zit te ergeren aan zowel het feit dat ze de serie eerder zien dan ik (en mij ermee lastig vallen), als dat ze kunst als LOST niet bekijken zoals het bedoeld is (en dat is imo ook niet op een computerscherm en zelfs niet op NET 5 met reclames tussen door).

    Dus nogmaals de vraag: waarom verschijnt een film (na in de bioscoop vertoond te zijn) wél eerst op dvd en blu-ray en pas twee jaar later gratis op televisie, en een serie niet?

    Ik denk dat meer dan genoeg LOST addicts op dit moment veel liever 60 euro voor een goede box zouden betalen dan dat ze het de komende weken gratis, in mindere kwaliteit en met onderbrekingen, op NET 5 moeten kijken (op hetzelfde moment als miljoenen andere mensen die altijd voor een duppie op de eerste rang willen zitten, en daar nu nog in slagen ook).

  2. #2

    Standaard

    Wat is het probleem? tijdreizen is toch mogelijk zodat je alles in 1 keer kan bekijken?
    Elke week promotie is beter dan alles in 1 keer uitgeven, levert reclame voor de serie en geld op. Als televisiemaatschappij wil je toch zo lang mogelijk teren op een succes.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy Bekijk bericht
    Dus nogmaals de vraag: waarom verschijnt een film (na in de bioscoop vertoond te zijn) wél eerst op dvd en blu-ray en pas twee jaar later gratis op televisie, en een serie niet?
    Dat lijkt me toch echt niet zo moeilijk.

    Wat dacht je van 'omdat films voor de bioscoop gemaakt worden en series specifiek voor de televisie'?

    Bovendien valt er veel geld te verdienen met de uitzendrechten (voor de rechthebbenden) en reclameinkomsten (voor de omroepen die de serie op televisie uitzenden), waarbij dat laatste sterk afhankelijk is van de te verwachten kijkcijfers. Vervolgens valt er nog eens geld te verdienen met de verkoop van de serie op dvd/blu ray.

    Als zo'n serie eerst op dvd te zien is, heeft dat invloed op de kijkcijfers en dus op de inkomsten die alle betrokken partijen kunnen verdienen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy Bekijk bericht
    Ik denk dat meer dan genoeg LOST addicts op dit moment veel liever 60 euro voor een goede box zouden betalen dan dat ze het de komende weken gratis, in mindere kwaliteit en met onderbrekingen, op NET 5 moeten kijken (op hetzelfde moment als miljoenen andere mensen die altijd voor een duppie op de eerste rang willen zitten, en daar nu nog in slagen ook).
    Grote kans dat 'Lost-addicts' de serie èn op televisie kijken èn op dvd aanschaffen. Als de dvd eerst zou verschijnen, lopen de omroepen daarentegen kijkcijfers mis omdat deze groep de serie niet meer op televisie wil zien/hoeft te zien.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #4

    Standaard

    De Naam zegt het eigenlijk al: TV-Series. Het is drama gemaakt voor TV. Als je die series eerst op dvd/br zouden uitbrengen, dan zouden veel mensen dit kopen, zouden veel mensen die goede kwaliteit rips downloaden.

    met als gevolg dat er bijna niemand meer naar de tvuitzending kijkt waardoor ze bijna geen reclame inkomsten meer hebben, dan zouden die Amerikaanse zenders allang niet meer bestaan.

    Bij films is het zo dat ze al een ander medium hebben waar ze geld aan kunnen verdienen voor dat het de HE markt op gaat, bij tv-series zou dat dan niet zo zijn, waardoor er simpelweg te weinig aan verdiend word.

    P.S. er zijn tegenwoordig ook genoeg full-bitrate 1080i rips, dus slecht hoeft de kwaliteit niet te zijn, natuurlijk is dat wel vloeken in de kerk maar ach.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op zicht logisch dat ze dat zo doen, maar ik kan me wel vinden in de TS.
    Punt één, reklame .
    Punt twee, zijn ze net begonnen met een serie, stoppen ze van het ene op het andere moment met uitzenden.
    Punt drie, Je ziet tussen de herhalingen niet meer wat nieuw en wat de zoveelste herhaling is!
    Punt vier, Kopen op BD vind ik bij sommige series niet zo interessant.
    De meeste kijk ik echt maar één keer!
    Anderen koop ik uiteraard wel!

    Ik ben wel een collector, en download daarom vrijwel niets!
    Maar ik snap meer en meer dat dit op grote schaal steeds meer gebeurt!
    Dus logisch waarom het zo is, maar verre van ideaal dus!
    Dan maar 'on demand' en dan minimaal in HD o.i.d.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Dat lijkt me toch echt niet zo moeilijk.

    Wat dacht je van 'omdat films voor de bioscoop gemaakt worden en series specifiek voor de televisie'?

    Bovendien valt er veel geld te verdienen met de uitzendrechten (voor de rechthebbenden) en reclameinkomsten (voor de omroepen die de serie op televisie uitzenden), waarbij dat laatste sterk afhankelijk is van de te verwachten kijkcijfers. Vervolgens valt er nog eens geld te verdienen met de verkoop van de serie op dvd/blu ray.

    Als zo'n serie eerst op dvd te zien is, heeft dat invloed op de kijkcijfers en dus op de inkomsten die alle betrokken partijen kunnen verdienen.

    Grote kans dat 'Lost-addicts' de serie èn op televisie kijken èn op dvd aanschaffen. Als de dvd eerst zou verschijnen, lopen de omroepen daarentegen kijkcijfers mis omdat deze groep de serie niet meer op televisie wil zien/hoeft te zien.
    Specifiek voor tv vind ik geen goed argument. Wat maakt het dan specifiek voor tv? Dat er rekening wordt gehouden met reclameblokken? Daar merk je niets van wanneer je een aflevering op dvd bekijkt.

    Natuurlijk heeft het met de kijkcijfers te maken. Ik vind het alleen zo doodzonde en vraag me af of er met de eerdere verkoop van boxen wel echt minder verdiend zal worden. Het is immers ook zo dat mensen die de serie al op tv gezien hebben minder snel geneigd zijn hem daarna ook nog op dvd of blu-ray te kopen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Elke week promotie is beter dan alles in 1 keer uitgeven, levert reclame voor de serie en geld op. Als televisiemaatschappij wil je toch zo lang mogelijk teren op een succes.
    Ik zeg ook niet dat tv-series helemaal niet uitgezonden moeten worden, natuurlijk moeten ze dat, maar wat mij betreft pas nadat ze op dvd of blu-ray zijn verschenen. Dan is er nog steeds iedere week promotie, alleen wat later. Bevalt de serie en willen mensen snel meer? Dan kopen ze het volgende deel op dvd nog voordat deze op televisie verschijnt.

  7. #7

    Standaard

    Wat een onzinnige discussie zeg.

    Binnenkort verwacht: waarom komen films niet gelijk uit op BD/DVD i.p.v. de bioscoop eerst.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  8. #8

    Standaard

    Snap je het nou echt niet. Een serie kost geld om te maken. Een tv network wil geld verdienen, dit kan door rechten te verkopen en door reclame inkomsten.

    Erz ijn in verhouding veel meer mensen die een tv serie kijken op tv dan dat ze het meteen op DVD zouden gaan aanschaffen. Dus denk je dan echt dat ze het meteen uit gaan brengen op DVD???

    Dus wat Jan Tran zegt, onzinnige discussie.

    En je kan trouwens ook gewoon tegen je vrienden zeggen dat ze hun mond moeten dichthouden.

  9. #9

    Standaard

    Om de 'ultieme beleving' en een gezellig avond uit. De ultieme beleving van een serie van een kwaliteit als die van LOST is niet in SD op NET 5 met 3 reclames tussendoor, waarbij je weer een week moet wachten op het vervolg.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy Bekijk bericht
    Om de 'ultieme beleving' en een gezellig avond uit. De ultieme beleving van een serie van een kwaliteit als die van LOST is niet in SD op NET 5 met 3 reclames tussendoor, waarbij je weer een week moet wachten op het vervolg.
    Dan wacht je toch lekker tot het uitkomt op DVD/ Bluray. Of je schaft een HD recorder aan en neemt het zonder tussenblokken op.

    Bovendien komt Lost nu een paar dagen later al uit nadat hij in de USA is uitgezonden.

    Dus sorry, vind je discussie een beetje overtrokken.

  11. #11

    Standaard

    Ik had wel wat meer steun verwacht. Imo is men tegenwoordig niet meer zo gevoelig voor reclame maar gaat er nog altijd veel te veel geld in om (maar dat is een andere discussie), en dat ten koste van de beleving van liefhebbers. Maar goed, jullie lijken het met elkaar eens. Sluit hem dus maar.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy Bekijk bericht
    Specifiek voor tv vind ik geen goed argument. Wat maakt het dan specifiek voor tv? Dat er rekening wordt gehouden met reclameblokken? Daar merk je niets van wanneer je een aflevering op dvd bekijkt.
    Het is geen argument, maar een feit. Dergelijke series worden gemaakt met de expliciete bedoeling ze op televisie uit te zenden. Ik geloof dat je niet veel kaas hebt gegeten van de zakelijke kant van de amusementsindustrie.

    Het grote geld zit in de uitzendrechten en de reclameinkomsten. En die uitzendingen op televisie creëert de vraag naar dvd's/blu rays. Niet andersom.

    En het is verder ook geen kwestie dat we allemaal gek zijn op reclame en 'tv-kwaliteit' en alle nadelen van televisie. Maar we snappen wel allemaal dat uitzending op televisie -inclusief reclame- broodnodig zijn om series te kunnen produceren en financieren. En dat het volstrekt zinloos is daar over te klagen. En daarom ook volstrekt belachelijk om het er niet eens te zijn. Dat verklaart het gebrek aan steun voor je klaagzang.
    Net zoals je ermee zult moeten leren leven dat de meeste films eerst in de bioscoop draaien voordat ze op dvd uitkomen, zul je er ook mee moeten leren leven dat tv-series eerst op tv komen.
    Laatst aangepast door mark t : 05-02-2010 om 20:13
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy Bekijk bericht
    Om de 'ultieme beleving' en een gezellig avond uit. De ultieme beleving van een serie van een kwaliteit als die van LOST is niet in SD op NET 5 met 3 reclames tussendoor, waarbij je weer een week moet wachten op het vervolg.
    Het enige wat ik lees is iemand die verwacht dat de hele entertainment industrie naar JOUW wensen gaat formateren, wat uitermate belachelijk is. Natuurlijk, in een perfecte wereld zouden we NU al de de series finale van Lost mogen zien.

    In die wereld zou IK ook in een Ferrari rijden i.p.v. mijn buurman die ik elke ochtend weg moet zien blazen uit de oprit. Jammer, maar het is niet anders.

    Komop zeg.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Freddy Bekijk bericht
    Nu het laatste seizoen van LOST in Amerika van start is gegaan en mijn vrienden weer eens een slechte rip van internet hebben geplukt, om mij vervolgens te gaan vervelen met het feit dat ze alwéér op mij voorlopen (en spoilers maar moeilijk voor zich kunnen houden), voel ik de drang om mijn irritatie hier toch eens over uit te spreken.

    Waarom is het toch zo dat series eerst op de buis verschijnen en pas een paar maanden later op dvd en blu-ray uitgebracht worden?

    Series zijn tegenwoordig zo verschrikkelijk mooi dat ik ze het liefst in full hd glorie bekijk op blu-ray, zonder gestoord te worden door vervelende reclames en ook niet gebonden hoef te zijn aan de geprogrammeerde tijden waarop een serie op televisie wordt uitgezonden. Nu is het echter zo dat, in tegenstelling tot films, series eerst uitgezonden worden op televisie, nog diezelfde avond op internet worden geplaatst, en vervolgens massaal worden gedownload nog voordat ze in Nederland op de buis verschijnen.

    Iedere jan *** 'geniet' in de trein van LOST op zijn iPhone, terwijl ik me groen en geel zit te ergeren aan zowel het feit dat ze de serie eerder zien dan ik (en mij ermee lastig vallen), als dat ze kunst als LOST niet bekijken zoals het bedoeld is (en dat is imo ook niet op een computerscherm en zelfs niet op NET 5 met reclames tussen door).

    Dus nogmaals de vraag: waarom verschijnt een film (na in de bioscoop vertoond te zijn) wél eerst op dvd en blu-ray en pas twee jaar later gratis op televisie, en een serie niet?

    Ik denk dat meer dan genoeg LOST addicts op dit moment veel liever 60 euro voor een goede box zouden betalen dan dat ze het de komende weken gratis, in mindere kwaliteit en met onderbrekingen, op NET 5 moeten kijken (op hetzelfde moment als miljoenen andere mensen die altijd voor een duppie op de eerste rang willen zitten, en daar nu nog in slagen ook).
    hoe kan je een Lost addict worden als de serie nooit op tv is uitgezonden ?

  15. #15

    Standaard

    En toch komt het al voor dat een serie op blu-ray uitkomt voordat hij hier op tv is uitgezonden. Een voorbeeld: The Tudors. Dus blijkbaar laat het verdienmodel dit wel toe.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    En toch komt het al voor dat een serie op blu-ray uitkomt voordat hij hier op tv is uitgezonden. Een voorbeeld: The Tudors. Dus blijkbaar laat het verdienmodel dit wel toe.
    Die is simpelweg (nog) niet opgepikt door een Nederlandse TV zender. Op zijn thuiskanaal (Showtime) in Amerika is die gewoon op een weekselijke basis uitgezonden. Overigens geld dit voor alle (buitenlandse) series: als het een succes blijkt te zijn elders dan koopt een Nederlandse TV zender de rechten ervan op. Zo niet, laten ze die lekker zitten. Dit tweede geval geld dus voor The Tudors.

    Gooi hier a.u.b. een slot op, een gefaalde onderwerp sinds de startpost.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  17. #17

    Standaard

    Lijkt me duidelijk: geld!

    En wat iemand anders al eerder zei: Hoe krijg je anders mensen die de serie volgen? Als ze eerst op DVD uitgebracht worden mis je alle kijkers die er langs flitsen en blijven hangen en zo "verslaafd" raken.

    Ik denk ook dat er nog steeds genoeg mensen zijn die niks downloaden en alles alleen op TV kijken.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Die is simpelweg (nog) niet opgepikt door een Nederlandse TV zender. Op zijn thuiskanaal (Showtime) in Amerika is die gewoon op een weekselijke basis uitgezonden. Overigens geld dit voor alle (buitenlandse) series: als het een succes blijkt te zijn elders dan koopt een Nederlandse TV zender de rechten ervan op. Zo niet, laten ze die lekker zitten. Dit tweede geval geld dus voor The Tudors.

    Gooi hier a.u.b. een slot op, een gefaalde onderwerp sinds de startpost.

    De serie is dus inmiddels wel opgepikt door een Nederlandse zender, begint dit weekend. Maar blijkbaar hield het feit dat de serie nog niet opgepakt was in Nederland de uitgever daarvan niet af van het releasen van de serie met nl-ot in Nederland. En daar ging de OP om, niet of een serie wel of niet wordt opgepakt, maar of een serie al op dvd of blu-ray wordt uitgebracht voordat de serie in Nederland op tv was. Stargate is nog een goed voorbeeld hiervan. En het zou mij niet verbazen als dit in de toekomst vaker gaat gebeuren, al is het vanwege het downloadgebeuren.

    En ik vind het eigenlijk helemaal geen gefaald onderwerp. Dit onderwerp laat zien dat ook de uitgevers aan het bewegen zijn, minder denken in oude denkstijlen. Kijk eens naar bioscoop films, daar is het gewoon gangbaar dat de film na in de bioscoop vertoont te zijn , eerst op dvd e.d. komt voordat het op tv komt.
    Laatst aangepast door Pieter Kleine : 06-02-2010 om 11:25
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  19. #19

    Standaard

    Eigenlijk is het helemaal geen rare vraag en ik ben ook een beetje verbaasd over arrogante reacties hier in de trant van "duh, het is toch een tv-serie" Er zijn genoeg series die in het buitenland allang op dvd uitgebracht zijn en die veel later pas in Nederland op televisie kwamen (Family Guy, American Dad, Futurama, My Name is Earl, Reno 911, Stargate, True Blood.. etc) en waar toch naar gekeken wordt. Ik kan me voorstellen dat echte fans de series zo snel mogelijk in goeie kwaliteit willen zien en dat de kijkers die bereid zijn te wachten tot een serie op televisie komt een heel andere doelgroep is; niet iedereen wil series die ze al gezien hebben ook meteen op dvd of blu-ray kopen. Het zou zelfs series wel een kunnen helpen om series eerst op dvd uit te brengen omdat ze dan beter kunen toetsen hoe populair een serie is en omdat ze dan hun geld al binnen hebben zodat dat weer geinvesteerd kan worden in eventueel volgende seizoenen. Het model van wachten tot series hier eindelijk een keer uitgezonden gaan worden is met de opkomst van torrents compleet outdated.

    Ik herinner me de discussie van een paar jaar geleden toen toenmalig Disney-ceo Robert Iger voorstelde om films tegelijk in de bioscoop en op dvd uit te brengen omdat mensen na het zien van een goeie film dan nog in hun "impuls-moment" zitten en dan eerder een film kopen in plaats van wanneer ze eerst een paar maanden moeten wachten, de film downloaden en hem dan niet meer kopen "omdat ze 'm al hebben"
    * Just because I don't care doesn't mean I don't understand *

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Snowball Bekijk bericht
    Ik herinner me de discussie van een paar jaar geleden toen toenmalig Disney-ceo Robert Iger voorstelde om films tegelijk in de bioscoop en op dvd uit te brengen omdat mensen na het zien van een goeie film dan nog in hun "impuls-moment" zitten en dan eerder een film kopen in plaats van wanneer ze eerst een paar maanden moeten wachten, de film downloaden en hem dan niet meer kopen "omdat ze 'm al hebben"
    Hoe werd daarop gereageerd? Persoonlijk zou ik dan denk ik vaker geneigd zijn om meteen de film te kopen en de biosversie aan me voorbij laten gaan.

    Er is daarom niets mis met het in fases uitbrengen van films en series (om het te kunnen maken moet er immers geld verdiend worden). Een film dus eerst in de bios, dan op dvd en bd en een aantal jaar later op televisie. Maar wat series betreft zou ik anders doen dan nu het geval is. Dus eerst een complete box in de schappen, en een paar maanden later 'gratis' op televisie. Ik denk dat mensen veel eerder een nieuw seizoen zullen kopen omdat ze snel willen weten hoe het verder gaat (en de televisieuitzendingen pas over een paar maanden weer zullen beginnen), dan dat ze een box kopen nadat ze de serie al op tv hebben gevolgd, om hem nog eens, maar dan in betere kwaliteit te kunnen zien.

    Ook wanneer iets later op tv verschijnt zijn er toch ontzettend veel mensen die iedere week aan de buis gekluisterd zullen zitten, alleen wat later. Misschien omdat ze de serie nog niet kennen. Of misschien omdat ze niet voor een box willen betalen (en ook daar is niets mis mee, maar nu krijgen ze een 'premium behandeling' omdat ze wellicht wel zouden kopen wat er in de reclameblokken op tv komt, dat is toch raar?). Die eerste groep is toch een directe, potentiële klant voor een volgend seizoen? Men heeft dan zo genoten van de televisie uitzendingen dat men voor het volgende seizoen graag wil betalen voor betere kwaliteit en geen onderbrekingen?
    Laatst aangepast door Freddy : 06-02-2010 om 16:00

  21. #21

    Standaard

    Hoe zie je dat voor je met nieuwe series die nog geen fans hebben? De DVD boxen zijn toch aardig duur in Nederland, lijkt me dat dat er niet veel mensen zijn die blind zo'n box zouden kopen zonder te weten of ze de serie wel leuk vinden.

  22. #22

    Standaard

    Met een nieuwe serie heeft het ook niet zo heel veel zin. Het gaat meer om de daarop volgende seizoenen. En toch schaf ik ook genoeg 'blind' aan. Recensies genoeg en bevalt iets niet dan is iets zo weer verkocht. Bovendien is de prijs van een blu-ray box van LOST van 50 of 60 euro prima gerechtvaardigd als je het vergelijkt met de prijzen voor films. Je krijgt er immers veel meer voor terug.
    Laatst aangepast door Freddy : 06-02-2010 om 16:45

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *Sarita* Bekijk bericht
    Hoe zie je dat voor je met nieuwe series die nog geen fans hebben? De DVD boxen zijn toch aardig duur in Nederland, lijkt me dat dat er niet veel mensen zijn die blind zo'n box zouden kopen zonder te weten of ze de serie wel leuk vinden.

    Ik heb in het verleden vaak genoeg dvds blind gekocht, en ook wel series. Vaak vanwege de goede geluiden in o.a. dit forum.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    Ik heb in het verleden vaak genoeg dvds blind gekocht, en ook wel series. Vaak vanwege de goede geluiden in o.a. dit forum.
    Maar als de series niet eerst op TV zouden komen zouden er veel minder goede (en slechte) geluiden zijn omdat de serie gewoon veel minder mensen zou bereiken dan bij uitzending op TV.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *Sarita* Bekijk bericht
    Maar als de series niet eerst op TV zouden komen zouden er veel minder goede (en slechte) geluiden zijn omdat de serie gewoon veel minder mensen zou bereiken dan bij uitzending op TV.
    Een heleboel mensen kijken niet eens meer naar de tv-series via de reguliere omroepen, halen ze direct van internet, en vaak ook nog eens met nl-ot. Enkele series volg ik nog regulier, maar een steeds groter aantal haal ik van internet. Zijn ze goed dan schaf ik ze later ook nog eens op dvd. Heb ik ook niks meer te maken met onbetrouwbare uitzendschema's van de Nederlandse omroepen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •